Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1374820
Tuesday July 19 - Day 79:
Dried 1 out of 4 batches of PA/DDNP in the oven at 50-70 C. First batch took 9 hours, wtf!! This is
going to delay everything...
Created anti-friction/shock stuffing by cutting up a madras and placing it in three layers in a card
board box. I'll use these to transport the booster and detonators separate from the main cargo.
Started packing down gear, filled diesel/gasoline on cars and mini-MC. Tested mini-MC.
Vis hele sitatet...
Her har han altså to biler, begge fra AVIS formodentlig siden han ikke nevner noe change of plans på dette. Gasoline på Doblo'en er mulig (finnes endel bensin av disse), og diesel på "van". Så hvor har det blitt av AVIS-van'en? Og mini-MC??
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 00:19.
To my surprise; I learned that my own country had at least one forum where the acquisitions of chemicals were discussed. And if my country, of 5 million, has it, then most countries will. The forum you are looking for are pyro(technique) forums for the so called pyro(technique) enthusiasts. These people are usually non-political but they love to blow things up and/or create various light shows. They usually create very specific supplier lists for a majority of chemicals that can be used in an explosives device. Most of them operate in a “gray area” so they act as a perfect source for getting both supplier tips and “shipping tips”. Many of them order online (this works as very few of the compounds are illegal, just regulated) while others take road trips to f example Poland to get materials directly from small factories. These materials are then smuggled without problems to the country of destination. Many of these East-Block factories will sell most chemicals to you as long as you seem like a credible buyer (non-Muslim, non-extremist).
Vis hele sitatet...
Er det ikke en pyro teknikk kategori her på forumet? Kan det være freak.no han sikter til?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Han var vel i kautekeino for å prøvesprenge såvidt jeg har forstått. Er vel såpass tomt der at det kan gjøres umerket. Sier selv han brukte tidligere planlagte testområder.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Her har han altså to biler, begge fra AVIS formodentlig siden han ikke nevner noe change of plans på dette. Gasoline på Doblo'en er mulig (finnes endel bensin av disse), og diesel på "van". Så hvor har det blitt av AVIS-van'en? Og mini-MC??
Vis hele sitatet...
denne her de fraktet vekk kanskje? den han brukte fra oslo til utøya http://www.dagbladet.no/2011/07/23/n...toya/17434501/
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av els09 Vis innlegg
Er det ikke en pyro teknikk kategori her på forumet? Kan det være freak.no han sikter til?
Vis hele sitatet...
Han skrev ferdig denne boken i 2009 og da var vel pyroforumet på sin egen side?
Sitat av shonny Vis innlegg
Personlig hadde jeg prøvd å gå etter gjerningsmannen og prøvd å overmanne han om han sto med ryggen til f.eks. Vil heller at jeg dør enn 80-90 andre.
Vis hele sitatet...
jeg har tenkt litt over dette selv, og liker å tro at jeg ville prøvd å overmanne han om det så hadde kostet meg livet.
ettersom ingen på øyen hadde våpen og karen ikke bare hadde pistol men et maskingevær, samt at han var grisebolt,så er nok sjangsene minimal for at noen hadde klart å satt han ut av spill, om de så hadde gått flere på han
Sist endret av Cosmos; 24. juli 2011 kl. 00:22.
Sitat av telebohrian82 Vis innlegg
Noen som skjønner hva siktede gjorde i Kautokeino dagen før?
Vis hele sitatet...
Enten er det en avledningsmanøver i tilfelle noen leser, en "fake" dag slik at beskrevne Friday 22 egentlig er Thursday 21? Han skal vel drive gruvevirksomhet i Finnmark som et cover også, eller bare droppet? 11 timer opp er også 11 timer ned igjen, ett døgn uten sovng er ikke mulig i tidsskjemaet hans...

Sitat av Dormany Vis innlegg
denne her de fraktet vekk kanskje? den han brukte fra oslo til utøya http://www.dagbladet.no/2011/07/23/n...toya/17434501/
Vis hele sitatet...
Aha... takk. Da er det nok Avis-van'en som sto ved R4. Og Doble "small" ble utplassert i sentrum som transport.
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 00:26.
Jeg tror jeg ville svømt over til fastlandet. Jeg er rimelig trygg på mine svømmeferdigheter, og har ikke noe problemer med å svømme en 1500 meter under de værforholdene som var på stedet.

