Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1362
På leiting etter ny tv,noen som har noen brae forslag og komme med? brukes like mye til film som vanlig tvtitting og litt spilling.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
50tommere er jo relativt vanlig idag, du får jo rimelige modeller ned i 3900,-ish kvaliteten er vel deretter også dog.

Jeg har sett meg godt fornøyd med Samsungen jeg kjøpte for to år siden, betalte dog 8999,- på det tidspunktet.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
50tommere er jo relativt vanlig idag, du får jo rimelige modeller ned i 3900,-ish kvaliteten er vel deretter også dog.

Jeg har sett meg godt fornøyd med Samsungen jeg kjøpte for to år siden, betalte dog 8999,- på det tidspunktet.
Vis hele sitatet...
Oki,vist noen kan komme med noen større til 6000/7000 så peis på.

Sitat av EliteBook Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Må være greit med tilkoblinger.

Kan man utsette beta hos komplett isåffal hvor lenge?

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ma-tv-50pa450t noen som vet hvordan denna er?
Kjøpte en LG Plasma 50" på Komplett for 5999,- for et halvt års tid siden, og er stort sett veldig fornøyd med den.
Dog. to SVÆRE negative sider med den:

Skjermen er alt for blank, så det blir mye gjennskinn.
Bildet "ghoster" fort ved mørke scener.
Kansje litt utafor prisommerådet, men jeg er kjempefornøyd! Hvis du er som meg og mener at ting bør være stort tungt og holdbart så er dette saken:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ma-tv-60pa650t
Trådstarter
Sitat av stukeren Vis innlegg
Kansje litt utafor prisommerådet, men jeg er kjempefornøyd! Hvis du er som meg og mener at ting bør være stort tungt og holdbart så er dette saken:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ma-tv-60pa650t
Vis hele sitatet...
Er nok litt for langt over mitt budsjett da man skal kjøpe sofa også.
Det beste er at du gå i en butikk for og se på tven du har tenkt på, bestiller du den på nett så kan hende bildet ikke er helt som du trur osv..+ hvis det skulle skje noe med tven kan du levere den inn til der du kjøpte den og så få en låne tve, det kan man ikke få via for eksempel komplett.no..

Jeg ville nok godt for en led/lcd skjerm, plasma tven blir som sakt veldig mye gjenkinn i.
Plasma tver pleier også være den som er billigst, så kan spare litt til og komme opp i 8-10 tusen så har du en TV som du ikke trenger å bytte ut på mange år..
Plasma lager et bildet av for eksempel speedometer på et bilspill hvis du spiller mye bilspill mye, dette speedometeret vil du i tven selvom du bytter kanal.. men, JA det skal litt til før dette skjer

Håper du fikk litt info her!
Gå for led/lcd tv! Plasma tv'er har gått ut på dato for lengst..
Sitat av Zirto Vis innlegg
Gå for led/lcd tv! Plasma tv'er har gått ut på dato for lengst..
Vis hele sitatet...
Da må man i så fall kjøpe dyr led. Kjøpte en ledtv med 100hz, kostet da 6 tusen. 100hz er drit.
Så lenge panelet er 100Hz er det bra, og TV'en gir glatt bilde. Dersom det er snakk om 100Hz CMR eller tilsvarende er panelet bare 50Hz og det oppleves som veldig uklart i raske bevegelser. Det vil også rykke / hakke ganske bra. Men av 50+ til 5K så vil man oppleve det uansett. Billig billig plasma har ikke god nok bildebehandling til å unngå det (og nei, det hjelper ikke at plasma har 600Hz, da Hz på plasma er noe helt annet enn på LCD)

Se bort i fra Zirtos innlegg. Han aner åpenbart ikke hva han snakker om. Plasma kommer til å eksistere parallelt med LED fram til OLED tar over markedet helt.

EDIT: Det er flere som nevner gjenskinn, men ved mindre du velger Philips har stort sett alle LED TV'er i dag High Gloss skjermer som reflektere like mye som en plasma skjerm. Det er dog et poeng at LED skjermer som regel er langt mer lyssterke enn plasma og derfor kan egne seg bedre i rom med mye vinduer (typisk stue)
Sist endret av Cikey; 28. mai 2012 kl. 10:34.