Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 5827
Du må da være naiv om du ikke ser Frp's underliggende rasisme i politikken sin? De spiller jo åpent på fremmedfrykt. Det må da dere Frp-politikere selv se...

Håper politikk og økonomi engang blir fag på barne- og ungdomsskole. Så slipper vi at så mange stemmer på slike partier. Om dere virkelig tror at Carl I. Hagen kan gi dere billigere bensin så gudd løkk.
Sitat av Kalakov
Du må da være naiv om du ikke ser Frp's underliggende rasisme i politikken sin? De spiller jo åpent på fremmedfrykt.
Vis hele sitatet...
Øh, rasisme er det muslimene som står for. Du finner neppe noen større rasister enn muslimer, se feks hvordan de uttaler seg om jøder. Og angående fremmedfrykt så er det rasjonelt å frykte barneranere og voldtektsmenn, og her er muslimer grovt overrepresentert.

Sitat av djdondona
FRP har en mildere politikk ovenfor vestlige innvandrer, mens de vil ha en hardere ovenfor for ikke veslige. Hvordan kan disse ha samme muligheter? dessuten norge kan ikke stoppe innvandring, vi må følge fns flyktningspolitikk eller hva?
Vis hele sitatet...
La meg gjette, du er muslim? Hvorfor kaller du deg da djdondona?

Sitat av DonTomaso
Jeg fant denne fine oversikten over Frp-nazister på nettet.
Vis hele sitatet...
Du glemte visst den største nazisten av dem alle, SV-politiker Kristin Halvorsen som vil boikotte og sulte ut jøder.
DonTomaso: Har jeg ikke sett deg kritisere andre for manglende kildekritikk og dårlig kildebruk? hva med å i det minste oppgi kilden?

For å sitere Geir Mo.

Sitat av Geir Mo til VG © NTB 25.08.05 kl. 07:10
- Personer med sympatier i retning av autoritære regimer hører ikke hjemme i nærheten av Frp. Slike folk har misforstått både vårt grunnsyn og politikk, og det meste annet, sier Mo.
Vis hele sitatet...
Folk som kommer med sånne fjerne beskyldninger bruker jeg vanligvis ikke å bruke energi på.. men jeg gjør et unntak nå
Sitat av zgum
Øh, rasisme er det muslimene som står for. Du finner neppe noen større rasister enn muslimer, se feks hvordan de uttaler seg om jøder. Og angående fremmedfrykt så er det rasjonelt å frykte barneranere og voldtektsmenn, og her er muslimer grovt overrepresentert.
Vis hele sitatet...
Ja, da bør vi absolutt frykte samtlige muslimer. Helt rasjonelt det. Ran baserer seg på rasisme også.


La meg gjette, du er muslim? Hvorfor kaller du deg da djdondona?
Vis hele sitatet...
Heksejakten er i gang!


Du glemte visst den største nazisten av dem alle, SV-politiker Kristin Halvorsen som vil boikotte og sulte ut jøder.
Vis hele sitatet...
Dette gjør hun selvsagt fordi hun mener de er en underlegen rase, og det er ikke relatert til den politikken staten Israel fører. Om man er enig i dette er selvsagt en sak, men du må være ganske hjernevaska for å falle for PR-byrået til Israel som sørger for at all kritikk mot staten oppfattes som anti-semitisme. Jeg vet ikke, hvis det å ikke akseptere drap på sivile fra en demokratisk stat er nazisme, så tror jeg nok det fjerde riket streker seg lenger enn bare SV.
Jeg satt ting litt på spissen, men jeg mener fremdeles at de aller fleste som stemmer på FRP gjør det fordi de ikke vet bedre. Du trenger ikke være dum fordi om du tror at alle negere er krimminelle, det kan være at du rett og slett aldri har møtt en neger og derfor tror du bare på det som noen har fortalt deg. Jeg vet jo at ikke alle FRP-velgerne er idioter, men det er mulig de bare har gått glipp av informasjon som hadde gjort at de hadde valgt anderledes.
Vis hele sitatet...
Hallgeir: Jo, da er man dum. Klarer man ikke sjekke Statistisk Sentralbyrå og kriminalstatistikkene er man en tanke dum. Man bør nemlig tenke før man konkluderer!
Sitat av Trash2000
Hallgeir: Jo, da er man dum. Klarer man ikke sjekke Statistisk Sentralbyrå og kriminalstatistikkene er man en tanke dum. Man bør nemlig tenke før man konkluderer!
Vis hele sitatet...
Pretty much. Da blir det åpenbart at den store majoriteten av både innvandrere og nordmenn ikke begår forbrytelser.
Helt klart. Mye av det rasistiske bilde mange har til FrP er utkastelsespolitikken. FrP er for at personer med utenlandsk opprinnelse uten norsk statsborgerskap som gjør forbrytelser med en strafferamme på tre måneder eller mer skal sendes ut.

