Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 5828
Hei, nå har jeg lurt lenge på hvorfor fpr blir stemplet som et rasistisk parti. Jeg prøvde å søke litt på nett men kom ikke fram til noen konklusjon. Kan noen si hvilke frp sysnspunkter som er rasistisk og hvorfor?
Se selv på www.frp.no er ikke vanskeligere.
Eller last ned direkte:
http://www.frp.no/filestore/Program_FrP.pdf
Trådstarter
66 2
Det eke partiprogrammet jeg siktet på, men handlingene dems. Etter det jeg har hørt har de kommet med masse prat om å kastrere innvandrere osv?:S sånne ting jeg sikkter på
Fremskrittspartiet er ikke noe rasistisk parti, men enkelte tidligere medlemmer har vært medlemmer. Skal ikke nevne navn, men at mange har fått et feil inntrykk er helt klart. FrP er ikke mot innvandring, men partiet er for at vi først er nødt å integrere innvandrere folk som allerede er i Norge. Tar vi inn ubegrensede mengder folk, dropper integrering og kvoterer innvandrere inn i Norge dyrker vi ikke annet enn fremmedhat.

Partiet er for å hjelpe folk i sin egen region økonomisk, slik at folk faktisk kan komme seg tilbake i sin egen kultur, i nærheten av eget folkeslag og lignende. Naturligvis er det vanskelig å hjelpe krigsfanger i hjemlandet, men forskning viser faktisk at folk alt i alt har det bedre hvis man kommer seg tilbake i sitt eget miljø.

FpU er for å fjerne den berømte rassismeparagrafen, MEN for å beskytte folk. Det er viktig at folk kan skrive og si hva man mener, men dette ødelegger paragrafen. Det er på ingen måte noe som skal stimulere til fremmedhets, men rett og slett fjerne begrensningene som enkelte har. Som partisympatitør skjønner jeg godt at enkelte mener partiet er rasistisk, men det stemmer ikke.

Enkelte har sperrer i hodet som rett og slett ikke klarer å endre tankegangen etter hva folk tidligere har ment. Vil anbefale alle som tror at FrP og FpU er rasistiske om å laste ned partiprogrammer og manifester på henholdsvis www.frp.no og www.fpu.no.

Sitat av djdondona
Det eke partiprogrammet jeg siktet på, men handlingene dems. Etter det jeg har hørt har de kommet med masse prat om å kastrere innvandrere osv?:S sånne ting jeg sikkter på
Vis hele sitatet...
Herregud! Hvilken idiot har du hørt det fra? Partiet har ALDRI framsatt slike påstander, og er absolutt totalt i mot slike handlinger. FrP er ikke for å sette enkelte folkegrupper i bås, og det betyr at partiet ikke ser på innvandrere på en spesiell gruppe. Alle folkegrupper er like mye verd og skal ha samme muligheter.

EDIT: Endret litt navn...
Sist endret av Trash2000; 27. januar 2006 kl. 23:18.
Det tror jeg var Arbeiderpartiet som hadde i sitt program, noe om kastrering av "tatere".
Du kan jo se på http://sos-rasisme.no/page.php?tema=8, og andre sånne sider, så finner du sikkert mye rart.

Trash2000: Øystein Hedstrøm? http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98ystein_Hedstr%C3%B8m
Han sitter på Stortinget for FrP.
Sist endret av utmeldt; 27. januar 2006 kl. 23:18.
Trash2000: Øystein Hedstrøm? http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98ystein_Hedstr%C3%B8m
Han sitter på Stortinget for FrP.[/quote]

Sorry... Kom på det når jeg tenkte over det. Tenkte ikke på Hedstrøm (han har vært relativt snill i det siste), men tenkte på et par andre som jeg naturligvis ikke kommer på. Oppdaterer straks hodet mitt når 7500rpm igjen...
Trådstarter
66 2
Sitat av Trash2000
Alle folkegrupper er like mye verd og skal ha samme muligheter.
Vis hele sitatet...
FRP har en mildere politikk ovenfor vestlige innvandrer, mens de vil ha en hardere ovenfor for ikke veslige. Hvordan kan disse ha samme muligheter? dessuten norge kan ikke stoppe innvandring, vi må følge fns flyktningspolitikk eller hva?
Vidar Kleppe er fin start. Og Danielsen brødrene:P
Trådstarter
66 2
Sitat av Trash2000
FrP er ikke mot innvandring, men partiet er for at vi først er nødt å integrere innvandrere folk som allerede er i Norge. Tar vi inn ubegrensede mengder folk, dropper integrering og kvoterer innvandrere inn i Norge dyrker vi ikke annet enn fremmedhat.
Vis hele sitatet...
"FrP vil helst ha assimilering: Innvandrere må fratas all sin kulturelle identitet hvis de skal bli godtatt i det norske samfunnet. For de som ikke blir «helt norske» er resultatet segregering: De blir annenrangs borgere, tvunget til å leve på utsiden av samfunnet.

I et integrert samfunn som gir alle like muligheter og respekt, uansett hudfarge eller etnisk tilhørighet, er det ikke rom for «fremmedfrykt». Da kan ikke innvandrere gjøres til syndebukker for alt som er galt i verden.

Derfor vil FrP for en hver pris ikke ha integrering."

Sitat fra http://www.sos-rasisme.no/tekst.php?teksti=234

Trash2000, hva er ditt svar på dette`?
Om de faktisk er et rasistisk parti kan jo debatteres (og her snakker vi ikke om partiprogrammer og store ord), men så lenge FrP faktisk har ryktet som det mest innvandrerfiendtlige partiet, så vil de jo også få stemmer fra nevnte idioter. Det er en ting de må løse hvis de skal sitte i regjering, noe som kanskje bedrer seg under ny frontfigur. Carl var mer innstilt på oposisjonsvirksomhet enn å faktisk drive praktisk politikk - f.eks. den lille talen hans hos Levende Ord.
Etter hva jeg hører så har mange stemt på frp bare for å få "svartingene ut av landet". Selv er jeg helt imot dette og stemmer Ap
überrebellion: de kompisene dine faller vel under gruppen IvIoyner nevte rett over.
FRP ønsker mindre innvandring. Og som alle andre her i landet som åpner kjeften mot det "inkluderende" og "forståelsesfulle" samfunnet vi lever i som skal redde hele verden ved å la de bo her, blir de forfulgt av media og fremtredende personer.
Jeg fatter ikke hva som er galt med å minske antall innvandere som kommer inn til Norge ?
Og det mest "rasistiske" partiet er nok Demokratene.
Sitat av djdondona
"FrP vil helst ha assimilering: Innvandrere må fratas all sin kulturelle identitet hvis de skal bli godtatt i det norske samfunnet. For de som ikke blir «helt norske» er resultatet segregering: De blir annenrangs borgere, tvunget til å leve på utsiden av samfunnet.

