Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Fortiden eller Framtiden?
Fortiden - 37,06%
Framtiden - 62,94%
Stemmegivere: 143. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  51 4944
Hei.
Jeg satt og diskuterte heftig med noen venner her om dagen.
Scenarioet var følgende:

Du har en tidsmaskin og kan på en eller annen måte reise i tid med en liten inretning i innerlommen din, du kan ved et knappetrykk sende deg tilbake igjen,
Du kan bare gjøre det en gang, og evt leve ut resten av livet ditt i den tidsepoken.
Eneste kravet er at jorden, med et klima som kan holde deg i live en stund eksisterer.
Du vill bli sendt til fremtiden, på akkurat samme sted som du står når du reiser i tid, med mindre det er noe fysisk som blokerer deg fra det, så havner du i nærheten, maskinen er såppass smart sier vi.
Sikkert mange andre smarte ting man kan gjøre som jeg ikke har utelukket, poenget er hva du helst ville oppleve\se, fremtiden eller fortiden, ikke hva slags smarte metoder du har klekket ut for og bli styrtrik, styre verden osv.
Selv om det er litt morro det også

Fortiden
Du kan reise tilbake til fortiden og gjennoppleve 1. eller 2. verdenskrig, eller kanskje dra enda lengere frem og se neandertalermennesker.
Også har vi dinosaurusalderen, og når vi snakker om lengere tilbake i tid enn det så snakker vi om vell om det ukjente.
Dette åpner selvsagt for vinne i lotto type triks, redde en død bestemor eller drepe hitler.
Spørsmålet er om du virkelig tror det er etisk riktig, og om du har lyst og bruke en slik sjangse på det

Fremtiden
2008 og fremover.
Dette var det jeg valgte.
Det og kunne se hvordan vi utvikler oss over de neste 100, 1000, 10'000, 100'000, 1'000'000 osv må være utrolig fett.
Dette åpner selvsagt for muligheter som og preventere ting som 9\11 i fremtiden, hvis du skulle være så heldig\uheldig og treffe i akkurat en slik tidsepoke.

Hva ville du valgt?
Sist endret av torsken; 17. desember 2007 kl. 20:28.
Må nok si det samme som deg. Jeg ville klart dratt i framtiden. For vi lærer jo om hva som har skjedd før. Men hva fremtiden byr på er det ingen som kan fortelle konkret.
1. Frem i tid, se lottotrekning.
2. Reise tilbake.
3. Delta i lottotrekning, med de rette tallene selvfølgelig.
4. PROFIT!!
Sist endret av maggis0; 17. desember 2007 kl. 20:36.
Må vel si det samme som ResQ, vi har hvertfall delvis informasjon om fortiden, mens fremtiden er helt ukjent. Ville selvfølgelig også være interessant å dratt tilbake til fortiden, besøke døde slektninger og venner, se de store herskerne på sine storhetstider osv. Kommer igrunn litt an på om jeg må velge kun 1 tid, eller om jeg i fortiden kunne valgt å se flere tider. Hvis ikke måtte valget ganske enkelt bli fremtiden, ettersom du da også kan lese om hva som er hendt de siste xxxx antall årene.

maggis0: Skal ikke tenke litt høyere gevinster og få med deg aksjekursene når du først er der da?
Sist endret av Zepplin; 17. desember 2007 kl. 20:47.
Sitat av maggis0
1. Frem i tid, se lottotrekning.
2. Reise tilbake.
3. Delta i lottotrekning, med de rette tallene selvfølgelig.
4. PROFIT!!
Vis hele sitatet...
Eller bare se lottotrekninga i kveld og så reise tilbake i tid til i går.

