Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  212 52222
Sitat av Gubbe
Nå er jo plaseringen av disse byggene, og markeringene som gir disse symbolene fryktelig mistenkelige da. For mitt vedkommende så lukter dette spenning lang vei.

Din aggresive holdning oppfatter jeg som at du irriterer deg over denne tråden, samt at du har noe å skjule. Problemet er at vi ikke har den fulle oversikten over hva som foregår i denne lukkede (?) Losjen.

Ikke for å være frekk eller noe sånt, men jeg mistenker dere for å drive med ukulte aktiviteter.
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig enig med Stormen. Dere folk har en elementær mangel. Men selvironien din er bra.

Konspirasjonsteorier er egentlig veldig vondt. Hva om de vil ta over verden i fred, disse jødelosjene og frimurerne? For ikke å snakke om frisigøynertatermurerlosjene?

La dem i fred, sier jeg, og så kan heller gjøre som Stormen, og lese en tung bok som vi sikkert har lest før
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Stormen: Du må skille mellom de gale-inbitte konspirasjonsteoretikerene, og slike som meg selv, som tar alt med en klype salt, men synes det er ganske interessant å høre de forskjellige teoriene.. Men jeg er enig med deg, de INBITTE teoretikerene er latterlige, men jeg skjønner at folk synes slikt er spennende.. MEN, skal også sies at dersom du får ett oversiktsbilde av Karl Johan og trekker en linje mellom de riktige butikkene så kan du sikkert få frem en stjerne, ett djevelhode, eller en kanin...
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Dette kan kanskje være med på å forklare stjerna aka pentagrammet:

Sitat av http://www.conspiracyarchive.com/NWO/Freemasonry.htm
Freemasonry: Midwife to an Occult Empire

The Occult Revival

---

“Satanic Ritual is a blend of Gnostic, Cabbalistic, Hermetic, and Masonic elements, incorporating nomenclature and vibratory words of power from virtually every mythos .... Masonic orders have contained the most influential men in many governments, and virtually every occult order has many Masonic roots.
- Anton Szandor LaVey, The Satanic Rituals — Companion to the Satanic Bible, pp. 21, 78
Vis hele sitatet...
Anton LaVey var jo han som stiftet www.ChurchOfSatan.com

Personlig så tviler jeg på hvor "kristne" disse folka er, og Stormen banner jo også så det sier jo sitt.
Sist endret av Gubbe; 11. april 2007 kl. 14:31.
Gubbe, jeg må få beklage min oppførsel i posten ovenfor - og takke deg for ditt vidsyn.

Ofte så frykter man det man er mest redd for, og i dette tilfellet er det jeg som har vært redd; redd for at du hadde rett. Jeg satte meg derfor ned, og gikk igjennom alle bevisene du har presentert i denne tråden - og etter en stund, så begynte den fryktelige Sannheten å synke inn i meg.

Til å begynne med, så bare avviste jeg den - hah, hva var vel dette for en tulling! - men Sannheten overvinner Alt, og etterhvert kunne jeg ikke lenger stå i mot.

Jeg begynte derfor å bedrive litt seriøs, undersøkende journalistikk på området, og hva jeg fant har skremt meg så mye at jeg bare såvidt tørr poste mine forferdelige funn her på forumet. For hvem hadde vel ventet at man også fant tegn etter Jødene og Frimurerne sine fryktelig konspirasjon i så hjemmelige trakter som selveste --- OSLO?

Jo, sannelig jeg sier deg: Jeg har nå, takket være å utforske hver eneste mulighet, funnet ut at Jødenes klamme hånd strekker seg helt til vår kjære hovedstad, hvor de har maktet å bygge sine bygninger i en nærmest perfekt pentagram-konstellasjon! For hva er vel mer naturlig, enn at man bygger sine bygninger i pentagram-konstellasjoner; det er jo det endelige beviset alle har vært på jakt etter, for at Jødene i virkeligheten kun ser på oss øvrige mennesker som treller - og at de snart, med hjelp av sine Frimurer-hjelpere, snart vil legge hele verden i Bånd...

Men la gå, nok prat... Jeg lar mitt bevis tale for seg selv.............
http://bildr.no/thumb/55041.jpeg
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen
Til å begynne med, så bare avviste jeg den - hah, hva var vel dette for en tulling!
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at du aper med meg, samtidig som du har interesser i å sabotere denne tråden.
Dessuten så glemte du å legge inn Frimurer logoen på det juksebildet ditt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gubbe
Jeg skjønner at du aper med meg, samtidig som du har interesser i å sabotere denne tråden.
Dessuten så glemte du å legge inn Frimurer logoen på det juksebildet ditt.
Vis hele sitatet...
Det stormen gjer er å illustrere at dersom du ser etter ting så finn du garantert noko.

Du kunne tegna opp samme figuren overalt, bare ved å velge andre bygninger/gjenstander som "viktige" for frimurere.

Altså er slike billedbevis ca. det mest verdiløse som finst når det gjeld å "bevise" konspirasjonsteorier.
Sitat av vidarlo
Det stormen gjer er å illustrere at dersom du ser etter ting så finn du garantert noko.

Du kunne tegna opp samme figuren overalt, bare ved å velge andre bygninger/gjenstander som "viktige" for frimurere.

