Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  654 421709
Har sett litt på denne tekken http://www.dmt.20m.com/ og virker som det er en lett og bra måte å gjøre det på, men så vidt jeg forstår må man også rense sluttproduktet her for å kunne røyke det, uten at det står hvordan man gjør det.
Noen med litt bedre kjemisk bakgrunn enn meg som vet hvordan det gjøres? Har lest at det kan brukes "ammonia" for å gjøre dette, men det vil ødelegge en del av dmt`n, og det hadde jo vært litt kjipt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nydelig post, kp til deg mentalmelt

Har akkurat bestilt DMT: The Spirit Molecule fra bokkilden, gleder meg som bare det,
håper den kommer innen 2 uker
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Don't count on it.. Bokkilden har elendig leveringstid. Jeg har ventet på Rick Strassmans Inner Paths to Outer Space i over tre uker nå. Useriøse folk as..

Men du har ihvertfal noe spennende å se fram til =)
Er det en sikker rus eller kan man bli helt lost, syk i hodet, dritkvalm etc.? Noen som vet hvor avhengighetsskapende det er?
Sitat av Bokka
Er det en sikker rus eller kan man bli helt lost, syk i hodet, dritkvalm etc.? Noen som vet hvor avhengighetsskapende det er?
Vis hele sitatet...
Dette er jo ikke et stoff man bare tar for å ta noe, men mer en spennende og lærerik reise, har ikke prøvd DMT selv men håper en dag jeg for den store muligheten.

Btw er ikke mulig å bli avhenig av det, har faktisk hørt at DMT hjelper viss man vil bli kvitt diverse narkotika abstinenser.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Vasall
Etter at jeg har begynt å praktisere DMT har det hendt at jeg nå og da kjenner det kommer eimer av DMTlukt rundt i byen.
Noen ganger når jeg går på gaten, men også innendørs.
Og den lukten er så minnefremvekkende og sær at jeg føler meg nesten påvirket av den. Er det jeg som pluselig assosierer alle liknende lukter, selv om det er svært få av dem, med alvekrydderet eller har en stor del av Oslo allerede tatt DiMiTri til sitt hjerte? Eller er det kanskje hjernen min som har begynt å gi meg små jolts av DMT når den føler for det? Alle mine teorier virker uholdbare. Andre som har opplevd liknende? Teorier?
Vis hele sitatet...
Snodig. Jeg har opplevd det samme etter sist inntak av n,n DMT. Dette var vel i slutten av april/begynnelsen av mai, og jeg kjenner tidvis fremdeles at lukten pluttselig kan sprette frem. Hva som gjør det har jeg ingen teorier om, ei heller spekulert i før jeg nå så at andre (du) har opplevd det samme.
Kanskje på tide å tide å begynne spekulere? =)
Jeg har ett spørsmål, kan man oppnå samme opplevelsen gjennom å meditere?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av asdfbooi
Jeg har ett spørsmål, kan man oppnå samme opplevelsen gjennom å meditere?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan man ikke. Det blir en helt annen sak.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Hvordan er NN, DMT i forhold til Salvia, egentlig?

OG

Er det mulig for en hvermansen å få tak i DMT uten å være en småkriminell kjemiker, som BattleCat kalte dere så fint?
Sitat av asdfbooi
Jeg har ett spørsmål, kan man oppnå samme opplevelsen gjennom å meditere?
Vis hele sitatet...
Kan jo høre litt hva Terrence Mckenna sier om meditering og psycedelicas.
http://youtube.com/watch?v=oun9nCG9qPM

Jeg mener det er en connection mellom dem , da jeg har lang erfaring med meditasjon. Men de er 2 forskjellige ting. Begge er forskjellige metoder for å oppnå indre kunnskap i deg selv.

Og ikke noe problem å meditere hver dag, men å gå på tur hver dag, blir du veldig utslitt i hodet av.
Sitat av Jozeph
Kan jo høre litt hva Terrence Mckenna sier om meditering og psycedelicas.
http://youtube.com/watch?v=oun9nCG9qPM

Jeg mener det er en connection mellom dem , da jeg har lang erfaring med meditasjon. Men de er 2 forskjellige ting. Begge er forskjellige metoder for å oppnå indre kunnskap i deg selv.