Ville selv reist til fremtiden av ren nysgjerrighet.
Sist endret av Gjøk; 17. desember 2007 kl. 20:46.
Sitat av torsken
Fremtiden
2008 og fremover.
Dette var det jeg valgte.
Det og kunne se hvordan vi utvikler oss over de neste 100, 1000, 10'000, 100'000, 1'000'000 osv må være utrolig fett.
Dette åpner selvsagt for muligheter som og preventere ting som 9\11 i fremtiden, hvis du skulle være så heldig\uheldig og treffe i akkurat en slik tidsepoke.
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke det blir store utviklingen 100, 1000, 10'000 eller 100'000 år frem i tid. Tipper det meste ligger øde da, enten så har vi sprengt hverandre i en atomkrig (eller med andre syke våpen) eller så tar klimaendringene overhånd.
Det minner meg om utsagnet til Einstein:

Sitat av Einstein
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Vis hele sitatet...
Dra tilbake langt i tid med en uzi - instant world domination.
Jeg hadde vell dradd tilbake i tid og funnet opp bilen, startet Windows, eller ett eller annet som ville gitt meg sinnsyt proffit.

Så i bunn og grunn, reise tilbake i tid, bli shtyrtrik, få masse gode foretningsideer, som jeg vet vil slå ann, fortiden er intresang den og, men den kommer tidsnok, det er også mer "Safe" og reise tilbake, da vet man hva man har i vente.
Sitat av Hardcore
Jeg hadde vell dradd tilbake i tid og funnet opp bilen, startet Windows, eller ett eller annet som ville gitt meg sinnsyt proffit.

Så i bunn og grunn, reise tilbake i tid, bli shtyrtrik, få masse gode foretningsideer, som jeg vet vil slå ann, fortiden er intresang den og, men den kommer tidsnok, det er også mer "Safe" og reise tilbake, da vet man hva man har i vente.
Vis hele sitatet...
Det enkleste er å kjøpe 100 akjser i Microsoft når de var i oppstartsfasen.
Deretter legger man aksjene i en bankboks, under sitt egen navn...
Profitt.
Altså ville man valgt penger og profitt istedenfor og finne ut noen av de største ubesvarte spørsmålene i dag?
Sist endret av ResQ; 17. desember 2007 kl. 22:22.
Sitat av Dinithion
Det minner meg om utsagnet til Einstein:
Vis hele sitatet...
Bare at det ikke har noe som helst å gjøre med tidsreiser.
Sitat av Grantax
Bare at det ikke har noe som helst å gjøre med tidsreiser.
Vis hele sitatet...
Har ikke din post heller....

Jeg ville dratt til fremtiden i et par år for å finne ut hva som var det store å invistere i, så reist tilbake til min tid med venner og familie å tjent meg steinrik
Dere tenker så vanskelig!
Dra frem i fremtiden, tipp på hester, fotball, lotto og jokern =)
Så er du rik nok
Sitat av Grantax
Bare at det ikke har noe som helst å gjøre med tidsreiser.
Vis hele sitatet...
Han tenkte nok på innlegget mitt.
Vi har bare ett univers, ett materielt og fysisk univers hvor det som har skjedd har skjedd. Det vil alltid være umulig å reise bakover i tid, men hvis man skal leke litt/fantasere litt, så kan man også nevne andre grunner til at det ville være umulig. Vi er alle resultat av en spesiell eggcelle og en spesiell sædcelle hos to spesielle mennesker. For at de to menneskene skulle møtes, bli sammen og ha et samleie på akkurat det tidspunktet hvor resultatet ble at akkurat de to cellene tilfeldigvis dannet et embryo/foster, er det ikke særlig mange flere en en årsaksrekkefølge som kunne ha gått forut. Hadde befruktningen skjedd bare et hundredels sekund senere eller tidligere, ville det f eks ikke vært den samme sædcellen som hadde nådd først frem til eggcellen og befruktet den. Så hvis man hadde reist bakover til noe særlig lang tid før sin egen unnfangelse, hadde man sørget for at man selv aldri ville bli født..Hehe. Bare ett av veldig mange tidsparadokser en kan tenke seg. Å "reise fremover i tid" ville derimot på en måte vært mulig for et menneske som hadde beveget seg i et super-romskip nær lysets hastighet, tiden går jo som kjent saktere jo større hastighet man har. Man kunne ha forlatt Jorda og reist en stund i den farten, så ville tiden ha gått mye fortere(vanlig hastighet)på Jorda enn i romskipet. I teorien kunne man i hvert fall gjort det, men å få noe så stort som et romskip opp i slik hastighet tviler jeg veldig sterkt på noen gang vil bli mulig. Bl a på grunn av energimengden det ville kreve.
Hilsen Drøggs, tørr og kjedelig skeptiker..
Sist endret av Drøggs; 17. desember 2007 kl. 22:45. Grunn: manglende setning
Sitat av Janpfo
Dere tenker så vanskelig!
Dra frem i fremtiden, tipp på hester, fotball, lotto og jokern =)
Så er du rik nok
Vis hele sitatet...
Hvordan skal det hjelpe deg? Du må dra TILBAKE i tid for å vite hva som skjer i "fremtiden".