Dette myntes ikke mot muslimer, palestinere eller andre grupper. Om det er en svensk, dansk, tysk, amerikansk, irakisk eller annen person er likegyldig.
Sitat av COMPstomp
Enkeltpersoner eller ikke, så lenge de kommer med sinnsyke og fremmedfientlige som dette i tide og utide kan jeg ikke annet en å se på de som rasistiske/fremmedfientlig.
Vis hele sitatet...
Kan jo faktisk tenkes at dette er et svar på bla. Høyres ubesuttsomhet for noen måneder siden... Mener veldig tydelig å huske at for noen måneder siden ble Våler asylmottak tatt over av en gruppe muslimer som innførte sharia-lover for HELE asylmottaket!
Oi her har vi linken også, eller linkene om du vil:
-VG
-Moss Avis
-Frp.no

Jeg kan godt sitte 24 timer i døgnet og hente fram 10000 flere slike artikler!
Sitat av Trash2000
Hallgeir: Jo, da er man dum. Klarer man ikke sjekke Statistisk Sentralbyrå og kriminalstatistikkene er man en tanke dum. Man bør nemlig tenke før man konkluderer!
Vis hele sitatet...
Og der kom den. Har ventet på den og kjenner skadefryden krype oppover nakken. Det er nemlig slik at slike utsagn er som å skyte seg selv i leggen med kanon.

Det er tydelig at de tallene du tar utgangspunkt i her stammer fra FRP og ikke fra primærkilden SSB. Hvis du hadde tatt deg tid til selv å skjekke tallene istedet for å blindt stole på tolkninger fra andre, ville du sett at ting ser litt anderledes.

Du har helt rett i at prosentandelen med kriminelle "invandrere" (bruker dette som samlebegrep på alle "mørkhudede") som begår kriminelle handlinger er høyere enn prosentandelen etnisk norske som begår kriminelle handlinger.
Det er ofte her folk som deg stanser undersøkelsene sine. Du har fått bekreftet dine fordommer og fått et argument som virkelig svir.
Hvis du derimot dykker litt ned i tallene kommer et par oppsiktsvekkende fakta opp. Det er nemlig slik at kriminalitet henger nøye sammen med arbeidsledighet og fattigdom. Dette fenomenet er faktisk noe man ser over hele verden. Der hvor folk ikke har utsikter til arbeid og der hvor det finnes stor fattigdom er antallet mennesker som begår kriminelle handlinger skremmende høyt.

Her kommer altså innvandrerne inn. Ser man videre på statistikken ser man at det er en ganske mye større anndel av innvandrere som er "fattige" og andelen arbeidsløse er mye høyere blant dem enn hos oss "nordmenn".

Dermed kan vi konkludere med at kriminalitet henger sammen med arbeidsforhold og fattigdom og ikke med hudfarge som du anntyder. Hvis man undersøker Holmenkollen, vil man se at det like er flere kriminelle blant innvandrere der som nordmenn. Samme hvis man undersøker Grønland. Her er anndelen kriminelle nordmenn like stor som andelen kriminelle innvandrere.