Og ikke noe problem å meditere hver dag, men å gå på tur hver dag, blir du veldig utslitt i hodet av.
Vis hele sitatet...
skal ta en titt på linken der

kult, prøvde for første gang å meditere for en uke siden til denne videoen http://youtube.com/watch?v=7_2lCcVMVvo&feature=related, starter å få litt grepet på det nå, å jeg må si. WOOW, meditering er mitt nye rusmidel, beste som har hendt kroppen min tror jeg, har litt erfaring etter opplevelser på sopp så jeg "liksom" skjønner hvordan det funker.
Sist endret av FranzLiszt; 11. juli 2008 kl. 20:31.
Det er jo tydelig at dette er psykoaktivt, men det virker som om dette ikke er som alle andre psykoaktive stoff, som fører til litt schizofreni på en måte, men mer som en dose med drømmer :P Lastet ned The spirit molecule, og har lest gjennom boka og sett noen klipp om dette. Men lurer fortsatt på et par ting:

Ok. Vi spiser n,n DMT hele tiden, men kroppen bryter det ned, slik at vi ikke får virkningen. Men om natten tripper vi sykt på det i 8 timer (varierer).
Kan noen som har tatt dette forklare litt bedre: virket det som en søvparalyse? eller sovnet du og drømte praktisk talt? Bare husket alt godt?

Takker for svar.
Sitat av Bokka
Det er jo tydelig at dette er psykoaktivt, men det virker som om dette ikke er som alle andre psykoaktive stoff, som fører til litt schizofreni på en måte, men mer som en dose med drømmer :P Lastet ned The spirit molecule, og har lest gjennom boka og sett noen klipp om dette. Men lurer fortsatt på et par ting:

Ok. Vi spiser n,n DMT hele tiden, men kroppen bryter det ned, slik at vi ikke får virkningen. Men om natten tripper vi sykt på det i 8 timer (varierer).
Kan noen som har tatt dette forklare litt bedre: virket det som en søvparalyse? eller sovnet du og drømte praktisk talt? Bare husket alt godt?

Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Viss jeg husker riktig, har det aldri blitt bevist at det er DMTen som får oss til og drømme, det er bare en teori.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Bokka: Man kan ikke sammenligne det med en drøm, ihvertfal ikke uten å strekke seg veldig langt. Det er som en reise inn i en annen dimensjon, helt våken og bevisst. Din egen bevissthet endrer seg tilsynelatende ikke under opplevelsen, men du kommer rett og slett inn i en annen verden akkurat slik som du er til vanlig, helt klar og våken.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Joey
Hvordan er NN, DMT i forhold til Salvia, egentlig?

OG

Er det mulig for en hvermansen å få tak i DMT uten å være en småkriminell kjemiker, som BattleCat kalte dere så fint?
Vis hele sitatet...
Jeg quoter meg selv, i håp om å få svar på det jeg lurte på.

Beklager.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Joey: DMT og salvia er helt forskjellig, eneste likhetene er at opplevelsen er veldig intens, og at man kan møte på entiteter. DMT føles mye tryggere og mer "riktig" enn salvia som stort sett bare produserer en merkelig, uforståelig og forvirrende opplevelse.

Angående tilgjengelighet så diskuterer vi ikke det her, men du kan naturligvis ekstraktere det fra diverse planter uten at du trenger å gjennomføre en komplisert syntese.
Sitat av mentalmelt
Bokka: Man kan ikke sammenligne det med en drøm, ihvertfal ikke uten å strekke seg veldig langt. Det er som en reise inn i en annen dimensjon, helt våken og bevisst. Din egen bevissthet endrer seg tilsynelatende ikke under opplevelsen, men du kommer rett og slett inn i en annen verden akkurat slik som du er til vanlig, helt klar og våken.
Vis hele sitatet...
Takker for svar, mentalmelt. Ser du har satt deg skikkelig inn i dette =)
Er det noen som kan forklare meg litt rundt det at ayahuasca kan fjerne angst, sliter med angst og vurderer sterk og dra til en såkalt ayahuasca klinkk.
Er det noen som har en Norsk oppskrift på DMT?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ærlig talt.. Hvis du ikke kan lese en engelsk syntese så kan jeg garantere deg at du ikke er i stand til å gjennomføre en heller. Dette er ikke bollebaking...