Men jeg kunne jo selvfølgelig blitt grepet av panikk. Stressvømming og det å ha på tunge våte klær gjør selvfølgelig oppgaven mye vanskeligere. Og ikke minst det å bli skutt på, aner jeg ikke hvordan jeg villle reagert på.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Disse filmene er realiteten, det er ikke forsvarets grunntrening der og da.

Står du og flere på rekke og rad å venter på å bli drept av en iskald psykopat er den ENESTE utveien å gå på skytteren. Det er ikke snakk om saken en gang.

Poenget er ikke å leke rambo eller "han som reddet alle", det er snakk om overlevelse.
Vis hele sitatet...
Jeg garanterer deg at står en fyr og skyter på deg med et automat-gevær er det siste du tenker på er å løpe mot fyren å prøve å avvæpne han. Spesielt hvis det ligger lik strødd rundt deg. Hvis dette hadde vært tilfelle, hvorfor har det seg sånn at nesten -ingen- skudd løsnes der beredskapstroppen innledes (basert på antall hendelser der skyte-desperados involveres), tror du? Hvilke grunntrening tror du disse baserer dette resultatet på? Og nei, forsvarets "grunntrening" er faktisk ganske mangt - noen blir jegere, andre mp, tredje oppklaring, fjerde dragoner, osv - også har du selvsagt de som heller vil hjem enn å bo på skauen da, og heller lære av slike filmer
Sist endret av noy; 24. juli 2011 kl. 00:27.
Sitat av Jotun Vis innlegg

Det som er poenget mitt... den på Utøya er fra Bislet Bilutleie!
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte på den grå oppå slepebilen
Her skriver han om planleggingen av "kategori B"-forrædere.


Annual gatherings for journalists

There are annual gatherings for journalists in all Western European countries. These gatherings are considered THE MOST attractive targets for large scale shock attacks due to the amount and quality of category B traitors. To illustrate; in Norway, there is an annual gathering called the SKUP conference (the organization for critical and investigative press) where the most notable journalists/editors from all the nations media/news companies attend (500 delegates - 98% of them are considered “quality category B traitor targets”. The conference lasts for 2 days and is usually organized at a larger hotel/conference center. Security is light or non-existent making the conference a perfect target.

Overview:


• Targets: a concentration of 500 category B traitors
• Primary/initial assualt method: 1-3 source detonation (vehicle based “barrack buster” covered with several layers of projectiles for maximum damage, f example small steel projectiles)
• Goal: collapse of building causing maximum casualties coupled with secondary assault method
• Secondary assault method: flame thrower, assault rifles, grenades, executing the survivors of the initial blast(s).
Vis hele sitatet...
Side 953
Sist endret av esl; 24. juli 2011 kl. 00:26.
Kan folk slutte å spekulere i hva de ville gjort om de var der ?
99% av "heltene" her ville mest sannsynlig løpt ned folk for å komme seg unna.
Dere var ikke der, fokus over på noe litt mere produktivt.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av esl Vis innlegg
Her skriver han om planleggingen av "kategori B"-forrædere.


