Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 12764
Det sortna til helt for ham etter at han ble slått, men han husker hendelsen klart som glass. Og gebisset er rett, trenger bare å få festet / trekt den tanna purken slo løs.
Dere skjønner at min far har blitt utsatt for noe jeg ikke vil kalle rettferd. Det hele begynte da han satt i baren på et hotell kalt "Royal Garden" her i Trondheim. Her tok han seg en øl før han skulle ta taxien hjem til meg, etter å ha vært på arbeid i Nordsjøen i tre uker.
Vis hele sitatet...


Sa ikke du at han ikke tok seg en øl der?
Kanskje han ikke kom seg så langt.
Opprinnelig postet av r33l
Sa ikke du at han ikke tok seg en øl der? [/b]
Vis hele sitatet...
Da må jeg ha skrevet feil, for han skulle til å ta seg en øl, da han ble nektet servering. My fault.
aahh...okei!
Dritings eller ikke, truende oppførsel eller ikke, hvis medlemer av Trondheims noe merkelige politikorps har slått din far

"i ansiktet med en batong, mens han andre slo og reiv for å få faren min ned i bakken. Etter noen sekunder med bryting heiv den ene betjenten faren min ned i asfalten med ansiktet først"

så er det ganske enkelt grov politivold og helt klart en sak for SEFO. Om så faren din hadde bedt dem om å dra til Molde ( kurrant alternativ til helvete ) og kjørt fingern OPP i nesa på dem mens han danset polka og reinlender med ditto trampeklapp, har de INGEN rett til å utøve så grov vold. Legge i bakken og på med håndjern, JA, men batong i trynet og deretter kjørt nesegrus i asfalten for så å ta turen innom panser og evt. dørkarmer før han blir fastspent i baksetet, NEI så avgjort IKKE.

You go girl, take them down Gjerne med aviser og Se og Hør !

jada, ingenting som ikke er nevnt av noen andre før i denne posten, men jeg følte bare for å dele mine tanker jeg også :P
Sist endret av bjarneper; 16. desember 2004 kl. 00:27.
Jeg syns det høres helt absurd ut, jeg tror ikke en bartender ville bedt faren din gå hvis han ikke hadde gjort noe, og jeg tror ikke politiet i trondheim ville gjort dette uten grunn (selvom jeg ikke vet noe om politiet i trondheim). Men hvis det er sant det faren din sier så burde han kontakte Se & Hør, eller VG Da vil politiet legge seg flat å gi han erstatning. For det er jo sinnsykt dårlig rykte for 2 politimen å bli anklaget for noe slikt, og ikke minst "Trondheims Politiet". Har faren din vært i kontakt med politiet etter hendelsen og forklart seg? og omvendt.
Nå har jeg lest igjennom hele posten, og lest mange gode og mange dårlige svar. Jeg bor selv i Trondheim, og har selv hatt mine opplevelser med politiet. Vet godt hvordan de kan oppføre seg, og det virker som om de gjør det bare fordi de er politi, hvis du skjønner tegninga. Har selv blitt slått ned i bakken, og lagt i jern, uten at jeg hadde gjort noe. Det var riktig nok fordi de trodde jeg var en annen, men uten at jeg hadde sett dem en gang, kom de og kastet seg over meg. Etterpå sa de at jeg motstridte pågripelse. Helt uhørt, spør du meg. Det jeg syns du og faren din skal gjøre, er og anmelde saken OG gå til media med det. Media blir helt ville, og politiet vil som sagt legge seg flat.

Offtopic: Til deg som quota gatas parlament. Quote gjerne neste linje i det verset, hvor de sier: Ettellerannet, og tuppe hardt i pikken. Kanskje man ikke gjør så dumt i å slå tilbake en og annen gang!

Kjenner også flere som har blitt utsatt for, ihvertfall nesten, det samme som faren din. Altså blind politivold.

Lykke til med saken, og la oss få høre hvordan det går!
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Spørsmål: Hva i _helvete_ er det dere mener at ADHD har med saken å gjøre?
Adresseavisen og Dagbladet har blitt kontaktet, og skal ringe tilbake senere. Nå er det bare legetimer og advokat som gjenstår.

Det han ble anmeldt for av politiet er løsgjengerloven (for å tydeligvis ha motstått arrestasjon) og forstyrrelse av den allmenne orden, hvor de mente at han var til trussel for personale og gjester. Idiotisk.