Det er bare en måte å motarbeide rasisme og fremmedfindtlige holdninger og det er med fakta og kunnskap!

zgum:
Du er en rasist. Sagt med andre ord. Du mangler kunnskap.
Hallgeir: Nei, jeg tar ikke feil. Greit at vi ser på levekår og arbeidsforhold, men det er ikke direkte for at folk ikke er av vestlig opphav. Hadde integreringsarbeidet vært bedre ville trolig fordommer og lignende vært fremtredende i mindre grad enn i dag. Kultur spiller en viktig rolle, og enkelte kulturer praktiserer tyveri som en del av livet.

I Norge har vi lover som forbyr tyveri i vinnings hensikt og simpelt tyveri, men slik er det ikke over hele verden. Forståelse er eneste måte man kan oppnå enighet, men det er ikke enkelt. At personer med utenlandsk opprinnelse står for flere forbrytelser står for flere forbrytelser pr. pers sammenlignet med etniske nordmenn er klart, men så lenge folk sendes inn i samfunnet blir det vanskelig.

Kilde: http://www.ssb.no/emner/03/05/

AP ønsker å kvotere innvandrere inn i bedrifter, men det gjør ikke ting bedre for folks oppfatning. At en utlendingen blir tvunget inn i en bedrift betyr ikke nødvendigvis en forbedring, men kan virke mot sin hensikt.
Sitat av Trash2000
Hallgeir: Nei, jeg tar ikke feil. Greit at vi ser på levekår og arbeidsforhold, men det er ikke direkte for at folk ikke er av vestlig opphav. Hadde integreringsarbeidet vært bedre ville trolig fordommer og lignende vært fremtredende i mindre grad enn i dag. Kultur spiller en viktig rolle, og enkelte kulturer praktiserer tyveri som en del av livet.
Vis hele sitatet...
OK, nå rodde du deg ut på viddene. Begynnelsen av avsnittet ditt forstår jeg ingenting av. Siste setninga måtte jeg bare le av. Kan du peke på en kultur som "praktiserer tyveri som en del av livet"?

Sitat av Trash2000
I Norge har vi lover som forbyr tyveri i vinnings hensikt og simpelt tyveri, men slik er det ikke over hele verden.
Vis hele sitatet...
Jo, slik er det over hele verden...

Sitat av Trash2000
Forståelse er eneste måte man kan oppnå enighet, men det er ikke enkelt. At personer med utenlandsk opprinnelse står for flere forbrytelser står for flere forbrytelser pr. pers sammenlignet med etniske nordmenn er klart, men så lenge folk sendes inn i samfunnet blir det vanskelig.
Vis hele sitatet...
?

Sitat av Trash2000
AP ønsker å kvotere innvandrere inn i bedrifter, men det gjør ikke ting bedre for folks oppfatning. At en utlendingen blir tvunget inn i en bedrift betyr ikke nødvendigvis en forbedring, men kan virke mot sin hensikt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Alle undersøkelser tyder på at arbeid er det viktigste verktøyet vi har for å integrere folk inn i samfunnet. Om man får seg arbeid får man ei lønn, man får bekjennte, man får større selvtillit og selvrespekt og man lærer språket mye fortere fordi man omgås flk som allerede snakker språket. Å kvotere inn innvandrere, eller i det hele tatt tilby innvandrere en jobb er alfa og omega for integreringen.

men FrPere tror vel det holder å få innvandrere til å avgi en ed når de kommer eller sende alle som en på kurs for å respektere norske lover og norsk kultur...
Uten å gå mer inn på Frp's innvandringspolitikk annet enn at jeg synes den virker lite etisk, så vil jeg bare si et par ting.

I norge er det innvandrings-stopp. Å snakke om at sosialistfløyen er for innvandring er løgn.
Vi har en flyktinge-kvote (Med vekt på flyktning), som gjør at vi som land plikter til å ta imot en viss mengde flyktninger per år.

