Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7212
Første gang jeg prøvde ulovelige rusmidler,var jeg vell 15 år om jeg husker rett.
Den gang var det bare litt i ny og ned, men når jeg fylte 18 ble det bare mer og mer.

Jeg har aldri vert den typen som har tatt sterke stoffer og havnet skikkelig på kjøret. Men i de siste 2 årene har det blitt mer og mer.

Jeg røyker,drikker og tar piller. Ikke de værste pillene, men nok til og bli avhengig.
I pilleform går det i alt fra sobril,paralgin forte til valium og sovetabletter. Jeg røyker hasj/cannabis fast.

Grunnen til jeg vil slutte, er at min far spurte meg her forleden hva jeg hadde gjort på i helgen. Og jeg hadde intet svar og komme med, jeg hadde rett og slett ikke peiling! Er en helt jævlig følelse.. Noen dager er helt svarte,husker rett og slett ikke en dritt. Har sikkert litt med blandingen av hasj og piller.

Har røkt i 2 år,men det siste året har det blitt jævlig mye. Har jeg 10 gram med bønne, så er det vekk på 2 dager. Og etter min mening,er det sinnsykt mye.

Uten rusmidler,så går dagene skikkelig tregt,er deprimert og har null motivasjon til whatever. Jeg bruker teite unnskyldninger for og slippe alt i fra jobb til skole, og gå ut i det hele tatt.
Og det holder på og ta knekken på meg.

Hørest sikkert ikke ut som jeg har det så gale med tanke på at det ikke er noe sterke stoffer jeg går på, men det føles ut som jeg har gått på heroin i flere år. Jeg kaldsvetter på kveldene,og er kvalm og jævlig hele tiden uten.

Har dere noen tips til en som vil gjerne slutte med dette?

- Jeg synes hasj er godt, og har aldri hatt en downside med dette før nå. Har mistet korttids hukomelsen helt.

Beklager rotete innlegg,er ikke en mester på og skrive

Takker på forhånd for svar!
Sist endret av Dodecha; 13. desember 2011 kl. 12:16. Grunn: skrivefeil
Viljestyrke! Og trapp ned på røykinga.
Jeg har aldri prøvd noen ulovlige stoffer, men mine tips er; kanskje få deg noen venner utenfor dette rusmiljøet? Finne deg noen hobbyer som du liker å holde på med i helgene, og kanskje prate med andre som sitter i samme situasjon? Tenker da på å utdele erfaringer, tips og råd og slikt.

Uansett, masse lykke til!
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Trappet ned på røykinga,men ble bare mer og mer piller. Føler hele tiden at jeg trenger noe og slappe av på. Trenger ikke og ha noe og slappe av på,er garantert bare kroppen som er vandt med det.

Men ja,viljestyrke har jeg! har ikke tatt en dritt idag, og håper morgendagen blir lik

Har venner både i dette miljøet og uttenfor. Har en kompis til som vil slutte,så håper vi klarer det!
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Trappet ned på røykinga,men ble bare mer og mer piller. Føler hele tiden at jeg trenger noe og slappe av på. Trenger ikke og ha noe og slappe av på,er garantert bare kroppen som er vandt med det.

Men ja,viljestyrke har jeg! har ikke tatt en dritt idag, og håper morgendagen blir lik

Har venner både i dette miljøet og uttenfor. Har en kompis til som vil slutte,så håper vi klarer det!
Vis hele sitatet...
Begynn og jogg! ta en liten sekk med vann og niste og jogg som bare faen i et par timer! Da får du slappa av når du kommer hjem!
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Noen som har vert jævlig langt nede av dere her på freakforum som har klart og komt dere opp på beina igjenn rimelig kjapt?

Kan vell legge til at etter min eks var utro mot meg, gikk det bare nedover. Mistet jobben,flyttet hjem til foreldrene mine. Men begynte på skole igjenn for og prøve og komme meg på bena igjenn for noen måneder siden.

