Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1092
Hei fikk nettopp høre at Tv2 og TV-Norge Skal bli borte fra "lufta" slik at de som ikke har kabel/parabol på hytta og hjemme ikke får inn Tv2 og TV-Norge på vanlig antenne

Dette skjer riktig nok ikke før om 2-3 år men er fortsatt litt kjipt.

Eller hva syntes dere?

(Noen som eventuelt har litt mere info. linker osv?)
Du er blirr veeeldig lurt hahaha

Noen kan ha missforstått og ment på at de bytter til digitalt slik at de med antenner ikke får det inn skikkelig
Sokkull's Avatar
Trådstarter
Sitat av Popp
Du er blirr veeeldig lurt hahaha

Noen kan ha missforstått og ment på at de bytter til digitalt slik at de med antenner ikke får det inn skikkelig
Vis hele sitatet...

les da mann! det jeg sier jo!

Hei fikk nettopp høre at Tv2 og TV-Norge Skal bli borte fra "lufta" slik at de som ikke har kabel/parabol på hytta og hjemme ikke får inn Tv2 og TV-Norge på vanlig antenne

Dette har jeg faktisk snakka med en på elkjøp om og en på expert begge sier det samma.
Og når du sier at de bytter til digital får jo ikke de uten kabel tv osv inn tv2 på antenna si

Bare lurte på hva folk her syntes om det, ikke jeg som har blitt lurt.. har kabel tv og parabol hjemme og på hytta.
Enten så har du misforstått elkjøp folka, eller så har elkjøp folka misforstått. Det er det digitale bakkenettet det er snakk om. Når dette trer i kraft vil digitale sendinger sendes paralelt med analoge sendinger i en 2-3 år, før de analoge sendingene stoppes. Om du ikke har kjøpt deg en digital mottaker innen den tid vil du ikke lenger kunne se på TV.
det analoge forsvinner ikke før om lenge da.. og du får inn via antenne/parabol/kabel-tv, bare at du må ha digital tv og/eller dekoder
Jeg tror at poenget er at analoge parabolsendinger (eller noe i den duren forsninner). Dette er ikke den antennen de fleste av oss setter opp på taket og plugger i TV'en, den vil fortsatt fungere.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Tror ikke dette er så utrolig dramatisk, innen den tid har nok 95% ++ utstyret som trengs for å få inn tv2/tvnorge. Uansett så er det ikke de store kostnadene som skal til for å få dette innstallert.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Mortiferus: Du tror feil. Stort sett alle norske analoge satelittsendinger har vel allerede forsvunnet. Det det er snakk om er at staten vil fornye bakkenettet og digitalisere det, og da vil du måtte ha en tuner for å ta i mot den digitale sendingen. De vil vel da også sende flere kanaler siden det er "plass" til flere kanaler på det digitale nettet enn på det analoge.