Så kommer sikkert noen med dette argumentet:
- "Vi kan hjelpe flere for samme antall penger om vi hjelper dem der de er!"
Det er sant. Vi kan det. Men på den tia det tar å forhandle frem en fredsavtale, bygge opp infrastukturen og gi alle mat og et sted å bo, så dør det folk. Mange folk.
Noen av disse folka klarer å komme seg ut av sitt krigsherjede land og via omveier havner de i norge. Hvis vi sender de hjem så dør de. Siden vi i norge ikke dreper folk så lar vi dem være her.

Nye argumenter hoper seg opp hos dere nå.
-"Det er mange som ikke kommer fra et krigsherjet land. De er ikke ekte flyktninger."
Du har helt rett. Det er mange som vil inn i norge rett og slett fordi de er fattige i sitt eget land. Jeg forstår dem. Jeg hadde nok også ville flyttet til Norge hvis jeg var en fattig fyr i et land i den tredje verden. Det hadde du også.
Hvis du kommer på en måte å finne ut hvem som jukser seg til oppholdstillatelse i Norge uten å sende hjem noen som faktisk blir drept hvis de tropper opp i hjemlandet sitt, så kan du vel sende en mail til UD. De lurer sikkert like mye som oss på hvordan dette kan gjøres 100% sikkert.

Noen avsluttende ord.
Frp har mye bra politikk. Å si at alle som stemmer Frp er rasistiske tullinger er å drite i postkassa si. Det er ekstremt sjeldent at å dra alle over en kam fungerer tilfredstillende.
På samme måte er det patetisk å si at allt Ap og SV gjør er å sy puter under armene på folk. Evt snillistisk eller andre favorittuttrykk hos Hagen. Ap har en historie som tilsier at de har gjort norge til at bra sted å leve. Jeg skal ikke diskutere hvorvidt Ap's tid er over.
Sitat av Trash2000
Hallgeir: Nei, jeg tar ikke feil. Greit at vi ser på levekår og arbeidsforhold, men det er ikke direkte for at folk ikke er av vestlig opphav. Hadde integreringsarbeidet vært bedre ville trolig fordommer og lignende vært fremtredende i mindre grad enn i dag. Kultur spiller en viktig rolle, og enkelte kulturer praktiserer tyveri som en del av livet.
Vis hele sitatet...
Jeg leser og klarer ikke å forstå hva du sier i den første og andre setninga der. Gjerne utdyp litt mer. Den tredje setninga er jeg enig i, men det du sier på slutten, er på grensen av rasisme.

Sitat av Trash2000
I Norge har vi lover som forbyr tyveri i vinnings hensikt og simpelt tyveri, men slik er det ikke over hele verden. Forståelse er eneste måte man kan oppnå enighet, men det er ikke enkelt. At personer med utenlandsk opprinnelse står for flere forbrytelser står for flere forbrytelser pr. pers sammenlignet med etniske nordmenn er klart, men så lenge folk sendes inn i samfunnet blir det vanskelig.

Kilde: http://www.ssb.no/emner/03/05/
Vis hele sitatet...
Si meg et samfunn, stat eller folkegruppe, som ikke forbyr tyveri i vinnings hennsikt så skal du få premie.
Du mener her at folk av utenladsk opprinnelse ikke skal sendes inn i samfunnet fordi det blir "vanskelig"? Kanskje det er en bedre ide å lage små områder i landet hvor vi samler alle innvandrerene slik at de ikke intergreres.

Er veldig glad for den kilden du henviser til fordi den bygger opp under det jeg tidligere har sagt, nemlig at kriminalitet ikke øker proposjonalt med mørkere hudfarge. Derimot har sosiale forhold mye å si:
Sitat av SSB
" Personer med et langvarig lovbruddsmønster har svært ofte ikke fullført videregående skole, mange er langtidsmottakere av sosialhjelp, og har i liten grad en stabil tilknytning til arbeidslivet."