Side 953
Vis hele sitatet...
Høres ut som det er om en journalistisk samling han nevner, ikke AUF eller utøya. Har søkt og det står ikke et eneste ord om AUF eller utøya i dokumentet, direkte hvertfall.
Har noen hørt om dette "Marxist Hunter"-symbolet VG snakker om? (http://static03.vg.no/drfront/images...-9b1830ae.jpeg) Har aldri hørt eller lest noe om det, men regner med at det er hodeskallen med rødt sverd gjennom på uniformen til venstre?
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Høres ut som det er om en journalistisk samling han nevner, ikke AUF eller utøya. Har søkt og det står ikke et eneste ord om AUF eller utøya i dokumentet, direkte hvertfall.
Vis hele sitatet...
Kan det være journalister som skriver for AP's vinning eller pr?
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Høres ut som det er om en journalistisk samling han nevner, ikke AUF eller utøya. Har søkt og det står ikke et eneste ord om AUF eller utøya i dokumentet, direkte hvertfall.
Vis hele sitatet...
Det er rett og slett eksempel på mål. Om du ser på "kriteriene" så passer Utøya ganske godt inn...
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Har noen hørt om dette "Marxist Hunter"-symbolet VG snakker om? (http://static03.vg.no/drfront/images...-9b1830ae.jpeg) Har aldri hørt eller lest noe om det, men regner med at det er hodeskallen med rødt sverd gjennom på uniformen til venstre?
Vis hele sitatet...
Nei, det er merket på skulderen der han holder et våpen.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Ikke hvis du/dere står på rekke og rad og venter på å bli skutt, ref: "KOM HER, DERE!". Jeg vet ikke om du har sett slike mass execution filmer på div. ymse sider, men er det noe jeg har lært av slike filmer er det at du blir garantert drept hvis du står/ligger og venter på at det blir din tur.
Vis hele sitatet...
Huff ja, det har jeg også "lært", men det man også "lærer" er at ingen av disse menneskene har noe som helst sjanse. Å overmanne noen med et ladd automatvåpen det er å bli fantasi og ønsketanker, men for all del så kan vedkommende måtte lade våpenet sitt og da har man vel noen sjanser. Akkurat denne mannen ser jo derimot ut å ha testet mye forskjellig, og planlagt svært godt i forhold til eks. skolemassakre der de "bare" har brukt pistol og begrenset ammunisjon. Selv voksne mennesker uten våpen til å forsvare seg ville falt like fort om, som barn og ungdom.

Har ikke noe annet å si enn at det denne mannen har gjort er så dypt forferdelig, skrekkelig og feigt at jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Jeg er dypt sjokket og har håpet at disse siste to dagene har vært en vond drøm, men til ingen nytte. Håper alle menneskene som er rammet av denne ufattelige tragedien får hjelp og trøst i de vanskelige periodene i lang tid fremover. Jeg har dessverre ingen kompetanse til å hjelpe, men vil gjerne si som medmenneske at jeg tenker på alle sammen!
Fra boken:

know there is a 80%+ chance I am going to die during the operation as I have no intention to surrender to them until I have completed all three primary objectives AND the bonus mission.
Vis hele sitatet...
Tre primære mål og et bonusmål, altså.

Men han klarte bare primærmålet (regjeringsbygningen) og bonusmålet (Utøya)?
"Optimal time budget, one person - ANFO: 3 x 600kg, PA: 3 x 0,5kg, DDNP: 3 x 10g"

Det lukter 3 bomber dette, eller overser jeg noe her...? ...Jotun?
Er det tinghuset han skal snakke på på mandag? Kan det være hvor de andre bombene/bomben er?! Han skrev jo at han skal bruke retsmøte til å framme svadasvadasvada i boken sin.
Sitat av noy Vis innlegg
Jeg garanterer deg at står en fyr og skyter på deg med et automat-gevær er det siste du tenker på er å løpe mot fyren å prøve å avvæpne han. Spesielt hvis det ligger lik strødd rundt deg. Hvis dette hadde vært tilfelle, hvorfor har det seg sånn at nesten -ingen- skudd løsnes der beredskapstroppen innledes (basert på antall hendelser der skyte-desperados involveres, tror du? Hvilke grunntrening tror du disse baserer dette resultatet på? Og nei, forsvarets "grunntrening" er faktisk ganske mangt - noen blir jegere, andre mp, tredje oppklaring, fjerde dragoner, osv - også har du selvsagt de som heller vil hjem enn å bo på skauen da, og heller lære av slike filmer
Vis hele sitatet...
Hehe, kjekkas.

Det virker ikke som om du forstår hvor jeg vil hen, til tross for at jeg har forklart detaljert.


