Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5193
Hey, er det noen som har erfaring med dette anlegge og kan foreslå en forsterke?

http://www.hifiklubben.no/produkter/...alere_sort.htm

Om der er noen andre cerwin vega som er vert mer for penge så send meg link!
Har du nok penger kjør på med ve-15, har de selv og synes de er helt syke. Har snakket med en som hadde ve12 og 15 og han synes at ve 12 var bra men alt var bedre på ve15. På mine ve15 kjører jeg på med en NAD T748 for øyeblikket men kommer til å kjøp en cxa-10 når jeg flytter høyttalerne til stua hvor de skal stå istedet for rommet mitt.
Ve12 spiller greit og har en fin og dyp bass, men har du litt stort rom ville jeg så klart anbefale ve-15 som igjen har en dypere bass.

Forsterker til ve12 ville jeg valgt en av cw forsterkerene, Cxa-8 eller Cxa-10( mest effekt som igjen gir best lyd og dypest bass)
http://www.hifiklubben.no/produkter/...erker_sort.htm

Eller så ville jeg kjørt NAD C275BEE effektforsterker + C165BEE forforsterker.

Jo mere du legger i det jo bedre lyd får du såklart, men er du ute etter noe billig så er C356BEE et godt valg
http://www.hifiklubben.no/produkter/...er_grafitt.htm
http://www.hifiklubben.no/produkter/...hoyttalere.htm

er disse mye bedre enn ve12 og mye dårligere enn ve15?
Sist endret av seppoen; 27. november 2011 kl. 17:55.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skal du kjøre xls så mener jeg personlig at du ikke bør kjøre noe mindre enn xls-12 med mindre du skal ha den lille xls-6 som side/bakhøyttaler eller et lite rom. XLS-28 synes jeg er "pinglete" i forhold til andre høyttalere i xls serien og ville ikke ha kjøpt de. Men de trykker godt nok i et mindre rom med en kraftig nok forsterker.
er vell noe futt i nad forsterkerne om man skal kjøre cervin vega all the way
se om du klarer finne NAD C372 forsterker brukt ett sted, kjørte selv VE15(f?) på den ut spillte så høyt att katta som lå under på hylla under bordet kasta opp av bass trykket
takk for svar ! har ikke helt bestemt meg enda
Har ve-12, det spiller bra. Litt skarp i diskanten, men jeg for se når forsterkeren min kommer til bake fra rep. (Det er en nad c275cbee.)
ye, noen som kan anbefale den cerwin vega høytaleren som er vert MEST for pengene?
CLS6 er i mine øyne verdt sin vekt i gull, så fremst rommet er lite, små høytalere med god pondus så lenge forsterkern gir rett mat

evt koble de opp sammen med en aktiv sub fra CW slik jeg hadde de en stund, det spilte helt konge, faktisk bedre enn VE15f som jeg hadde først(og som kjerringa ikke likte strl på) hadde vel da en CLS15x(om det er det den aktive 15" rødring subben heter)

har nå Dali concept2 i samme strl som CLS6 og de spiller 1milljon ganger bedre enn cls6 har ingen sub til Dali høytalerene, men det kommer vel etterhvert håper jeg, selvom de små spiller forholdsvis dypt så får man ikke det trykket som man får av litt større greier
Min erfaring med CV er at de spiller bra me mindre forsterkere. men du må også tenke på at CV kan fort bli litt voldsomme. Jeg hadde cls215 me CV effektforsterkern på 2,6kw. de spillte noe aldeles sykt. men måtte spille HØYT for å få skikkelig trøkk ut av dæm.

Samtidig synes jeg du bør tenke på hva du skal bruke steroen til. CV er drit kule "gutterom" høytalere sån jeg ser det. personlig ble jeg "lei" CV lyden etter en stund. Men du skal lete langt etter høytalere som spiller høyere å råere en CV. Men vil anbefale deg å kjøpe en forsterker som driver dem helt ut. da får du mer ut av høytalerne.

Lykke til...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan se på dali, men hvor stort rom har du? Viss du har under 10 kvadrat så kjøper du bare ve-8 eller xls-6, over det så kjøper du ve-12 og viss du har over 20 kvadrat så kjøper du ve-15 osv osv. Men husk at cv trenger MYE kraft før de spiller alt de har, på ve-12 så må du ha minimum 80 watt, helst 150-200. Så ve-12 på cxa-8 eller nad c375 hadde spilt rått. Mine spille jævla bra på min c275, men da må du ha forforsterker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Du kan se på dali, men hvor stort rom har du? Viss du har under 10 kvadrat så kjøper du bare ve-8 eller xls-6, over det så kjøper du ve-12 og viss du har over 20 kvadrat så kjøper du ve-15 osv osv. Men husk at cv trenger MYE kraft før de spiller alt de har, på ve-12 så må du ha minimum 80 watt, helst 150-200. Så ve-12 på cxa-8 eller nad c375 hadde spilt rått. Mine spille jævla bra på min c275, men da må du ha forforsterker.
Vis hele sitatet...
thx for svar, har 14-15 kvadrat rom så tror jeg går for ve 12 elle 15 er enda usikker
Har selv et par høyttalere av Cerwin-Vega, jeg er usikker på alderen, men de er vel 10 år gamle +/-. Typen er LS-15, og de kjører jeg med en Cambridge Azur 650A som jeg forsåvidt bruker som forforsterker, med et sett 10" pioneer-høyttalere på, også til å dra høyttalerne har jeg en Rotel RB-991 på 2x 200 watt.
Spiller solid og rått. Kanskje overkill med den effektforsterkeren jeg har og bruker, men den har total kontroll på høyttalerne.
Jeg hadde selv ett eksemplar av ve-12f. Jeg var ganske fornøyd. Men før du velger Cerwin vega bør du tenke over hva du skal bruke anlegget til, Skal du sitte og lytte og nyte musikk? Eller vri opp lyden å riste istykker både stua og resten av nabolaget? Cerwin vega er ikke noe alternativ om du er en lyd entusiast som er glad i "fin" lyd. CV er høytalere som spiller rått og brutalt. Valget mellom Ve-12f eller Ve-15f er enkelt, Har du lite rom går du for 12-tommerene, Større rom går du for 15-tommerene. Det er ikke noe vits i å kjøpe for store høytalere.
En forsterker som både er kraftig nokk og god nokk til både Ve-12 og 15f: NAD C356BEE
Kjøpte for et par uker tilbake Cerwin Vega XLS 15 på nettbutikken til hifi-klubben. betalte vel 6.795 inkludert frakt. Disse knuser alle høyttalerne i VE-serien og XLS 28. Men når valget står mellom XLS 28 og VE12 eller 15, ville jeg absolutt ha gått for XLS 28. NAD c356 eller C375 burde klare å drive dem bra.