Paranoy har forøvrig skrevet en norsk ekstraksjons-tek her i denne tråden. Ville heller gått for den om jeg var deg..
Noen som har peiling på hvordan DMT, eller eventuelt annet psykedelika påvirker blinde eller døve folk?
det har jeg også lurt på, får blinde folk visuals?

jeg fant en tripprapport fra ei blind dame faktisk, ho tripper på sopp da, men men:

I'd rate this as a level 2 trip. Well, it happened last Sunday. First, a little background.
I'm 35, blind, being treated for depression and anxiety disorder. However, I've always wanted to go on a psychedelic trip. I researched as much as I could. I decided in favor of the "magic mushroom" experience, rather than acid.
Because I've been blind since birth, I wondered if a trip would allow me to "see", that is to imagine what sight might be like--particularly color.
After eating about eight mushrooms, I waited. I was a little nervous, but also excited as this is something I've always wanted to do but never had the opportunity before.
I didn't feel any nausea or anything. After a while, I started laughing about almost every line of dialogue in the "Star Trrek" episode I was listening to. I couldn't understand why the characters were so angry. Why be angry about anything, I was thinking. By the way, that is not normal for me. I was very relaxed--but where were the hallucinations?
I asked my husband, who is also blind and who has done shrooms before. He said "Be patient." Okay, I went with it. Soon, everything began to
feel pretty. I felt small and dainty. Standing out on my balcony, my long nightgown, moved by Maui's gentle trade winds, became for me a
wedding gown. My head was filled with Aladdin's lamp, a sense of great beauty. Not visual; emotional. At midnight, I went for a walk around
the complex where I live. Hawaii, beautiful anyway, felt more so to me. I just had to be outside. I felt in no way "on drugs", "stoned" or high. I felt absolutely in control. I didn't even feel the anxiety I would have normally felt when I discovered that I had gotten turned around
in the parking lot. I thought: So what? I'll figure it out, and in the meantime, I'll enjoy this beautiful Hawaiian night.
When a lady drove into the complex, I waved an aloha, and she stopped. I asked her if she could get me back on track. Then I told her I'd done some shrooms, that I was feeling wonderful, and wanted to go for a walk. So, that's what we did. Not immediately back to my place, but around the block. Still, no hallucinations.
I got back inside, lay down on the couch and Wham! What felt like light began to shine upon my head, about where the third eye is. I have never seen light, but that's what it felt like to me. Light. I realized then, that Mother Earth was gentle, God is good, and there was nothing to
worry about. I felt little-kid happy for the first time in a long time. I realized intuitively, not judgmentally, that I was sometimes cross with my kids because they had this little-kid happiness, and I had grown up and lost mine. I realized that I envied them their youth, their lightness of heart, and their sight. This realization was gentle, not shaming. The couch I lay on seemed to rock me in its arms. The air smelled like chocolate. Beautiful presences were near me. I felt a loving God smiling above me. I came down gently, and went to bed.

To tell the truth, I have experienced more anxiety or paranoia on marijuana and coffee. I wish my doctor could prescribe psilocybin for my depression and anxiety disorder rather than Paxil. Or both. Perhaps I had beginner's luck; I don't know. But it was wonderful, and I am, at this writing, definitely a psilocybe fan.
Peace,
Thea.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Joachimm; 22. juli 2008 kl. 23:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til vasall angående DMT lukt:

Jeg har ingen teori på hvorfor dette forekommer, men jeg har selv opplevd dette. Det er nå ikke så altfor lenge siden jeg hadde mine forsøk med DMT, og jeg har merket den særegne duften ved noen anledninger her nede i Spania (hvor jeg befinner meg for øyeblikket). Hver gang jeg har luktet den har jeg fått flashback fra oppturen, og i et lite blunk har rommet sklidd fra hverandre akkuratt slik jeg opplevde da jeg begynte å trekke. Jeg har i tillegg til dette hatt noen rimelig spaca drømmer ulikt noe annet jeg har opplevd før, hovedsaklig drømmer hvor jeg har fått de skarpe og lyse hallusinasjonene DMT gir. Kan være mange grunner for disse drømmene, men de sitter rimelig godt klistret til hukommelsen, og etter hver av disse drømmene har minner og tanker fra DMT reisen dukket opp.
Sist endret av Sky; 30. juli 2008 kl. 18:19.
Sky:
Så bra! Tror det er viktig at vi begynner å huske disse tingene, tiden er inne for å ta tak i de spørsmålene spirituelle opplevelser som DMT-flashet stiller og forsøker å lære noe av det.

Beerviking: Ayahuasca kan ikke fjerne angst som ved et trylleslag, men den kan absolutt hjelpe deg med å finne ut nøyaktig hvorfor du har angst og hvordan du skal hente frem energien i deg selv til å kvitte deg med den.

Det imidlertid er ikke noe entotre-greie der man drikker litt aya og så er man frisk. Hver aya-session kan sammenliknes med mange års terapi komprimert inn i noen får timer. Det kan være en særdeles tøff vei å gå og man må være seriøs, tålmodig og sterk.
Men kort fortalt så kan ayahuasca, drukket med konkrete intensjoner, disiplin og respekt og helst guidet av en erfaren sjaman, gjøre underverker for et hvilket som helst psykologisk eller spirituelt problem man måtte ha.
Vasall:

Helt klart at dette er viktig, men DMT opplevelsen er kanskje det vanskeligste og mest uforståelige vi kjenner. Det skal mye til for å skjønne hva dette virkelig er for noe, og de to siste ukene har jeg vært preget av tanker, følelser og drømmer angående dette. Det er for det meste bare kaos i tankene, og jeg får ikke plassert dem. Har også hatt et par flashbacks i fullt våken tilstand. Det er tydelig at dette har stor betydning, og at jeg ikke får gitt slipp. Hadde f.eks en drøm hvor en middelaldrende mystisk dame kastet et støv på meg, hvorav jeg umiddelbart så alt foran meg transformere seg inn i noe helt annet. Rett etter dette lå jeg plutselig på rommet mitt og stirret ut i luften, antagelig i en halvvåken tilstand. Jeg hadde fremdeles hallusinasjonene DMT gir, og ut av det blå streifet det noen entiteter/et eller annet gjennom rommet. Jeg lukket deretter øynene og så farger og mønstre. Lukket opp øynene igjen så var rommet mer eller mindre normalt, og jeg sovnet igjen. Under hele drømmen var jeg også akkompagnert av rushet og den flytende/flyvende følelsen. Vet ikke om det bare er jeg som er blitt gal eller om kanskje noen andre har opplevd lignende?
Hmm, høres ut som du kanskje har opplevd søvnparalyse. Noe som henger sammen med REM søvn som av mange forbindes med DMT. Mulig det er en sammenheng?
Kunne du bevege kroppen din mens dette skjedde eller bare øynene? Rushet du beskriver har jeg hørt flere som har hatt søvnparalyse oppleve.
Uansett når du har hatt en så kraftig opplevelse som DMT gir, vil det selvfølgelig prege tankegangen din en stund fremover, noe som også vil påvirke drømmene dine.
Opplevde lignende ting etter min første kraftige sopptur(ikke at det kan sammenlignes med DMT :P), men det vil nok mest sannsynlig avta og gi seg etter en stund skal du se
Sist endret av flipsyde; 1. august 2008 kl. 19:33.
Ja, samme tanken slo meg også, men jeg dro det opp fordi dette har forekommet kort tid etter min DMT opplevelse, og ikke bare en gang heller. Det er en liten hake tho, jeg kunne bevege meg. Jeg brukte ikke bare øynene for å se meg rundt i rommet, jeg vrikket også hode til side. Det var ihvertfall det jeg tror jeg gjorde, men jeg skal ikke nekte for at jeg mest sannsynlig lå helt stille under det hele. Men iogmed at jeg "snudde" meg og så på min kamerat som lå ved siden av, noe som ville vært fysisk umulig uten å snu på hodet, så kan det hende at dette faktisk var tilfelle. Og ja, klart at slike opplevelser limer seg fast til deg, og preger så og si det meste med hverdagen din en stund etterpå. Klart er det også, for mitt vedkommende, at DMT har hatt størst påvirkning, både på godt og vondt. Litt av en reise var det, en reise som nesten må bli gjentatt, men ikke med det første =)
Jegtenker at det kan ha noe med reaktivisering av latente utrente psykiske krefter å gjøre. Mange mennesker opplever paralysesøvn og OBEs(Out of Body Experiences) i perioder av livet. Spesielt i ung alder, før sinnet har lukket seg pga. den kulturelle "sosialiseringen". Jeg kan ihvertfall huske mange merkelige bevissthetsnivåer jeg opplevde som barn. Det kan hende DMT rett og slett reaktiverer hjernefunksjoner som har ligget på standby gjennom oppveksten og øker ens evne til å oppfatte ikke-matrielle virkeligheter parallet med vår verden, augmentere ens astral projeksjonsegenskaper og generelt intensifisere psykiske, magiske og sjamanistiske evner hos den som lar det skje. Dette kan også forklare det svært vanlige handlingsforløpet i DMT-visjonen der merkelige entiteter opererer eller på annet vis justerer/forbedrer oppleveren.