Og de har gjort svært mange feil óg.
Hold oss oppdatert!
Veldig spennende, og menge bra svar. følger med
Alle som påstår at politiet ikke slår folk i ansiktet trenger en seriøs virkelighets sjekk. Det er jo klart de gjør. Jeg kjenner folk som har blitt dengt i skalla så og si uten grunn, pepperspraya i ansiktet så og si uten grunn osv. Folk burde lese mere Bjørneboe ;-)

Faren din skal være glad for at politiet i Trondheim ikke har slike nye batonger. Lange tynne greier med stålkule enden. Kan knekke ei hodeskalle lett som faen. Livsfarlige greier.
Hehe, pappa har en slik selv, kjøpt på Malta
politivold er ikke noe nytt, så det holder ikke å si at politiet er dannede og at de ikke gjør slikt.. mange innenfor politiet er noen syke jævler. anmeld det for som faen før ansiktet til faren din rdner seg. ta bilder av det også og få han til lege så du har det dokumentert.

snuten kan faen meg klare å oppføre seg de også.. dette blir som det skjeve verdensbildet våres.. politiet, regjeringa, uff.. de gjør så mye dumt!

pul snut

hups.. leste ikke alle postene:P
Sist endret av Madstyle; 17. desember 2004 kl. 14:12.
Opprinnelig postet av Kalakov
Denne historien virker ganske så overdrevet. Greit nok at politiet slår i ny og ned men tror ikke det finnes én politiman som slår uten grunn her i Norge.

(Sett bort fra om offeret var afrikaner eller jøde da.)
Vis hele sitatet...
Hvis snuten ser på deg som en "tvilsom" fyr.. kanskje du går i baggy bukse og hettegenser.. så er du plutselig ikke verdt så mye lenger for snuten og da kan de begynne å harselere..
det kryr av snut som slår uten grunn.

til alle dere som driver å skal plante tvil rundt det farens hans gjorde og ikke; hadde han hatt en gønner og skutt vilt rundt seg så kunne det vært litt annerledes.
tror ikke dere har opplevd snuten noe særlig jeg..
bare å ta seg en tur på byen på lørdager det.. er ikke lenge imellom den unødvendige politivolden...

Sist endret av Madstyle; 17. desember 2004 kl. 14:20.
Nå har vi muligens en god advokat på tråden, to legeattester (snart tre) og skadene til pappa har leget ganske godt. Med andre ord har det gått svært bra i det siste.

Skal holde dere oppdatert fremover.
Opprinnelig postet av TipeX

For at dere skal få tak i eventuell video fra sikkerhetskamera må dere ta kontakt med advokat og politi(SEFO) umiddelbart siden du som privatperson ikke får utlevert slikt materiell.
Vis hele sitatet...
Jeg orker ikke helt å engasjere meg i denne konflikten, men når jeg jobbet på Expert utleverte vi flere ganger videotejper til privatfolk som hadde fått frastjålet ting av andre folk i butikken. Brøt vi loven? Jeg er fremdeles ikke helt sikkert, men jeg tviler sterkt.

Politivold tar av i KRS, husker jeg så en av dem bli sparka i huet utenfor Rutebilstasjonen... Det så jævlig ut.
Sist endret av rdxz; 17. desember 2004 kl. 17:06.
teit skrevet av meg.. tok vekk dette jah..
Sist endret av Jumbo; 17. desember 2004 kl. 17:22.
Opprinnelig postet av rdxz
Jeg orker ikke helt å engasjere meg i denne konflikten, men når jeg jobbet på Expert utleverte vi flere ganger videotejper til privatfolk som hadde fått frastjålet ting av andre folk i butikken. Brøt vi loven? Jeg er fremdeles ikke helt sikkert, men jeg tviler sterkt.
Vis hele sitatet...
Ja, dere brøt loven. Jeg siterer fra personopplysningsloven:
§ 39. Utlevering av billedopptak gjort ved fjernsynsovervåking

Personopplysninger som er innsamlet ved billedopptak gjort ved fjernsynsovervåking, kan bare utleveres til andre enn den behandlingsansvarlige dersom den som er avbildet samtykker eller utleveringsadgangen følger av lov. Billedopptak kan likevel utleveres til politiet ved etterforskning av straffbare handlinger eller ulykker hvis ikke lovbestemt taushetsplikt er til hinder.
Vis hele sitatet...
.
rdxz: Sparka politiet noen i huet utenfor rutebilen?

