Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1566
Hei hei. Hvorfor Slår PC-EN Min av seg selv når jeg Spiller et spill på Steam ?.... Det blir blått i skjermen Og hvit
Sitat av Dennise Vis innlegg
Det blir blått i skjermen Og hvit
Vis hele sitatet...
Forklar litt nermere, er det bluescreen du får?

dvs. blå skjerm med masse hvit skrift, isåfall... ha klart papir å penn (vist du ikke har enda en pc) å skriv ned feilkoden, prøv å google feilkoden, så finner du lett ut hva som er problemet
Trådstarter
46 2
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Forklar litt nermere, er det bluescreen du får?

dvs. blå skjerm med masse hvit skrift, isåfall... ha klart papir å penn (vist du ikke har enda en pc) å skriv ned feilkoden, prøv å google feilkoden, så finner du lett ut hva som er problemet
Vis hele sitatet...
Det kommer ikke noe som helst på skjermen ingen advarsel det bare slår av seg
Da er løpet kjørt.. du kan bare pakke sammen datamaskinen og kaste den på nærmeste fylling. eller forresten, si ifra så kommer jeg å henter den for deg...
Hvis blåskjermen forsvinner så fort at du ikke rekker å lese hva som står der så kan du gå til
Kontrollpanel > System > Avansert > pfff... Startup and recovery > "Automatically Restart" skal stå tom, ingen hake der, fjern hake!
Vent på neste blåskjerm
Kom hit og skriv hva som stod i toppen. Eksempel på dette er IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, generelt store bokstaver som prøver å skremme deg bort til et pc-verksted.

Da kan vi ta å gjette videre derifra.
Sist endret av Rolsen Royce; 19. juni 2009 kl. 16:11.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
En blåskjerm har jeg aldri sett til en shutdown, enten henger bildet der (halve hensikten med blåskjerm) eller så rebooter maskinen.

Sjansen er dog veldig stor for at du har varmeproblemer siden dette skjer når du starter spill.
Åpne maskinen og blås ren \ sjekk at vifte på skjermkort spinner.
Vil si det er relativt normalt å bare få opp en blå skjerm med masse hvite flekker :P

Om jeg husker rett (aka hvilken pc det var et problem på) så var det den som RAM'n hadde gått på...

Når skjer dette når du er inne på steam?
Er det når du søker etter andre servere?

Vet at vista før ikke var glad i at man søkte etter andre game-servere inne på f.eks CS:S :P Da hoppet pc'n med en gang i blåskjerm ^^,
Trådstarter
46 2
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
En blåskjerm har jeg aldri sett til en shutdown, enten henger bildet der (halve hensikten med blåskjerm) eller så rebooter maskinen.

Sjansen er dog veldig stor for at du har varmeproblemer siden dette skjer når du starter spill.
Åpne maskinen og blås ren \ sjekk at vifte på skjermkort spinner.
Vis hele sitatet...
Som er det jeg skal Åpne vifta Da ?
Trådstarter
46 2
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vil si det er relativt normalt å bare få opp en blå skjerm med masse hvite flekker :P

Om jeg husker rett (aka hvilken pc det var et problem på) så var det den som RAM'n hadde gått på...

Når skjer dette når du er inne på steam?
Er det når du søker etter andre servere?

Vet at vista før ikke var glad i at man søkte etter andre game-servere inne på f.eks CS:S :P Da hoppet pc'n med en gang i blåskjerm ^^,
Vis hele sitatet...
Du skjønner at du har rett det kommer Hvite Flekker og BLå skjerm Men Det skjer når jeg spiller et spill på steam som heter garrys mod OgSå kommer det hvite flekker blå skjerm i Ca. 2 sek.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Det kan jo tyde på at pcen din blir for varm. Vanligtvis CPUen. Bruk et program som Everest ( http://itpro.no/download.php?op=view...etails&lid=713 )

Der finner du CPU ut hvor varm CPUen er. Også går du ingame, også går du ut av spillet ( ALT + TAB ) og ser på temperaturen da.

Hvis temperaturen er farlig høy, så er det muligt BIOSen skrur av PCen automatisk.

På min pc, så er max temperatur satt til 85 grader! Jeg hadde problemet selv en gang, og da kom cpuen opp i over 100 grader! Og da begynte dataen og ule, og herje på!

Håper det hjalp noe, og forhåpentligt vis fant problemet:-D
Det er noe genialt på pcer som heter Eventviewer sjekk der, står hva som har skjedd (hvertfall i de tilfellene jeg har sjekka :P)
Har hatt samme problem med laptoppen min. Den ble den for varm av spilling eller av å se på film og så bare skrudde den seg av. Gadd ikke prøve å fikse det. Endte med at jeg fikk blåskjerm hver gang jeg starta den og så spurte windows om den skulle renske og gjennopprette seg sjæl, men det hjalp jo ikke en dritt bortsett fra at jeg fikk lov til å kjøre den i sikker modus.

Men blåskjermen er ikke noe problem nå lenger. For nå, hver gang jeg skrur den på, så er skjermen svart, mens det blinker masse fine, store, blury polygoner i forskjellige farger oppi det venstre hjørnet. skikkelig gøy

Faen, må se å få sendt den på reparasjon... håper reklamasjons garantien fortsatt holder
Trådstarter
46 2
Sitat av Harabo Vis innlegg
Det kan jo tyde på at pcen din blir for varm. Vanligtvis CPUen. Bruk et program som Everest ( http://itpro.no/download.php?op=view...etails&lid=713 )

Der finner du CPU ut hvor varm CPUen er. Også går du ingame, også går du ut av spillet ( ALT + TAB ) og ser på temperaturen da.

Hvis temperaturen er farlig høy, så er det muligt BIOSen skrur av PCen automatisk.

På min pc, så er max temperatur satt til 85 grader! Jeg hadde problemet selv en gang, og da kom cpuen opp i over 100 grader! Og da begynte dataen og ule, og herje på!

Håper det hjalp noe, og forhåpentligt vis fant problemet:-D
Vis hele sitatet...


Når jeg skal laste ned den Greia du sa om så står det at jeg må Velge hvem jeg skal installere Så vet du hvem ?
Trådstarter
46 2
Sitat av Dennise Vis innlegg
Når jeg skal laste ned den Greia du sa om så står det at jeg må Velge hvem jeg skal installere Så vet du hvem ?
Vis hele sitatet...
Og nå har jeg installert den så når jeg spiller også går jeg ut av spille trykkker jeg på ALT+TAB Men det står ikke temparaturen der hva skal jeg gjøre ?