I et integrert samfunn som gir alle like muligheter og respekt, uansett hudfarge eller etnisk tilhørighet, er det ikke rom for «fremmedfrykt». Da kan ikke innvandrere gjøres til syndebukker for alt som er galt i verden.

Derfor vil FrP for en hver pris ikke ha integrering."

Sitat fra http://www.sos-rasisme.no/tekst.php?teksti=234

Trash2000, hva er ditt svar på dette`?
Vis hele sitatet...
Herregud da... For all del: Personer med utenlandsk opprinnelse bor meget godt i Norge uten store endringer (vestlige personer hovedsaklig), men det er ikke alltid like lett. Si folk i Oslo som i årevis har opplevd nærmest terrorisme fra forskjellige ungdomsgjenger og lignende.

Slippes folk inn i hopetall uten integrering, språkopplæring og opplæring om kultur vil Norge bli en smeltedigel bestående av rasehat. Det er rett og slett ikke mulig å mikse forskjellige kulturer med et godt resultat. Det beste middelet vil alltid være forståelse, mens tvang aldri kan komme i nærheten.

Ola Hansen kan ikke tvinges til å like Ali Ali Ali fordi at en politiker eller bedreviter mener at han må det. Forståelse er eneste virkemiddel, og FrP vil absolutt integrere de som faktisk kommer inn. Partiet er for å følge moderate kvoter, som legges opp gjennom FN og internasjonale avtaler.

SOS-Rasisme har videre ikke peiling. Ved flere anledninger har SOS gått ut mot FrP og FpU gjennom organsisasjonens strategi for å knekke partiet. Problemet er at svært mange av organsisasjonens fremstøt har vist seg direkte feil, men har funket meget godt kortsiktig på grunn av medieomtale.

SOS Rasisme mener at FrP vil integrere en del folk i områder nær hvor de kommer fra, men det er til folks beste. Folk som er preget av krig og nød vil uansett ha vanskelig for å komme til et nytt helvette med opplæring innenfor kultur, språk og lignende mange tusen mil fra sitt eget kontinent. I mange tilfeller vil det være en enda større belastning å måtte integrere seg i Norge enn i forhold til på eget kontinent.

Sitat av madbertha
Jeg fatter ikke hva som er galt med å minske antall innvandere som kommer inn til Norge ?
Og det mest "rasistiske" partiet er nok Demokratene.
Vis hele sitatet...
Demokratene har nå en gang Vidar Kleppe på lista, og det sier i og for seg evig nok...

Sitat av überrebellion
Etter hva jeg hører så har mange stemt på frp bare for å få "svartingene ut av landet". Selv er jeg helt imot dette og stemmer Ap
Vis hele sitatet...
Så feil er det altså mulig å ta med tanke på hvilke virkemidler FrP egentlig er for... Mange Union-ansatte i Skien stemte vel også AP for å redde arbeidsplassene sine, men det ble vel ikke store redningen tross at arbeidernes giggolo m/ sine to fruer fikk makt...
Sitat av Trash2000
SOS-Rasisme har videre ikke peiling. Ved flere anledninger har SOS gått ut mot FrP og FpU gjennom organsisasjonens strategi for å knekke partiet. Problemet er at svært mange av organsisasjonens fremstøt har vist seg direkte feil, men har funket meget godt kortsiktig på grunn av medieomtale.
Vis hele sitatet...
Funket meget godt for hvem? La ta valgkampen 2005, da kom sos rasisme ut med en brosjyre som svar på FrP sin. La oss si at FrP "organisasjonen" hadde jobbet i en uke med få media til å skape blest om brosjyren deres.. Hvorfor skulle de gjøre det om de ikke tjente på det? Jeg vil påstå at SOS o.l sine aksjoner som oftest øker oppsluttningen til partiet.
FRP innførte begrepet "fremmedkulturell".

Nuff said.
Sitat av nikita
FRP ønsker mindre innvandring. Og som alle andre her i landet som åpner kjeften mot det "inkluderende" og "forståelsesfulle" samfunnet vi lever i som skal redde hele verden ved å la de bo her, blir de forfulgt av media og fremtredende personer.
Vis hele sitatet...
De ønsker nok ikke mindre innvandring nå, for vi har nemlig innvandringsstopp i Norge nå, og de eneste som slipper inn i landet er flyktninger, og det får nok ingen av partiene gjort noe med, med mindre vi melder oss ut av FN.
Det er ingen tvil om at FRP er i mot innvandring, men å trekke dette til å si at partiet er rasistisk er det største tull jeg har hørt siden tråden hvor holocaust blir "tilbakevist"! Det er ingen argumenter for å kunne si at FRP er rassistisk, selv om det kan være argumenter for å påstå at noen av medlemene kan ha rasistiske holdninger.

Rasismebegret har blitt veldig utvannet i det siste og det er en uting!
Rasisme er:
Den klassiske forståelsen av rasisme:
- Det finnes ulike raser med ulike egenskaper
- Noen raser står over andre raser i et hirarki.
- Biologiske egenskaper bestemmer raser.

Den nye forståelsen av rasisme:
- Man vektlegger kulturforskjeller og religion som argument for å diskriminere folk.

Hvis noen av dere kan vise til deler av FRPs partiprogram som kan sies å være rasistisk etter denne definisjonen (som er en relaivt god definisjon) så kom med dem så er jeg villig til å diskutere dem...
Sitat av Hallgeir
Rasismebegret har blitt veldig utvannet i det siste og det er en uting!
Rasisme er:
Den klassiske forståelsen av rasisme:
- Det finnes ulike raser med ulike egenskaper
- Noen raser står over andre raser i et hirarki.
- Biologiske egenskaper bestemmer raser.

Den nye forståelsen av rasisme:
- Man vektlegger kulturforskjeller og religion som argument for å diskriminere folk.
Vis hele sitatet...
Det å hevde at rasene har ulike egenskaper kan på ingen måte være rasisme. Det er brennende fakta. Disse egenskapene kommer jo av tilpasning til det geografiske miljøet man opprinner fra.

For meg er rasisme å sette seg selv over andre på grunn av kultur eller hudfarge, ikke alt mulig studentisk svada. Når hvit mann tror han er bedre enn svart man, utelukkende på grunn av sin hudfarge da er den hvite mannen rasist. Er det motsatt er det den svarte mannen som er rasist.

--

FRP er ikke i utgangspunktet et rasistisk parti. FRP ivaretar sine velgeres interesser, deres velgere er generelt sett de som ikke har greie på politikk eller økonomi. Men å dømme FRP-velgere som rasister, er også rasisme...