Altså er slike billedbevis ca. det mest verdiløse som finst når det gjeld å "bevise" konspirasjonsteorier.
Vis hele sitatet...
Helt enig og derfor er det greit å starte med selv grunnlaget for frimureriet. Målet er å bygge opp igjen Salomos tempel i Jerusalem som ble revet av romerne for 3. gang i år 72. I det tempelet skal den nye jødiske verdenshersekeren sitte og styre verden.

Dette er i alle fall ingen konspirasjon fordi målet er definert helt åpent fra starten av.
zatorro, la meg lære deg litt om vitenskap.

For det første, hva er kildene til det du sier (/siterer)? Ja, bortsett fra Vigrid.net mener jeg? (for det gidder jeg såklart ikke kommentere)

For det andre, selv OM det skulle være slik at det var den originale tanken, så kan du være rimelig sikker på at ingen av Norges ca 10-20.000 frimurere noensinne har ofret den tanken så mye som et minutt. Jeg har sagt det igjen, og jeg kan si det igjen: Frimurerne er helt vanlige folk, og det er ingen vits i å demonisere de. Dersom dere skal gjøre det, så kom i hvert fall med KONKRETE bevis på hvorfor de er så onde. Ikke forbanna dumme arial shots fra Washington DC, pentagrammer, sitater fra satanisk håndbøker og annet svada. Det blir for dumt til å gidde diskutere seriøst. Og det gjelder deg spesiellt deg, Gubbanoa.
Sitat av vidarlo
Eg veit ikkje om vi har nevnt det for deg, men here goes:
Fleirtalet her inne ser ikkje på vigrid som ei etterettleg kilde.

Enkelt og greit fordi dei pusher en relativt skrudd teori om korleis jødane er skuld i kvart einaste dødsfall siden år 4 f.kr.

http://nff.bitsex.net/t/279

Korleis i helvete får vigrid det der til å ligne ei jødestjerne?

I så fall likna den austtyske staten sitt riksvåpen også ei jødestjerne, samt at eg ser ei viss likhet mellom vår kjære Adolf's symbol og jødestjerner...

Vigrid hevdar viare at den kristne kyrkja oppfattar frimurerane som jødisk konspirasjon. Korleis har det seg då at det å vere kristen er eit krav for å bli frimurer i norge?

Så kort sagt, finn deg et anna forum om du insisterer på å spre vigrid-propagandaen din. Her inne er du gjennomskua og framstår bare som tåpelig.
Vis hele sitatet...
Hei Vidarlo. Ser ut som du har vært inne på denne siden for det du trekker fram her er jo akkurat hva de sier:

http://www.vigrid.net/frimureri2.htm

Med så mange likhetspunkter er det verdt å forske mere på. Merk jødestjernen på toppen av svart-hvitt bildet og dødningehodet under. Husk at dette er tatt midt i Oslo i nabobygget til Stortinget vårt.
Sitat av zatorro
Hei Vidarlo. Ser ut som du har vært inne på denne siden for det du trekker fram her er jo akkurat hva de sier:

http://www.vigrid.net/frimureri2.htm

Med så mange likhetspunkter er det verdt å forske mere på. Merk jødestjernen på toppen av svart-hvitt bildet og dødningehodet under. Husk at dette er tatt midt i Oslo i nabobygget til Stortinget vårt.
Vis hele sitatet...
Haha! Du misforstår så det griner etter. Nei vent, det kalles vist propaganda...

Dessuten, de to symbolene ligner jo ikke på hverandre i det hele tatt, at Vigrid påstar at de er identiske blir bare latterlig!

Vigrid sitt symbol ligner mer på korset enn det "beviset" ditt...

Begynner å bli dritt lei den ignorante holdningen din. Skjerp deg og skaff noen skikkelige bevis, de bevisene som er på Vigrid sine sider er uten artikkelforfatter og uten kildeliste, med andre ord bare oppspinn! Dersom Vigrid hadde klart å vise til skikkelige beviser hadde de gjort det, det de driver med er bare tull...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Hei Vidarlo. Ser ut som du har vært inne på denne siden for det du trekker fram her er jo akkurat hva de sier:

http://www.vigrid.net/frimureri2.htm

Med så mange likhetspunkter er det verdt å forske mere på. Merk jødestjernen på toppen av svart-hvitt bildet og dødningehodet under. Husk at dette er tatt midt i Oslo i nabobygget til Stortinget vårt.
Vis hele sitatet...
Lær deg å lese for helvete.

Det eg gjer er å avlive teoriane dine.

Eg oppfordrer deg samtidig til å finne andre kilder enn vigrid. Vigrid har ca. 0 truverd hos dei fleste her inne.
Har lest og loket litt rundt, og skjønner jo at mange av medlemene er med mest fordi det er en frekk litten gutteklubb. Men hvor høyt oppover i grad-systemet kommer en med en slik holdning?

Må en vise det "lille ekstra" for å komme over, feks III og VI?
Ser at det er et skille der på gradene til den svenske Frimurerlosjen (wikipedia, norske losjen bruker samme gradsystem).

Har lagt merke til at særs mange militære, blandt annet min sjef i Sjøforsvaret, er inne i "systemet..."
Sitat av devotio
Haha! Du misforstår så det griner etter. Nei vent, det kalles vist propaganda...

