Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3223
Kjøpte meg en Komplett PC i Mars 2020 og er veldig fornøyd. Men for en stund siden la jeg til en ekstra skjerm ACER K272HL (vet ikke noe å skryte så fælt om ) Men da jeg ofte pleier å se på Twitch via Google Chrome og gjerne 2 streams samtidig opplever jeg atm det stopper opp om jeg har begge i full screen? på begge skjermene?

Men om jeg har en stream på full skjerm og en på vanlig er det ikke noe problem og nul lagg

Mine pc spec https://i.imgur.com/DMGcVsE.png
Limited edition
Moff's Avatar
Prøv å endre innstillingen for hardware acceleration i Chrome. Dette skal ligge ganske langt nede på innstillinger, under avansert. Hvis den er av, slå den på, og hvis den er på, slå den av.
Sitat av Moff Vis innlegg
Prøv å endre innstillingen for hardware acceleration i Chrome. Dette skal ligge ganske langt nede på innstillinger, under avansert. Hvis den er av, slå den på, og hvis den er på, slå den av.
Vis hele sitatet...
Takk skal teste, Hva gjør dette?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Limited edition
Moff's Avatar
Dette er en innstilling som du finner i mange ulike programmer, og selv om implementasjon og konsekvens kan variere fra program til program, så er den grunnleggende idéen at programmet benytter det dedikerte skjermkortet for å rendre bildet til skjermen din (hardware acceleration), i stedet for å bruke prosessoren (software acceleration).

Dette gjelder selvsagt ikke bare for video, det kan også dreie seg om å spille av lyd via et dedikert lydkort eller tilsvarende. All bruk av spesialisert hardware for å utføre en spesifikk oppgave.

Grunnen til at du opplever lagg kan altså skyldes at du får en flaskehals på enten skjermkort eller prosessor. Det trenger ikke bety at prosessoren eller skjermkortet er for "dårlig", det kan like gjerne bety at programmet (Chrome) gjør en dårlig jobb med å utnytte de ressursene du har, og tråkker over seg selv når den prøver å gjøre for mye på en gang.
Det hjalp meget godt Tusen takk