Selv er jeg av rødlig farge når det kommer til politikk. Ligger litt til venstre, for å si det på politisk. Jeg ser at FRP har sine gode forslag. De har desverre en del flere dårlige forslag.

FRPs holdning til innvandring er i mine øyne gal. Selv om den på en måte er riktig, det er viktig å bevare arbeidsplasser, men det er samtidig viktig å ikke stenge seg helt...

--

Det blir også feil å stemple partiene for ting de har gjort tidligere. APs standpunkter mot taterne var ikke noe de var alene om. Det var faktisk slik at den gemene hop i norge ønsket å "rydde" opp blant tatere og samer.

Taterne som folkegruppe i norge ble mishandlet, staten jobber i disse dager med en slaks oppreisning, hva kan staten gjøre for å vise taterne at de også er en del av norges befolkning. Når man skal trekke inn historie, må man også tenke på hvordan landet var da, prøve å sette seg inn i hvordan en 18åring i 1930 tenkte. Ikke hvordan en 18åring i 2006 tenker... Det går ikke det.
Sist endret av Thedeeq; 28. januar 2006 kl. 03:02.
Sitat av DezQuetoz
Det å hevde at rasene har ulike egenskaper kan på ingen måte være rasisme. Det er brennende fakta. Disse egenskapene kommer jo av tilpasning til det geografiske miljøet man opprinner fra.
Vis hele sitatet...
Hvis du lerser det jeg skrev en gang til:
Den klassiske forståelsen av rasisme:
- Det finnes ulike raser med ulike egenskaper
- Noen raser står over andre raser i et hirarki.
- Biologiske egenskaper bestemmer raser.

Det er jo ikke noen tvil at det finnes ulike raser og det går an å si at de har ulike egenskaper. Rasismen kommer der hvor man mener at noen raser står over andre raser i et hirarki og at det er de biologoiske egenskapene som bestemmer rasene...

"Studentisk svada"? Hva er det? Kunnskap?

Sitat av DezQuetoz
Men å dømme FRP-velgere som rasister, er også rasisme...
Vis hele sitatet...
Ehhh Nei. Det er uvitenhet.

Sitat av DezQuetoz
FRPs holdning til innvandring er i mine øyne gal. Selv om den på en måte er riktig, det er viktig å bevare arbeidsplasser, men det er samtidig viktig å ikke stenge seg helt..
Vis hele sitatet...
Eng i at FRPs holdning til invandrere er gal, men når du blander innvandrere med det å bevare arbeidsplasser er du på jordet. Norge vil få store problemer i fremtiden hvis vi ikke impoterer arbeidstakere til en rekke yrkesgrupper. FRP ønsker å ta inn færre FLYKTNIGER, noe som ikke må blades med innvandrere...
Sist endret av Halalgeir; 28. januar 2006 kl. 03:30.
"FRP ivaretar sine velgeres interesser, deres velgere er generelt sett de som ikke har greie på politikk eller økonomi."
Hvordan skal du måle om folk har "greie på politikk" og økonomi? Holdningen din er litt tragisk ..
Husk at de som stemmer FRP er "folk flest".
Som minst en annen på dette forumet som jeg vet om er dette en gruppe mennesker jeg missliker sterkt.
Når det gjelder hva FRPs velger "har greie på", så har vel undersøkelser vist at deres velgere i gjennomsnitt har lav utdanning og lav inntekt. Kanskje er dette også den befolkningsgruppen som i mindre grad bruker tankekapasitet på politikk. Ikke vet jeg! Om dette har noe med kunnskap skal jeg ikke påstå.
Sitat av windozer
Det tror jeg var Arbeiderpartiet som hadde i sitt program, noe om kastrering av "tatere".
Du kan jo se på http://sos-rasisme.no/page.php?tema=8, og andre sånne sider, så finner du sikkert mye rart.

Trash2000: Øystein Hedstrøm? http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98ystein_Hedstr%C3%B8m
Han sitter på Stortinget for FrP.
Vis hele sitatet...

Mye løse kommentarer å notiser fra deg i denne debatten , å heller lite konstruktive innslag. Synes du kan begynne med å komme med kilder fra hvor i partiprogrammet til arbeiderpatiet det står at tatere skal kastreres. Hvor har du dette fra? Makan til høyrepropaganda trenger man ikke lete lenge etter når du er her skal være sagt.

FRP er hvis du tar partiprogrammet på alvår et parti for restriktiv innvanding for å si det meget mildt men, å gå så langt som å kalle partiet rasistisk ville ikke jeg ha gjort. Kjenner mye bra FRP folk jeg FAKTISK. Men det er nettopp det , FRP har en del enkeltpersoner som har ødelagt en god del for dem.
Sist endret av stiansj; 28. januar 2006 kl. 05:07.
stiansj: mulig at du ikke oppfattet at jeg skreiv, "hadde", lær deg historien før du kritiserer andre. Og nei det er ikke mye løse kommentarer fra min side. hvor jeg tar det fra? wouldnt u like to know.
Sitat av DezQuetoz
FRP ivaretar sine velgeres interesser, deres velgere er generelt sett de som ikke har greie på politikk eller økonomi."
Vis hele sitatet...
Sitat av Windozer
Hvordan skal du måle om folk har "greie på politikk" og økonomi?
Vis hele sitatet...
Hva er det som er tragisk med dette, da Windozer?

Hvis jeg skal forklare det litt ytterligere...

Det er jo såre enkelt. De som ikke har greie på økonomi hevder at hvis vi skulle bruke 1000milliarder ekstra i året, så hadde ikke noen tatt skade av det. Men landets ledenede økonomer, samt EFTA/ESA og EU, EØS er enige i konklusjonen om at sløsing med oljepenger, er skadelig for økonomien. Både i Norge og Europa...

Dessuten er det fra seriøs forskning, fra den norske stat - funnet ut at den standardiserte FRP-velger er en middelaldrene, enslig skilt mann, som røyker og drikker mye... Han holder gjerne til litt utafor byen...

FRP er for Norge hva Hitler var for Tyskland... Ønsker vi oss det sånn at vi må ære Kalle Kanin(Carl Ivar Hagen)

BTW:
C.I.H bryter bevist med eget opplegg i stortinget, han gir Siv Jensen ordet, å tildeler henne inntill 10min taletid. Siv snakker i 14. Karl Eirik ***** Pedersen, ble klubbet ned etter 8 minutter. Dette er misbruk av stillingen som visepresident.

