Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2528
TV2 hjelper deg hadde en test av mobiler med kamera for ei stund sia...Fant link til siden av testen på tv2.no, men med min flakks er akkurat den siden nede..Eneste av alle sidene som er der også som jeg kan se

Menmen..over til saken.. Noen som har resultatet av denne testen? Har nemlig planer om å kjøpe ny mobil, da med kamera..Er så evig mye å velge mellom for tiden så alltid greit med litt tester eller erfaring

http://tv2.subnett.no/nyheter.asp?c4...g&search=S%F8k
Sukk. Det er ikke noe poeng å bruke code-taggen for å unngå hotlinking. Bare fjern "automatisk omgjøring av URL" før du poster. Det siste er jo at fullstendig lov å hotlinke i mobil-forumene. IvI.
Um, det jeg vet var at Sony Ericsson T630 kom på 1. plass.
Det var en fra Sony Ericson.

Koster 1300 på Spaceworld med djuice abonnement (tror jeg det var) men det er den mobilen. Følg med på reklamer så står det best i test i tv 2.

edit: litt treg der ja.
Sist endret av Laurentius; 14. april 2004 kl. 18:36.
Husker ikke noe hvorfor de andre tapte og den vant?
Bedre bilder, pris eller var det brukervenlighet de så mest på?
God bilde kvalitet og brukervennlighet veier høyt opp, pris vurderes til slutt! T630 og Samsung E-700 har veldig gode kameraer, begge vil jeg si er brukervennlige!
Ok..takker!
Ingen av dere som har noen erfaring med noen av disse telefonene?
Begge er jo stilige

edit: Samsungen er vist ganske mye dyrere da...5k på telehuset uten binding, 3.6k for ericssonen..
Sist endret av GeirBauer; 14. april 2004 kl. 19:25.
Har faktisk E-700 da! God plass til nummer(1000), mms,sms,
kamerabilder og nedlastinger osv. Enkel å bruke.
Dessverre ikke bluetooth men infrarød. Enkel å skrive mld med.
Støtte for Java og annet stæsj!!
Er selv veldig godt fornøyd med den!

T630 har jeg dessverre vært så vidt borti men virker bra.
T630 får man til 2800 kr uten binding hos mshop.no
Nice side det der Svonna! Har du handlet noe der?
Jeg kjøpte T630 i går på Lefdal. Betalte 798,- eller noe sånt (fornyet NetCom abonnementet mitt).

Jeg er veldig fornøyd med telefonen. Brukervennlig og sykt sexy å se på
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Gå for T630, det er en veldig bra telefon Ikke store forskjeller fra lillebroren T610, men har bedre skjerm og kamera!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Når jeg skal ha meg ny telefon, noe jeg regner med at jeg skal skaffe meg i løpet av sommeren så skal jeg ha en E700.

Se på hardware.no der kan du jo lese bruker erfaringer på mobilen. Sjekk også amobil.no. De har testet den telefonen.

Lykke til med kjøpet.
1. T610
2. samsung v-200

det var de to jeg husker fra testen.
Har hørt av en at samsuingen tar sykt bra bilder...Men gidder ikke betale 1000kr ekstra for det

Hvordan er bildekvaliteten på T630en?
Har ikke noe å sammenligne med, men den er helt grei etter mitt skjønn.
Skal du ha bra kvalitet så kan du jo vente på 4 megapixel-mobilene fra Texas Instruments kommer...
Den vil sikkert koste en formue
Tror jeg går for T630'en...Tar nok helt greie bilder. Skal jeg ha bedre kvalitet kjøper jeg heller meg et digitalt kamera

Men hvor smart er det egentlig å kjøpe over internett?
Hvis jeg kjøper den på telehuset kan jeg jo levere den inn hvis noe galt skjer med den. Kjøper jeg den på nettet må jeg jo styre med å sende den i posten osv?
Tar ericssonen jeg
1999,- på Telehuset med Djuce...Det jeg har fra før
Ikke så alt for dyrt det..
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Tar ericssonen jeg
1999,- på Telehuset med Djuce...Det jeg har fra før
Ikke så alt for dyrt det..
Vis hele sitatet...
Skal du ha en mobil med ålreit kamera er T630 ekskludert.

Den har 0,1 megapixel kamera, i likhet med blant annet T610, 7250i, V200, T68i og fler.

Andre mobiler på markedet i dag har 0,3 megapixel kamera, disse er blant annet E700, SX1 og ST60. Hvis du skal ha mobil NÅ, og ikke vil ha noe så dyrt som E700 anbefaler jeg Siemens ST60. Den har det T630 har, men mangler IR og BlueTooth, men har da mye bedre kamera.

