Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1271
Hei,

Jeg er på utkikk etter et gratis, og gjerne open source, program for å lage en enkel nettside. Finnes slike programmer lengre? Frontpage er jo nedlagt. Wordpress er fint, men vil gjerne ha mer kontroll og frihet på alle detaljene.

Tilleggsspørsmål:
Jeg ser at de fleste hostingsider tilbyr løsninger som Wordpress, men slags programmer bruker mer avanserte brukere? Er det MS Visual Studio som er vanligst?

R
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva slags nettside skal du ha? Statisk innhald? Blogg? Nettbutikk?

Generelt ville eg sagt ting ala squarespace eller wordpress, avhengig av om du vil ha fiks ferdig løsning som bare funker, eller meir tilpasningsmulighet. Squarespace er veldig low effort.

Om du skal lage temlates eller skrive html for hand, så treng du i utgangspunktet kun ein teksteditor. Min favoritteditor er emacs. Andre liker notepad++. Atter andre liker vi.
Trådstarter
87 5
Statisk. Kan ikke HTML så godt så trenger et program til å sette inn dette, men vil likevel ha tilgang til dette underveis. Teksteditor blir for "bart", mens Wordpress for for lukket. Har ikke prøvd Squarespace, men denne ligner kanskje på Wordpress?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rul(l)er Vis innlegg
Statisk. Kan ikke HTML så godt så trenger et program til å sette inn dette, men vil likevel ha tilgang til dette underveis. Teksteditor blir for "bart", mens Wordpress for for lukket. Har ikke prøvd Squarespace, men denne ligner kanskje på Wordpress?
Vis hele sitatet...
Du er ute etter squarespace eller wordpress. Det finst få ting som gir deg større valfrihet med mindre du vil lære deg HTML.
Trådstarter
87 5
OK. Takk for svar. :-)
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva slags nettside skal du ha? Statisk innhald? Blogg? Nettbutikk?

Generelt ville eg sagt ting ala squarespace eller wordpress, avhengig av om du vil ha fiks ferdig løsning som bare funker, eller meir tilpasningsmulighet. Squarespace er veldig low effort.

Om du skal lage temlates eller skrive html for hand, så treng du i utgangspunktet kun ein teksteditor. Min favoritteditor er emacs. Andre liker notepad++. Atter andre liker vi.
Vis hele sitatet...
Når vi snakker teksteditor, har du testet Atom? Jeg har fått veldig sansen for denne og gått helt bort fra notepad++
Fungerer ypperlig på både Linux, Mac og Windows
Trådstarter
87 5
Jeg fant et som heter BlueGriffon, det hadde noe av det jeg så etter.