Sitat av 3li-G Vis innlegg
Begynn og jogg! ta en liten sekk med vann og niste og jogg som bare faen i et par timer! Da får du slappa av når du kommer hjem!
Vis hele sitatet...
Hehe,begynte faktisk på et treningsprogram forrige uke! Håper det hjelper
Jeg har ikke røyka på snart 2 mnd. Det har hvert 2 tunge mnd, istarten så er du sikkerlig stressa og får ikke roa ned, men etterhvert så blir det bedre. Bare og holde motet oppe så får du det til!
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Jeg har ikke røyka på snart 2 mnd. Det har hvert 2 tunge mnd, istarten så er du sikkerlig stressa og får ikke roa ned, men etterhvert så blir det bedre. Bare og holde motet oppe så får du det til!
Vis hele sitatet...
Ja, det er slik jeg føler det. Finner på en måte aldri roen i meg selv.
Bra jobbet! Skal prøve og holde motet så langt oppe som jeg kan
Kognitiv terapi. Hjalp en kompis med å slutte med nåla iløpet av et par sessions. Du må dog virkelig ville slutte for at det skal ha noe hensikt.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Hva er kognitiv terapi om jeg tørr spørre?
Kognitiv terapi er kort fortalt en måte å endre tankemønster og vaner på. Man går til en terapeut som har utdannelse innenfor dette feltet og jobber med denne personen over litt tid. Ting som f.eks hvordan man skal tenke og hva man skal si til seg selv (lure hjernen) kan brukes til å snu suget før man handler på det f.eks.

3 av 3 bekjente er idag 100% rusfrie på grunn av denne formen for terapi. De har tidligere vært inn og ut av behandling/avrusninger i en årrekke og har slitt med alt ifra hasj til heroin samt angst/depresjon og dårlig selvfølelse.
Dersom du ønsker hjelp fra noen andre så kan du melde deg inn i det nye avrusingsprogrammet til Oslo kommune (?) Det heter Ut av tåka. Tror det er et ganske bra opplegg. Det er frivillig og du får ikke politistyr ettepå såvidt jeg vet.

Har snakka med flere av de som er med på gjennomføre det, og det høres meget klokt ut.

Det var bare et forslag. Uansett hva du gjør videre og hvordan du velger å løse problemet; Lykke til!
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Okay. Ja det er jo en løsning viss jeg ikke klarer dette selv. Men jeg håper at godt pågangsmot og viljestyrke gjør at jeg kommer meg ut av denne dritten. Vil igrunnen prøve og slutte med alt uten noen form for psykolog, men må man så må man! Takker for svar btw

Har brukt noen sovetabletter, zolpidem actavis, og jeg blir faen så fjern av dem. Og ikke minst avhengig! Og jeg anbefaler folk til og ikke ta for mye av desse, da dei tar knekken på hode (ivertfall mitt).

Sitat av Luring3n Vis innlegg
Dersom du ønsker hjelp fra noen andre så kan du melde deg inn i det nye avrusingsprogrammet til Oslo kommune (?) Det heter Ut av tåka. Tror det er et ganske bra opplegg. Det er frivillig og du får ikke politistyr ettepå såvidt jeg vet.

Har snakka med flere av de som er med på gjennomføre det, og det høres meget klokt ut.

Det var bare et forslag. Uansett hva du gjør videre og hvordan du velger å løse problemet; Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg bor nokk godt over 50mil der i fra. Men tror di har noe i den duren rundt om her også har jævlig lyst og få hjelp ifra familie osv, men orker ikke trykke denne dritten i tryne på mamma da hun sitter i rullestol og har veldig dårlig helse.
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Noen som har vert jævlig langt nede av dere her på freakforum som har klart og komt dere opp på beina igjenn rimelig kjapt?
Vis hele sitatet...

