Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2406
Overskuddsmateriell
Hei

Sitter her å prøver å få min DS18B20 over på 12 bit for å få mer nøyaktige avlesninger. Problemet er at jeg ikke klarer å få den over på 12bit fra 9bit.

Koden min kan dere se her:
http://pastebin.com/6GmytEbS
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor vil du det? 0.5°C er rimelig grei oppløsning, og er jo den feilmarginen måleinstrumentet har. Høgare oppløysing vil og gi tregare avlesing ifølgje databladet.
Overskuddsmateriell
Trådstarter
Eneste jobben dette oppsettet vil ha er å måle temperaturen og sende den til serveren min. Så om den bruker 95ms eller 750ms på å hente ut temperaturen kommer egentlig på det samme siden det ikke vil være min sample rate uansett.

Selv om feilraten er høyere så er den feilraten "konstant" på hver sensor, så på grafer vil det se bra ut fordi.

Kan informere om at jeg fant løsningen selv.


Denne koden måtte inn på linje 45

Kode

if (addr[0] == 0x28)0
{
    ds.reset();     
    ds.select(addr);

    ds.write(0x4E); 
    ds.write(0x00); 
    ds.write(0x00); 
    ds.write(0x7F); 

    ds.reset();     
    ds.select(addr);
  
    ds.write(0x48); 
    delay(15);      
    
}
ds.reset_search();
Sist endret av Bullhill; 21. august 2016 kl. 08:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.