Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2642
Begynte og drikke når jeg var 16, mest i sosiale sammenhenger. Får de normale effektene når jeg drikker i sosiale settinger. Jeg er den som bare begynner å elske alle sammen når jeg er full. Men når jeg er alene og drikker så blir jeg bare veldig hissig. Begynner å tenke på alt deg negative folk har gjort mot meg (alt ifra rejections til å bli mobba i første klasse) og så koker det bare mer og mer inne i meg. Smadret engang pulten min.
Sist endret av Sitronbrussomsm; 31. mai 2021 kl. 19:45.
Iskald makkapikk
Hvorfor? Fordi du er sint. Det er jo en kjent sak at alkohol forsterker følelsene du sitter med.

Kanskje hadde det vært lurt å snakke med noen om dette.
Det er umulig å gi noen grunn, annen en at noen rett og slett ikke tåler alkohol like godt som andre, og derfor blir deppresive eller aggresive når de drikker. Enkelte skal ha det til at de ikke tåler brennevin, men øl tåler de fint, noe som er tull. Det har ingenting med hva man drikker å gjøre, alkohol er alkohol, og det er promillenivået som avgjør formen til den enkelte.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Det er umulig å gi noen grunn, annen en at noen rett og slett ikke tåler alkohol like godt som andre, og derfor blir deppresive eller aggresive når de drikker. Enkelte skal ha det til at de ikke tåler brennevin, men øl tåler de fint, noe som er tull. Det har ingenting med hva man drikker å gjøre, alkohol er alkohol, og det er promillenivået som avgjør formen til den enkelte.
Vis hele sitatet...
Nja. Promillenivået er en funksjon av et dusin forskjellige ting. En viktig av dem er hva du drikker - det er ikke utenkelig at alle som "ikke tåler sprit" har et poeng, fordi man ofte drikker mer alkohol enn man ellers ville gjort, eller i et annet tempo - et shot forsvinner fort av innlysende årsaker, men .33-en med nesten nøyaktig like mye alkohol forsvinner sannsynligvis over en litt lengre periode enn det, for eksempel.

Og så kan man lure på forskjellen mellom 16ml alkohol/40ml og 16ml alkohol/330ml og hvorvidt det har noe å si selv om man justerer for tiden det tar å innta. Selv finner jeg ikke noen god info om dette i farta.
Det er umulig å si. Hjernene våre er forskjellig, og de samme rusmidlene påvirker derfor hver person forskjellig, og alkohol er et av rusmidlene vi har med flest forskjellige effekter på kroppen, så nøyaktig hvorfor du blir sint er det meningsløst å spekulere i, en bedre tanke vil være hva som trigger det for deg, hvordan unngå det eller eventuelt hvordan få det under kontroll.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Så lenge du ikke går løs på folk og dyr og istedet ødelegger dine egne ting som du har råd til å erstatte så ser jeg ikke noe negativt i å få ut aggresjon nå og da, såfremt det ikke blir en vane. Eller folk ser deg
ikke at det er bærekraftig eller sunt å holde på sånn.
Det høres ikke no gøy ut å drikke aleine hvis man blir Så sinna da, kanskje forandre rutinene
Sist endret av Bothrops; 1. juni 2021 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Kjøp deg en boksesekk
Sitat av robhol Vis innlegg
Nja. Promillenivået er en funksjon av et dusin forskjellige ting. En viktig av dem er hva du drikker - det er ikke utenkelig at alle som "ikke tåler sprit" har et poeng, fordi man ofte drikker mer alkohol enn man ellers ville gjort, eller i et annet tempo - et shot forsvinner fort av innlysende årsaker, men .33-en med nesten nøyaktig like mye alkohol forsvinner sannsynligvis over en litt lengre periode enn det, for eksempel.

Og så kan man lure på forskjellen mellom 16ml alkohol/40ml og 16ml alkohol/330ml og hvorvidt det har noe å si selv om man justerer for tiden det tar å innta. Selv finner jeg ikke noen god info om dette i farta.
Vis hele sitatet...
Ja, du har jo rett i dette, men det er jo akkurat dette jeg også mener. Det har ikke noe å si om du drikker sprit eller øl, du blir full på akkurat samme måte bare at promillenivået øker fortere med brennevin. Om samme person hadde drukket øl og oppnådd samme promille som når han drakk brennevin, ville personen fått akkurat samme idiotiske oppførsel.

Derfor mener jeg det er idiotisk å skylde på at man drakk brennevin slik som mange gjør. Det er ikke brennevinets skyld at folk blir idiot i fylla, det er promillenivået. Kunne like godt ha skjedd med øl, vin eller hva som helst.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det blir jo forskjell på å drikke en sixpack med øl i normalt menneskelig tempo og å hive i seg vodka shots. Stemningen og omstendighetene er ofte forskjellige.
Med ølet har du kanskje en sjangs til å kjenne at du begynner å bli idiot. Hvis man er for hurtig på spriten så kan man føle seg helt fin, så sier det bang første gang man reiser seg for å gå på dass.
Det er ikke en god unnskyldning, men kanskje en forklaring på hvordan noen kan "bytte personlighet" og ødelegge stemninga på under en halv time.
Sist endret av Bothrops; 2. juni 2021 kl. 00:18.
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Det er umulig å gi noen grunn, annen en at noen rett og slett ikke tåler alkohol like godt som andre, og derfor blir deppresive eller aggresive når de drikker. Enkelte skal ha det til at de ikke tåler brennevin, men øl tåler de fint, noe som er tull. Det har ingenting med hva man drikker å gjøre, alkohol er alkohol, og det er promillenivået som avgjør formen til den enkelte.
Vis hele sitatet...
Tror det kommer av at stigningen I alkohol skjer raskere med sprit og man kan overjustere langt enklere.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Det blir jo forskjell på å drikke en sixpack med øl i normalt menneskelig tempo og å hive i seg vodka shots. Stemningen og omstendighetene er ofte forskjellige.
Med ølet har du kanskje en sjangs til å kjenne at du begynner å bli idiot. Hvis man er for hurtig på spriten så kan man føle seg helt fin, så sier det bang første gang man reiser seg for å gå på dass.
Det er ikke en god unnskyldning, men kanskje en forklaring på hvordan noen kan "bytte personlighet" og ødelegge stemninga på under en halv time.
Vis hele sitatet...
Pleier å drikke øl når jeg er med folk, Når jeg er alene så deiser jeg ned munnfuller 40%. Tror jeg holder meg til bare øl fra nå av
Sitat av Sitronbrussomsm Vis innlegg
Pleier å drikke øl når jeg er med folk, Når jeg er alene så deiser jeg ned munnfuller 40%. Tror jeg holder meg til bare øl fra nå av
Vis hele sitatet...
Du sier at du er alene og deiser munnfullene med 40. Det får meg til å tenke at du drikker forholdsvis mye og ofte. Etterhvert som man utvikler et noe tettere bånd med alkohol så vil rusen kunne endre seg og man blir enklere sint eller liknende under rusen.
la være å drikke alene da så er den saken løst