Dessuten, de to symbolene ligner jo ikke på hverandre i det hele tatt, at Vigrid påstar at de er identiske blir bare latterlig!

Vigrid sitt symbol ligner mer på korset enn det "beviset" ditt...

Begynner å bli dritt lei den ignorante holdningen din. Skjerp deg og skaff noen skikkelige bevis, de bevisene som er på Vigrid sine sider er uten artikkelforfatter og uten kildeliste, med andre ord bare oppspinn! Dersom Vigrid hadde klart å vise til skikkelige beviser hadde de gjort det, det de driver med er bare tull...
Vis hele sitatet...
Fant mye bra om frimureri på solkorset sine sider. Her har du linken til en av dem:

http://www.solkorset.org/jodene/LogenOslo.htm

Den handler om storlosjen i Oslo som er nabo til Stortinget. Tror ikke den plasseringen er tilfeldig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://nff.bitsex.net/t/291

Satt og las på wp når det åpenlyse åpenbarte seg for mitt åpne sinn!

Swastikaen passer nesten perfekt inn i ei jødisk stjerne, og sirkelen er som skapt for å holde ei jødisk stjerne.

Eg anser det herved for å vere bevist at nazistane er en del av den internasjonale konspirasjonsteorien fra jødane si side for å overta verden.

Og nåde den som våger å trekke beviset i tvil. Et bilde kan jo ikkje lyge!
Sist endret av vidarlo; 12. april 2007 kl. 12:40.
Sitat av zatorro
Fant mye bra om frimureri på solkorset sine sider. Her har du linken til en av dem:

http://www.solkorset.org/jodene/LogenOslo.htm

Den handler om storlosjen i Oslo som er nabo til Stortinget. Tror ikke den plasseringen er tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Nazi-sider uten kildehenvisninger er IKKE de beste kildene du kan komme med til påstandene dine. Det her er bare tull. Personlig hadde jeg helst sett at nso ga deg en kjekk liten ban, men jeg får nøye meg med å kreve skikkelig kildehenvisning foreløpig.

Hvor er kildene dine? De ordentlige kildene dine, som viser til gode fakta og ikke nazistisk rubbish? Jeg skjønner ikke at jeg orker å kaste bort tid på å svare på dette en gang, men det bør vel gjentas:

Frimurerlosjen er vanlige mennesker, som devotio og vidarlo, og de fleste andre på forumet ikke deg, for du er ikke noe vanlig menneske, zatorro.
Gubbe og zatarro, stakkars dere. Jeg mener det virkelig: Stakkars dere. Det er synd på dere, som er utrustet med logisk tenkning av en så begrenset karakter.

Jeg fant dette på linken ovenfor, og jeg syntes nesten Vigrid blir satiriske i all sin overlegenhet:

Symbolene (til DDR-flagget og Frimurerne) er så og si identiske. Tror du det er tilfeldig? Neppe. Dette viser godt frimurernes makt bak jødekommunistenes jernteppe.
Vis hele sitatet...
Det Vigrid altså hevder, er at om to symboler ligner på hverandre, så er det en korrelasjon mellom de to; det er bevist at de to hører sammen. Dette medfører at f.eks Buddismen hører sammen med Nazismen (fordi et av symbolene i Buddismen er et omvendt hakekors), det viser at alle hippier er homoer (begge bruker regnbueflagget), det beviser at Norge og Danmark egentlig er ett land (mangler kun en blå stripe i det danske flagget), osv...

Jeg mener; det er helt latterlig logikk, og at noen faktisk linker til sånt vrøvl, det diskvalifiserer dere fra videre debatt. Vær så snill, ikke post mer i denne tråden; det blir som å diskutere politikk med 5-åringer.
Sitat av zatorro
Fant mye bra om frimureri på solkorset sine sider. Her har du linken til en av dem:

http://www.solkorset.org/jodene/LogenOslo.htm

Den handler om storlosjen i Oslo som er nabo til Stortinget. Tror ikke den plasseringen er tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Den artikkelen har i alle fall en epostadresse, så kan vel anta at det er han som har skrevet den, dog kommer ikke navnet særlig godt frem. Dessuten mangler den kildehenvisninger. Hvem som helst kan påstå en rekke tull, men for at det skal være bevis på noe må det ha støtte fra noen andre.
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen
Gubbe og zatarro, stakkars dere.
Vis hele sitatet...
Hva med at du gir oss et innblikk i hva som faktisk foregår bak de lukkede dører?
Gjerne med lyd/video/bilder...
Sist endret av Gubbe; 12. april 2007 kl. 16:03.
Gubbe, hvorfor skulle jeg det? Hadde du stolt på meg uansett, om jeg var med i jødeorganisasjonen Frimurerne?

http://bildr.no/thumb/55344.jpeg
Herregud dette her blir for dumt!!
for det første er man way off-topic nå, det står ingenting i topic om noe med jødedommen!

