Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  212 52106
Min bestefar har grad X*. (Har vært leder for en loge)
Og jeg må ærlig innrømme at han er et av de mer moralistiske og rettskaffne menneskene jeg kjenner.

Min oppfatning etter å ha oppvokst med mange frimurere i familiens nærmeste omgangskrets er at dette i all hovedsak er menn som samles for å lære mer om livet. Hvordan bli bedre menneske og på den måten bedre hjelpe sine neste.
Det er menn som samles og leser bøker om filosofi, politikk og historie, for deretter å diskutere sine synspunkter etc.

Klart det finnes råtne epler i origanissjonen, som i _alle_ andre organisasjoner. Men å tilegge alle organisasjoner konspiratoriske agendaer blir ganske tafatt.

Angående hemmelighetskremmeriet, som mange har påpekt er mye mindre i norge/skandinavia enn andre steder, så har dette sammenheng med at frimurere har blitt forfulgt, forbudt og mistenkt for ulovligheter siden organisasjonens opprinnelse.
Dette er altså gjort hovedsaklig for sikkerheten til medlemmene, i tilegg til at mange av ritualene ville mistet sin kraft om de var offentlig kjent før man gikk gjennom dem. Ikke alt som er hemmelig skjuler en stor NWO agenda.

Nei, som Stormen sier. Dette er en gutteklubb for voksne menn som er glad i å filosofere og drikke cognac til en god sigar
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er umulig at det er en internasjonal konspirasjonsteori... Frimurerne deles opp i Grand Lodges som er p[ toppen i hvert dirtrikt, og disse opererer uavhengig fra hverandre...
Er det slik at man kontakter disse menneskene, eller kontakter de deg?
Sitat av nihil Vis innlegg
Er det slik at man kontakter disse menneskene, eller kontakter de deg?
Vis hele sitatet...
Som jeg har skjønt det, så er det bare og finne loger de holder til på, og spørre om info. Men i Norge er det som regel et must at du har blitt referert av to medlemmer
Hoho, fant mange jeg kjenner som jeg ikke visste var frimurere
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sies jo også at Michael Jackson ble drept av Illuminatet ettersom han var en svart artist med stor suksess. Han ville hjelpe mange mennesker igjennom sin "Heal The World Foundation" (bygget sykehus, hjalp fattige land osv) som Illuminatet ikke likte. Jackson begynte å finne ut mye av det Illuminatet hadde planer om, og de var redd for at han rakk å fortelle verden om det han visste.

Du kan ta en titt på disse videoene:
http://www.youtube.com/watch?v=6vn8cVoK70M

http://www.youtube.com/watch?v=o2n4MCUH2p0

I Jacksons musikkvideo "They Dont Care About Us, Brazil version" vises Illuminatet logoen på veggen når han synger "You guys can never kill me"
Morsom tråd å lese! Ser at de av dere som opphøyer vitenskap og snakker om vitenskapelig metode, ikke på noen måte motbeviser de "bevisene" som blir framlagt når det er snakk om frimurerlosjen. Ikke én av dere kommer med et bevis som motbeviser den norske frimurerlosjens drøm/håp/plan om verdensherredømme eller samarbeid med Illuminati. Forstår at dere ser dette som unødvendig, da de "bevisene" som blir fremlagt, ikke kan regnes som bevis overhodet; de mangler rett og slett logikk og sier generelt ingenting om hvordan ting faktisk er.

Nettopp dette er problemet med konspirasjonsteorier. En påstand som at "Den norske frimurerlosjen ønsker å styre Norge", lar seg ikke lett motbevise, ei heller bevise. Dette gjelder for mange konspirasjonsteorier. Derfor synes jeg det blir helt bak mål å trekke inn vitenskap når det gjelder konspirasjonsteorier, vitenskapen er forbeholdt naturvitenskap, så får vi være så vitenskapelige som overhodet mulig når det er snakk om samfunnsfag og konspirasjonsteorier.

Når det kommer til teorien om at noen vil styre verden, skjønner jeg ikke hvorfor dette skulle være noe problem (det at noen vil styre verden, teorien er nok mer problematisk). Om en gjeng oppegående mennesker kontrollerte hele verden, ville det kanskje vært bedre enn slik det er i dag.

-"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter" Winston Churchill
Har planer om å bli medlem av stavanger losjen, onkel er medlem, å han har snakka mye om det, å det trengs 2 medlemer til å anbefale deg, du må være 24år så må du ha en ok økonomi, så må du også tro på noe større en deg selv, ingen vits for en ateist å prøve seg :=
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Har planer om å bli medlem av stavanger losjen, onkel er medlem, å han har snakka mye om det, å det trengs 2 medlemer til å anbefale deg, du må være 24år så må du ha en ok økonomi, så må du også tro på noe større en deg selv, ingen vits for en ateist å prøve seg :=
Vis hele sitatet...
Da kan din onkel helt sikkert introdusere deg for venner fra losjen, som gjerne etter å ha blitt litt kjent med deg kan anbefale deg
det er nok flere ateister i losjen enn man skulle tro, selv om de bekjenner seg til en kristen tro offisielt ;P
Sist endret av technot; 14. april 2011 kl. 22:52.
De skal ikke bekjenne seg til noen tro, kun erkjenne at gud kan eksistere. Vertfall i følge samtlige frimurerer i familien jeg har snakket med...

Selv har jeg veldig lyst til å være med, men bare fordi det er litt hemmeligholdelse o.l. Kommer sikkert til å gå lei kjapt når jeg først er inne, med mindre jeg får bruk for nettverket jeg får sjansen til å bygge.
Sist endret av Katalysator; 14. april 2011 kl. 22:57.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Katalysator Vis innlegg
De skal ikke bekjenne seg til noen tro, kun erkjenne at gud kan eksistere. Vertfall i følge samtlige frimurerer i familien jeg har snakket med...

Selv har jeg veldig lyst til å være med, men bare fordi det er litt hemmeligholdelse o.l. Kommer sikkert til å gå lei kjapt når jeg først er inne, med mindre jeg får bruk for nettverket jeg får sjansen til å bygge.
Vis hele sitatet...

vet ikke hvilke frimurere du har pratet med, men i følge frimureriets egne interne lover heter det blant annet:

"Den Norske Frimurerorden, som en frittstående og selvstendig orden, krever tilslutning til den kristne tro som betingelse for å være medlem."

Videre spesifisering på frimureriets egne nettsider: http://www.frimurer.no/index.php/hvordan-bli-medlem

Det spesifiseres kristen tro, men man står fri til hvilken tro. man trenger således ikke være hverken protestant eller katolikk, eller tilhøre en annen kjent kristen kirke, men allikevel erkjenne en tilslutning til en kristen tro.
Sist endret av technot; 15. mai 2011 kl. 12:10.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Var der på oslo kulturnatt for en tid tilbake. da ville de nesten ikke si noe
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Var der på oslo kulturnatt for en tid tilbake. da ville de nesten ikke si noe
Vis hele sitatet...
Ohshiiiiiiit...!