Denne byen har jo uansett bare et kardemommepoliti,
men hvis de først skal skjerpe seg og faktisk begynne å GJØRE noe, så kan de da prioritere andre ting enn maktmisbruk.
TipeX: Haha. Ok.

sm0key: Nei, en person sparka en politimann i huet. Var ekkelt, hørtes ut som om hele kraniumet hans knakk i tusen biter.
Hoho!

Kunne egentlig ikke se for meg at politiet her hadde gjort noe sånt heller, Kr.sand er beryktet for sitt slappe politi

På godt og vondt..
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Tror det bør legges vekt på at det ikke ble tatt noen promilleprøve. Når noen hives i glattcella for promille må det jo tas en promilletest. Hvis ikke har de jo absoulutt ikke noe å bevise at han var full. Er omtrent som å ta noen i å stjele og sette dem til å gjøre masse arbeid i butikken når det aldri ble bevist at noe ble stjålet.

På den andre siden så synes jeg kansje at advokat burde være noe av det føste som burde bli oppsøkt, selvom det er kansje er bedre å skaffe en advokat når du har litt mer fotfeste i saken ved legeatester og vitner. Prøv å se om det er blitt anmeldt andre tilfelder angående politvoll i Trondheim, kansje de politi mennene er anmeldt før. I såfall kan du bruke dem som vitner

Angående politivold så er det jo trolig at noen oppfører seg på helt feil måte. Mennesker overreageagerer ofte og det kan føre med store konsikvenser. Dette bør slås ned på. Politiet er de eneste som har lov til å bruke makt evt vold for å holde lov og orden, men da er det utrolig viktig at dette blir gjort på den rette måten å ikke ved å knuset fjeset til en forsvarsløs mann som kan ha virket beruset. Det er viktig at slike saker som dette blir anmeldt og blir rappotert til pressen. Og ved større saker slik som denne er det utrolig viktig pga pressen/media regnes den fjerde statsmakt som skal informere folket om feil i politiet og regjeringen. Lykke til Loeve.
Ønsker deg og faren din lykke til i saken, men dere bør være klar over at det er lettere å dømme paven for blasfemi, enn det er å dømme snut i norge.

Got a black uniform and a silver badge
Playin’ cops for real/playin’ cops for pay

Let’s ride, lowride

Pull down your dress here’s a kick in the ass
Let’s beat you blue ’til you shit in your pants
Don’t move, child got a big black stick
There’s six of us babe, so suck on my dick

And ride, ride how we ride
Let’s ride, lowride

The left newspapers might whine a bit
But the guys at the station they don’t give a shit
Dispatch calls are you doin’ something wicked?
No siree, jack, we’re just givin’ tickets

Dead kennedys - Police Truck
Opprinnelig postet av CorLeX
Tror nok faren din har fremprovosert litt selv også, (er ikke sikkert den historien han forteller er 100% sann) for som sagt det er ingen som gidder å gjøre noe hvis man ikke selv ønsker bråk.
Hadde du kommet til å slått ned en fyr uten at du noen gang hadde snakket med han eller hatt noen kontakt med det individet? La oss si at du går på gata, ville du bare slått ned en person som gikk forbi deg uten noen grunn? Og tenkt på det jeg sa om ADHD, de som har det kommer ikke inn på PHS. Politiet pleier å ha en grunn for å legge en person ned i bakken!
Vis hele sitatet...
Beklager om jeg er barsk i tonen min her nå.. Men hvilken verden lever du i ? Leser du avisene eller ser på nyhetene? Folk blir slått ned på gata uten grunn hver dag! Dette er ikke noe nytt. Dette er noe som har foregått i flere år. Jeg ønsker deg velkommen tilbake. gjorden kaller!? (Jeg blir litt sjokkert når noen er så uviten som dette)

Ellers til selve saken. ANMELD det. enten dere har vitner eller ikke. Jeg har selv arr i ansiktet etter å ha blitt sparket av en politimann mens jeg selv sto knestående med blikket mot asfalten og hendene på ryggen. SHIT HAPPENS.. Men så lenge ingen anmelder det. Så vil det heller ikke bli noen forandring på ting. En del mennesker som søker på politiskolen i dag burde ikke engang blitt vurdert. Jeg kjenner selv et par "psykopater" som ville inn i politiet for og kunne utøve "vold". Men det som egentlig er det som skremmer meg mest.. Det er det at dem begge jobber i politiet nå..