Kan du vente til juni bør du det, å kjøpe SonyEricsson K700 når den kommer. Den har nydelig skjerm, ålreit kamera (0,3 mp), masse minne, og alt du trenger... Vil sannsynligvis koste omtrent 3500 kr..
Ingen som har t630 og har noen bilder som de har tatt med den på dataen?
Den må jo ta helt greie bilder liksom..trenger jo ikke alverdens kvalitet når de skal være på mobilen?

edit: nm med bildene...fant noen samples her hvis noen andre er interessert i å se kvaliteten
http://www.mobile-review.com/review/...-t630-en.shtml
Sist endret av GeirBauer; 15. april 2004 kl. 19:21.
Har du telefon med MMS nå?
Isåfall kunne jeg tatt et bilde eller to og sendt dem til deg, så kunne du sett selv.
Har ikke noen bilder på maskinen ennå, da jeg ikke har bluetooth-shit på den ennå...
Nei, har ikke mms på den jeg har nå...En av grunnene til at jeg vil kjøpe ny Update meg litt.
Men leste på nettet av en som anmeldte den. Han sa at ingen telefoner på markedet nå har bra bildekvalitet når du overfører det til PC. Men T630 har bra kavlitet når bildene er på mobilen.

Har alltid hatt Nokia..skal bli gøy å prøve noe nytt :P

Men ellers takk Ninja!
Jeg har også alltid hatt Nokia helt frem til jeg kjøpte Ericsson T29. Så ble det SE T600, så ble det SE T630. Once you try SE, you never go back

Slik jeg ser det ang. bildekvalitet:
Jeg kommer ALDRI til å bruke bildene jeg tar til noen ting som hels, bortsett fra å ha dem på telefonen, og eventuelt sende dem til venner, så jeg bryr meg egentlig Bo Didley om kvaliteten, så lenge jeg kan se hva som er på bildet.

Hvis du går for T630: kjøp den hvite/sølv/whateverdekallerden. Ikke sort. Den hvite/sølv er SEXEAH! Kan nesten minne om et hipt Apple produkt. Nice nice nice!
Opprinnelig postet av ninja5000

Hvis du går for T630: kjøp den hvite/sølv/whateverdekallerden. Ikke sort. Den hvite/sølv er SEXEAH! Kan nesten minne om et hipt Apple produkt. Nice nice nice!
Vis hele sitatet...
Hehe ja..tipper jeg går for den! Den ser ganske fin ut ja...Den sorte er vel litt lik den gamle egentlig?
Sant det med bildene..Skal jeg ta bilder for å bruke de til noe kjøper jeg heller et digitalt kamera. Mobilbilder er bare for fun
Til f.eks å ta bilde av strippere i bursdager Var ikke _en_ som ikke hadde oppe mobilen og knippsa bilder i 18års dagen min
Litt offtopic, men dog....Alltid gøy med bilder.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Hvis du så i Dagbladet i dag så testet de MMS telefoner, hvis det skulle være til interesse.
Ja, jeg så det. Og T630 kom ganske greit ut i den testen, selv om den ikke var så alt for omfattende
Men 1999,- er ikke så alt for dyrt, og etter det jeg har lest er det en alright telefon.
Jeg har en Samsung E700 og synes så å si bare bra om den.
Eneste negative jeg kan si om den er at man ikke har "profiler" som nokia med fler har...er litt irriterende lyder her og der, men de kan lett slås av med noen koder
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Ta en titt her. Kan kanskje hende at du har sett den alt.
Nå som jeg har kjøpt den og prøvd den ut litt, vil jeg spørre dere som har samme(T630): Når jeg skriver meldinger(har tatt vekk den lista med alternativer for ordet som kommer opp) så kommer det sånn "1/8" opp, liksom at det ordet jeg skriver fins det 8 alternativer. Men føler at det lagger en del når jeg skriver pga den. kan skrive 3 ord så er den fremdeles på 1 eller 2 ord.
Går det ann å få vekk den?
Og kan bilder og mange meldinger gjøre at det lagger når du skriver?
Noen som har merka noe av det samme, eller burde jeg gå inn og få oppdatert den?
Aner ikke hva du snakker om. Jeg bruker ikke ordliste-styret. Det er stress.

Har du fullt med meldinger osv. på telefonen kan det nok lagge litt mer enn vanlig, ja. Gjorde ihvertfall det på min gamle (T600). SE er generelt sett litt laggete på skriving, men du blir vant til det, og det betyr ingenting. Ihvertfall ikke for meg siden jeg ikke bruker ordlisten.
Ordliste er jo SÅ mye letterer Men det er en ann diskusjon...
Noen som har ordliste og har vært borti det da? :P