Edit @Diablo:
Sitat av torsken
Du kan bare gjøre det en gang, og evt leve ut resten av livet ditt i den tidsepoken.
Vis hele sitatet...
Det er veldig unødvendig å bruke en tidsmaskin til å reise inn i nær fremtid når du gjør det automatisk selv.
Sist endret av Gjøk; 17. desember 2007 kl. 22:57.
Samme hva Drøggs sier, jeg ville reist til fortiden.
Fremtiden reiser vi jo inn i hvert sekund.
Sitat av GordonFreeman
Hvordan skal det hjelpe deg? Du må dra TILBAKE i tid for å vite hva som skjer i "fremtiden".
Vis hele sitatet...
Nei, ha drar til fremtiden tipper på whatever med gode gevinster, og taper. Men da vet han svarene, så han drar tilbake til opprinelig tid og tipper, nå med de korrekte svarene.
Sitat av GordonFreeman
Hvordan skal det hjelpe deg? Du må dra TILBAKE i tid for å vite hva som skjer i "fremtiden".
Vis hele sitatet...
*host* hvis du skulle vite hvem som vinner en fotballkamp, drar du tilbake i tiden du da?
Sist endret av jeppfi; 17. desember 2007 kl. 23:08.
Det som er totalt avgjørende er begrensningene. Man kan kun reise i en retning, og bare en gang. Det var dog svært behagelig at du utreder om de logiske bristene som alltid er glemt i tidsmaskinfilmer. Jeg tror det var i time machine at tidsmaskinen stod i ro hele tiden mens verden ble "spolt" fremover. Ca 3000 år senere var det tilfeldigvis enorme skyskrapere forann, bak og ved siden av tidsmaskinen, men ingen stod oppå.

Jeg hadde nok kjørt det gode gamle lottotrikset. Kanskje flere ganger tilogmed. Forskere sier at penger ikke skaper lykke, men jeg sier at mangel på penger skaper ulykke. One less worry to worry about.
Reist tilbake i tid, se meg selv bli født, ta på meg selv og se hva som skjer.

Dersom ingen ting skjer vil jeg leve videre uten å kontakte meg selv, skaffe meg falsk id (som i ny identitet og ikke som i "ATTENÅRKJØPEØL"!) og leve livet på å vinne i diverse tipping osv. Dette gjør jeg ved at jeg printer ut lister med resultater fra den tia jeg reiser til.

Når dagen "det andre jeg" tar avgjørelsen om å reise tilbake i tiden kommer. Får jeg heller "det andre jeg" til å reise fremover. På denne måten får jeg oppleve begge deler. I det "det andre jeg" velger å reise fremover opphører jeg å eksistere og kommer inn i "det andre jeg" og lever som videre.
Sist endret av shakin; 17. desember 2007 kl. 23:17.
Tiden vi lever i er dødskjedelig. Årene fremover ser ut til å bli dødskjedelige med innslag av flom.