"Kriminalstatistikken viser at 94 prosent av den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen over kriminell lavalder ikke pådro seg noen form for straff i 2002. For den delen av befolkningen som ikke var innvandrere var andelen 95 prosent."
Vis hele sitatet...
Som du ser her er det 1% flere innvandrere som begår lovbrudd enn etnisk norske nordmenn. Den foskjellen er forsvinnende liten. Hvis vi sammenligner dette med levekårene som arbeidsledighet og fattigdom vil det være dekning for å si at nordmenn er mer kriminelle enn innvandrere.

Det er flere innvandrere enn nordmenn som begår kriminelle handlinger når vi ser kriminelle per 1000 innbyggere. (30 vs. 14).
Samtidig slår statestikken fast at det for det meste er unge menn som begår straffbare handlinger.
SSB sier:
Sitat av SSB
"Ikke-vestlige innvandrere født i Norge hadde høyere strafferater enn de som var født i utlandet, en naturlig følge av at innvandrere født i Norge er en ung befolkningsgruppe."
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke på at du, ved å vise til andre tall fra andre kilder, vil klare å argumentere imot det jeg her har sagt. Poenget mitt er at man ikke bare kan danne seg en mening ut i fra noe andre kommer med. Det være tall eller meninger. Skal man lære seg noe om innvandrere her i Norge må man oppsøke innvandrerne. Hva med å få seg noen venner meg en annen hudfarge? Da ser man fort at de er svært like oss både på godt og på vondt.

Sitat av Odne
I norge er det innvandrings-stopp. Å snakke om at sosialistfløyen er for innvandring er løgn.
Vis hele sitatet...
Norge har ikke lenger innvandringsstopp. Det heter nå "innvandringsregulering" og betyr balt annet at det tas imot innvandrere som regnes som spesialister og at alle fra EØS fritt kan komme til Norge for å arbeide.
Sitat av Hallgeir
zgum:
Du er en rasist. Sagt med andre ord. Du mangler kunnskap.
Vis hele sitatet...
Å bli kalt rasist av an forvirret stakkar som deg er en ære. Har det noen gang slått deg at muslimer ikke er en rase?

Derimot støtter SV sammen med nazistiske og rasistiske muslimer over hele verden aktivt boikott-aksjoner og utsulting av jøder bosatt i Israel, midtøstens eneste demokrati. Faktisk ble en muslim som hele livet har kalt seg selv Hitler valgt inn
i det palestinske parlamentet i går. Sikkert til din og andre SV-nazisters enorme begeistring.
Sitat av zgum
Å bli kalt rasist av an forvirret stakkar som deg er en ære. Har det noen gang slått deg at muslimer ikke er en rase?

Derimot støtter SV sammen med nazistiske og rasistiske muslimer over hele verden aktivt boikott-aksjoner og utsulting av jøder bosatt i Israel, midtøstens eneste demokrati. Faktisk ble en muslim som hele livet har kalt seg selv Hitler valgt inn
i det palestinske parlamentet i går. Sikkert til din og andre SV-nazisters enorme begeistring.
Vis hele sitatet...
Er ikke Palestina et demokrati da, siden det nettopp har vært et fritt valg mener jeg...

Og å kalle Israel for et demokrati er en overdrivelse. Du kan kanskje kalle det et demokrati for jøder...
Sitat av zgum
Å bli kalt rasist av an forvirret stakkar som deg er en ære. Har det noen gang slått deg at muslimer ikke er en rase?
Vis hele sitatet...
Hmmmmm
Hvis du leser hele tråden vil du se at jeg i en anne post har skrevet hva rasisme egentlig er. Jeg tar det en gang til:

Rasisme er:
Den klassiske forståelsen av rasisme:
- Det finnes ulike raser med ulike egenskaper
- Noen raser står over andre raser i et hirarki.
- Biologiske egenskaper bestemmer raser.

Den nye forståelsen av rasisme:
- Man vektlegger kulturforskjeller og religion som argument for å diskriminere folk.

Og ut i fra den forståelsen vil dine angrep på muslimer bli sett på som rasistiske. Du dømmer folk fra en kultur, eller i dette tilfellet folk som tilhører en enkelt religion, som dårligere enn andre. Ut i fra den nye forståelsen av rasisme kan man si at dine utsagn er rasistiske.