--

Sitat av Hallgeir
Hvis du lerser det jeg skrev en gang til:
Den klassiske forståelsen av rasisme:
- Det finnes ulike raser med ulike egenskaper
- Noen raser står over andre raser i et hirarki.
- Biologiske egenskaper bestemmer raser.

Det er jo ikke noen tvil at det finnes ulike raser og det går an å si at de har ulike egenskaper. Rasismen kommer der hvor man mener at noen raser står over andre raser i et hirarki og at det er de biologoiske egenskapene som bestemmer rasene...
Vis hele sitatet...
Hallgeir: "Studentisk svada"? Hva er det? Kunnskap?
Studentisk svada, kommer fra nyfrelste studenter som skal redde verden. De er i ferd med å lære seg noe nytt, å ser som oftest ned på alle andre, enn de som er utdannet innen det faget de tar. De skal på død og liv, bevise sin kunnskap hele tiden ved å skrive, snakke og kommunisere på en måte som er helt forferdelig gal. Dette ser studenter og andre "skolelys" ut til å glemme. Målet for deg, med slik kommunikasjon som jeg refererer til over, er å sette oss andre ut.

Definer heller rasisme på en enklere måte, slik som jeg gjorde tidligere. Det er ingen tvil om at mennesket har forskjellige raser, det er heller ikke noe tvil om at disse rasene har forskjellige egenskaper. Det er ikke rasisme og leve i virkeligheten. En "neger" er fra afrika, og en nordmann er fra norge. Men - negeren kan like fullt være nordmann som meg, vokst opp i norge osv. Han er ingen dårligere nordmann da. Jeg kan ikke si at jeg er bedre enn han, fordi han er svart. Da er det rasisme... Men hvis jeg slår han i fotball, så kan jeg si - jeg er bedre enn deg i fotball.

Videre så sier du at Norge er avhengig av arbeidsinnvandring for å opprettholde vekst. Dette er feil, det vi må gjøre er å heve statusen over lavstatusyrker. Vi må ordne det til slik at de som er sykepleiere føler seg like verdsatt som økonomer.
Sist endret av Thedeeq; 28. januar 2006 kl. 10:30.
Sitat av DezQuetoz
Det er jo såre enkelt. De som ikke har greie på økonomi hevder at hvis vi skulle bruke 1000milliarder ekstra i året, så hadde ikke noen tatt skade av det. Men landets ledenede økonomer, samt EFTA/ESA og EU, EØS er enige i konklusjonen om at sløsing med oljepenger, er skadelig for økonomien. Både i Norge og Europa...
Vis hele sitatet...
Naturligvis kan vi ikke bruke 1000 milliarder per år ekstra på forbruk, da dette vil skape alt for stor inflasjon i samfunnet. FrP har aldri sagt en konkret sum for hvor mye de vil bruke ekstra, men på ingen måte gigantiske summer ekstra. Bruker man penger på infrastruktur (veier, bredbånd, telefon etc.) vil inflasjonen ikke oppstå på samme måte.

Sitat av DezQuetoz
Dessuten er det fra seriøs forskning, fra den norske stat - funnet ut at den standardiserte FRP-velger er en middelaldrene, enslig skilt mann, som røyker og drikker mye... Han holder gjerne til litt utafor byen...
Vis hele sitatet...
Kilde.?.?.?.???
Statens legemiddelforskning eller noe, han fyren var på TV her om dagen. Står også en del på nettavisene...
Sitat av DezQuetoz
Hallgeir: "Studentisk svada"? Hva er det? Kunnskap?
Studentisk svada, kommer fra nyfrelste studenter som skal redde verden. De er i ferd med å lære seg noe nytt, å ser som oftest ned på alle andre, enn de som er utdannet innen det faget de tar. De skal på død og liv, bevise sin kunnskap hele tiden ved å skrive, snakke og kommunisere på en måte som er helt forferdelig gal. Dette ser studenter og andre "skolelys" ut til å glemme. Målet for deg, med slik kommunikasjon som jeg refererer til over, er å sette oss andre ut.

Definer heller rasisme på en enklere måte, slik som jeg gjorde tidligere. Det er ingen tvil om at mennesket har forskjellige raser, det er heller ikke noe tvil om at disse rasene har forskjellige egenskaper.
Vis hele sitatet...
Det er svært beklagelig hvis du har fått intrykket av at jeg har prøvd å sette deg ut på noen som helst måte. Det var ikke det som var intensjonen min. Jeg ser ikke ned på andre og jeg har ingen planer om å frelse verden fra noe som helst.

Når det er sagt er dette et område hvor jeg tror jeg har noe å bidra med og derfor prøvde jeg å hjelpe trådstarter med å svare på spørsmålet hans om hvorvidt FRP er et rasistisk parti.

Det jeg ville med å prøve å definere rasisme litt mer presist enn den du kom med er å unngå at flere enn de som virkelig er rasister blir beskylt for å være rasister. Begrepet blir i dag misbrukt så alt for ofte. Særlig den israelske ambasaden er for kjappe med å kalle folk som kritiserer israels politikk for rasister. Dette ødelegger begrepet og vi risikerer at begrepet til slutt blir utvannet. Da må vi finne opp et nytt ord for dem som mener at en rase eller kultur er bedre enn en annen.

Når det gjelder Norge og behovet for arbeidsinnvandring for å oppredholde velferdssamfunnet, så står jeg enda på mitt og du tar feil. Jeg vet at det er mange andre som er enig med meg i at vi vil ha et stort behov for arbeidsinnvandring her i Norge i dag og i fremtiden. Det er også statens politikk i dag å prøve å øke arbeidsinnvandringen av både ufaglærte og faglærte.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1084189.ece
http://odin.dep.no/odinarkiv/norsk/k...48/dok-bn.html
Er man rasist fordi man er glad i landet sitt? Er man nazist fordi man er nasjonalist? Er det rasistisk å si at mennesker som bor i norge må legge av seg vaner som tvangsekteskap, æresdrap osv? Og viktigst av alt: Er det rasistisk å komme med et lovforslag som sier at "alle innbyggere i norge som ikke har norsk statsborgerskap og gjør en ugjerning med strafferamme på over 3 måneder, blir sendt tilbake til sitt "eget land" hvor myndighetene tar ansvar for personenes gjerninger" ?
Sitat av DezQuetoz
Statens legemiddelforskning eller noe, han fyren var på TV her om dagen. Står også en del på nettavisene...
Vis hele sitatet...
Med kildehenvisninger holder ikke slike ting. Statens legemiddelforskning finnes dog heller ikke for å ha nevnt det...

Tenker du på Statens Legemiddelverk? I såfall har du bomma helt...

Om Statens legemiddelverk
Statens legemiddelverk skal sikre at de legemidlene som brukes i Norge har god kvalitet, er trygge å bruke og har forventet virkning.