Hvor dette ble tatt med har jeg ingen aning om siden Religion er helt irrelevant!

frimurerene slipper inn alle religoner, jøder, kristne, buddhister, muslimer! (bortsett fra den skandinaviske delen som kun slipper inn KRISTNE)
(Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Freemas...p_and_religion )

Og også til de ytterst få som bruker vigrig.net til ett slags bevis for att jødene skal ta over verden igjennom frimurerene er som att Coca cola skal bytte nettsiden til cocacola.piczo.com, TOTALT Bakmål, Vigrid er en Nazisist og fremmedhatende "organisasjon" som spiller på alt, det forundrer meg ikke om det står ett sted på sidene demmes att tyngdekraften er bare en konspirasjon fra jødenes side for att penger lettere skal havne i hånden demmes..

Og en ting til, hvordan i svarte skal jødene kunne kontrollere hele verden, det finnes 13 mill jøder i hele verden! mot 2.1 milliarder kristne og 1.3 milliarder muslimer og ikke religiøse 1.1 milliarder!
(kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Religions )

Slutt og klag på jødene, det er en religion og en etnisitet det også som alle andre!
det der burde være redde for er kineserenes og russernes økte militærbudsjetter!!
Tang0: zatorro er Vigrider og i Vigrid tråden drev han propaganda og kom med de samme "bevisene". Tråden ble stengt og moderatorer advarte mot zatorro.

I denne tråden hevder zatorro at de "fæle" jødene, som han hevdet i Vigrid tråden drev en konspirasjon for å overta verden, er tett knyttet til Frimurerlosjen og at frimurere er "like slemme" som jødene og at de begge skal ta over. "Bevis" for dette er noen "bildebevis" som ikke holder mål (det kan du lese lenger opp).

Frumurerlosjen driver ikke med konspirasjon, og om de drev med det hadde det ikke vært godt nok bevis for at de samarbeidet med jødene. Propaganda alt sammen...
ja jeg så "bildebevisene" men fikk ikke med meg hvor det begynte, men fikk meg ivertfall en god latter..

jeg ser for meg zatorro paranoid og med svetteperler mens kikker over skuldren "åneeei jødene er inni datamaskinen min fordi reklamen for den ble vist på mtv som har en jødisk eier

gjør oss en tjeneste zatorro, DREP den datamaskinen og samtidig unplugg innternettet for altid...
(for tross alt så eier jødene innternett)
Hehe... Mye artig lesing her:-) En ting som forundrer meg er at flere ser ut til å bli skikkelig sint på zatorro. Trodde debatt dreide seg om å debattere ulike meninger. Her ser det ut til at man blir sint fordi en ny kommer inn og har en annen mening, det er forunderlig:-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Truls1975
Hehe... Mye artig lesing her:-) En ting som forundrer meg er at flere ser ut til å bli skikkelig sint på zatorro. Trodde debatt dreide seg om å debattere ulike meninger. Her ser det ut til at man blir sint fordi en ny kommer inn og har en annen mening, det er forunderlig:-)
Vis hele sitatet...
Vi blir ikkje irriterte fordi han har andre meininger enn oss, men fordi han kjem med veldig oppsiktsvekkande og kontroversielle påstander, og forsvarer dei veldig bombastisk, *UTEN* å kunne vise til ei god kilde. Han hakker oppigjen og oppigjen på vigrid, som ikkje er ei god kilde.

Meg og deezire har f.eks *ekstremt* forskjellig synspunkt, men eg har ingenting imot deezire som person av den grunn, og kan godt diskutere med han, *fordi* han kan underbygge på standane sine.

Det er forøvrig et ordtak som seier "Extraordinary claims require extraordinary proof". Zatorro kjem med ekstraordinære påstander, uten fnugg av bevis.
Ok, vet ikke så mye om dette emnet dere diskuterer her, men synes bare det var en svært så opphisset stemning:-)
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen
Gubbe, hvorfor skulle jeg det? Hadde du stolt på meg uansett, om jeg var med i jødeorganisasjonen Frimurerne?
Vis hele sitatet...
Det kunne vært intresangt å få litt inside informasjon om hva som skjer.
Det at du ikke vil gi oss dette er jo en god grunn til at det oppstår mange _teorier_, og dette med at Jødene har noe med dette å gjøre er kun en teori som antageligvis stammer fra naziklubben Vigrid/nazi Tyskland. Så hvorfor ikke benytte din mulighet til å avgi forklaring?
Sitat av Stormen
Gubbe, hvorfor skulle jeg det? Hadde du stolt på meg uansett, om jeg var med i jødeorganisasjonen Frimurerne?
Vis hele sitatet...
Snedig at du ikke vises i medlemsoversikten, da?
De norskes agenda har jeg ingen kjennskap til.
Men at en stor mengde av USAs topp av næringskjeden er 'freemasons' er et faktum.
Hørt om bohemian grove? Avgrenset sted med top security,de største og rikeste drar dit om sommeren. Ingen visste hva som foregikk der før Alex Jones fikk smuglet seg inn og filmet greia, han fikk bla tatt opp et rituale der de ofrer til dødsguden Molek.
Medlemslisten er tilgjengelig nå ja, hvorfor? Pga konspirasjonsteoretikere har strevet med å få tak i de, er det ikke rart hvordan de nekter å forklare seg? Får spørsmål om det på tv så velger George W. Bush ganske enkelt å si at det 'er for hemmelig til å uttale seg om'.
Logoen på Dollarsedelen er forresten logoen for 'Illuminati' Illuminate, altså å gjøre ting rett forran tryne ditt uten at ser det, grunnlagt noen århundrer tilbake i tyskland. Over 50 av de som var med på å grunnlegge USA var freemasons.
Store deler av de viktige bygningene i Washington inneholder symboler som viser til freemasonry.
Har sett mye konspirasjonsdokumentarer det siste året, er selv skeptiker, men når du får bevis etter bevis slengt i trynet er det ikke så mye å vurdere.
Skjønner ikke at folk kan bare si 'nei, sånn er det ikke, bare tull' når man ser måten USA blir styrt på, og hvordan befolkningen blir dummet ned.