Men Sky, det kan være viktig å finne roen igjen etter en slik opplevelse, få snakket ut om det og sånn, ja, men så forsøke å aplisere det til livet sitt på en konstruktiv måte, istede for en obstruktiv. Mediter på visjonen din, tegn eller lag musikk eller skriv det du opplevde osv. så du får det ut av systemet. Tar gjerne en prat om emnet med deg en gang

Og som du sier, en reise man ikke trenger å ta altfor ofte. Seriøs, ansvarlig og respekterende andvendelse av naturens gaver, ikke virkelighetsrømmende loketripping.

And remember to SMIIILE
Hehe, jeg smiler bredt. Men interessante poeng du drar fram. Jobber med saken, har hatt mye tid for meg selv til reflektering over opplevelsen, og begynner nå å komme til ro. Har også snakket ut om opplevelsen med nære venner, som har løftet litt fra skuldrene. Var på ferie rett etter hendelsen og er nå hjemme igjen, noe som hjalp en overraskende god del. Borte bra men hjemme best! Men ikke misforstå meg, DMT var på ingen måte noen dårlig opplevelse, det tok simpelthen et godt balletak på meg, noe jeg egentlig regnet med det ville. Dette molekylet er trossalt ikke hverdagskost. Tar gjerne imot en prat om emne, bare å gi lyd fra seg
Sitat av Vasall
Og som du sier, en reise man ikke trenger å ta altfor ofte. Seriøs, ansvarlig og respekterende andvendelse av naturens gaver, ikke virkelighetsrømmende loketripping.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med virkelighetsrømmende loketripping?
Sist endret av Mullah; 9. august 2008 kl. 20:11. Grunn: Forkortet quote
Akkuratt det som står der. Altså, tripping uten mål og mening, tripping bare for å trippe. Det er jo mange som bruker psykedelika rent rekreasjonelt, og rekreasjonelt bruk er ikke et spirituelt bruk, og man turer mer "for the fun of it". Hence; Virkelighetsrømmende loketripping. Er det noe DMT ikke egner seg til, er det virkelighetsrømmende loketripping =)
Sist endret av Sky; 9. august 2008 kl. 23:15.
Hehe fint du sa fra, jeg trodde han mente noe helt annet en du nettopp sa :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
"The theory of Timewave Zero was revealed to Terence by an alien intelligence following a bizarre, quasi-psychedelic experiment conducted in the Amazon jungle in Colombia in 1971."

