Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 7859
Jeg er enig i at det ikke er noe endelig bevis, men at det gir en indikasjon på at det kan være slik. Som jeg sa, i psykologi opererer man svært sjelden med empiri som i naturvitenskapene. Diagnosen depresjon får man for eksempel etter selvrapportering av symptomer. Mange snakker også om å være introverte og ha behov for alenetid. Finnes det noe endelig bevis for dette? Nei. Kan det være slik? Jeg tror det.

Jeg påstår at jeg er introvert. Det vil de som kjenner meg også hevde. Jeg har også noen av trekkene som artikkelen beskriver. Blant annet er jeg ektomorf. Noen ganger må man gå etter indikasjoner og sannsynlighet.

Som denne artikkelen viser: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21738558

"This finding suggests that social stimuli carry enhanced motivational significance for individuals characterized by high extraversion, and that individual differences in personality are related to meaningful individual differences in neural responses to social stimuli."

Personlighetsforkjeller peker altså til reelle forskjeller i hvordan hjernen er oppbygd. Ulike personligheter har altså ulike behov.

Denne artikkelen viser at det er en sammenheng mellom introversjon og neurotisme.

https://www.researchgate.net/publica...d_introversion

In three samples of subjects (ns=67, 115, 77) introversion and neuroticism scores on one of Eysenck's tests were positively associated.
Sist endret av Sanjar; 7. mai 2019 kl. 16:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mennesker er kjempedårlige til å vurdere egen personlighet, til den grad at man gjerne får mer nøyaktig informasjon når man spør familie eller venner. Du burde få deg en objektiv vurdering av en uavhengig tredjepart. Altså en psykolog eller psykiater. De vil vurdere om personlighetstrekkene dine er så avvikende at det er hemmende nok til å kalles sykdom. Selvdiagnosering er ofte en form for hypokondri og veldig sjelden konstruktivt.
Vil fraråde å ta livet av barna.
Det ender gjerne med grinete foreldre og besteforeldre.
Dette er morsomt. Jeg sitter på andre siden selv, som pappa.
Og jeg ELSKER å irritere den gamle grinete naboen jeg har fightet med siden ungdommen. Jeg har en diger trampoline jeg har satt nærmest mulig naboens terrasse. Og inviterer gladelig barnas venner hit. På brus og boller, hver dag:-)
Hagen vår har blitt et samlingssted for barnas venner. Så skrik og skrål blir det MYE av. Og naboen......kan ikke si en dritt. Hahahahah
Men naboen kan iføre seg kapteinslue, tøfler og bukseseler og by ungene inn på kamferdrops. Da tenker jeg det blir stille, på den ene eller andre måten ...

https://www.youtube.com/watch?v=QcVHZUMRLCw
Sist endret av Sanjar; 11. mai 2019 kl. 21:21.
Da tipper jeg naboen får det kjedelig etterpå.

Ingenting er vel bedre enn rykte for å være pedofil. Blir mange kjærlige blikk fra naboene da.
Who cares? Hvis man skal være antisosial bryr man seg jo ikke om hva andre mener eller trenger.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Så artig! Vi hadde et par sånne naboer som deg da vi var barn. Utrolig morsomt med en felles fiende. Ta og saboter trampolinen deres og erklær krig, du kommer til å berike barndommen deres. Men noe særlig fred og ro på verandaen får du nok ikke.
Vis hele sitatet...
Å lage krig med barn ender bare opp med at du blir mer plaget for hvert år som går. Du ender opp som nabolagets grinebiter ALLE elsker å kødde med. Så ja, vil du skape minner for livet, så saboter trampolinen dems