(og ja jeg anmeldte det og ja han fikk sparken, Grunnen var at han hadde fått flere anmerkninger hos politiet. Noe som satte et spørsmålstegn ved hans stilling i politiet)
Vist faren din fortsatt har merker i ansiktet ol, så ta bilder i tilfelle det blir en rettsak...

Sårene kan forsvinde innen den tid.
Ikke lek dum, han tok bilder omtrent med en gang faren hans kom inne døra.
Tror det bør legges vekt på at det ikke ble tatt noen promilleprøve. Når noen hives i glattcella for promille må det jo tas en promilletest. Hvis ikke har de jo absoulutt ikke noe å bevise at han var full. Er omtrent som å ta noen i å stjele og sette dem til å gjøre masse arbeid i butikken når det aldri ble bevist at noe ble stjålet.
Vis hele sitatet...
Jaha?

Politiet trenger da ingen promilletest for å kaste noen på glattcelle. Blitt kasta på cella utallige ganger og aldri blitt tatt noen promilletest først.

Han er da heller ikke siktet for å være full, men for å ha forstyrret ro og orden og motsette seg arrest.
man blir jo ikke kasta på glattcella bare fordi man er full, kan jo være andre grunner også. Men det er jo litt rart at dem ikke gjorde det siden han var for full... men vet ikke hva jeg skal tro i denne saken=)

God Jul
venter spent på en oppdatering... Hvordan går det med faren din? kommer dere i avisen osv?
Denne saken høres jo tragisk ut. Som tidligere vaktsjef på nattklubb og bar så tror jeg nok at din far må ha provosert politiet enten bevist eller ubevisst. Kankje politiet hørte/så noe din far er sikker på at de ikke så. Som f.eks den fingeren han kasnkje viste etter p-bilen. Typisk sånne ting som fikk meg til å bli sklikkelig forbanna på jobb. Prøvd å være ok og fair med en jævli ufin fyr for så bare å få noe dritt slengt etter meg med en gang jeg snur ryggen til. Da var det ofte strake veien ut for folk, om jeg så måtte dra de langs gulvet...

På den andre siden synes jeg politiet her i landet er for feige og har fo lite makt. Skulle faen mæ tatt litt mer tak i det så ikke disse kriminelle gjengene turte gjøre noe lenger. Men det er min personlige mening!!!
Ny oppdatering, ja.

Sårene til faren min har grodd fint, og man kan knapt se annet enn noen hevelser og kutt i ansiktet nå. Legene har konkludert med at det ikke var noen brudd, men ganske brutale slagskader.

VG vil ikke ta saken før en eventuell rettssak er over. Annet nytt er det ikke.
hmm, hvis det så brutalt som DU sier ville jeg jobbet litt mer med saken.... dere kan ikke godta slikt? er det slik du sier kommer dette i avisen asap!
Fortsettelse på min post i denne tråden, side 1.

Hvis dere har sett på Politiet f.eks. så i en spisode der (5, 6 eller7 tror jeg) så legger politiet han i bakken med en grunn for at han ikke skal skade seg selv og andre. Riktignok kan ikke heldelsen i den episoden sammenlignes med det som skjedde med faren til Loeve. Men prinsippet er nesten det samme, de la han i bakken for en _grunn_ og jeg vet ikke om én som hadde kommet til å lagt en person i bakken uten grunn. Nå har ikke jeg lest alle sidene, men som sagt, anmeld det som masse andre folk også har sagt.
Opprinnelig postet av Dalla
hmm, hvis det så brutalt som DU sier ville jeg jobbet litt mer med saken.... dere kan ikke godta slikt? er det slik du sier kommer dette i avisen asap!
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke et selvfølge. Avisen er redd for å si ting som bare er hevdet av en person, og dermed kan vise seg å være ren løgn. Dette kan bli både flaut og dyrt, og lite profesjonelt.
Bare lurer på om faren din hadde allerede fått tak i taxi når politiet la ham i bakken, for da kan vel taxi sjåføren si noen ord også?
Nei, det var på vei mot taxien.
Det du da kan gjøre er å putte en "annonse" i avisen der du søker vitner som har hvert rundt det stedet samme kveld.

