Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  220 22071
dette har du ikke lov til å kalla barna dine:
jente:
Wiwwian
norgia
røy
nuppe
surill

gutt:
haralabos
gay
fnurre
øvian
gnomen

er det virkelig noen som vurderer disse navna for barna sine??
Man skal aldri undervurdere hvor tankeløse foreldre er når de velger navn til sine barn. Vet f.eks om en som heter homo til etternavn. Den gutten kan umulig ha hatt en lett oppvekst
selv har jeg sett litt på Fnurre og Nuppe.
Hvis jeg skulle hatt unge skal han/hun hete TUX
får jeg noen gang en gutt, har jeg lyst til å kalle han; Natas
CoDEmASTeR: omfg ........ dere linux geeks hehe :P jeg skal døpe barnet mitt "bill gates conradsen" enten det blir gutt eller jente. skal vurdere om jeg skal sette damien på andre plass.

Painkiller: er mange andre navn også som er ulovelig. dyre navn osv. eks. ulv.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg skal kalle sønnen min Sverd, Ulv eller noe annet skikkelig barskt.
Better than thou.
Jesus er visst også ulovlig i Norge..?
åååå! Jeg som hadde så lyst til å kalle barnet mitt gnomen, no kidding... feteste navnet på jord da
Opprinnelig postet av Carlo
Jesus er visst også ulovlig i Norge..?
Vis hele sitatet...
riktig....det er egentlig ikke lov til å oppkalde barne sitt etter noen STORE relgiøse navn i Norge (Jesus,Moses, Alla...osv)

-håper natas går bra-
Better than thou.
Hva med Meksikanere som kommer til Norge og får barn? Jesus er et ganske vanlig navn i mellom-amerika.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hjelper da ikke, detta ekke Mexico vettøh Carlo!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Hvis man heter Bleie til etternavn er det ikke lov å kalle datteren sin Rosa. Lurer på hvorfor...
pussig nok får man ikke kalle barnet sitt adolf hitler i tyskland
Better than thou.
Ikke i Norge heller.
Jeg kjenner en fyr som heter Jesus, han er spanjol. Det er ganske vanlig der nede også. I sydligere land er det mye vanligere at navnene betyr noe. Man kaller gjerne barna sine blomst og solstråle og sånt... Det hadde blitt litt rart her.
Det er jo noen sånne navn her også da. Når jeg gikk på videregående hadde jeg en jente som het Sol, og en som het Alv i paralellklassen.

En annen jente jeg kjenner heter Elfenstar til mellomnavn, det er litt fett egentlig. Amerikansk far da selvfølgelig...
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Tror Quisling heller ikke er lov. Rart det der...

DrixXx: Sol er kanskje litt uvanlig, men Alv er jo en ganske normal skrivemåte for Alf, så det er vel ikke så pussig.
niesen min heter sol til mellomnavn, høres bare fint ut det. uansett, disse navnene er de som er registrert i folkeregisteret, men de trenger jo ikke være navnene som de bruker. i prinsippet, så kan du si: hei, jeg heter offisielt Geir Amundsen, men alle kaller meg Adolf Hitler.
Men det uttales ikke 'Jesus' men 'Hesus' hvis ikke jeg tar helt feil
Better than thou.
Jo, men det har ikke noe med saken å gjøre.
Alv var jente da, så hun uttalte med v.
Og Jesus uttales hcesus eller no, fordi det er sånn de prater der nede.. he he.
Quisling er da et familienavn. Vidkun Quislings familie var fra Skien, og jeg tror det fortsatt er folk fra den slekta som har det etternavnet her nede.
Synes "Tom Skalle" også er på kanten, men det er det folk som heter:

http://www.gulesider.no/gsi/whiteSea...landet&x=0&y=0
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
mia: min feil.. skulle selvfølgelig være Vidkun.
neida, finnes masse folk som heter både Vidkun og Vidkunn i Norge. bare å kikke på telefonkatalogen.no det ;>
Opprinnelig postet av Painkiller
dette har du ikke lov til å kalla barna dine:
jente:
norgia

gutt:
haralabos
Vis hele sitatet...
Men det er lov å kalle jenten sin for Norvegia? Og gutten sin for Haribo? Vel, kopirettigheten slår sikkert ut på de navnene uansett, så...
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Opprinnelig postet av sir_anubis
riktig....det er egentlig ikke lov til å oppkalde barne sitt etter noen STORE relgiøse navn i Norge (Jesus,Moses, Alla...osv)
Vis hele sitatet...
Hva med Gud?
Hadde vært kjekt å hett "Gud Bjørås"
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
mia: teorien min var visst feil da. Men jeg forstår ikke at folk kaller ungene sine det. Stakkars barn...
Opprinnelig postet av sir_anubis
får jeg noen gang en gutt, har jeg lyst til å kalle han; Natas
Vis hele sitatet...
Bare jeg som så dette?