Anbefaler alle å se dokumentaren 'Riddles in Stone'. Absolutt den beste dokumentaren jeg har å anbefale om du er ute etter sannhet og ikke bare teorier. Tar for seg fra av hvem og hvordan USA ble grunnlagt til hvorfor Washington er lagt der det er (astrologiskt) og symboler i hovedstaden + mye mer.
Husk at teorier er ofte opprettet pga dårlig vilje fra lederne til å forklare seg. Vi har jo allerede sett Loose Change.
De hevder de har de delene de trenger for å si at det var et fly som styrtet i Pentagon, men får vi se de? Ingen så noe fly styrte i Pentagon, noen sier tom at det lignet mer på en rakett. CIA var rask til å plukke opp opptak fra nære bensinstasjoner osv, har vi sett noe til de klippene i hele tatt? Hvorfor skal de skjule fakta fra oss om de er uskyldige?

Og til folk som deg Storm, som på død skal få folk bort i fra å tenke selv og stille spørsmål.
Tankegangen lyder jo som 'alle gjør det, hvorfor bry seg?' Er pga folk som deg at situasjonen er som den er i dag.
Sist endret av wack; 13. april 2007 kl. 02:03.
Haha, også tenker du selv i et par sekund og skjønner at 'Ja! Det er faktiskt mulig at lederne i verden er korrupte' og du mener at lederne ikke står bak den informasjonen du ser på som troverdig? Følg med meg nå, om lederne er korrupte, er ikke da mulighetene endeløse?

Om du EN dag føler for å ikke være en naiv ignorant idiot, og faktisk føler for å utforske dette 'idiotiske temaet' som bare idioter kan ha troverdi i. Ta en titt på Riddles in Stones.
Helt seriøst, så kan du dømme deretter både du og jeg vet at denne diskusjonen går ingenveis pga din tankeinnstilling. Håper du ser filmen! Der får du de fakta du spør etter.
Sist endret av wack; 13. april 2007 kl. 02:13.
Åh jesus. Du er umulig å diskutere med; fordi du mangler den delen av hjernen som tar seg av logikk og resonnering.

La meg gi deg en lyn-kurs i "Vitenskap 101" (beklager referansen, du vil ikke forstå den):

Vitenskap er bygget opp slik at man alltid skal tvile på enhver påstand, og forsøke å bestride den. Dersom den ikke kan bestrides av noen person, etter at alle har fått prøve seg, så kan man regne den som sann. (Det betyr ikke at den ER sann, bare at den kan regnes som sann; en såkalte "Intersubjektiv sannhet")

Du, og andre konspirasjonsteoretikere - fordi dere mangler logiske resonneringsevner - dere ser helt bort i fra dette grunnprinsippet i vestlig tenkning (som all vår nyere teknologi er et resultat av), og sier istedenfor: Jeg mener at jeg har rett, og selv om du har beviser for det motsatte, så mener jeg at dersom jeg har rett, så vil dine beviser være ugyldige.

Det er komplett ulogisk, og som regel også totalt umulig - men ok, la gå: Jeg kaster inn håndkleet, fordi jeg forstår at jeg taler for en forsamling av idioter - og da er det begrenset hvor langt min retorikk og min logikk kan hjelpe meg.
Du er nok en intelligent mann med god utdanning.
Problemet ditt er at du har for mye stolthet, noe som gjør at du ikke er åpen for andre synspunkter enn ditt eget.

''Vitenskap er bygget opp slik at man alltid skal tvile på enhver påstand, og forsøke å bestride den. Dersom den ikke kan bestrides av noen person, etter at alle har fått prøve seg, så kan man regne den som sann. (Det betyr ikke at den ER sann, bare at den kan regnes som sann; en såkalte "Intersubjektiv sannhet")''

Det der var jo rein selvmotsigelse. Konspirasjonsteoretikere er ikke noe mere på jordet enn de bevisene du får foret av Media, forstå det. USA styrer mediene, dvs at de kan produsere hvilke 'sannheter' du får servert, problemet ditt er at systemet ditt ikke klarer å digestere ordene på en egentenkende måte. I dine øyne er deres ord ALLTID sannheten.
Sist endret av wack; 13. april 2007 kl. 02:37.
Desverre har zatorro ødelagt premissene for diskusjon, det gjør han i de trådene han diskuterer. Ved å komme med ganske radikale tanker om jøder og frimurere uten å bevise det fra en gyldig kilde ødelegger han for ordentlig debatt.

Man kan si at det er "urettferdig" at zatorro må komme med så utrolig masse beviser, men han strør rundt seg med konspirasjonstankter og binder frimurere og jøder sammen med en utrolig tynn tråd. Og det skal være beviset for at frimurere bedriver konspirasjon!