Jepp.
Her er en tråd jeg skreiv for en stund siden.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=193912

Nå har jeg en grei jobb. 30-40k i mnd. Sluttet med rus, trener. Sliter forsatt en del i forhold til depresjoner til tiden, men det går riktig vei. Uansett har det generelt bra og sitter igjen med en utrolig stolthet over meg selv for det jeg har fått til.


http://no.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_terapi
Har selv veldig tro på kognitiv terapi.

Når det kommer til psykolog eller annen hjelp er det egentlig ikke vært å ta noen sjangser på at du klarer deg uten. Da sløser du fort bort rusfri tid. Jeg klarte meg uten, men jeg ville hatt hjelp skulle jeg havnet i situasjonen igjen.
Sist endret av DrPerception; 13. desember 2011 kl. 00:30.
Piller er no drit!!! De er nok de verste synderene her selv om røykinga tar på det å.
Har vert et pille menneske hele livet mitt og elsker alt som kommer i pilleform.
Jeg hadde nok et inntak laaangt over grensa og lå på drøye 200-300 benzoer i mnd siste tiden. Jeg heller skjønte ikke problemet før jeg ikke husket noen ting lengere. Først var det helgene som forsvant fra minnet men så pluttselig våknet jeg en dag å forsto at de siste 2 mnd var så godt som fullstendig gone?!? Når jeg fikk vite av venner hvor ille jeg hadde vert sluttet jeg i panikk, ikke smarteste siden det gav en nedtur som ikke lignet grisen var sikker hver eneste dag at den siste timen min var kommet.
MEN nå er det snart et halvt år siden jeg tok den siste og jeg har ikke ord for hvor mye bedre ting har blitt. Jeg bruker andre ting men her er det ingen ting som ødelegger så mye som piller gjør. I allefall ikke for meg. Og jeg kan ikke få sagt det mange nok ganger til andre som er pilleglade... Vær forsiktig, hold deg unna om du kan! Piller har tendenser til å snike seg på deg som regel innen du skjønner at de er et problem så har de ødelagt så mye.
Og dummest av alt så er det å blande alkohol og piller... Selv de hyggeligste mennesker blir som oftest meget så utrivelige å være sammen med om de har inntatt de to sammen.

En meget kort versjon av min pillehistorie, men jeg håper du dropper pillene jeg kan hvertfall svare for meg selv at det er helt toppers å faktisk huske hva man har sagt å gjort og kunne stå for det
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jepp.
Her er en tråd jeg skreiv for en stund siden.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=193912

Nå har jeg en grei jobb. 30-40k i mnd. Sluttet med rus, trener. Sliter forsatt en del i forhold til depresjoner til tiden, men det går riktig vei. Uansett har det generelt bra og sitter igjen med en utrolig stolthet over meg selv for det jeg har fått til.


http://no.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_terapi
Har selv veldig tro på kognitiv terapi.

Når det kommer til psykolog eller annen hjelp er det egentlig ikke vært å ta noen sjangser på at du klarer deg uten. Da sløser du fort bort rusfri tid. Jeg klarte meg uten, men jeg ville hatt hjelp skulle jeg havnet i situasjonen igjen.
Vis hele sitatet...
Skal ta og lese tråden din!

At du har klart og sluttet,og jobbet deg opper i livet synes jeg er utrolig bra jobba. Virker rimelig lost her jeg sitter,men om dere/andre klarer det,så håper jeg at jeg og klarer det psykolog er selfølgelig den greieste veien, men jeg velger og prøve først alene tror jeg. Tusen takk for et bra svar DrPerception!
Kosthold med bra overskudd av karbohydrater samt gå tur/whatever form for trening hver dag.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Ja,piller er noe skikkelig dritt! godt og høre at du har komt deg vekk i fra det
Jeg råder åsså alle til og legge pillene på hylla, med mindre du virkelig TRENGER di, noe som de fleste ikke gjør.

Er det jeg og vil,huske hverdagen. Hater og leve et jævla dobbeltliv,med venner på den ene siden og venner på den andre siden ( om dere fatter ).