Legemiddelverket er en etat under Helse- og omsorgsdepartementet.

Alle legemidler som selges i Norge skal være godkjent av Legemiddelverket.

Det er strenge krav til produksjon, oppbevaring og salg av legemidler. Vi fører tilsyn med at alle ledd i kjeden frem til pasient overholder disse kravene.

Alle legemidler må prøves ut i forskjellige pasientgrupper (klinisk utprøving) før det kan søkes om godkjenning. Vi passer på at dette skjer på en betryggende måte i Norge.

Det er egne regler for markedsføring av legemidler, og vi overvåker at reglene blir fulgt.

Legemidler skal ikke ha bivirkninger som overstiger nytten av dem. Vi overvåker bivirkninger og har en løpende vurdering av nytte og risiko ved bruk av legemidler.

Vi fastsetter priser på reseptbelagte legemidler, og vurderer søknader om refusjon (blå resept) på nye legemidler.
Vis hele sitatet...
Sitat av Lp_Totti
Er man rasist fordi man er glad i landet sitt? Er man nazist fordi man er nasjonalist? Er det rasistisk å si at mennesker som bor i norge må legge av seg vaner som tvangsekteskap, æresdrap osv? Og viktigst av alt: Er det rasistisk å komme med et lovforslag som sier at "alle innbyggere i norge som ikke har norsk statsborgerskap og gjør en ugjerning med strafferamme på over 3 måneder, blir sendt tilbake til sitt "eget land" hvor myndighetene tar ansvar for personenes gjerninger" ?
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig at folk som kommer til Norge for å være kriminelle skal sendes ut. God FpU-politikk, som FrP har adoptert (i likhet med mye av dagens FrP-politikk)
Kilden til dette, bør du som skriver at du er journalist i profilen være klar over.

Han forsket ihvertfall for staten på et eller annet hvis, i forbindelse med røyking. Dette var fordi de skulle ha målrettede kampanjer mot røyking. I forbindelse med dette ble den typiske FRPvelger også identifisert.

Hvis du ikke har fått med deg det... Da bør du slutte å diskutere politikk...
1) Jeg er ikke politisk journalist
2) Driver ikke med politikk
3) Sliter faktisk med å finne henvisninger til saken din i Atekst (Retriver), Kvasir Nyheter, NTB, ANB.
DezQuetoz: Nå har det seg vel sånn at Siv Jensen og Carl begge har økonomisk bakgrunn. Trygve Hegnar også for den saks skyld, han har også uttalt at politikken lar seg gjøre. Lista er lang som dagen, du kan nok ikke si at alle økonomer er taler imot en sånn politikk. Verden har nok av "bedrevitere". Har du studert macroøkonomi selv?

Det var den typiske røyker som ble identifisert, som viste seg å være FrP-velger. Det er vel heller ikke så rart med tanke på FrP sin holdning til røykeloven og avgifter etc.kilder
Nå har ikke jeg sagt et det er politikerne i FRP som ikke har greie på økonomi, det er velgerne. Det at Carl I. Hitler og Siv Jensen driver med er populistiske utspill. De skal være enige med alle, å sløse penger vilt å hemnigsløst.

windozer har gjort det jeg ikke fikk tid til, takk. Det er jo ikke så veldig mange enn FRPere som sitter i Spania og klager over at "svartingene" ikke integreres seg i Norge, men integrerer de seg i Spania? Nei, de har laget sitt mini-norge...

FRP er et parti som er klart populistisk, da appelerer til de dumme og uvitende her i landet. De som ikke tenker på andre enn seg selv. Et konkret eksempel på dette er en 18 årig førstegangsvelger som stemmer på FRP fordi da får pappa mindra skatt og han mere penger.

Skandaleparti, voldektsmenn osv hele gjengen...
Det innlegget sier vel mer om deg, DezQuetoz, enn om FRP-velgere.
Sitat av DezQuetoz

FRP er et parti som er klart populistisk, da appelerer til de dumme og uvitende her i landet. De som ikke tenker på andre enn seg selv. Et konkret eksempel på dette er en 18 årig førstegangsvelger som stemmer på FRP fordi da får pappa mindra skatt og han mere penger.

Skandaleparti, voldektsmenn osv hele gjengen...
Vis hele sitatet...
javel, når man stemmer skal man vel ikke tenke på andre enn seg selv? hvis man stemte for alle andre ville det vel blitt litt dumt... FRP appelerer til de som gjør en innsats her i landet og planter fruktene. Disse fruktene gror fint helt til en sosialistisk regjering høster dem i en kurv og gir dem til de litt svakere økonomisk stilt her i landet!
Sist endret av Lp_Totti; 28. januar 2006 kl. 21:11.
Sitat av DezQuetoz
FRP er et parti som er klart populistisk, da appelerer til de dumme og uvitende her i landet. De som ikke tenker på andre enn seg selv. Et konkret eksempel på dette er en 18 årig førstegangsvelger som stemmer på FRP fordi da får pappa mindra skatt og han mere penger.

Skandaleparti, voldektsmenn osv hele gjengen...
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke lest gjennom enorme mengder av det du har skrevet før, men det der var absolutt ikke noe jeg hadde ventet å høre fra deg.

Nå stemmer jeg ikke FrP, men jeg ser mange grunner til at folk vil ha dem til makta. Det er ikke slik at FrP bare er 'billig bensin, EU og ut med pakkisene'. De vil derimot la folk ha pengene sine i fred (mange aleneforsørgere stemmer jo Høyre og FrP, fordi de føler de blir skattet ihjel av sosialistene). Mange ser også positivt på at de gå vekk fra barnehagestaten, ved mindre statlig kontroll over folket.
En vanlig tabbe at folk automatisk tror FrP er for EU :P Men de har faktisk ikke noe standpunkt, fordi det skal avgjøres av folk i folkeavstemning.
Riktig med EU. Både FpU og FrP mener at en folkeavstemning skal avgjøre, og da ikke en rådgivende folkeavstemning. Tidligere har vi hatt to rådgivende folkeavstemninger om EF/EU, men FrP/FpU vil at folke skal få bestemme og dermed ikke kun gi råd.

DezQuetoz: At du henger ut FrP-velgerne som voldtekstmenn er en interessant tolkning. Vil du dermed si at rundt 22% av landets befolkning bedriver voldtekt som en hobby? I så fall må jeg ha vært blind, og Akersgata ha manglet følere i norsk rettsvesen.