Stormen argumenterer med den generele oppfattelsen og det er også frimurerene som blir anklaget, det er da å forvente at det skaffes bevis mot frimurerene. Stormen og de andre som her bestrider spørsmålet kommer ikke med uttalelser som krever bevisføring, dette er almenn kunnskap og er støttet av mange.

Et siste ord til alle dere som prøver å "bevise" at frimurerlosjen driver med konspirasjon er fordi de er tett knyttet til jødene. Det er ikke bevist noen sted at jødene driver med konspirasjon, derfor hjelper det lite å bevise at frimuererene konspirerer for deres tilknyttning til jødene. Om en slik tilknytning finnes vet jeg ikke, men det har ikke noe si for debatten.
Før i tiden ble folk som trodde jorda var rund sett på som sinnsyke, pga folk som deg Stormen.
Ba deg laste ned og se filmen Riddles in Stones, der får du vite hvorfor jeg har den meningen jeg har. Nei, jeg tar ikke alle konspirasjonsteorier seriøse, men dette med Illuminati er jeg veldig sikker på. Og når man ser hva disse herrene holder på med på Bohemian Grove begynner jeg lure på hva som egentlig er intensjonene deres.
Sitat av wack
Før i tiden ble folk som trodde jorda var rund sett på som sinnsyke, pga folk som deg Stormen.
Ba deg laste ned og se filmen Riddles in Stones, der får du vite hvorfor jeg har den meningen jeg har. Nei, jeg tar ikke alle konspirasjonsteorier seriøse, men dette med Illuminati er jeg veldig sikker på. Og når man ser hva disse herrene holder på med på Bohemian Grove begynner jeg lure på hva som egentlig er intensjonene deres.
Vis hele sitatet...
Her har vi problemet. Vi kan ikke diskutere ting i en film. Filmer er ikke gode nok kilder. Ta enkelte ting ut fra filmen, finn kilder på det - så kan du komme tilbake. Å si at vi skal se en film blir for dumt. Se f.eks hvor lett det var for Michael Moore å klippe sammen Fahrenheit 9/11. Man kan gjøre hva som helst med film, og slike som deg sluker det helt.

Og for Guds skyld ikke kom med "før i tiden trodde jo folk jorden var flat"-opplegget. Det er kanskje tidenes dårligste og mest brukte eksempel.

Jeg kom til å tenke på en ting når du sa at de mektigste lederne i verden er korrupte.
Tror du det har seg slik at politikere som jobber seg oppover i systemet plutselig en dag blir konfrontert av "slemme menn" som lover å betale dem dyrt for å hjelpe dem ta over verden? Politikere er i konstant utskiftning. De er representanter av folket, og de har hundrevis at politikerkollegaer som har innsikt i hva de driver med. Konspirasjonsteoriene dine om at de mektige er korrupte blir så usansynlig for meg, for det er så mange som må holde kjeft.

Også sier du at media i USA styres ovenifra og styrer hva som skal ut i lyset. Hva snakker du om? 60 minutes? John Stewart? David Letterman? Michael Moore? I såfall må det kun være nyhetene du snakker om, for av alle land i verden, så er USA det landet med flest kritiske programmer og dokumentarer på TV. Det er en sky av tv-kanaler der, og det er stort sett frie tøyler. Så hvem er det som prøver å lure oss?
Sist endret av Matthiesen; 13. april 2007 kl. 11:06.
Matthiesen, var stormen som henta opp 'jorda var flat-opplegget'.
Er selv en kritiker. men når man ser sammenhengen med symbolene, hvem som grunnla landet, og alt dette. Og jo, man kan hente mye informasjon og beviser ut i fra en film. Men hvorfor skal dere på død og liv nekte å ta en titt? Er det noe du ikke forstår deg på er jo det beste du kan gjøre å sette deg ned og se det jeg har sett. Meninger kommer av erfaringer, kunnskap og ting som har skjedd deg, og siden dere ikke har orket å engang ta en titt skjønner jeg godt at dere er skeptiske.
Hvorfor skal frimurerne absolutt forholde seg hemmelige? Er det ingen av dere som i det hele tatt får lyst til å gå litt dypere inn i temaet når man stiller slike spørsmål, men blir nektet svar?
Jeg mener nå ihvertfall at Dokumentarer er en god ressurs for informasjon, sålenge du får vite hvor informasjonen kommer fra og sammenhengen.
Det er ingen av disse teoretikerne som prøver å presse sine meninger inn i hodet ditt, det er helt opp til deg å trekke egne konklusjoner ut i fra det du får presentert.
Samme er det med meg, prøver bare å få dere til å ta en titt
Sitat av wack
Matthiesen, var stormen som henta opp 'jorda var flat-opplegget'.
Er selv en kritiker. men når man ser sammenhengen med symbolene, hvem som grunnla landet, og alt dette. Og jo, man kan hente mye informasjon og beviser ut i fra en film. Men hvorfor skal dere på død og liv nekte å ta en titt? Er det noe du ikke forstår deg på er jo det beste du kan gjøre å sette deg ned og se det jeg har sett. Meninger kommer av erfaringer, kunnskap og ting som har skjedd deg, og siden dere ikke har orket å engang ta en titt skjønner jeg godt at dere er skeptiske.
Hvorfor skal frimurerne absolutt forholde seg hemmelige? Er det ingen av dere som i det hele tatt får lyst til å gå litt dypere inn i temaet når man stiller slike spørsmål, men blir nektet svar?
Jeg mener nå ihvertfall at Dokumentarer er en god ressurs for informasjon, sålenge du får vite hvor informasjonen kommer fra og sammenhengen.
Det er ingen av disse teoretikerne som prøver å presse sine meninger inn i hodet ditt, det er helt opp til deg å trekke egne konklusjoner ut i fra det du får presentert.
Samme er det med meg, prøver bare å få dere til å ta en titt
Vis hele sitatet...
Jeg prøver å få tak i filmen, men den er faktisk ikke så lett å få tak i. Ikke så mange som seeder den, og pga det tenker jeg også at den heller ikke er så bra.