Det er ubegribelig, i såffal når den "sprøe" teorien om Timewave til Mcenna faktisk stemmer, det utrolige med det er att ca 90% av verdens befolkning anser psykadelika som ett dop, å når mcenna opplevde dette møte med den eniteten under en psykadelika opplevelse å tar med seg informasjonen tilbake til virkeligheten å klarer å sette sammen en tegning som stemmer på mange måter er utrolig.

Jeg synes det er forkastelig att ikke proffesjonele vitenskapsmenn/forskere ikke studerer dette molekylet 100%. Vel, det vet jeg ikke noe om, men i hvertfall fortsetter der mcenna slapp, jeg føler vi går glipp av noe stort i dette undervurderte universet.
Sist endret av FranzLiszt; 26. august 2008 kl. 11:04.
evievu:

Nå var det forsåvidt Psilocybin-sopp McKenna eksperimenterte med når han fikk med "Logos" som lærte han om I Ching systemet og Timewave zero, men er veldig enig i det du sier. Det har, ihvertfall frem til nå nylig, vært alt for lite søkelys fra den intellektuelle og akademiske elite på Dimethyltryptaminene. Og det er nettopp denn type oppmerksomhet som et emne må få for å bli tatt seriøst av myndigheter og mannen i gata.

Faktisk synes jeg den manglende interessen for DMT og liknende mirakelstoffer nesten har vært mistenkelig manglende. Som om man nesten kan se røykteppet som har blitt lagt over emnet av maktfolk med interesser i å holde folk vekk fra sannheten for å kunne høste inn mest mulig matriell profitt på dem.

Men nå har jo både Dr. Strassman, Graham Hancock, Daniel Pinchbeck og liknende karakterer fra den Hofmannske/McKennaske/Huxliesque arven begynt å sloss tilbake, så ting begynner å love bedre for Åndemolekylet og en sårt nødvendig fusjon imellom Sinn og Ånd, imellom Vitenskap og Spiritualitet virker å være nærmere en realitet enn noensinne.
Jeg gleder meg
maps.org holder fortsatt kampen oppe mot myndighetene. Men møter stadig store utfordringer fra høyere hold..

Det vil nok ta veldig lang tid før vi kommer betydelig lengre i forskning på det spirituelle/psycedelisca, siden normal vitenskap kommer først. Og de er stemplet med dop merket, og farlig... Noe som stadig blir motbevist.
Vasall:

Beklager, det viste jeg ikke. Vi får vel bare dele informasjon med hverandre og explore å diskutere rundt dette stoffet på egen hånd helt til noen smartinger der ute klarer å overbevise myndighetene om DMT. Hvis det noen gang vil skje, har jeg en følgende plan.

Hva om skoler/studier har startet å undervise elever om dette stoffet, frivilig. En undervisning fra A til Å om dette molekylet,hele historien fra scratch. Elevene skulle kunne vite alt, hva/hvordan de skal reagere under denne opplevelsen å hva de ikke/skal gjøre. Det skal helst være elever som tar dette som en videre utvikling i livet og fremtiden å ikke en "rus". Hvis alle skoler har godkjent dette å startet med det, hva har skjedd? har det blitt misbrukt? har alle fått en nytt syn på verden å blitt fredelig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg skjønner entusiasmen din, men ta litt forbehold.
Jeg vet ikke hvilken aldersgruppe du snakker om å lære her, men når du snakker om skoler så får man ideen at du har lyst å gi det kraftigste psykedelika kjent til mennesket til barn?

Psykedelika av dette kaliberet er ikke noe man bør eksperimenterer med uten å resten av livet sitt på stell, og å gi det til folk som er midt i prosessen av å finne sin plass i samfunnet er så aldeles ikke en god idé.

Vi har bare begynt å skrape på overflaten av hva DMT faktisk er, om noen av de litt far-out teoriene til rick strassman, mckenna e.l. viser seg å ha noe sannhet i seg kan vi bare spekulere i.