Jeg har merket at viss jeg spiser skikkelig,er mye ute, (kjører bil,går tur osv) så hjelper det veldig. og få tankene vekk i fra alt.

Men det er når jeg kommer hjem og setter meg i sofaen, da er det fort gjort og poppe seg en pille og legge seg ned. Er vell at tankene tar overhånd. Har veldig mye og tenke på for tiden, er nokk der det ligger
Sitat av hideout Vis innlegg
Kosthold med bra overskudd av karbohydrater samt gå tur/whatever form for trening hver dag.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Mye karbohydratet gjør utrolig mye å med velvære. Selv ligger jeg på ca 70% av energifordelingen på karbs. Ellers er det jo greit å få i deg nok vitaminer og mineraler såklart. Holde seg unna mettet fett og erstatte dem med gode fettsyrer gir meg også en klarer tankegang, kognitiv energi og bedre hukommelse.

Kost og trening er noe av det smarteste du kan gjøre for egen psyke.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Trening er nokk en bra ting jeg startet med! tror det hjelper på og få ut litt energi i treningen og få hodet på andre tanker.

Klarer bare ikke og få motivasjon til ting. Når jeg ikke orker skole, så kaller folk selfølelig meg for en slask og slubb osv. Det driter jeg igrunnen i. Men det kan bli for mye! Har igrunnen så jævlig lyst og fortelle noen hvordag jeg har det,men det går faen ikke.

Har forresten ikke røkt på 3 dager. Men spiste meg pillefjern igår, og det angrer jeg som faen på.
Kjenner til lysten å trøkke i seg noen piller å bare konke ut og den følelsen får jeg hver eneste dag... Faktisk så ille er det at jeg har bedt legen om å finne no annet til meg for jeg har ikke lyst til å ta p-pillene mine om morgenen en gang hahaha høres teit ut men jeg står å titter på den lille greia i hånden min å tenker "er det alt?"
Selv så prøver jeg å holde meg opptatt. Slik som du sier det er først når jeg "kjeder" meg eller får tid til å tenke lysten virkelig trykker på. Hører jeg noen snakke om piller eller jeg står på apoteket så får jeg skikkelig puls. På apoteket så trenger jeg ikke titte ordentlig på den store runde hylla bak disken en gang for i sidesynes så kjenner jeg igjen glassene og eskene og føler nesten at det er en rød ring rundt de. Hehehe.
Sliter no helt forferdelig med å sove nå, for har ikke lært meg å sovne uten hjelp. Og om jeg sovner så våkner jeg etter en time
Jeg sluttet så brått fordi jeg gikk på en smell som ikke lignet grisen, og mistet så å si alle vennene mine og typen min på den tiden. Jammen glad for det i dag. Den sosiale angsten min har blitt mye bedre også så sammen med selvsikkerheten har det kommet flere nye venner til siste månedene

Jeg håper du klarer slutte med piller. Det er ikke godt for noen ting
Ønsker deg masse lykke til.
Ta deg en pause i rundt to uker. Det vil garantert være et helvette den første perioden, men når du først får tilbake hukommelsen, blir klar i hodet og trives i andres nærvær vil det garantert være verdt det! Følelsen du kommer til å sitte med når hukommelsen er tilbake og ting begynner å stabilisere seg kommer til sette ting l perspektiv, og fristelsen for rus vil være bitteliten. lykke til
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Ja lysten for og trykke i seg noe er som oftest stor når en sitter hjemme og tenker. Har selv problemer med og sove uten hjelp. Takk for det Rusketulla

Skal gjør mitt beste med og holde meg vekk i fra alt. Har lyst og ta en blås i ny og ned fremover,men det kommer nokk ikke til og funke så bra. Er nokk best og slutte tvert. Hukommelsen kommer nokk tilbake håper jeg,og da håper jeg ting ordner seg Vil rett og slett bare få live mitt på rett kjøl igjenn.

