Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  220 22073
Better than thou.
Får like lættis hver gang jeg hører det. Hun dama er lost.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sånne islandske etternavn er morsomme.. kan bli ganske slitsomme navn noen ganger.. En i klassen min heter Sigurjonsdottir til etternavn, ikke det at det er det slitsomste, men tenk hvilket rare navn som kan komme når du skal sette dottir etter forskjellige navn
Bøge, Max
Homo, Alv
Ikano, Kuk
Balle, Olle
Bleie, Styrk
Homo, Hugo
Analsen, Thomo Boral
Pulido, Viviann
Baller, Jan Erik P
Pung, Vidar
Weedman, Allen
Homse, Per
Oral, Ender
Slikker, Joachim
Sugarden, Ingrid Anne

hva skal egentlig til for å få folk til å skifte navn?
Espen Thoresen driver å søker for å endre navnet sitt til Espen Thoresen Gratulerer...

Genialt.

(beklager hvis dette har vært postet før...gadd ikke lese gjennom 5 sider...)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Det er en kar i Norge som heter Johnny Rambo.
Rambo er et vanlig norsk etternavn, men denne karen skiftet navn. Han hadde et annet etternavn tidligere.
En kamerat fortalte meg om ett morsomt navn han hadde sett...
Saken var den at en eller annen hadde starta en egen liten bedrift (kiosk eller noe)...

Og som det er med småbedrifter som ikke er aksje-selskap og sånt, så må man visst ha en del av navnet sitt i bedriftsnavnet.
Denne karen valgte å bruke initialene i fornavnet sitt... og etternavnet som navn på firmaet.

Fyren het Moen til etternavn. Navnet på firmaet ble "H.O.MOEN".
Hehe, til opplysning så er det hvis du registrerer eneeierforetak at du må ha slektsnavn i bedriftstittelen Dette trenger du forøvrig ikke med Aksjeselskap, Ansvarlig Selskap eller Delt Ansvar
jaja, jeg skal i allefall kalle sønnen min Lusifer.
Vist det blir jente så får jeg vel gå på Ida kristoffer
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Noen jeg veit som navnga ungen sin for Sjalg Helmer, er vel passe på kanten det da. Ikke om jeg ville het det
tøffeste navnet blir vel Don Vito Corleone eller Tha Don

http://www.gulesider.no/gsi/whiteSea...landet&x=0&y=0
bare så det er sagt så vet jeg om en som heter ulv. nå uttales dette ulf, og han er vel i utgangspunktet svensk/ halvt svensk, men wuevvah
jepp, jepp, folk heter mye rart. finnes damer som heter både tore og johnny btw.
Tar jeg ikke helt feil er også Xpezguard ulovlig. Noen som forstår hvorfor?
Bjartfrid og Arnthilda er jo også.....interessante navn! Kan lage mange kombinasjoner med kvinnelige- og mannlige navn. Hildestein, Lisarune........
Tro det eller ei, men Bjørn er også ulovlig!!
Litt kjekt for oss som heter bjørn da! Jeg er registrert som Bjørn Endre uten bindestrek og skulle bytte til Bjørn-Endre med bindestrek, men fikk trøbbel fordi det ikke er låv å hete Bjørn lenger!! Skal prøve en gang til snart. Får håpe de glemmer den loven!!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Bønna: pisspreik.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Det er ulovlig. Bjørn og Stein.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Mitt søskenbarn, som ble født i januar, heter Bjørn.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Det var ulovlig, men jeg tror det ble lov igjen pr. 1 januar 2003
▼ ... over et år senere ... ▼
Har søkt på gule sider fant noe rart

Lydia Nalen
Tromsø

Lyd i analen
Lydia nalen
Nå som vi er inne på navn, noen som vet om det er tids grense eller noe hvis jeg skifter navn?