Derfor vil jeg tilbake i tid, til Norge da tyskerene trakk seg ut. Tenk å være med på en slik utvikling.
Fremtiden, helt klart!
Fremtiden - Fordi da er sjansen for at jeg roter det til liten
Jeg kunne tenkt meg som sagt over her og oppleve at Tyskerene trakk seg ut og hele verden var i ekstase, fyfaen for en følelse.
Men tenk, bare tenk hva fremtiden bringer, åååååhh sikle sikle
Som Golder sier.. Fremtiden ser kjedlig ut.
Men, det å oppleve 1800 tallet? 1900 tallet? Krigen?
Hva med å ta livet av selveste Hitler? Mye mer gøy en å fare rundt i rommet med en
boks i lysets hastighet.
Altså, begge valgene gir muligheten til å vinne i lotto osv. så det er bare teit å velge etter det.

Fortid. Du kan enten sjekke lottorekka i dag og reise tilbake en dag og tippe.
EQUALS 100 mill på deg!
Fremtid. Du kan reise frem til i morgen og sjekke lottorekka for så å dra tilbake til i dag og tippe.
EQUALS 100 mill på deg!

Istedefor å ta livet av Hitler, ville jeg heller ha tatt livet av Jesus, Abraham eller Mohammed, og spart menneskeheten for en god del vrangforestillinger og elendighet, men det ville heller ikke ha vært noe vits i, da andre mennesker ville ha kommet opp med samme ideer.
(Drøggs: Selvfølgelig forutsetter min fødsel at både Hitler og Jesus har levd, men whatevah!)

Hadde vært kult og reist tilbake til Amerika og indianertiden og jaktet bøffler med spyd på villhester osv. kanskje tatt over makten med all visheten din fra fremtiden og blitt indianerhøvding.
DET, hadde vært en opplevelse, hadde jo vært kult nok og sett det fremtiden byr på også.
Sist endret av BakkiZ; 18. desember 2007 kl. 00:58.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Janpfo: Problemet er at når du finner ut resultatet er det for seint å tippe. Du må memorere resultater og dra til fortiden om det skal fungere.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Jeg ville reist tilbake 10 år og funnet opp facebook og youtube. De lotteripengene deres er lommerusk i sammenligning
Mye rart man kunne gjort. Ville dratt tilbake i tid jeg da.

Brukt flere måneder først, på å legge opp en skikkelig plan for investeringer/lotto/oppfinnelser som da ikke hadde skjedd.

Jeg ville lest endel vitenskap og pugget dette. Ville også rappet endel sitater, for så bli førsteman til mølla. Tenker jeg ville dra tilbake sånn at jeg var like gammel som meg på rundt 1920/30 tallet. Egentlig ville jeg dratt kortere, men jeg gjør det meste for å kvele Hitler en sen kveld hvor han maler stygge malerier.

Ting jeg ville eid, funnet opp, drept, sagt, inverstert i, vunnet...

- Microsoft | inverstert/eid
- Hitler | Torturert/drept
- Lotto | Vunnet det meste
- Playboy | Eid
- Generell teknologi ; Data, kamera, internett, radio osv.
- Sitater | Endel er tatt, men kan ta noen

Ville endt opp som en superrik og lykkelig mann (Playboy).

Edit: Så ikke at man kunne dra tilbake når som helst. Da ville jeg heller dratt 20 år fremover og skrevet ned alle viktige ting som har skjedd de siste 20 årene da. Så kunne jeg investert/funnet opp/vunnet i lotto i 20 år fremover.

Lenger enn det tør jeg ikke dra, ettersom verden bare blir mer og mer fucked up.
Sist endret av Crabman; 18. desember 2007 kl. 01:47.
Jeg ville reist fremover! Hvorfor ? Jo, fordi jeg er så nysgjerrig at jeg ikke kunna ha latt være ..

Også må man ikke glemme et par viktige ting med å reise bakover i tid: En liten glipp fra din side, i fortiden, kan forårsake ekstreme ting i fremtiden. la oss si at du helt uskyldig sier noe til en tilfeldig person, og den personen viser seg å være tipptipptipptipp-oldefaren din. Det du sa, kan, med enorme mengder uflaks og en solid dose idioti forårsake at du aldri blir født!