Hørest nesten ut som jeg har gått på heroin i flere år. Men er utrolig hva kombinasjonen med hasj og piller kan gjøre med en person. Er selfølgelig ikke alle som møter denne smellen,men noen er det jo. Og jeg er tydeligvis 1 av dem. Råder alle som har lyst og prøve ditt og datt, til og rett og slett drite i det. Er ikke verdt det i det hele tatt.

Rusen er nydelig så lenge den varer,men når den er vekk og du har kommet til deg selv igjenn og tenkt deg om, så får du en jævlig følelse. Er vertfall slik med meg!
Jeg vil råde deg å kutte ut pillene først. De er desidert mye værre en hasjen. Prøv å hold deg til kun å røyke på kvelden, og ikke hver dag...Men viktigst: KOM DEG VEKK FRA PILLENE!
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Kjenner suget på og ta seg en røyk akkurat nå,men har ingenting. Bare piller.

Er bare så jævlig deilig og ta seg en blås og gå å legge seg på sofaen etterpå med en go film. Men mtp at jeg husker nesten ikke en dritt fra sommeren og utover,så vil jeg helst legge alt på hylla fremover. Blir spennende når jula kommer og se om jeg klarer og holde meg vekk i fra røyken.
Må bare spørre hvilke piller som er "de værste" om ikke det er benzoer og opiater. Ikke rart du føler det som om du har vært på heroin i flere år.. det er jo ikke langt unna.

Men om du prøver å slutte, hvorfor har du piller liggende hjemme? Røyk deg gjerne skakk til du er fri for abstinensene fra pillene dine. Å slutte med hasjen for å fortsette med piller vil vel bare gjøre det ekstra tungt å komme seg av pillene etterpå. Benzoer og ikke minst opiater (heroin) er blandt det værste å slutte med.. Hasj derimot, er vel noe av det minst problematiske. Så redd for at du gjør deg en bjørnetjeneste der...
Sitat av Silhouette Vis innlegg
Kognitiv terapi. Hjalp en kompis med å slutte med nåla iløpet av et par sessions. Du må dog virkelig ville slutte for at det skal ha noe hensikt.
Vis hele sitatet...
Var ikke det kognitiv terapi som hjernevasket Hans Erik Husby og gjorde han helt gladkristen, eller tar jeg helt feil nå?
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Har pillene forsatt på hylla,har ikke trykt i meg noe som helst siden i forgårs. Jeg kommer ikke til og spise piller nå når jeg prøver og slutte. De blir en total quit med alt.

Føler meg helt jævlig i kroppen nå. Trøtt og sliten som faen.
Er det bevislig dokumentert at cannabis fører til svekket hukomelse?
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Tror det? Har igrunnen ikke peiling.. Men i mitt tilfelle,så har hukommelsen min blir helt fucka.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Er det bevislig dokumentert at cannabis fører til svekket hukomelse?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke som jeg vet, men flere tusen, om ikke millioner som bekrefter det etter egen erfaring.
- Sikkert noen heldige som ikke får den svekket og.
Sist endret av Yayoisking; 13. desember 2011 kl. 15:14.
Stå på , du klarer det !
Godt å høre at du fremdeles står på og jobber med å bli kvitt missbruket ditt. Jeg tror du gjør et meget klokt valg å kutte ut alt av rusmidler. Du har så langt vist at du ikke klarer å kontrollere et rekreasjonelt bruk og da er nok full kutt det smarteste.
Det første du må innse er at du faktisk har ett relativt stort problem, får litt inntrykk av at du ikke ser deg selv som skikkelig avhengig og at du kanskje ikke innser hvor dypt det sitter i deg, om jeg tar feil får du rette meg på det.

Å slutte på egen hånd er sinsykt vanskelig og krever uanset mengder selvinnsikt og kontroll over eget hode, noe jeg tviler på at du har 100% med tanke på ett ganske utbredt pillemisbruk..