Jeg kan gjerne diskutere med deg, men når du kaller meg en forvirret stakkar kan du ikke forvente at jeg tar deg seriøst!

Fuckface!
ehm... bare sånn for å ha sagt det - lissom. De aller fleste jeg kjenner som stemmer FRP (og som _sier_ at de gjør det), er nok godt under gjennomsnittet interesserte i politikk. De hører at FRP vil ha billigere sprit, lavere skatter og færre invandrere og er enige i det.

Jeg kjenner bare en person som stemmer FRP og er over gjennsnittet interessert i politikk. Alle andre jeg kjenner som bryr seg om - og setter seg inn i - politikk stemmer på RV, SV, AP, et av sentrumspartiene, eller Høyre.

On topic:

FRP er vel ikke et _rasistisk_ parti. Men de har rykte på seg for å være det, og mange rasister stemmer på FRP av den grunn.
Sist endret av Angry; 29. januar 2006 kl. 17:43.
Sitat av Hallgeir
Dermed kan vi konkludere med at kriminalitet henger sammen med arbeidsforhold og fattigdom og ikke med hudfarge som du anntyder. Hvis man undersøker Holmenkollen, vil man se at det like er flere kriminelle blant innvandrere der som nordmenn. Samme hvis man undersøker Grønland. Her er anndelen kriminelle nordmenn like stor som andelen kriminelle innvandrere.
Vis hele sitatet...
Javel. Så er man fattig, har man lov til å stjele og drepe. Høres ut som valgkamptalen til en som jeg ikke helt husker hva heter... Tror det er en dame med et navn som begynner på K og slutter på ristin Halvorsen
Sitat av Lp_Totti
Javel. Så er man fattig, har man lov til å stjele og drepe. Høres ut som valgkamptalen til en som jeg ikke helt husker hva heter... Tror det er en dame med et navn som begynner på K og slutter på ristin Halvorsen
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt det? Det har bare blitt pekt på at kriminalitet har med andre sosiale faktorer å gjøre enn etnisk bakgrunn, det er da ingen som har unnskyldt tyver eller mordere her, og det har da vitterlig ikke Kristin Halvorsen heller.
norge er det innvandrings-stopp. Å snakke om at sosialistfløyen er for innvandring er løgn.
Vis hele sitatet...
Hva hjelper det når 80% av innvandrerne i Norge er illegale?
Sitat av Hundre_Kroner
Hva hjelper det når 80% av innvandrerne i Norge er illegale?
Vis hele sitatet...
Du må gjerne backe det opp med en kilde eller to
Sitat av Lp_Totti
Javel. Så er man fattig, har man lov til å stjele og drepe. Høres ut som valgkamptalen til en som jeg ikke helt husker hva heter... Tror det er en dame med et navn som begynner på K og slutter på ristin Halvorsen
Vis hele sitatet...
OK, så for å følge din logikk:

Så er man neger, har man lov til å stjele og drepe.

Sory, men dette blir bare for tåplig.
commie: Nei, feil. Jeg skrev fattig, ikke neger. Lese før man skriver.

Dionysos:
Hvem har sagt det? Det har bare blitt pekt på at kriminalitet har med andre sosiale faktorer å gjøre enn etnisk bakgrunn, det er da ingen som har unnskyldt tyver eller mordere her, og det har da vitterlig ikke Kristin Halvorsen heller.
Vis hele sitatet...
Hvem som har sagt det... jo det er vel stort sett det hele diskusjonen her handler om: Er FRP et rasistisk parti? Nei, sier vi. Vi mener bare at kriminaliteten i landet skal bekjempes. Jamen kriminalitet skyldes fattigdom, sier dere. JA, nemlig og hvilke grupper mennesker lider mest av fattigdom i verden? Sogner den største prosentandelen av disse menneskene til Vest-Europeiske land, eller er det fra U-land disse menneskene kommer. Tenk over det.
Sitat av Lp_Totti
commie: Nei, feil. Jeg skrev fattig, ikke neger. Lese før man skriver.