MYE mer forskning må gjøres, og å servere folk DMT uten å virkelig skjønne hva som foregår er ikke måten å gjøre det på.
Dodecha:

Jeg ble vel litt for slukt opp i alt dette alt for fort, har lest så utrolig mye om det på så kort tid, å jeg klarer ikke stoppe tenke på det. Jeg klarer serriøst ikke å sove. Men ja, jeg hopper over på din side å legger meg enig i det du sier.
Evievu : vil du støtte DMT forskning og slikt , så kan du alltids donere penger til organisasjoner som jobber med å få psycedelica inn i universiteter igjen. Som feks

Donasjoner: http://www.maps.org/catalog/product_...roducts_id=103

Og før du evt lar entusiasmen din ta overhand. ( vet hvordan du har det ) les denne lille artikklen med div scenarioer hvordan støtte.

So yo want to be a Psycedelic reasearcher: http://www.maps.org/students_research.html

Ble selv veldig oppslukt av div psycedelicas for noen år siden, og eneste jeg snakket om gjorde og tenkte på var det..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen spørsmål anngående yopo seeds her..

Hvordan er sniffing kontra røyking?
Og slipper du magesjauen om det røykes, eller gjelder oppkast-faktoren mest ayahuasca?
Har prøvd både å sniffe og røyke det. Røyking er langt mer behagelig viss du ser bort ifra drittsmaken. Når jeg sniffa det begynte jeg å blød store mengder neseblod, spydde opp hele magesekken samt blod, hadde store vanskeligheter med å puste i tilegg var det rennende elver fra begge øyner.

Av røykingen fikk jeg en kortvarig deilig euforisk følelse mens å sniffe det ikke ga noe funk.
Kanskje litt off topic, men er det mulig å få tilsvarende effecter ( spirituell tankegang, reise, å andre virkninger som Dmt / 5-meo-dmt) uten å måtte rafinere råstoffene? Er det mulig å bruke andre planter, sopp... eller kortsagt andre fremstilte "rusmidler"?
Sist endret av bloodworm; 9. september 2008 kl. 01:16.
Sitat av bloodworm
Kanskje litt off topic, men er det mulig å få tilsvarende effecter ( spirituell tankegang, reise, å andre virkninger som Dmt / 5-meo-dmt) uten å måtte rafinere råstoffene? Er det mulig å bruke andre planter, sopp... eller kortsagt andre fremstilte "rusmidler"?
Vis hele sitatet...
Store doser LSD, psilocybinsopp og fluesopp gjør nok susen der - men de varer jo betydelig lengre.
Okey, nå er det ikke så alt for lenge til min første reise på n,n DMT.
Har mye erfaring og kunnskap innenfor det meste av psykoaktive stoffer, men ikke så alt for mye innenfor psykedelia, utenom kanskje 40-50 salvia extract "tripper", men vil ikke si at salvia påvirket meg på en psykedelisk måte. Har også hatt EN tripp på psilocybe sopp av typen thai cubenesis. Da på rundt 35g fersk i amsterdam. Fikk en bad trip pga noe jeg vil tro er min manglende evne til å "kontrollere" tankene mine. F.eks VET jeg at det er noe jeg ikke bør tenke på, så er det veldig lett for tankene mine å vandre innom akkurat det temaet. Både i hverdagen og under påvirkning av substanser. Er dette noe jeg bør bekymre meg for på n,n DMT? At midt under trippen vandrer tankene til ting jeg vet vil påvirke meg på en veldig negativ måte. If so, hvordan vil det påvirke opplevelsen på DMT? Vil ALDRI ha en bad trip på DMT, men har fortsatt veldig lyst til å prøve det for å se hva det har å vise og lære meg.

Lurer også på(dere som har prøvd det) hvordan en slik opplevelse påvirker hverdagen etterpå? Hadde faktisk en endret personlighet noen uker etter sopp turen min, på både godt og vondt, men dette avtok vel i stor grad etter en stund. Det jeg da lurer på er om DMT fører til stor endring av personlighet og tankegang i tiden etterpå, vil det bli veldig merkbart? Vil den "endrede tilstanden" for å si det slik avta etter tid? Eller vil det forandre meg for resten av livet?