Lykke til!
Opprinnelig postet av CorLeX
Jeg synes ikke dette kan stemme helt, isåfall må dette ha vært 2 nyutdannede personer som er ferske fra PHS (politihøyskolen). Men man består ikke PHS, hvis man ikke er veldannet, og klarer og oppføre seg sammen med andre. De som har psykiske lidelser f.eks. ADHD (er ikke sikker på om det er en psykisk lidelse, men men) kommer ikke inn på PHS.

Tror nok faren din har fremprovosert litt selv også, (er ikke sikkert den historien han forteller er 100% sann) for som sagt det er ingen som gidder å gjøre noe hvis man ikke selv ønsker bråk.
Hadde du kommet til å slått ned en fyr uten at du noen gang hadde snakket med han eller hatt noen kontakt med det individet? La oss si at du går på gata, ville du bare slått ned en person som gikk forbi deg uten noen grunn? Og tenkt på det jeg sa om ADHD, de som har det kommer ikke inn på PHS. Politiet pleier å ha en grunn for å legge en person ned i bakken!
Vis hele sitatet...
Hva faen har ADHD med denne saken å gjøre?
Ønsker deg lykke til videre.
Synes dette virker litt merkelig. Nå er det et par år siden jeg var på Royal Garden sist, men jeg er temmelig sikker på at Taxiholdeplassen er ca. 20 meter fra inngangen til hotellet. Synes det høres veldig merkelig ut at han skal helt uten grunn ha blitt banket av to politifolk uten at noen har sett det...

Oppfattes folk som truende, legges de i bakken. Det er rutine for å sikre at situasjonen ikke kommer ut av kontroll og politiet eller andre skal komme til skade.

Jeg har jobbet selv i Politiet (ikke som politi, men sivilt ansatt) og har familie i Politiet. Hverdagen til Politiet blir bare verre, folk er ikke lenger redd for å slå, sparke, knivstikke eller skyte politifolk. Jeg har sett flere politifolk med brudd, kutt og blåmerker enn arrestanter, så jeg har full forståelse for at politiet velger å legge ham i bakken hvis han ble oppfattet som truende. Gjør han da i tillegg motstand, blir det fort blåmerker, det sier seg selv...

Moralen her er, ikke diskuter når du er mer eller mindre beruset og har blitt bedt om å forlate området, bare snu deg og gå din vei før noen kommer til skade. Det er alltids en annen bar som vil ha pengene dine
Det er ikke snakk om bare blåmerker, men brist i flere bein og en tannlege-regning på 25 000, blant annet. Det sier seg selv at det ikke er vanlig behandling.
Loeve


Er din far klar over at du har startet denne "tråden" om hans arrestasjon? Eller har du gjort det på egenhånd da du synes det er urettferdig at din far har blitt arrestert?

Er han tidligere domfelt for noe?
Han har jo nevnt flere ganger i denne tråden at det eneste han har på seg, er en fartsbot for å ha kjørt i 50 km/t i en 50-sone. Les før du spør.
Jeg synes ikke dette høres ut som vanlig behandling, noe det sikkert ikke er. Jeg ville annmeldt det, noe dere sikkert har gjort.
Men hva skjer nå, da? Har dere tatt kontakt med sefo? Og hva sier advokaten (regner med at dere har skaffet det)?

Om dette stemmer er det en veldig stygg sak som bør gjøres kjent gjennom alle mulige medium (som tidligere nevnt, flere ganger), og med litt mer harde fakta (advokatuttalelse, legeerklæring, tannlegeregning) enn tidligere begynner det vel å bli på tide å ta kontakt med pressen nok en gang?

Det blir spennede å se hvordan dette vil gå. Selv om jeg ser for meg "henlagt på grunn av bevisets stilling"...

(Btw, ikke meningen å starte en ny "er det sant"-greie her nå, så bare overse "Om dette stemmer..."-åpningen på 2. avsnitt om det irriterer deg.)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva skjedde med denne saken da Loeve? Ble det noe av det, eller bare kostbare advokat timer?
Loeve's Avatar
Trådstarter
Ny oppdatering, ja!

Første del av rettssaken tapte vi med overlegg, og ja, henlagt på grunn av bevisets stilling. Vi har blitt dømt til å betale rettsomkostninger samt en bot på 6500 som også lød i utgangspunktet. Vi vet ikke om vi skal anke, fadern skal snakke med advokaten sin først.
Jeg ville ærlig talt gjort det din far først tenkte, hvis dere taper hele rettssaken. Forhørt meg med noen tvilsomme kompiser og gått på hjembesøk til han med finlandshette, snut eller ikke snut, an eye for an eye.