Dionysos:
Hvem som har sagt det... jo det er vel stort sett det hele diskusjonen her handler om: Er FRP et rasistisk parti? Nei, sier vi. Vi mener bare at kriminaliteten i landet skal bekjempes. Jamen kriminalitet skyldes fattigdom, sier dere. JA, nemlig og hvilke grupper mennesker lider mest av fattigdom i verden? Sogner den største prosentandelen av disse menneskene til Vest-Europeiske land, eller er det fra U-land disse menneskene kommer. Tenk over det.
Vis hele sitatet...
Og hvis vi ser over tråden så er de aller fleste her enige i at FRP ikke er et rasistisk parti.
Og... Vi er jo naturligvis enige i at kriminaliteten her i landet skal bekjempes.

Problemet er bare at FRP så alt for ofte setter likhetstegn mellom det å være kriminell og det å være mørk i huden...
Dessuten er det ingen som her sier at det er "de fattige" som er kriminelle. Det var noe jeg trakk frem for å understreke et poeng som går på at man ikke bare kan komme rekende med noen tall og tro at man har svaret på alt. Jeg mener naturligvis at problemet med kriminalitet er mye mer avansert enn sort hvitt.

Det siste du sier liker jeg dårlig! Her igjen sier du jo at de som kommer fra ikkevestlige land er mer kriminelle en oss. Du generaliserer en hel verden og det, det er noe jeg liker svært dårlig. Du sier det ikke rett ut, men jeg mener det er underforstått i inlegget ditt.

Hvis disse menneskene kommer til Norge og får ta del i velstanden vår vil de jo ikke lenger være fattige og da trenger de jo ikke lenger å begå kriminelle handlinger og da blir jo verden bedre. Eyy. Vi må jo ta inn flere!
Hvis vi skulle ha gjort noe med kriminaliteten burde vi ha sendt alle fattige på hue og rævva ut av landet. F.eks til Sverige. Da kunne vi rike, både svarte og hvite, blitt igjen i Norge og levd lykkelig sammen uten kriminalitet og konflikter.

Samtidig kunne vi har kasta ut alle som blir aggressive i fylla, fordi alkoholskader er den suverent største årsaken til skader og hærverk/voldskriminalitet. (70% av alle voldshandlinger skjer i påvirket tilstand) Disse menneskene kunne vi sendt til Danmark.

Merkelig nok tør ikke frp komme med disse forslaga. I stedet vil heller at folk skal drikke enda mere sprit, slik at alkoholskade-utgiftene blir enda større.
Sitat av Lp_Totti
commie: Nei, feil. Jeg skrev fattig, ikke neger. Lese før man skriver.
Vis hele sitatet...
look whos talking!

Du skrev:

"Javel. Så er man fattig, har man lov til å stjele og drepe."

i respons på:

"Dermed kan vi konkludere med at kriminalitet henger sammen med arbeidsforhold og fattigdom [...]"

JEG skrev:

"OK, så for å følge din logikk:

Så er man neger, har man lov til å stjele og drepe."

Fordi du har antydet at ikke-vestlige folk er mer kriminelle enn vestlige. Noe som ifølge din logikk skulle bety at du mener at å være ikke-vestlig legitimerer kriminalitet...

men, nok ordkløveri, back to topic
"Fremskrittspartiet ønsker lik behandling av nordmenn og innvandrere, og tar sterk avstand fra enhver form for forskjellsbehandling basert på hudfarge, rase, kulturell, etnisk eller religiøs tilknytning." står det på Partiprogram 07 - Norge og Verden.

"Norge hvert år maksimalt skal motta til sammen 1 000 mennesker fra land utenfor den vestlige kulturkrets." - og vestlige kulturkrets er stort sett de hvite? Om de er rasistiske - får du vurdere selv

For min del, er jeg for at barn og kvinner av muslimsk kultur skal bo her - de gjør ingen skade. Derimot gjør muslimske menn - som behandler kvinner som mindreverdige...