Tenkte om det kanskje var sånn at du kun kan skifte navn hvert 5. år eller noe?
tror det er hvert 10 år du kan skifte.

mr robert: tok du opp en 3-4 år gammel tråd igjen for å prøve å være hysterisk morsom? jævla søppelnerd
Det er jo en kar som heter... Ufuk Isbil... telefonkatalogen.
Ali Tjall
Ghettoveien69 74 G, 0971 Oslo
http://www.gulesider.no/gsi/whiteSea...tter=ali+tjall


heh, pokker gidder ikke gå rundt å hete Tore tang til jeg er 28
Sist endret av Cybergasm; 6. august 2005 kl. 00:52.
Ungen min skal hette bøgval kai
Jeg skal kalle en av døtrene mine Eva-Gina. De kan jo ikke nekte på det.

Jeg har faktisk ført inn alt på navneendringskjemaet til meg selv, bortsett fra nytt navn.
Tenkte å ta "Von" som mellomnavn.
Så det var noen som sa at de visste om ei som het closetta. Det var faktisk ganske vanlig før å oppkalle barna sine etter oppfinnelser. Plastikka er også et kjent slik navn.

Tror det verste navnet jeg har hørt om er Analius. Kan umulig tenke meg til at den personen hadde en flott barndom.
Sitat av Bobben
Det er jo en kar som heter... Ufuk Isbil... telefonkatalogen.
Vis hele sitatet...
Mener å huske et lydklipp av en telefonsamtale med vedkommende, kanskje fra et radioshow eller en internetlol?
Sitat av Mantus
Mener å huske et lydklipp av en telefonsamtale med vedkommende, kanskje fra et radioshow eller en internetlol?
Vis hele sitatet...
var ikke dette en Espen Thoresen Hværsågo prank (<-- whatever ang. skrivemåte i navnet)

nok offtopic nå
vet om en som heter


" reiel bernard" ??????? hva faen er det????
adidas var et veldig vanlig guttenavn før...
skal kalle sønnen min Hårek =)
det er jo et tøft navn.
eller så har du alle de vanlige navnene. som ikke har noen betydning
Sitat av Gabbler
adidas var et veldig vanlig guttenavn før...
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på, siden Adidas kommer fra Adi Dassler, grunnlegeren av Adidas.
Hadde en lærer som het Olav Bleie. Og han har en sønn han har kalt Olav Bleie jr.

I forsvaret har man slike navnelapper på seg om man er befal. Et befal het faenmeg Saus til etternavn.
Dette var i Bodø.

Tenk om han hadde tatt begge etternavna til foreldra og en av dem het Brun'a!

God'dag mitt navn er Jens Brun Saus!
morsomme norske ekte etternavn er jo f.eks:

Rompe
Luktvasslimo
Pulk
Dame
Grafsrønningen
Klump
Høifødt
Brødreskift
Avløp
Gatevold
Laksekjønn
Vist du søker på "Rompe" på telefonkatalogen får du kun opp Christine Rompe
Hun har 5 mobiltelefonnummer registrert på seg, og alle begynner på 90222
hmmm, mystisk
(Dette blir litt utenfor topic, men siden noen likevel introduserte dette med oppslag i telefonkatalogen...)

Noen som har det gøy her, legg merke til adressene også:
http://www.gulesider.no/gsi/whiteSea...r%F8tt&x=0&y=0
http://www.gulesider.no/gsi/whiteSea...%F8lse&x=0&y=0

Her høres navnet potensielt ekte ut, men hva med adressen?
http://www.gulesider.no/gsi/whiteSea...lebu+R%F8rholt

Denne var også litt morsom; er det ikke litt "suspekt" at Bodil tilfeldigvis bor i Nittedal?
http://www.gulesider.no/gsi/whiteSea...=Bodil+Brenner
Stay away from the matches, Bodil!