********** <---- Ungdommene

----> *Anders

Søk opp mass executions om du ønsker på google.com og se noen filmer hvor det er et noenlunde likt scenario (Se hva som skjer med de som fortsetter å ligge der samt de som prøver å løpe unna. Med din "stikke av-plan" vil du i 99/100 tilfeller bli drept. ). Forskjellen er dog at der er det flere skyttere, av det vi vet var det bare en psykopat på Utøya, ergo, enda større grunn til å gå på skytteren (såfremt det var et noenlunde likt scenario jeg har med hjelp av * prøvd å få frem).
Sitat av Oliven Vis innlegg
"Optimal time budget, one person - ANFO: 3 x 600kg, PA: 3 x 0,5kg, DDNP: 3 x 10g"

Det lukter 3 bomber dette, eller overser jeg noe her...? ...Jotun?
Vis hele sitatet...
Se innlegget over. Han hadde tre primærmål. Men klarte visst bare ett av dem? Eller var både regjeringsbygningen og oljedepartementet to primærmål?
Ok... et forslag til tidsplan:

06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Utplassering av Doblo[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog/taxi tilbake til gården[/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Utplassering av AVIS-van[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Tja...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen? Med van'en utenfor?[/COLOR]
Wednesday July 20 - Day 80: Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30,
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Dette gjøres bak i bilen?[/COLOR]
Leave 08.30
Drive 1, [COLOR="Red"]? Utplassering av Doblo på endelig sted?[/COLOR]
Back 09.30
Drive 2 [COLOR="Red"]? Utplassering av van på endelig/semi-endelig sted?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva/Hvor?[/COLOR]
Leave
There 10.45 [COLOR="Red"]Hva/Hvor?[/COLOR]
Thursday July 21 - Day 81: Drive 11 hours straight to Kautokeino, sort out cheap hotel [COLOR="Red"]Bløff?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82: Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. "[COLOR="Red"]sites"??[/COLOR]
Test dirt for gram of gold per kg. Have enough material for at least 20 blasts. [COLOR="Red"]Bærbare mini-bomber?[/COLOR]
Start capitalization of project as soon as I have results. [COLOR="Red"]Første bombe som han får til å gå av, iverksetter Utøya-operasjon?[/COLOR]
Time is running out, liquidity squeese inc.
Call/email all my investor contacts with
updated online prospectus/pdf. [COLOR="Red"]Forklarer headset-bruk på Utøya?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 00:42.
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Er det tinghuset han skal snakke på på mandag? Kan det være hvor de andre bombene/bomben er?! Han skrev jo at han skal bruke retsmøte til å framme svadasvadasvada i boken sin.
Vis hele sitatet...
Isåfall, hvis det er flere personer, kan det være enda en bilbombe til som tar sted der?
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Nei, det er merket på skulderen der han holder et våpen.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å se hva det står der?
Noen som har en reservelink til videoen? Jeg kryssa den ut litt for tidlig.
Sitat av ballestank Vis innlegg
Isåfall, hvis det er flere personer, kan det være enda en bilbombe til som tar sted der?
Vis hele sitatet...
De kan kjøre den i nærheten, ja. Han nevner også noe om å ha noen på innsiden av politistyrker (ikke om seg selv men folk generelt burde det eller noe slikt).
Enig med Noy, diskuterte den der med noen andre.

Du vet at hvis han peker på deg med geværet og skyter, så er du -DØD- .. du kommer ikke tilbake til livet, alt du kjenner til blir borte. Det er instinkter som tar over tror jeg. Selv om det er 100 stykker som kan overmanne. Samtidig ser du andre falle som fluer, blod og skriking, du ser at de du er på lag med faller. Det er nok ganske demoraliserende! Mer vil jeg ikke forestille meg.
Noen som har noe kjennskap til advokat Lippestad?

Lurer litt på hvorfor det var akkurat ham han ville ha. Hvis det er publisitet han først og fremst er ute etter i denne fasen, er jo det mange mere profilerte forsvarere han kunne valgt.. Lippestad er en dyktig advokat, men ikke en likedyktig "pressesekretær".

Er det noen grunn til å annta at han kan ha noen sammenfallende ideer med ABB? Eller er det utelukkende pga benjamin Hermannsensaken?
Har lest i dette dokumentet ganske lenge og kan gi en liten oppsummering. Som jeg har forstått er det 3 faser:
- Fase 1 – 1999-2030 (Terror, sjokkangrep, sabotasje)
- Fase 2 – 2030-2070 (Samme som fase 1, større omfang)
- Fase 3 – 2070-2083 (Gjennomførelse av drap på kategori A og B "forrædere").

Målet er å få en levemodell som er lik det japanske eller sør-koreanske.