There you go, ditt eget lille tidsparadoks
Drøggs: Dersom man følger Hugh Everetts tolkning av kvantemekanikk (Oxford-interpretation/Many-worlds interpretation), har vi ikke kun ett univers, og man kunne kanskje ha argumentert for følgende:

I det du enten velger å reise tilbake i tid ELLER å la være, vil vi ha to nye dimensjoner med hvert sitt univers: Ett der du valgte å bli, og ett der du valgte å dra. Disse påvirker hverandre ikke; de eksisterer altså uavhengig av hverandre. Følgelig kunne tidsreisen tilbake i tid være mulig, selv mht paradoksene du presenterte. Du kunne hindre foreldrene dine i å møtes, du kunne ta livet av Hitler før han ble medlem DAP (eller sørge for at han kom inn på kunstskolen ), og du ville fortsatt leve videre normalt i universet der du valgte å bli.

Spørsmålet er jo selvfølgelig hvordan det å forhindre sin egen fødsel påvirker deg i det universet du gjør det i, der paradoksene tilsynelatende fortsatt vil være gyldige, men siden ingen (så vidt meg bekjent) har reist tilbake i tid under Everetts forutsetninger, er det vanskelig å si. Selv om de klassiske paradoksene som gjør at tidsreiser tilbake i tid virker umulige virker rimelig sannsynlige og vanntette, vet man jo ikke om de ville gjelde når flere dimensjoner virker samtidig. Man kan ikke utelukke at en form for "kompensasjon" oppstår.

Noen med bedre kjennskap til Oxford-tolkningen som kan komme med innspill?

Er ikke helt sikker på forutsetningene for ulike dimensjoner i strengteorien. Noen fysikkvitere som har peil?

Diskusjonen om tidsreiser tilbake i tid blir litt bite-seg-selv-i-halen-aktig, men det blir litt for lettvint å avslå det teoretisk bare fordi åpenbar fornuft strider imot det. Noen ville vel si at kvantemekanikk i sin helhet strider imot åpenbar fornuft (Einstein avslo teoriene fullstendig), men det forandrer ikke faktumet at kvantemekanikken er som den er allikevel.

Angående tidsreiser fremover i tid: Du ville nok aldri kunne få et romskip opp mot lysets hastighet pga masse-engeri-loven, så rent praktisk å reise i tid med "relativitets-metoden" er problematisk selv på et teoretisk nivå. Man har jo teoriene som baserer seg på tidsreiser ved hjelp av roterende svarte hull (der man kommer av et såkalt hvitt hull, som støter all materie vekk), eller ormehull, men de virker nesten så og si like vanskelig nådd som "relativitets-metoden".

Dette var kanskje litt off-topic, men skitt au.
Fortiden selvsagt, jeg vil se dinosaurer. Og klappe dem, selv om det koster meg livet <3
Sitat av Golder
Tiden vi lever i er dødskjedelig. Årene fremover ser ut til å bli dødskjedelige med innslag av flom.

Derfor vil jeg tilbake i tid, til Norge da tyskerene trakk seg ut. Tenk å være med på en slik utvikling.
Vis hele sitatet...
Det var da alle pulte hele tiden. (små norske soldater svømte til livs for å bli millitær)
Altså.. med unntak av hvis man har en enkelt hendelse man veeeldig gjerne skulle ha besøkt (woodstock, kennedy mordet, snakke med en død slektning e.l.) så er det vel kun få ting man har nytte av med en sånn innretning. Og det er

a) å ville leve i en spesiell tid i fortiden. Dette medfører at man må sjekke ut måter å tjene seg penger på i den tiden. Feks. lese seg opp på aksjekurser, hvem som vant superbowl, hvor man finner store rikdommer og kjøpe eiendom der osv osv. Ellers vil man mest sannsynlig ende opp som uteligger der :-P

b) Å ville leve i en spesiell tid i fremtiden. Dette er vanskeligere fordi man mest sannsynlig vil være akterutseilt både pengemessig (inflasjon.. ) og kunnskapsmessig (basic kunnskap om ting som er vanlig da). Man må da satse på at pengene man har på bok vil rente seg, eller investere i noe nå som gir nok avkastning til at man har penger når man havner i fremtiden. Jo lenger i fremtiden, jo større inflasjon og usikkerhet på de pengene man har investert, og jo mer utdatert vil man være kunnskapsmessig. Kortere tid i fremtiden vil gi større glede (playstation 5, genmodifiserte damer osv osv :-P ) men man er mer avhengig av økonomien man har idag.

c) reise frem i tid og innhente nok info til å tjene seg rik når man reiser tilbake til nåtiden.

d) reise tilbake i tid og tjene seg litt penger og så investere i ting man allerede vet skjer. (aksjer i microsoft og opticom.)