Det handler for det meste om å finne ut hva du kan kan bytte ut thc og benzo med, adrenalin f.eks er en fin substitut for mange, men hva som funker for deg vet jeg ikke.
Til trådstarter:

Det høres ut som om du har kjørt deg litt fast med et ganske stort forbruk av rusmidler. Som andre har skrevet her er det fint mulig å komme ut av, og jeg støtter spesielt opp under tipset om å begynne å jogge. Løp deg så lange turer du orker (innenfor rimelighetens grenser) så ofte du føler du har overskudd til det. Det vil hjelpe godt på. All trening hjelper, men hører mange i lignende situasjoner sverger til jogging.

Jeg vil også poengtere at det er ikke sikkert at du må bli nykter for evig og alltid bare fordi du har kjørt deg litt fast nå. Det må du selv avgjøre. Jeg ville tatt hvertfall et års fri fra all rus, men etterhvert er det ikke utenkelig at du klarer å bruke rus på en fornuftig måte uten å måtte gjøre det hver dag, eller ukentlig for den saks skyld
Du må som sagt selv finne ut av om du er en person som lett kan havne på "kjøret" igjen med daglig røyking/pillebruk hvis du ikke holder deg helt borte fra det. Men ta deg 1 års pause og få alt på avstand. Da er det lettere å se om rusen faktisk er verdt å holde seg helt borte fra eller ikke.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Jogging har jeg begynt med,og føler igrunnen det hjelper Og jo,jeg ser meg selv som ganske avhenging. Men jeg tror jeg skal klare dette. Og at folk her på dette forumet skriver feks " Stå på,dette går bra!", det hjelper veldig og jeg er evig takknemlig for all støtte!

Om jeg først kommer meg ut av dette,så blir de ikke bare 1 års pause,men for alltid.

Har ikke røkt siden fredag,og ikke tatt piller siden søndag. Kjenner suget av en rus er der noe jævlig,men har klart det hittil. Med gode kompiser og forum-medlemmer, så tror jeg at jeg skal klare dette!
Sist endret av CLEANweed; 14. desember 2011 kl. 01:11.
Sterkt gjort. Alltid tenk lang tid framover. Din erfaring kan hjelpe folk som hadde det som deg før.

Håper ikke jeg havner i samme situasjon som deg (at jeg får problemer med det) ...
Sist endret av Taurean; 14. desember 2011 kl. 01:14.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Viktig og tenke framover. Igrunnen aldri tenkt så mye fremover, men nå var det påtide.

Håper virkelig du slipper det jeg og. Pass bare på mengdene du tar,og ha for all del stor respekt for alt du putter i deg. Er jævlig surt og ødlegge ett liv pga misbruk!
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Jogging har jeg begynt med,og føler igrunnen det hjelper Og jo,jeg ser meg selv som ganske avhenging. Men jeg tror jeg skal klare dette. Og at folk her på dette forumet skriver feks " Stå på,dette går bra!", det hjelper veldig og jeg er evig takknemlig for all støtte!

Om jeg først kommer meg ut av dette,så blir de ikke bare 1 års pause,men for alltid.

Har ikke røkt siden fredag,og ikke tatt piller siden søndag. Kjenner suget av en rus er der noe jævlig,men har klart det hittil. Med gode kompiser og forum-medlemmer, så tror jeg at jeg skal klare dette!
Vis hele sitatet...
Det er den første tiden som er den vanskeligste. Du har nå holdt deg borte fra rus siden søndag, det er sterkt gjort det mtp at du har hatt en ganske stort misbruk.

Stå på! Blir det for tøft for deg, så kontakt fastlegen din. Han er der for deg, ikke mot deg.

