Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1178
Hei.
Jeg sykler hele året.
I dag fikk jeg skitt på buksen.
Har hørt at man kan skaffe strikk som strammer rundt leggen.
Da får man ikke så lett skitt på buksen.

Bukseklemme, buksespenne eller buksebånd?
Noen produkter dere anbefaler?
Unnskyld uvitenheten min, men jeg forstår ikke helt her. Når du sykler i klærne dine, så må du jo selvfølgelig forvente at de blir skitne hvis noe spruter på dem. Ikke sant?

Så, det du ikke forklarer her, er hva du mener at skal unngå at du skitner til buksene dine? Har du pose over, og lurer på hvilken strikk du skal bruke for å holde posen på plass? Eller hva?

Som sagt, unnskyld uvitenheten min.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Unnskyld uvitenheten min, men jeg forstår ikke helt her. Når du sykler i klærne dine, så må du jo selvfølgelig forvente at de blir skitne hvis noe spruter på dem. Ikke sant?

Så, det du ikke forklarer her, er hva du mener at skal unngå at du skitner til buksene dine? Har du pose over, og lurer på hvilken strikk du skal bruke for å holde posen på plass? Eller hva?

Som sagt, unnskyld uvitenheten min.
Vis hele sitatet...
Kjent problem dette for syklister med bukseben som "flagrer".
Før i tiden var det også vanligere med kjedekasse. Dette er ikke fullt så vanlig lenger. Derfor lett å få dritt fra drivverk på løse bukseben.

TS: Høye sokker du kan dra utenpå er lettvint og noe alltid har tilgjenglig om du planlegger det.
Ellers så er det jo bare å være kreativ å bruke det du måtte ha av strikk/stropper. Verre er det ikke. Eventuelt et besøk på f.eks Clas Ohlson, Jula eller Biltema så finner du nok noe.
Jeg ville anbefalt å bare skaffe seg et refleksbånd med borrelås, brukte det mye når jeg var yngre, lett å ta av å på og gjør deg mer synlig.
Sitat av Dough Vis innlegg
Kjent problem dette for syklister med bukseben som "flagrer".
Vis hele sitatet...
Ok ja, jeg forestilte meg at trådstarter snakket om de øverste delene av buksa, som f.eks. lommene.

Hva med sånne som brukes som svettearmbånd? De er jo ganske kraftige.
Skaff en turbukse som tåler å bli skitten du kan ta av og på etter sykling.
Du vil alltid bli skitten av å sykle i sånt vær som dette med sørpe og møkk som sprutes overalt.
Mere rettet mot sko men det er et hav av løsninger

https://www.bikester.no/klaer/sykkel...k-og-gamasjer/
imponerende at man spør på et forum, i stedet for å skrive bukseklemme sykkel i google og få opp en million med klemmer nøyaktig beregnet til formålet. Menmen, no worries, noen andre har gjort jobben, i dette tilfelle meg: så here you go:
https://shop.felgen.no/produkt/bukseklemmer-sort/
Man får kjøpt egne sykkelklemmer, selv bruker jeg en gardinklemme.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
imponerende at man spør på et forum, i stedet for å skrive bukseklemme sykkel i google og få opp en million med klemmer nøyaktig beregnet til formålet. Menmen, no worries, noen andre har gjort jobben, i dette tilfelle meg: så here you go:
https://shop.felgen.no/produkt/bukseklemmer-sort/
Vis hele sitatet...
Googling er blitt en glemt kunst.
Kan ikke helt se at problemet med sprut fra bakken eller hjulene skal bli så mye mindre med strikk/klemme.
Har egentlig bare gått utfra og alltid tenkt at det dreier seg om kjedet og gir tannhjulene. For å unngå å få olje på på klærne
eller å surre buksebenet fast hvis man er av det ekstra klønete slaget.