Uifra dette ville jeg vel antagelig satt så mye penger jeg kunne i banken med minium renteavkastning over inflasjonen (for å ha cash til å leve når jeg ankommer) og dratt til en dato ikke så altfor langt frem i tiden (10-20 år?), innhente og lære meg så mye jeg kunne om investeringsmuligheter, resultater av store sportsbegivenheter eller begivenheter med god avkastning. samtidig lekt meg med fremtidens hav av morsomheter innen elektronikk og filmer osv osv. (hvis det er mulighet til å ta med ting tilbake, selvfølgelig kjøpt morsomme ting som spillekonsoller, fete pc'er osv osv)
Sitat av shakin
Reist tilbake i tid, se meg selv bli født, ta på meg selv og se hva som skjer.

Dersom ingen ting skjer vil jeg leve videre uten å kontakte meg selv, skaffe meg falsk id (som i ny identitet og ikke som i "ATTENÅRKJØPEØL"!) og leve livet på å vinne i diverse tipping osv. Dette gjør jeg ved at jeg printer ut lister med resultater fra den tia jeg reiser til.

Når dagen "det andre jeg" tar avgjørelsen om å reise tilbake i tiden kommer. Får jeg heller "det andre jeg" til å reise fremover. På denne måten får jeg oppleve begge deler. I det "det andre jeg" velger å reise fremover opphører jeg å eksistere og kommer inn i "det andre jeg" og lever som videre.
Vis hele sitatet...
Den likte jeg, men hva med og få seg selv til og reise tilbake i tid? Få "Evig Liv" på en måte, helt til nyskjerrigheten tar over, og man sender seg inn i fremmtiden.

Tror at jeg heller som før sagt satser på og skaffe meg massive mengder rikdom, og bare leve livet som jeg ønsker det, eller kansje tillogmed kverket Hitler og tatt hannes plass, så lage min egen stat, der vi istedenfor jøder, skylder alt på misslykkede malere med små barter eller noe.

Kansje tillogmed få fingrene på en atombombe eller lignende, og utslette hele jorden, eller sette timeren til bomben på 3 timer eller noe, for så og reise tilbake til tiden jeg kom fra, vente noen timer, og se hva som skjer, om den fortsatt eksisterer i et slags "Paralelt univers" eller om den ikke finnes, og jeg bare blir sendt inn i vakum, eller en radioaktiv stein.
Problemet med tidsreiser er jo at de minste forandringer kan forandre store deler av verden slik vi kjenner den. Greit nok at Microsoft er store som fy i dag, men det er ikke sikkert de hadde blitt det hvis plutselig en wizz kom og investerte en drøss penger i dem helt i oppstartsfasen.

Andre mulige scenarioer kan være: Du reiser tilbake i tid og dreper Hitler. Sekundet Hitler er død så forsvinner du. Grunnlaget for at du skal eksistere har forsvunnet. Oldemoren din lagde ikke moren din og faren din ble aldri skapt fordi det aldri kom tyske soldater til Norge som befruktet din fars mor.

