Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 617
Bare lurer på en liten ting ang. flash.. Jeg tenkte jeg skulle begynne med det, ettersom det blir mer og mer av det. Har fikla med photoshop i mange år og sånn.. men er det vanlig å begynne fra grunnen av i flash, slik man har gjort i photoshop, eller er det vanlig å lage grafikken i et annet program, og så laste den over i flash?

Og ikke kom med noen råtne tutors.. jeg vil lære meg det selv..

PS: Hører ikke flash-delen hjemme i grafikkdesign, iblis?
du kan importere fra ps, men da blir det som punktgrafikk. da ser det ikke helt bra ut hvis du skal ha det til å snurre rundt og sånt. tror det skal gå helt fint å ta inn fra illustrator som vektorgrafikk.
Og ikke kom med noen råtne tutors.. jeg vil lære meg det selv..
Vis hele sitatet...

Håper ikke denne er råtten, sjekk \Help\UsingFlash\ContextHelp.htm, ligger i flash mappen din. Der står alt om det du lurer på + mye mer
Originally posted by frittjaaff
du kan importere fra ps, men da blir det som punktgrafikk. da ser det ikke helt bra ut hvis du skal ha det til å snurre rundt og sånt. tror det skal gå helt fint å ta inn fra illustrator som vektorgrafikk.
Vis hele sitatet...
trodde photoshop 6.0 også brukte vektor..?
det er kun på de shapegreiene, men det går ikke an å bruke effekter og sånt på de.
har ikke prøvd selv, men du kan lage flash symboler i Adobe IllustratorAdobe Illustrator