FrP er partiet for folk flest! Hvorfor? Partiet vil sikre de som sår resultatene uten å ta fra folk mer enn nødvendig. At FrP er for å fjerne avgifter er også en feiltolkning som mange tror. FrP er for selvkost, og det er genialt. I fjor tok norske myndigheter inn over 50 milliarder i bilrelaterte avgifter, mens i overkant av 11 milliarder gikk tilbake i form av bedre veier og lignende.

At FrP er populistisk er også feil. FrP har riktignok politikk som folk liker, men ikke for å være populistisk. Årsaken til FrPs politikk er for at den rett og slett viser seg å fungere, men det liker sosialistene på ingen måte. Stykkprisfinansiering er et godt eksempel som FpU i sin tid presenterte. Selv FrP var i starten sterkt mot finansieringsformen, men i dag har selv pampeveldet i Arbeidspartiet tatt til seg deler av ideén.

At enkelte her inne ser ned på alt som er relatert til FrP blir direkte ynkelig. 22% av landets befolkning mente FrP var beste valg ved valget, og gjennom de siste månedene har resultatene på meningsmålingene vært enda klare.
Sitat av Trash2000

At enkelte her inne ser ned på alt som er relatert til FrP blir direkte ynkelig. 22% av landets befolkning mente FrP var beste valg ved valget, og gjennom de siste månedene har resultatene på meningsmålingene vært enda klare.
Vis hele sitatet...
Crazy Frog har solgt over 100.000 plater i Norge. Det betyr ikke at det er ei bra plate for det.
Sitat av DonTomaso
Crazy Frog har solgt over 100.000 plater i Norge. Det betyr ikke at det er ei bra plate for det.
Vis hele sitatet...
Idiotisk kommentar, DonTomaso. Folk er ikke dumme slik pampeveldet på sosialistisk side har spilt på siden Gerhardsens tid. Folk skjønner at stadige bønner om moderasjoner ved lønnsforhandlinger med Gerd Liv & Jens øker lønna med hundre tusen ikke holder lengre. At folk faktisk gjennomskuer den sukkersøte sosialistiske politikken er et klart bevis på at folk vil ha en endring.

Spiser gjerne lua mi hvis FrP får under 40 ordførere ved kommunevalget neste år, og det er ikke uten grunn. Jon Alvheim viste i årrekke at FrP er god på helsepolitikk, og Norges mest pålitelige parti for syke og svake. Mr. Sandberg har fortalt folk god politikk innenfor spørsmål om rettsvesen og lignende.

FrP har en så utrolig lang rekke av eksperter på forskjellige områder, at partiet rett og slett kan skape en politikk formet av kjennskap. Sosialistpartiene gjør stort sett opp på bakrommet (eller Soria Moria), men driter stort sett i prinsippene. Jeg hadde selv en tråd rett etter valget om importgrensen som sosialistene ønsket å heve, men aldri gjorde noe med. Årsaken? Regjeringen hadde visstnok allerde før valget gjort det klart at avgiftene ikke skulle ned.
Smaken er som baken... pleier å si at den er delt i 2, det gjelder for så vidt de fleste tilfeller også politiske valg! Snakker man om Axel F og Crazy Frog vil jeg si at baken stinker!
Sitat av Trash2000
At enkelte her inne ser ned på alt som er relatert til FrP blir direkte ynkelig. 22% av landets befolkning mente FrP var beste valg ved valget, og gjennom de siste månedene har resultatene på meningsmålingene vært enda klare.
Vis hele sitatet...

Jeg vet jeg kommer til å bli slaktet for det jeg skriver nå, men det får så være.
Det at 22% av norges befolkning stemmer FRP er ikke et argument for at FRP er et bra parti som kommer til å gjøre noe godt for landet vårt. Det sier heller (min mening) at minst 22% av befolkningen er folk som ikke vet bedre... "Folk flest" er ikke veldig smarte. Jeg mener faktisk at MER en 22% av Norges befolkning gjerne kunne vært smartere. Heldigvis stemmer ikke alle disse FRP. Og før noen nå kommer og sier at jeg tror jeg er så smart og slikt så vil jeg si at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen og det er sikkert 1000vis av FRP-velgere som er smartere enn meg.

Sitat av LP_Totti
javel, når man stemmer skal man vel ikke tenke på andre enn seg selv? hvis man stemte for alle andre ville det vel blitt litt dumt... FRP appelerer til de som gjør en innsats her i landet og planter fruktene. Disse fruktene gror fint helt til en sosialistisk regjering høster dem i en kurv og gir dem til de litt svakere økonomisk stilt her i landet!
Vis hele sitatet...
Jeg er hardt uenig. Hvorfor ikke stemme for at andre skal få det bedre hvis man mener at man selv har det mer en godt nok. Selv de fattigste i Norge lever som grever i forhold til hvordan folk andre steder i verden har det. Hvorfor ikke stemme på et parti som virkelig vil prøve å gjøre noe med all den dritten som finnes her i verden i stedet for å stemme på det partiet som vil at vi skal få feitere veier uten å betale bompenger (Hvis du ikke da bor på vestlandet, for der er det ok med bompenger, billigere sprit, øl, vin, tobakk, færre flyktninger, mer til alle (oss "norske" selvfølgelig), mindre kultur...
Hva med å ikke alltid være egoistisk?

Sitat av Trash2000
I fjor tok norske myndigheter inn over 50 milliarder i bilrelaterte avgifter, mens i overkant av 11 milliarder gikk tilbake i form av bedre veier og lignende.
Vis hele sitatet...
Løgn og forbannet løgn (Jeg blir så forbanna!) og typisk spekulativ bruk av tall for å fremme en sak. For det første er tallene du kommer med enda mer feil enn det FRP selv påstår. For det andre er tallene svært diskutable. FRP tar med de faktorer som fremmer deres sak. Ønsker noen å lese artikkelen hvor Dagbladet går i mot disse tallene kan du skjekke denne linken:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/30/441877.html

FRP kom også med et motsvar til denne artikkelen som du også kan lese der. Om FRP klarte å motbevise påstandene til Dagbladet er opp til hver enkelt. Jeg kan ikke nok om samfunnsøkonomi til å ta stilling, men det er liten tvil om at tallene er på kanten.
Sitat av Hallgeir
Jeg vet jeg kommer til å bli slaktet for det jeg skriver nå, men det får så være.
Det at 22% av norges befolkning stemmer FRP er ikke et argument for at FRP er et bra parti som kommer til å gjøre noe godt for landet vårt. Det sier heller (min mening) at minst 22% av befolkningen er folk som ikke vet bedre... "Folk flest" er ikke veldig smarte. Jeg mener faktisk at MER en 22% av Norges befolkning gjerne kunne vært smartere. Heldigvis stemmer ikke alle disse FRP. Og før noen nå kommer og sier at jeg tror jeg er så smart og slikt så vil jeg si at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen og det er sikkert 1000vis av FRP-velgere som er smartere enn meg.
Vis hele sitatet...
Det du sier er utrolig oppsiktsvekkende og skremmende. Sier du at de 581.389 personene som stemte FrP er dumme? Da er det for all del enda større grunn til å stille seg spørsmålet rundt de 862.108 personene som stemte Arbeidspartiet.