Natas = Satan men det er skrevet baklengs. Litt kult egentlig men er mye vanligere på hunder. Skal du være rå bytter du etternavn Fier og kaller ungen din for Luci

Kan hende det er mange som heter ulovlige ting, men det var kansje ikke ulovlig når de ble født? Vet for eksempel om en gammel dame i lofoten som het Closetta.
Sist endret av Zalderach; 13. desember 2002 kl. 16:01.
...eller Jehova...
Hva med å kalle barnet sitt for... Terror... eller Dynamitt eller.no
eller Eldar Per.

aybara; det finnes sikkert fortsatt tilhengere av Quisling som gjerne kaller barna sine for Vidkun, vet du.
skal kalle ungenn min etevlæhinatas
Her er en del alternative navn:

+Bak Fyll
+Stor Dust
+Dårlig I. Fotball
+F. Jert
+Harry Skjorte
+M. Igrène
+T. Ulling
+Frynse Frans
o.s.v
Eller kanskje ikke?
Opprinnelig postet av sir_anubis
får jeg noen gang en gutt, har jeg lyst til å kalle han; Natas
Vis hele sitatet...
Presten som vi hadde i konfirmasjonsundervisning for et par år siden hette Natas til etternavn (satan baklengs). Litt morsomt siden han var prest. Han var forresten en idiot.
Hvorfor skal dere gi ungen kule navn når dere selv kan bytte navn?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Fordi jeg er så tøff fra før
Er så masse papirarbeid det vettu
De vurderer jo mange saker individuellt. Mange ganger er fornavna lite passende med etternavnet slik som nevnt med Rosa Bleie eksemplet.
kom nettopp på at de burde forby å kalde ungen ikea, slik som noen idioter av noen foreldre gjorde med jenta si.

Skal gørge for å gi ungene mine navn som ikke er så vanlige, men allikevel normale.
Aybara: at du vil kalle ungen din ulv burde ikke akkurat være noen bombe... (ihvertfall ikke for folk som har lest litt WoT)

Tror det er forskjell på om det er slektsnavn/etternavn, eller dåpsnavn/fornavn, litt mer er lov hvis det er slektsnavn.

Mener å huske at Harry ikke er lov... Kjente en fyr som het Cesar Jesus - han var fra Tenerif, og navnet var et kompromiss mellom faren og presten... Faren ville ha Cesar (etter de romerske keiserne), men presten ville ikke gå med på et så hedensk navn...
Sist endret av atomet; 13. desember 2002 kl. 16:58.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
er en kar som heter Bin Ladem i Norge også da Anyway, kan ikke døpe ungen din Dinosaur blant annet (merkelig..) Jesus som nevnt er mye brukt i spania, Jesus Maria blant annet, men uttales da Hesus. Sikkert folk som heter Tom Dass osv også. I england har de Cock blant annet som ett etternavn, artig nok.... Mye der ligger vel egentlig på foreldrene, heter du quisling så kaller du ikke ungen din vidkun blant annet...
Opprinnelig postet av mia
Quisling er da et familienavn. Vidkun Quislings familie var fra Skien, og jeg tror det fortsatt er folk fra den slekta som har det etternavnet her nede.
Vis hele sitatet...
Feil, han kom fra fyresdal!! og tror familien byttet navn ganske fort..
hehe, digg fyr : http://www.gulesider.no/gsi/whiteSea...sp=Hele+landet

iallfall initialene matcher luci og fer
navn som stein, bjørn osv tror jeg skulle bli forbudt etterhvert, men dette er jo ganske vanlige navn så suger jo litt det. leste forresten for en liten stund siden om et par i tyrkia som ville kalle ungen sin for osama bin laden, hvor sjuk er du ikke da? ungen kommer jo til å få konstant buksevann på skolen. for ikke å snakke om når han blir voksen, å bli døpt til et navn som folk allerede hater er sjelden smart.. (så fin fantasi jeg har)

er noen som heter musa til etternavn i norge, isbilen også. stod forresten også i avisen (dagbladet?). orker ikke finne link nå, skal tidlig på jobb. some other day
Etter det jeg har hørt, er navn som Odd Even og Hans Hugo også forbudt i Norge (noen som tok den?). Men Dinosaur er faktisk lov!
Gamse Gul er det en som heter også... litt rart med tanke på at han er vietnameser.
Hvis jeg får en gutt engang skal han hete STFU, og hvis jeg får jente blir det Skrekkugle =)
hmm....jeg lurer på hvem i all verden som bestemmer hva mennesker i Norge skal hete?!? En gruppe prester, departemang??....Noen som har peiling på dette?
[quote]Opprinnelig postet av Zalderach
[b]Bare jeg som så dette?

Natas = Satan men det er skrevet baklengs.


....tror alle forsto den