Det er en deadline 1. Januar 2020, og det er en rekke krav som må gjennomføres.
1. Konvertere til kristendom
2. Navnendring, kan ikke inneholde arabiske navn. Fornavn, mellomnavn og etternavn er påkrevd.
3. Ikke lov å prate arabiske språk
4. Arabiske moskeer og islamske sentere skal ødelegges
5. Arabisk kunst, kultur o.l. må ødelegges
6. Å feire islamske helligdager er forbudt
7. Ex-muslime kan ikke føde flere enn 2 unger
8. Kommunikasjon med muslimer er forbudt
9. Reise til land med større populasjon enn 20% av muslime er forbudt.

Om disse kravene ikke oppfylles i 2020, vil gruppen fokusere på ødeleggelse atomkraftverk.
Tror det var 11 andre personer i den cellen, hvorav 8 av de møttes i London 2002.
Sist endret av esl; 24. juli 2011 kl. 00:43.
Sitat av krJo Vis innlegg
Noen som har en reservelink til videoen? Jeg kryssa den ut litt for tidlig.
Vis hele sitatet...
http://www.liveleak.com/view?i=093_1311453213
Sitat av Jotun Vis innlegg
OK... en Fiat Doblo fra april, og nå reservert en ny van... men bilen han hadde på Utøya var fra Bislet Bilutleie... hva hendte med AVIS-van'en?
Vis hele sitatet...
AVIS-van'en ble sikkert brukt i Oslo, altså brukte den som bombe med eksplosiver i. Bislett van'en er nok sannsynligvis den han kjørte til Utøya..
Pootis Spencer
Det han skriver om kautokeino og gull, kan være et forsøk på alibi hvis han blir tatt før operasjonen hans er gjennomført. Bombematerialet på flere hundre kilo kunne kanskje vært nok til 20 blasts i cover-storyen hans der han liksom driver og sprenger etter gull og mineraler i kautokeino. Det ble sitert noen avsnitt fra manuskriptet hans tidligere i tråden som tyder på at dette, samt Geofarm-firmaet er et slags cover.
Sitat av Zirto Vis innlegg
AVIS-van'en ble sikkert brukt i Oslo, altså brukte den som bombe med eksplosiver i. Bislett van'en er nok sannsynligvis den han kjørte til Utøya..
Vis hele sitatet...
Den han kjørte til utøya med er ikke bislett bilen, dette står i en avis artikkel tidligere i tråden.

den han kjørte med var grå farge
Sist endret av Executer; 24. juli 2011 kl. 00:45.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Er det mulig å se hva det står der?
Vis hele sitatet...
Det ble postet tidligere i tråden, se tilbake et par sider.
Sitat av elinea Vis innlegg
Noen som har noe kjennskap til advokat Lippestad?

Lurer litt på hvorfor det var akkurat ham han ville ha. Hvis det er publisitet han først og fremst er ute etter i denne fasen, er jo det mange mere profilerte forsvarere han kunne valgt.. Lippestad er en dyktig advokat, men ikke en likedyktig "pressesekretær".

Er det noen grunn til å annta at han kan ha noen sammenfallende ideer med ABB? Eller er det utelukkende pga benjamin Hermannsensaken?
Vis hele sitatet...
Det kan tenkes at han vet at han vil bli tatt seriøst eller lignende? Han ser kanskje paralleller til Benjamin-saken, og ser hvordan Lippestad behandlet saken seriøst til tross for høyreekstreme meninger? Dette er bare ideer, men jeg er generelt imot å henge ut advokater kun på grunnlag av hvem de representerer.
Det er to (av mange) ting jeg stusser på i boken hans..

1. Han snakker om flukt og overlevelses gear. Feilet planen om flukt? Har vanskelig for å tro at alt var så bra planlagt, så dro han til ei øy, uten egen båt osv for flukt. Virker som om det var meningen å bli tatt.

2. Han snakker om at å overgi seg ikke er et alternativ, men når politiet kom / ropte på han, overga han seg med en gang. Hvorfor? Hadde noe allerede gått galt?
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Hvem var denne "fjordman" han isies å være inspirert av?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Ok... et forslag til tidsplan:
Vis hele sitatet...
God start.
Han skriver "sites", regjeringskvartalet er kun en site.
Han bruker mange "there" i sin beskrivelse. Dette føler jeg er kryptisk og kanskje ment for å ikke avsløre "sitene"....?? antar at det jobbes iherdig med å finne ut av dette nå
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Det er to (av mange) ting jeg stusser på i boken hans..