Dere skjønner tegninga!
Hadde vært sånn passe fett å reise frem i tiden, og se hvordan det gikk med menneskeheten.
Kanskje vi alle ble utryddet av naturkatastrofer som følge av global oppvarming, eller noe slikt! xD
Sitat av shakin
Reist tilbake i tid, se meg selv bli født, ta på meg selv og se hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Er du pedofil eller? "ta på" en liten unge :O
Vel... det er ikke så lett å finne ut det ved å reise frem i tid da. Enten så må man finne nøyaktig tidpunkt noe slik evt. skjer (hvis det skjer fort) eller evt. til et senest mulig punkt og lese historien. Reiser man til et punkt etter det har skjedd så er ikke informasjon om hva som skjedde osv. kanskje så lett å få tak i. (hvis menneskeheten er utslettet på en eller annen måte så er det vel også lite sannsynlig at man finner noen konkret info om hva som har skjedd. Internet er nok mest sannsynlig også i fremtiden avhengig av mennesker som opprettholder maskinparker og ikke minst infoen som flyter rundt)
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Tror jeg ville reist tilbake. Om man kunne pendla litt og hoppa mellom århundrene tror jeg at jeg ville prøvd å overvært store historiske hendelser etc.
Sitat av Deezire
Problemet med tidsreiser er jo at de minste forandringer kan forandre store deler av verden slik vi kjenner den. Greit nok at Microsoft er store som fy i dag, men det er ikke sikkert de hadde blitt det hvis plutselig en wizz kom og investerte en drøss penger i dem helt i oppstartsfasen.

Andre mulige scenarioer kan være: Du reiser tilbake i tid og dreper Hitler. Sekundet Hitler er død så forsvinner du. Grunnlaget for at du skal eksistere har forsvunnet. Oldemoren din lagde ikke moren din og faren din ble aldri skapt fordi det aldri kom tyske soldater til Norge som befruktet din fars mor.

Dere skjønner tegninga!
Vis hele sitatet...
Sekundet Hitler er død er han ikke død likevel, for da du opphører å eksistere, reiser du ikke tilbake i tiden og dreper da ikke ham.

Edit:
Sitat av GordonFreeman
Eller bare se lottotrekninga i kveld og så reise tilbake i tid til i går.

Ville selv reist til fremtiden av ren nysgjerrighet.
Vis hele sitatet...
Det fete da er at det da vil finnes to av deg! Vil ikke du da også loope? Første deg vil reise tilbake i tid igjen osv.. Vet ikke. Tenk så greit med en paradoks-korrekterende tidsmaskin som i Futurama Benders Big Score!
Sist endret av Kauder; 19. desember 2007 kl. 03:17.
Yay... tidsparadokset. Dette kan ta all evighet å diskutere og det finnes ingen fasit ^^
Hvorfor ikke bare fortsette med hva man ville gjort, istedet for å diskutere hvorvidt det er mulig i det hele tatt?
Fair enough.

Ville nok reist tilbake i tid. Som andre sier så er det store ting i historien en kunne tenkt seg å se på nært hold..
Det hadde vært skikkelig kult å reise tilbake til livets oppstandelse, finne den første lille krabaten, stamtingen, og tråkke på den. Ingen Hitler, ingen Stalin, Regan eller Carl Ivar.
Sist endret av CaptainP; 19. desember 2007 kl. 05:05.
Man må jo også tenke på at om man drar til fremtiden har alt som du ser skjedd uten din eksistens, siden du dro til fremtiden. Om man da drar tilbake, vil verden oppføre seg annerledes pga din påvirkning. Så man må altså tippe på ting man ikke kan ha innvirkning på, slik som feks Lotto.

Jeg ville garantert dratt til fortiden(om man ser vekk fra teite paradoks), pga man har større sannsynlighet for å oppleve kule ting ettersom man vet hva som skjer. Tenk på at alle hendelser man har lest om og tenkt "Der hadde det vært fett være!". Umulig å bestemme seg dog...

Fremtiden er mer usikker og man risikerer å komme til et øde, forlatt, iskaldt landskap. Bummer!
Tenk hvor depprimerende det er og reise til fremtiden og finne ut at Norge ikke eksisterer, familien din er død, du er død, jorden er ute av bane eller andre triste greier
Hvis norges eksistens opphører innen familien min dør ville jeg bli svært overrasket.
Jeg valgte fremtiden, av flere grunner. Se hvordan verden har blitt, ta med saker tilbake som jeg ville tjent MASSE på, og såklart funnet en data, og alle lotto tallene for 5 år, og vunnet masse penger