Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 5881
Sitat av Deezire
Problemet du snakker om der er jo at nye biler har mye bedre sikkerhet som gjør at den andre bilen bare blir til pinneved når de møtes front mot front. Synd hvis det ikke var din feil, men jeg ville heller være sikker i min egen bil i tilfelle en idiot roter seg over på min side. Foreslår du at staten kjøper Volvo v70 til hele befolkningen? Yay!
Vis hele sitatet...

??? jeg klødde meg på hodet når jeg las den... hvordan tenker du ?

nye biler er ikke hardere enn gamle. nye biler er faktisk konstruert slik at de skal absorbere ett sammenstøt...

det med biler : Norge er kanskje blandt landet som trenger biler mest. vi har lange avstander mellom oss. og tenk deg : en god bil koster en halv million. EN HALV MILLION! det er tross alt bare ett kjøretøy! att den "dingsen" skal koste så masse? totalt unødvendig. biler er latterlig overpriset i Norge.. sammenlign oss med Storbritannia. der kjøpte min onkel en splitter ny BMW med tonnevis av ekstrautstyr til 250 000 kroner. likt å sett det i Norge ?
la meg først ta det med fritidstilbud.. lillehammer er vel kjent for å ha de dårligste ungdomstilbudene i vid omkrets, ettersom dette da er fraværende..
så istedet så drar vi ut å tagger ned hele byen, eller ligger langs veien som hobby.. er jo klart det da også blir mye rusing rundt omkring. og kommunen sier det er for DYRT når de gang på gang viser de som gjerne vil ha noe å finne på ut av kommunebygget politikerne jobber i.

Men samtidig så legger de lys ned i asfalten i veikryss.. noe de helt sikkert betalte i dyre dommer for.. og de har også satt fartsgrensen i hele by området til 30 km/t og lagt ut fartsputer rundt omkring som er helt jævlig å kjøre på i tråd med en nullvisjon eller noe.. men faen.. ingen som har blitt skada i by trafikken i lillehammer på latterlig mange år..

midlene er der, og midlene brukes. men med dette så mener jeg at de som skal bruke de pengene prioriterer HELT på trynet.. har mange flere eksempler som jeg skal spare dere for:P


Sitat av argh
Hvorfor skal det være slik? Jeg mener det er forskjellsbehandling. Feks. si en som jobber fra han står opp til han legger seg hver eneste dag, da har jammen i meg gjort seg fortjent til pengene også. Og de som er gjør mindre for fordeler av det? Personlig så mener jeg da at det burde vært en fast avgift til en og hver, som også står i stil til de som jobber/tjener mindre. Det er da bare ren rettferdighet? Er det virkelig så galt?
Vis hele sitatet...
nå er det ikke de som jobber fra de våkner til de sovner som tjener mest heller da..
i et ideelt samfunn så belønnet vi innsats.


-Jeg mener å ha lest at Norge stiller med europas dårligste bilpark.. i form av at vi kjører eldre biler ettersom avgiftene på bil er så høye..
som sagt tidligere så skulle flere benyttet seg av kollektivtransport, men jeg kan skjønne at folk synes det er urettferdig at lappen koster 20k og bil som går koster et par årslønner.. men dette synes de er urettferdig fordi de lever i en liten boble, hvor alt dreier seg om demselv.. sånn har det desverre blitt i vestlige sammfunn..
forurensing er ikke engang en bagatell i denn lille boblen, for det gir ingen konsekvens som kræsjer i nesa på de(ennå) så da kan problemet ligge til senere.. så vi klager på bensin prisene, vi klager og klager å klager over alt som ikke går vår vei akkurat nå.. langsikt er et ukjent ord som høres ut som noe samisk og ikke er så farlig..

leste i avisa i går om en amerikaner som hadde stått i bensin kø i lang tid så gikk han berserk og begynte å drapstrue de andre i køa.. og så sto det at ventetiden for å få fylt tanken kunne være på3-4 timer.. hehe der ser dere hva de har igjen for lave bensinpriser og ENORMT forbruk