Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 619
Jeg hadde et problem med maskinen min en dag, og måtte inn å boote fra XP-cd'en og trykke repair. Da ble alt fint igjen, men midt i repairen spurte den etter skjermdriveren. Jeg viste ikke hvor den lå, så jeg trykte cancel og tenkte jeg heller kunne legge inn skjermdriverne når jeg var inne i XP. Nå sliter jeg meg å få XP til å finne skjermkortet. Hva enn jeg gjør, så vil ikke XP finne det. Prøvd å legge inne rette drivere, scannet etter ny hardware, prøvd å sette inn et annet skjermkort.

Når jeg går inn på "Display Properties"->"Settings" står det <default monitor> under display.

Noen som vet hvordan jeg kan få XP til å finne skjermkortet? Er skikkelig kjiipt, for når jeg skal f.eks scrolle så hakker skjermen skikkelig fordi den stresser med scrollingen
del- så ikke at du allerede hadde prøvd å søke på nytt :P

så da aner jeg ikke
Hva med å gå til Enhetsbehandling og høyreklikke på skjermkortet og installere drivere på nytt?

Vil ikke det fungere?
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Det ligger ikke på enhetsbehandling. Det ligger der om XP har funnet skjermkortet, noe det ikke har. Desverre
Merkelig.

Vet du hvilket skjermkort det er så du kan laste ned driverne til det?

Hvis du det gjør, så omgår du hele greia til XP når du bruker en annen installasjonsmåte.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Det er et "Riva TNT Pro2" (Vet det er et kjiiipt skjermkort)

Lastet ned driveren fra www.nvidia.com
Ja? Og gikk det ikke å installere dem uten å bruke veiviseren til XP?
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Fikk installert dem, men ikke noe mere. Jeg starter opp, men står enda det samme "<default monitor>"
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
defaut monitor har jo ikkeno med skjermkortet og gjøre.. monitor er jo skjermen..
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Okai!

På adapter står det bare VgaSave. På device type står det "Non-Plug and Play Drivers"
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
DET er skjermkortet ditt. Bruk TNT driverne der du

Siden jeg er så real, slengte jeg med et eksempel;
http://www.ondsofa.org/untitled.jpg
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Noen som har link til driveren til "Riva TNT2 32Mb" for Win XP?

Finnes ingen offesiell, men skal finnes på nettet. Trenger den!