AP har tradisjonelt sett vært partiet for folk på "gølvet", men slik er det jo ikke lengre. FrP kaprer velgere fra arbeiderklassen i tusentall, fordi at folk finner politikken mer solidarisk. Kan nok en gang bruke Union-saken som et eksempel. Før valget lovet AP og resten av rødgardistene bot, bedring og at fabrikken skulle reddes. I dag forteller de samme arbeiderne at AP har sviktet dem, og at partiet har mistet mange velgere som har stemt partiet i over 50 år.

Folk ser at APs politikk ikke fungerer, og det vet AP så utrolig godt. Det er ikke uten grunn at APs partisekretær, Martin Kolberg, går ut og lover kamp mot FrP i året som kommer. Selv er jeg ikke redd, men glad. At AP og LO går til kollektiv kamp mot FrP er kjempeflott, men ikke for LO/AP. Er det en sannhet innenfor politikken som har vist seg tusenvis av ganger gjennom mange år så er det nettopp at man taper på å skikke ned på andres politikk. Skal man skape stabilitet og tiltro blant velgerne er det aller viktigste at man faktisk klarer å vise sin egen politikk, og ikke få oppmerksomheten over på andre i mangel på god politikk selv.

Til deg Hallgeir: At du ikke er liberalist er greit, og det respekterer jeg. Sett deg gjerne sammen med Jens, Gerd Liv, Åslaug, Kristin, kommunistene, marxistene og resten av venstrefløyen. Det du imidlertid snarest bør gjøre, er å stille deg som Gud ovenfor 581.389 velgere. DU har INGEN rett til å fortelle folk at alle som ikke stemmer sosialistisk er idioter, dumme eller på andre måter tar feil. Folk har en vilje, og at stadig flere bruker valgfriheten peker bare mot at samfunnet er til for folk flest.
Er det en sannhet innenfor politikken som har vist seg tusenvis av ganger gjennom mange år så er det nettopp at man taper på å skikke ned på andres politikk
Vis hele sitatet...
Det ser da ut til å fungere helt fint for FrP i opposisjon ? Alle politiske partier rakker ned på hverandres politikk.

AP har tradisjonelt sett vært partiet for folk på "gølvet", men slik er det jo ikke lengre. FrP kaprer velgere fra arbeiderklassen i tusentall, fordi at folk finner politikken mer solidarisk. Kan nok en gang bruke Union-saken som et eksempel. Før valget lovet AP og resten av rødgardistene bot, bedring og at fabrikken skulle reddes. I dag forteller de samme arbeiderne at AP har sviktet dem, og at partiet har mistet mange velgere som har stemt partiet i over 50 år.
Vis hele sitatet...
Så, jeg antar du hadde klaget over at sosialistene styrer privat næringsliv hvis de hadde utøvet makt direkte? Som liberalist and all.
Det du sier er utrolig oppsiktsvekkende og skremmende. Sier du at de 581.389 personene som stemte FrP er dumme? Da er det for all del enda større grunn til å stille seg spørsmålet rundt de 862.108 personene som stemte Arbeidspartiet.
Vis hele sitatet...
Det gjør han da aldeles ikke? "det er sikkert 1000vis av FRP-velgere som er smartere enn meg."
På meg virker det bare som om han mener at en haug med stemmer ikke gjør noe fra eller til i forhold til om politikk er _GOD_ eller ikke. Det var jo du som tok opp dette:
At enkelte her inne ser ned på alt som er relatert til FrP blir direkte ynkelig. 22% av landets befolkning mente FrP var beste valg ved valget, og gjennom de siste månedene har resultatene på meningsmålingene vært enda klare.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i helvete skal man forandre mening om politikken til noen fordi de har oppslutning? Per den logikken må jo den rødgrønne gjengen være immune for all kritikk siden de fikk flest mandater?
Bra at du nevner det med stabilitet og tiltro Trash2000. Det akkurat dette Ap ikke klarer akkurat nå! Det jo veldig synd, i og med at det er nå de sitter i regjering og det er nå det er lettest å bli lagt merke til. Regjeringspartiet med flest stemmer og sin egen partileder som statsminister... Uff uff!!

Hallgeir: Det er helt riktig at man ikke kan si at et parti er bra utifra stemmene. Det er ikke mulig å vurdere om et parti er bra. Det er kun deg selv som kan avgjøre om DU SYNES at er parti er bra! Men at et parti med mange stemmer har påvirket den norske befolkning er helt klart!
Sitat av Trash2000
Til deg Hallgeir: At du ikke er liberalist er greit, og det respekterer jeg. Sett deg gjerne sammen med Jens, Gerd Liv, Åslaug, Kristin, kommunistene, marxistene og resten av venstrefløyen. Det du imidlertid snarest bør gjøre, er å stille deg som Gud ovenfor 581.389 velgere. DU har INGEN rett til å fortelle folk at alle som ikke stemmer sosialistisk er idioter, dumme eller på andre måter tar feil. Folk har en vilje, og at stadig flere bruker valgfriheten peker bare mot at samfunnet er til for folk flest.
Vis hele sitatet...
Er jeg ikke liberalist?
Hva vet du om hvordan jeg stemmer eller omhvorvidt jeg er sosialist og sitter sammen med jens, gerd, Kristin, kommunister, marxsister osv? Hvorfor blei du pluttselig så jævlig usakelig?
Jeg har da ikke sagt at folk som ikke stemmer sosialistisk er idioter.
Jeg stemmer jo ikke sosialistisk selv...

Jeg snakker ikke om sosialisme vs. liberalsime, jeg snakker om frp vs. resten.

Jeg satt ting litt på spissen, men jeg mener fremdeles at de aller fleste som stemmer på FRP gjør det fordi de ikke vet bedre. Du trenger ikke være dum fordi om du tror at alle negere er krimminelle, det kan være at du rett og slett aldri har møtt en neger og derfor tror du bare på det som noen har fortalt deg. Jeg vet jo at ikke alle FRP-velgerne er idioter, men det er mulig de bare har gått glipp av informasjon som hadde gjort at de hadde valgt anderledes.