Hadde det vært opp til meg - hadde jeg forbudt folk å ha religion i Norge. De kan be så mye de vil hjemme i stuen deres - men det skal ikke være en eneste kirke/moske/alle form for "religion"-bygning på landet. De skal sprenges ned!
Sitat av marsboer
"Fremskrittspartiet ønsker lik behandling av nordmenn og innvandrere, og tar sterk avstand fra enhver form for forskjellsbehandling basert på hudfarge, rase, kulturell, etnisk eller religiøs tilknytning." står det på Partiprogram 07 - Norge og Verden.

"Norge hvert år maksimalt skal motta til sammen 1 000 mennesker fra land utenfor den vestlige kulturkrets." - og vestlige kulturkrets er stort sett de hvite? Om de er rasistiske - får du vurdere selv
Vis hele sitatet...
Partiprogrammet deres er selvsagt ikke rasistisk, og partiet som helhet er heller ikke det. Derimot er det praksisen som er viktig her, ikke hva frp skriver i propagandadokumentene sine.

Sitat av marsboer
For min del, er jeg for at barn og kvinner av muslimsk kultur skal bo her - de gjør ingen skade. Derimot gjør muslimske menn - som behandler kvinner som mindreverdige...
Vis hele sitatet...
Det er langt fra alle muslimer som gjør det, men jeg er selvsagt enig i at all undertrykking er uakseptabelt. Og hva med norske menn som slår konene/samboerene sine? Dette gjelder nemlig en av fire. Hva skal vi gjøre med disse menna?
Jeg jobber i barne og undoms psykiatrien og der ser man at det er et stort flertall av barn med fedre av utenlandsk opprinnelse som er her (helst muslimske).
Jeg har ennå ikke jobbet her så lenge, men skjønner godt hvordan folk i min type jobb som har jobbet med dette i mange år kan få et slags distansert forhold til muslimske menn.
Personlig mener jeg at FrP er det mest rasistiske storpartiet i Norge - og jeg legger lett merke til at de bare tenker på å få flere stemmere uten å gjøre dem i praksis.

Jeg syns for all del at alle voldtektsmenn og mishandlere som har gjort flere ganger og bevisst, bør får pikken sin kuttet av selv om det er imot menneskets rettigheter.
Det er altfor mange Frp'ere som er rasister! kanskje ikkje partiet i seg sjølv er rasistisk men mange av personene er det. "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinelse- et presse sitat vi ofte hører" når et parti kommer med sånne utsagn, så seier det litt om ka slags parti det er og!
"gjerningsmannen var av utenlandsk opprinelse- et presse sitat vi ofte hører", vet ikke hvordan det er med deg christina, men jeg hører det ganske ofte på nyhetene. Dem mener ikke at alle gjenringsmenn er utlendinger. Poenget er å skjerpe integreringa for å unnga diverse lovbrudd.
Sitat av gæærn
"gjerningsmannen var av utenlandsk opprinelse- et presse sitat vi ofte hører", vet ikke hvordan det er med deg christina, men jeg hører det ganske ofte på nyhetene. Dem mener ikke at alle gjenringsmenn er utlendinger. Poenget er å skjerpe integreringa for å unnga diverse lovbrudd.
Vis hele sitatet...
Sjokk at du skrev dette... Hvorfor sier ingen HVER gang en nordmann dreper noen eller gjør noe kriminelt at det var en mann\kvinne med norsk bakgrunn som gjorde det. Hvis det tragiske Nokas-ranet hadde blitt utført av utlendinger hadde vi hatt diskusjober i uendligheten om at utlendinger bare gjør feanskap, men hvis en nordamann gjør det så er det bare synd, og dumt.
Sitat av chansey
Hvorfor sier ingen HVER gang en nordmann dreper noen eller gjør noe kriminelt at det var en mann\kvinne med norsk bakgrunn som gjorde det.
Vis hele sitatet...
Sikkert fordi det er en selvfølge. eller hva?