Johannes Katt Monsen << dårlig ordspill på etternavn?
Knut Gudergod Osland << en prest fra Skien
Tog Kalaoja << en mann fra Arendal som liker tog
Hadde en lærer på skolen som het Flåte Dobbe til etternavn. Faren var vist sjømann
Sitat av Kalakov
Knut Gudergod Osland << en prest fra Skien
Vis hele sitatet...
Husker han fyren der ble intervjuet på nyhetene for en stund tilbake, som en av de første til å endre navnet sitt etter de nye reglene.

Jeg mener også å ha hørt om en eller annen yngre fyr som søkte om et skikkelig teit mellomnavn bare på tull ("hamburger-johnny" eller noe slikt idiotisk). Er det noen som husker dette, og vet hva det faktisk var? Fyren trodde i alle fall ikke han skulle få navnet godkjent, men det fikk han. Han får derimot ikke lov til å endre navnet tilbake igjen før om 10 år...
vet om to som heter rusten og spiker til etternavn, og en som heter loving horny, tror ikke det staves på samme måte, men det utales på samme måte
en kompis hette mensen til etternavn, men fjernet det fordi barn er onde. Det skjedde før "den nye regelen" kom, vist ikke er "den nye regelen" gammel, 10 år ca
Det er kommet nye regler for navneendring i år, som er mye mer liberale enn de gamle reglene.

http://odin.dep.no/jd/norsk/dok/andr...hov003-bn.html
Sist endret av Kalakov; 7. august 2005 kl. 11:54.
Hvis man skal skifte navn, er man bare nødt til å komme med en bergunnelse på hvorfor du vil skifte navn. Hvis du skal skifter etternavn og det er noen andre med det aktuelle navnet, er du nødt til å spørre de om tillatelse til å ta etternavet.
Selvsagt må du jo også ha tilatelse av foreldre dersom du er under 18år.
Sitat av Rexxar
Hvis man skal skifte navn, er man bare nødt til å komme med en bergunnelse på hvorfor du vil skifte navn. Hvis du skal skifter etternavn og det er noen andre med det aktuelle navnet, er du nødt til å spørre de om tillatelse til å ta etternavet.
Selvsagt må du jo også ha tilatelse av foreldre dersom du er under 18år.
Vis hele sitatet...
du kan ta et hvilket som helst etternavn hvis det er "fritt". Dvs at det er over 200 persjoner som har det aktuelle etternavnet. Og du kan amks skifte etternavn en gang hvært 10. år.
Sitat av Psy_Illusion
Jeg mener også å ha hørt om en eller annen yngre fyr som søkte om et skikkelig teit mellomnavn bare på tull ("hamburger-johnny" eller noe slikt idiotisk). Er det noen som husker dette, og vet hva det faktisk var? Fyren trodde i alle fall ikke han skulle få navnet godkjent, men det fikk han. Han får derimot ikke lov til å endre navnet tilbake igjen før om 10 år...
Vis hele sitatet...
Keikoburger. Han jobbet i en fiskebutikk eller noe.
Passe teit, men bedre enn en tatovering synes nå jeg. Navnet følger deg, og du viser det overalt, men kan skifte det etter ti år. En tatovering er dyr å fjerne, og kan etterlate stygge arr. Smak og behag.

Jeg vurderer selv å legge til i navnet mitt/skifte navn til Dennis. Far ville egentlig kalle meg det, men mor nektet, ettersom brutter heter Emil.
Så lenge man har navnet når man kommer til Norge kan man hete hva man vel, likevel om at navnet ikke er "lovlig" i Norge.

Den siste tiden har det kommet en del morsomme etternavn, og mer og mer er lovlig. Husker at det var en som skiftet navn til "filli-bom-bom-bom" i fjor, noe jeg synes er et ganske morsomt navn.
Og jeg som skal skifte navn til Kristoffer Amadeus =)
Sitat av Kalakov
Det tviler jeg på, siden Adidas kommer fra Adi Dassler, grunnlegeren av Adidas.
Vis hele sitatet...
radioen lyver aldri
Lol er et morsomt navn

Forøvrig kjente jeg engang en gammer kar som het Stueflåten eller noe sånt...