Sitat av LP_Totti
Hallgeir: Det er helt riktig at man ikke kan si at et parti er bra utifra stemmene. Det er ikke mulig å vurdere om et parti er bra. Det er kun deg selv som kan avgjøre om DU SYNES at er parti er bra! Men at et parti med mange stemmer har påvirket den norske befolkning er helt klart!
Vis hele sitatet...
Jeg mener faktisk det relativt objektivt går ann å si om et parti er bra eller ikke. Et parti som for eksempel ville drepe alle samene i Norge ville jeg helt klart sett på som et dårlig parti. Heldigvis er ikke FRP et slikt parti, men jeg forsvare fremdeles min rett til å mene at FRP er et drittparti.
Sist endret av Halalgeir; 29. januar 2006 kl. 02:19. Grunn: La til litt...
Jeg fant denne fine oversikten over Frp-nazister på nettet. Jeg har altså ikke skrevet den selv og står ikke inne for innholdet. men interessant er den iallefall.
-------------------------------------------------------------------------------

Anders Lange, grunnleggeren av Anders Langes Parti ( ALP), forløperen
til Frp, hadde bakgrunn fra det halv-fascistiske og anti-kommunistiske
Fedrelandslaget. Der han var sekretær i perioden 1930-1938. De
mobiliserte bl.a. mot arbeider demonstrasjoner og bedrev organisert
streikebryteri, og i 1936 foreslo de Hitler og Mussolini til Nobels
Fredspris

Langes tidsskrift Hundeavisen, fungerte som et åpent forum for
høyreekstremister i alle slags avskygninger. En av skribentene var
antisemitten og rasebiologen Olaf Hoaas, som i 1977 ble dømt til 120
dagers betinget fengsel for brudd på straffelovens §135 a
(rasismeparagrafen). Lange forsvarte Hoaas skriverier i Hundeavisen med
at "..når en så belest og kunnskapsrik mann som Olaf Hoaas i sin tanke
har kommet fram til slike konklusjoner om raseproblemet ,så er det like
berettiget som oppfordringer til å støtte negre som dreper og spiser opp
misjonærer og andre uskyldige hvite i Afrika (sitat fra P.Bangsund,1984)

Partisekretær i ALP, Thor Petter Krosby, ønsket i 1973 Dick Kobro (som
bl.a. var medlem i det britiske nazipartiet National Front og i
National Ungdomsfylking, som senere skulle bli Norsk Front ) og hans
nynazistiske aktivistorganisasjon Anti-Kommunistisk Allianse (AKA)(som
bl.a. hadde antisemitten Alfred Olsen (i dag : Folkets
Motstandsbevegelse - Det Kristne Alternativet) som medlem) velkomne til
ALP

21. mai 1985 deltok Carl I Hagen (som overtok etter Anders Langes død i
1974) på et møte i Stockholm, der han var invitert av det høyreekstreme
tidsskriftet Contra, som bl.a. hadde medlemmer i den høyreekstreme
gruppen World Anti Communist League, som igjen hadde tilknytninger til
fascistpartiet MSI i Italia og nazigruppen CEDADE i Spania

6. februar 1991 deltok tre stortingsrepresentanter fra Frp, Vidar
Kleppe, Jens Marcussen og Finn Toresen, på stiftelsesmøtet til Den
Norske Forening (DNF). Til stede på møtet var også Hege Søfteland
(Nasjonaldemokratene), Jack Erik Kjuus (Stopp Innvandringen/Hvit
Valgalianse), Erik Gjems Onstad m.fl.

30 april 1995 blir et medlem av FrU stanset, og innbrakt, av politiet, i
en buss på vei til Tønsberg .I bussen var det nazister fra hele
østlandsområdet, bl.a. Anti-AntiFa- terrorist Petter Kristian Kyvik og
Michael Knutsen, som skulle til Vestfold- byen for å marsjere i gatene
og erklære Tønsberg for "nazi- sone".

To av Frp`s listetopper på valglista i Nedre Eiker i Buskerud ved
kommune og fylkestingsvalget, var tidligere sentrale aktivister i Norsk
Front, den ledende nazi- organisasjonen på 70-tallet. Knut Gjerde
(1.føste plass), og Ståle Henriksen (nr.4 på lista) var begge med i den
innerste kretsen rundt nazi-führer Eric Blücher.

.september finner det famøse rasist- møtet mellom Hedstrøm og DNF, Hvit
Valgallianse, Fedrelandspartiet og FMI sted på Godlia Kino i Oslo, der
man bl.a. diskuterte samarbeid mellom de ulike organisasjonene i
forbindelse med høstens valg.

Jon Robert Søvik, kjent fra nazigruppa Viking, er en av et 10-talls unge
nazister som har meldt seg inn i FrU. I et intervju med Radio1 i Oslo i
desember 95, sto Søvik fram som representant for FpU og erklærte seg
som nazi- sympatisør og oppfordret til å drepe elle innvandrere.

Arbeiderbladet kunne 09.02.96. avsløre at nazileder Eirik Ragnar "Micro"
Solheim er medlem av FpU. Han stilte sågar til valg som lokallagsleder
for lokallag 3/4 i Oslo(bydelene 7 til 12) i oktober `96, men tapte.
Han har også vært foredragsholder på et internt FpU-seminar. I 1997 var
han bl.a. siktet i "Greven-saken".

Toralf Lorentzen er leder av Grunerløkka / Sofienberg lokal lag av Oslo
FpU og medlem av Frp. Han deltok aktivt i nazi- miljøet sammen med Ole
Krogstad og Petter Kristian Kyvik først på 80-tallet. Han var også
nestleder i Nasjonaldemokratisk Union


fra Hvem Hva Hvor 1980, 21 mars
"avisen the Guardian gjengir en påstand fra den avhoppede Sør-Afrikanske
propagandasjef dr. Eschel Rhoodie om at Anders Lange mottok 180.000
kroner i støtte fra et Sør-Afrikansk propagandafonn, som satte ham i
stand til å stifte sitt parti i 1973"


Da nynazisten og KuKluxKlan-sympatisøren Tord Morsund (kjent fra
brunskjortemiljøene i Norge i en årrekke) sluttet i jobben som rådgiver
i FRPs stortingsgruppe tidligere i denne stortingsperioden, fikk han i
følge VG følgende sluttattest:
«Tord Morsund er en dyktig, ansvarsbevisst og pålitelig person som
samtidig innehar gode samarbeidsevner. Vi beklager, men forstår at han
har valgt å slutte for å søke nye utfordringer.
Det er på denne bakgrunn en glede for Fremskrittspartiets
Stortingsgruppe å gi Tord Morsund sin anbefaling.»
Enkeltpersoner eller ikke, så lenge de kommer med sinnsyke og fremmedfientlige som dette i tide og utide kan jeg ikke annet en å se på de som rasistiske/fremmedfientlig.