Med den innstillingen du viser her, så tror jeg dette går rette veien.
Sett deg ned forran tvn, sett på en bra film, iskald cola og snus, da skal du se du blir rolig
Funker vertfall for meg
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Den er knallhard merker jeg. Men fra nå av så skal det bare gå en vei, og det er oppover! Har virkelig gått inn for dette kjenner jeg. Takk skal du ha

Sitter faktisk forran tv'n med vann,snus og mitt eget gode selskap "as we speak" hehe
Mitt tips er slutt med alt med en gang, stå opp om morran en gang, få deg litt frisk luft og en kopp kaffe og begynn og tenk på fremtiden : ) Du forstår jo selv at du ikke kan drikke og ta piller HVER dag, så hvorfor gidde å holde på som en helt i utgangspunktet når man ender tørstere og tørstere og mer og mer pillelyst. Røyke KAN man gjøre hver dag.. men er egentlig best å ikke gjøre det med tanke på økonomien (overprisa som faaaen) pluss høres ut som du trenger en t break uansett.

evt begynn med snus hvis du ikke gjør det fra før, hvis du trenger noe for å slappe av så funker nikotin ganske bra. Kan overskygge andre avhengigheter siden nikotin visstnok er det mest avhengighetsskapende som finnes.
Sist endret av Dagdriver; 16. desember 2011 kl. 18:42.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Før dorlig sammvittihem overfor dere,og meg selv no.. Holdt meg fram til nå, har tatt oss 5-6 jointer med litt brunt og resten grønt.. pluss no tok jeg 2 zolpahdiemm sove tabletter... hater meg selv
Slutt å hat.
Nå!
Er i lignende situasjon selv, og føler det koker ned til 2 ting:
1. Være aktiv i hverdagen (implisitt: for å holde hodet i sjakk)
2. Velge bort venner/events som er tilknyttet rusmidler

Jævlig vanskelig med andre ord.
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Før dorlig sammvittihem overfor dere,og meg selv no.. Holdt meg fram til nå, har tatt oss 5-6 jointer med litt brunt og resten grønt.. pluss no tok jeg 2 zolpahdiemm sove tabletter... hater meg selv
Vis hele sitatet...
Husker jeg hadde det sånn mitt siste halv år.
Til slutt var det hatet mot meg selv og angeren jeg fikk etterpå som faktisk gjorde at jeg klarte det.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Er helt jævlig den følelsen jeg får når jeg har blitt "edru igjenn". Men merker at jeg har klart og trappet ned ganske mye. Dagene går så jævlig tregt og alt føles ut som dritt..
ikke gi opp !! du klarer det

Fikk akkurat sms fra en gammel venn i dag på bursdagen min og alt.... han har fått plass på avrusning og han er nå clean, og jeg ble så glad på hannes vegne! det gjorde hele dagen brått så mye bedre blir like glad hver gang det kommer sånne nyheter blir glad hvis jeg leser at du å har klart det. det gjør du.... vi heier på deg
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Takk for det, og gratulerer med dagen

Klarer det nokk før eller siden.. Men er sykt deprimert for tiden, og det gjør ting bare 100 ganger verre.
Føler nesten jeg sitter her og syter.. Men er jævlig deilig og bare få ut litt av hodet mitt.
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Første gang jeg prøvde ulovelige rusmidler,var jeg vell 15 år om jeg husker rett.
Den gang var det bare litt i ny og ned, men når jeg fylte 18 ble det bare mer og mer.

Jeg har aldri vert den typen som har tatt sterke stoffer og havnet skikkelig på kjøret. Men i de siste 2 årene har det blitt mer og mer.

Jeg røyker,drikker og tar piller. Ikke de værste pillene, men nok til og bli avhengig.
I pilleform går det i alt fra sobril,paralgin forte til valium og sovetabletter. Jeg røyker hasj/cannabis fast.
Vis hele sitatet...
Ok du sier du ikke har tatt sterke stoffer, men du drikker, tar sobril, valium, palargin osv å du røyker hasj. Det høres nesten ut som om du undervurderer dette med å si at du ikke bruker sterke stoffer. Alt dette sammen er rimelig sterke stoffer, du må aldri ha den holdningen til stoff.

Håper ting ordner seg for deg! be strong
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Det jeg mener er at jeg har aldri "vert" den typen før nå i det siste. Er da dette har virkelig ballet på seg :/