Men vær så snill: Kan ikke du ta 1 stk eksempel fra noe bra i filmen, forklare oss dette - og vise til linker hvor vi kan lese mer om det? Dette er et diskusjonsforum der alle skal få slippe til. Men hvis du bare kommer med instillingen om at du har 100% rett, så blir det vanskelig for oss å motbevise også. Lag en (i dine øyne) bruddsikker post, og utfordre oss til å prøve å motbevise det. Ok?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
En film som skal ha truverdighet må bygge på kilder, eller kunne dokumenterast *utover* det en vanlig film kan.

Kort sagt, fordi du hevder noko blir det ikkje sant. Og det blir ikkje sant sjølv om du lager en film.

Derfor gidd vi ikkje sjå den.
Alt som står her er piss, men ble bygningen åpnet for publikum? Er bildene ekte?
Stoler ikke ett sekund på solkors sidene.

Stamhuset til den Norske Store Landsloge i Nedre Vollgate 19 i Oslo ble museum 1. desember 1940. La meg ta deg med på omvisning!
Vis hele sitatet...
http://www.solkorset.org/jodene/LogenOslo.htm
Sitat av wack
Er det noe du ikke forstår deg på er jo det beste du kan gjøre å sette deg ned og se det jeg har sett. Meninger kommer av erfaringer, kunnskap og ting som har skjedd deg, og siden dere ikke har orket å engang ta en titt skjønner jeg godt at dere er skeptiske.
Hvorfor skal frimurerne absolutt forholde seg hemmelige? Er det ingen av dere som i det hele tatt får lyst til å gå litt dypere inn i temaet når man stiller slike spørsmål, men blir nektet svar?
Jeg mener nå ihvertfall at Dokumentarer er en god ressurs for informasjon, sålenge du får vite hvor informasjonen kommer fra og sammenhengen.
Det er ingen av disse teoretikerne som prøver å presse sine meninger inn i hodet ditt, det er helt opp til deg å trekke egne konklusjoner ut i fra det du får presentert.
Samme er det med meg, prøver bare å få dere til å ta en titt
Vis hele sitatet...

Jeg prøver for harde livet og laste ned den dokumentaren men det går grusomt sent siden ingen deler
gidder du å legge ut en link til den torrenten du brukte?
Edit: nevermind

Jeg er saktens enig i at dokumentarer er en god ressurs for informasjon!
Ta brennpunkt feks, slike dokumentarer hadde veldig gode kilde og mye research bak seg. og hvor mange ganger har ikke regjeringen forandret på lover eller satt igang offentlige undersøkelser etter slikt er vist?

Min egne grunn for att dokumentarer på film er bra er fordi att dagens samfunn er mer krevende, vi trenger en opplevelse for å i det hele tatt gidde å lære noe.
film er ett kjempebra alternativ til innternett og bøker for å fremme egen tankegang og trosse etablerte meninger..

Jeg er selv en "konspirasjons teoretiker" (innen for rimelighetens grenser)
Jeg skal garantere deg att jeg kan forandre dine tanker på visse ting

men back to the point!

Til stormen: Det tåpeligste er å sette seg på bakbena og begynne og hakke ned på visse setninger i innleggene, se nå den fordømte dokumentaren og ta imot litt ny innput.


Egen tanke:
Alle som begynner og tenke annerledes har ikke altid andre med seg!
Det er en grunn for att feks einstein eller aristoteles er kilder den dag idag og ikke en person 100 år før dem...
Så selv om en person ikke har gode kilder med seg så betyr ikke det automatisk att han er useriøs og feil.. (ikke prøv og koble denne setningen til att vigrid medlemmer kan ha rett)
Sist endret av Tang0; 13. april 2007 kl. 21:42.
Man kan rett og slett ikke sammenligne fysikk/matte og konspirasjonsteorier. I fysikk/matte kan en person bevise at en teori er rett ved forskjellige praktiske illustrasjoner, når dette er gjort blir de alltid støttet av andre. En konspirasjonteori er litt vanskeligere å bevise, et bra bevis ville jo vært at "sjefen over alle frimurere" bekrefter teorien, noe som er usansynlig i begge utfall. Uansett om man kan "bevise" at frimuere driver med konspirasjon ville man sannsynligvis teknisk sett kalt det "sannsynlig bevis".
aristoteles og einstein var ikke ment som bevis da, de var bare eksempler for å få frem poenget mitt som var att selvom noen begynner og tenke annerledes eller utfordre det etablerte så betyr ikke det att det er noe mindreverdig for det.