Ble en del spørsmål her men dette er et viktig tema for meg og vil gjerne være mest mulig "forbredt" på hva jeg kan forvente meg.
Flipsyde:

DMT gir ikke mindfuck, du er helt klar i hodet. Antagelig klarere enn noensinne. Å falle inn i negative tankespor om hverdagslige ting er neppe tilfelle om du opplever sterkt ubehag under trippen. Det går for det meste i en intens frykt på grunn av DMT sine svært kraftige effekter, spesielt på oppturen. Fordelen her er at trippen er såpass kort, 5-10 minutter, så det er bare å holde seg fast.

Angående spørsmålet ditt om hvordan opplevelsen vil påvirke deg er vanskelig å si. Det avhenger jo helt av hvilke forutsetninger du har med deg inn i trippen, i det hele tatt hvordan du er som person. Videre så varierer jo opplevelsen fra person til person, og gang til gang. For alt du vet kan det påvirke deg sterkt, eller du kan trekke på skuldrene og ikke tenke så veldig mye mer på det. Alt ettersom. Men om jeg skal trekke en konklusjon, så ja, det vil nok påvirke deg. Du vil mest sannsynlig få veldig mye å tenke på (sett at du får en breakthrough), og vil nok ikke være opptatt av så mye annet enn det du opplevde for en stund etterpå. Som med det meste annet, vil dette avta med tid, men glemme det vil du nok aldri gjøre =)
Sist endret av Sky; 15. september 2008 kl. 16:18.
Okey, takk for svar
Glemte en ting. Hvordan vil du si DMT fungerer som en egen "problemløser" i forhold til andre mer langtids virkende psykedelia som psilocin eller LSD hvor man har god tid til å tenke gjennom ting?
Har du hatt noen "aha" opplevelser om deg selv, eller går det mer på tanker om universet, naturen og virkeligheten osv...?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Som vertøy for selvinnsikt og personlig utvikling så er ikke det å røyke DMT noe godt alternativ. Opplevelsen er alt for intens og kortvarig til den type bruk. Du vil naturligvis sitte igjen med utrolig mye å tenke på, men det er tanker som gjerne går i en litt annen retning.

I form av ayahuasca derimot fungerer DMT ypperlig som vertøy for selvinnsikt, økt bevissthet etc.
Sist endret av mentalmelt; 17. september 2008 kl. 11:14.
Absolutt korrekt mentalmelt. DMT er mer enn reise inn i noe svært ukjent og alien, men samtidig noe overhvelmende kjent. Tankene du antagelig kommer til å sitte igjen går langt bort fra deg selv, men til noe som du gjerne vil oppfatte som noe større. Det er bare et lite flash, før du vet ordet av det er det over og du sitter igjen som et forbauset og stort spørsmålstegn, men med en stor takknemlighet for hva du har blitt vist.
Sitat av Rottegift
Store doser LSD, psilocybinsopp og fluesopp gjør nok susen der - men de varer jo betydelig lengre.
Vis hele sitatet...
Så med andre ord vil en måtte sitte å spise fleinsopp å trippe i et par timer??
(Ettersom eg ikke har noen kontakter innen DMT...)
Off nei, kjenner meg såpass godt at eg hadde nok fått noia etter et par minutter på sopp, så flein er nok ikke et kall for meg for meg ettersom varigheten ikke hjelper på.

Har tenkt lenge på DMT å hadde vert utrolig spennende å prøvet ut noe sånn ettersom eg er en liten filosof til vanlig., hehe...

Knall tråd folk´s!
Sist endret av bloodworm; 22. september 2008 kl. 06:23.
vil ikke anbefale DMt ,om du ikke har erfart noe annet innen psykedelikas fra før av.
Har aldri testet DMT selv, men tatt mine turer innen mange av de andre stoffene.. Og DMT er fortsatt litt "skremmende" samtidig spennende for meg. Får litt hjerte rytme bare ved tanken av å bli dradd avgårde slik det gjør.

Så om du absolutt må/vil teste DMT, ta en mild tur på annen psykedelikas først f.eks sopp, 2C-(B.E.I). Slik at du vet litt hva det handler om.

Men som sagt bare midt råd, du bestemmer selv hva du vil Bloodworm.