1. Han snakker om flukt og overlevelses gear. Feilet planen om flukt? Har vanskelig for å tro at alt var så bra planlagt, så dro han til ei øy, uten egen båt osv for flukt. Virker som om det var meningen å bli tatt.

2. Han snakker om at å overgi seg ikke er et alternativ, men når politiet kom / ropte på han, overga han seg med en gang. Hvorfor? Hadde noe allerede gått galt?
Vis hele sitatet...
Time will show.. Jeg frykter at det vil skje noe mer. Det er jo prat på 11 til i den boka.
Vil de prøve å frigjøre han med enda en bombe til?
Sitat av zaycube Vis innlegg
Hvem var denne "fjordman" han isies å være inspirert av?
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Fjordman
Sist endret av heibanan; 24. juli 2011 kl. 00:48.
Han er ikke konsekvent med datering heller...:

Tuesday July 19 - Day 79:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00

06.30 - drive 1 Small, there 10.00
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30
drive 2. (there 17.00)
Check area.
Go to bed 18.30
Wednesday July 20 - Day 80: Wake up at 02.30.
Vis hele sitatet...
Han hopper over en dag der... Wednesday begynner egentlig 06.30 fem linjer i forveien?
Så det han oppgir som Wednesday er egentlig Thursday... noe som "forklarer" den overflødige Kautokeino-turen.
Ridder av 1. klasse
Thursday July 21 - Day 81: Drive 11 hours straight to Kautokeino, sort out cheap hotel Bløff?
Friday July 22 - Day 82: Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. "sites" Test dirt for gram of gold per kg. Have enough material for at least 20 blasts. Bærbare mini-bomber?
Start capitalization of project as soon as I have results. Første bombe som han får til å gå av, iverksetter Utøya-oerasjon?
Time is running out, liquidity squeese inc.
Call/email all my investor contacts with
updated online prospectus/pdf. Forklarer headset-bruk på Utøya?
Vis hele sitatet...
Hvis han oppdaterte investorene via telefon/mail, er det jo mulig han også har fått videreformidlet, filmen/opptakene sine(?), hvis han i hele tatt filmet det han gjorde(?)
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av KarlsenK Vis innlegg

1. Han snakker om flukt og overlevelses gear. Feilet planen om flukt? Har vanskelig for å tro at alt var så bra planlagt, så dro han til ei øy, uten egen båt osv for flukt. Virker som om det var meningen å bli tatt.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet hadde han ikke tenkt å flykte. Overlevelsesgearet er slikt at han ikke dør selv av i en skuddveksling. Han skriver i boken at martyrdom ikke passer i denne ideologien.


Sitat av KarlsenK Vis innlegg
2. Han snakker om at å overgi seg ikke er et alternativ, men når politiet kom / ropte på han, overga han seg med en gang. Hvorfor? Hadde noe allerede gått galt?
Vis hele sitatet...
PR-kampanjen starter i rettsaken. Her skal han bable om ideologien sin og hele landet vil følge med. Står i boken, søk på "Trial".
Sist endret av esl; 24. juli 2011 kl. 00:50.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Du vet at hvis han peker på deg med geværet og skyter, så er du -DØD- ..
Vis hele sitatet...
Han kommer til deg til slutt uansett, så hvordan du enn vrir og vender på det dør du hvis du bare står der. Prøver du å løpe og ikke har fått til noen samkjøringer med andre på "rekken" er du også død.

Prøver du å overmanne skytteren mens han fokuserer på å skyte en annen i rekken er overlevelses % den høyeste. Jeg har ihvertfall en slike tankegang, om jeg hadde gjennomført den når det først gjaldt vet jeg ikke, men jeg vet at det er den aller beste metoden om du ønsker å overleve i et slikt scenario jeg beskrev.
oj oj oj..... linken til manifestet jeg posta fra SAforumet har tydeligvis blitt plukka opp av media fra hele verden på denne siden.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.