Det jeg ser i denne tråden her er att de som prøver og få frem poengene sine og sine meninger
mot de som har vært litt lenger i dette forumet blir brått latterligjort for dårlig formulering og mangel på kilder.

Nå er ikke poenget og mene noe om att frimurer losjen er noe mer enn kanskje historiens mest myteomspunnende og suksessfulle selektive organisasjon.
MEN jeg tror også att det finnes en skyggeside av den mynten som har en agenda, hvorfor skulle vel en slik organisasjon med slike mektige menn finnes hvis det ikke var baktanker eller andre agendaer er nå mitt spørsmål? neppe din vanlige golfklubb nei... "humoristisk ment, ikke quote og responder på den delen"
Uansett kunne de bevise det de hevdet med gode bevis. Jeg ser ikke at Vigrid eller noen andre har gode bevis for at frimurerlosjen driver med konspirasjon. Aristoteles og Einstein fikk sine bevis bekreftet av andre forskere, det mangler i Vigrid sine anklager.

Jeg føler ikke at noen av de som har vært her lenger ser ned på og latterligjør noen andre medlemmer. Det er i mot reglene å flame andre brukere. Angående kilder så regner jeg med at du også forstår at man må ha dette for å ha en så sterk påstand. Jeg kan si at "Tang0 er en ape som liker å klø seg i rompa, dette er helt sant!" Men jeg har så klart ingen bevis på dette, sannsynligvis er det ikke sant. Men om det hadde vært sant må jeg ha bevis.
de bruker jo jødetegn som logo osv, det burde vel være bevis nok. ihvertfall for vigrid.
Sitat av broWn
de bruker jo jødetegn som logo osv, det burde vel være bevis nok. ihvertfall for vigrid.
Vis hele sitatet...
Feil og feil.

Frimurerlosjens "logo" (snarere emblem) er en passer og en vinkelhake.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/no/d/d5/Masonic.gif

Davidstjernen har "poppet frem" på samme steder som frimurerlosjen sitt symbol. Det er ikke godt nok bevis. Om du hadde lest hele tråden hadde du skjønt hvorfor.

De "bevisene" som har blitt postet her viser at Vigrid ikke har kilder til det de påstår, altså er de ikke støttet av andre. Ikke oppfyller Vigrid sine "bevis" kravene man trenger for å kalle noe bevis, ingen artikkelforfatter eller kildeliste.
Frimurerlogen i københavn har vel davidstjernen som enorm dekor på bygget sitt ?

http://www.frimurerlogenselskapsloka...es/Kuverto.jpg
Sist endret av broWn; 14. april 2007 kl. 14:15.
Sitat av broWn
Frimurerlogen i københavn har vel davidstjernen som enorm dekor på bygget sitt ?

http://www.frimurerlogenselskapsloka...es/Kuverto.jpg
Vis hele sitatet...
Ja, de bruker Davidstjernen. For det første er ikke dette symbolet/logoen for frimurerlosjen. For det andre bekrefter ikke bruken av Davidstjernen sammen med losjen sine symboler/logoer at de driver konspirasjon fordi det ikke er bevist at jødene driver med konspirasjon. Uansett om dette hadde vært bevist måtte man fortsatt bevise at losjen var aktiv del av konspirasjonene.

Et slikt "bildebevis" er ikke godt nok til å "felle dommen".
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Jeg fant noen intresange videoer:

Freemasons (Satanists, Illumanati) ritual caught on tape
Dette er den videoen der Alex Jones infiltrerte medlemmene og filmet et Satanistlignende rituale. Opptaket er av dårlig kvalitet, men dere får en hviss analse. Selve ritualet er i slutten av vidoen. Link: http://www.youtube.com/watch?v=E7ZSLHGrM7E

CIA Mind Control Operation - Freemasons are satanists & EVIL
Vil frimurerne forsøke å styre vår tankegang, og endre våre meninger..?
Link: http://www.youtube.com/watch?v=cRXLEEd8QGQ&NR=1

SATANIC MESSAGES IN MUSIC BUT I'M THE ONLY GOD!
Er sanger som Stairway to Heaven virkelig en kristen sang, eller er det slik at den inneholder et skjult budskap?
Link: http://www.youtube.com/watch?v=vQpYSSdDXbM&NR=1
Hva faen! har aldri sett kennedy drapet slik før... nå sier ikke jeg att det var han fyren som skjøt (selvom det så slik ut) men alt blodet å gørret :S

det der gir meg hibbedibigibis
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gubbe's Avatar
Trådstarter
http://www.illuminaticonfessions.webfriend.it/

En tidligere frimurer snakker ut:

- Snakker om Frimurerenes innvolvering i Vatikanet
- Frimurer pyramiden
- hjernevasking aka mindcontrol
- Frimurere vil ha penger
- Frimurerenes involvering i 9/11
- Snakker om politiarestasjoner, samt trussler om frataging av hans barn
- Frimurerenes samfunnsmakt
- Vil verdensøkonomien falle i 2010?
- Sitter Jødene høyt i Frimurer systemet?
- Er Frimureriet "New World Order" ?

Det gjøres oppmerksom på at opptaket er på dårlig engelsk.