Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1000
Hei!

skal kjøpe meg hjemmestudio nå tenkte jeg. så da har jeg sett litt på en opptaker og en mikrofon.

Mikrofon:

http://sound1.com/portal/asp/produkt...rodukt_ID=5795

Opptaker:

http://sound1.com/portal/asp/produkt...rodukt_ID=5696

og det er vell ikke mer jeg måtte trenge for inspilling? spiller altså gitar og synger, så egner disse her til vokal og gitar opptak?

Gjerne kom med andre forslags som ligger i ca pris klasse vis du mener det er bra

Jeg har en Zoom h4n som jeg bruker til alt av lyd. Denne opptakeren er kanskje ikke spesielt egnet ditt bruk, og det er kanskje unødvendig å kjøpe den dersom du tenker å gjøre alt av opptak hjemme i eget studio. Uansett vil jeg bare si at den fungerer utrolig bra og mikrofonen på den var overraskende bra.
Denne er vel kanskje mest kurant for opptak ute i felten siden den er liten og enkel å ta med seg - likevel det eneste jeg kan anbefale innenfor lyd, og ville benytte anledningen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil absolutt ikke anbefale denne type mikrofon for opptak.
Skal du gjøre enkle opptak hjemme bør du gå for de gode, gamle traverne som f.eks Shure SM57, evt SM58.
Sitat av MrMason Vis innlegg
Vil absolutt ikke anbefale denne type mikrofon for opptak.
Skal du gjøre enkle opptak hjemme bør du gå for de gode, gamle traverne som f.eks Shure SM57, evt SM58.
Vis hele sitatet...
Enig.

For vokaler anbefaler jeg kondensator mikrofon, ikke dynamisk. Neumann er et god valg.
Nå er jeg temmelig grønn på området, men hva er egentlig vitsen med opptageren? Er vel mye enklere og bedre å gjøre alt av miksing i egnet software?
Sitat av bobbo Vis innlegg
Nå er jeg temmelig grønn på området, men hva er egentlig vitsen med opptageren? Er vel mye enklere og bedre å gjøre alt av miksing i egnet software?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke plugge mikrofonen rett inn i maskinen. Den må gå gjennom en mikser (lydkort), så til maskinen. Så skjer miksingen i software. Vist jeg forsto deg riktig her... *trøtt*