Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1107
Kan noen fortelle meg hva dette produktet skal brukes til? Jeg har hørt om brødristere, men aldri om dette.

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=1347


Edit:Feil link først.
Sist endret av DonTomaso; 24. mars 2004 kl. 14:10.
øh, vanlig cd-spiller? spille musikk og annen lyd tror jeg da.
heh .. stilig ... man legger den under puta på sofaen man sitter på, kobler den til anlegget å slår på film el. så rister den så man føler at det er skikkelig bass ... vil tro at det er mulig å bruke den litt mere kreativt ... ( hint howard stern ) ^^
Det er en vibrator
Jeg har en slik i hjemmekinoen min. Bare at det er modellen over.

Den skal skrues fast i rammen til sofaen/stolen. Rister veldig!
Kjempegøy på actionfilmer.
Den trenger en egen forsterker. En vanlig eller gjerne en sub-forsterker.

Anbefales!
For den avanserte Hjemmekino entusiast!

Er absolutt å anbefale, som Teminator2 sier.

Den avgir ikke lyd, kun vibrasjoner, men du merker det godt når du ser filmer som f.eks. Black Hawk Down, med masse fet helikopter lyd o.l....
føler meg litt ukomfortabel med å gå på hifi-klubben eller lignende å si.. "duh..kisen...skulle hatt en rumperister jeg..."
Opprinnelig postet av DJtm
føler meg litt ukomfortabel med å gå på hifi-klubben eller lignende å si.. "duh..kisen...skulle hatt en rumperister jeg..."
Vis hele sitatet...
Hehe!!
Du får si at du skal ha en "Tactile Sound Transducer" Det høres ikke fullt så kinky ut.....
Trenger man egen forsterker til rumperisteren? Går det ikke an å plugge den inn i sub-utgangen på reciveren ved hjelp av et "y-ledd" eller noe slikt? Hvis man har subwoofer koblet til på sub utgangen da.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Disse "rumperisterene" er fine hvis man vil ha mye "bass" uten å plage alle rundt deg.
Opprinnelig postet av Svonna
Trenger man egen forsterker til rumperisteren? Går det ikke an å plugge den inn i sub-utgangen på reciveren ved hjelp av et "y-ledd" eller noe slikt? Hvis man har subwoofer koblet til på sub utgangen da.
Vis hele sitatet...
Ja, du må ha en egen forsterker til romperisteren. Du kan samenligne den med et høytalerelement.

Primærforskjellen er at det er en vekt inni romperisteren som beveger seg, imotsetning til en høytaler, der det er en memran som beveger seg og flytter luft.

Den modellen som ble linket til lengre oppe, er en romperister av god kvalitet som produserer presis risting av god kvalitet.
Den trenger endel effekt for å fungere optimalt. (100-200w rms i 4ohm)

Det finns også romperistere i lavere prisklasse hos f.eks Ljudia, som ikke trenger så mye effekt. Men både kvaliteten og kvantiteten på ristingen fra disse er på et langt lavere nivå.
Da kan jeg informere om at sofaen min snart blir utstyrt med 3 slike tasser.
i tilleg til dette skal jeg ha 4 15" bassere i stua.
i tilleg til høytalere som har 2x12"

tror ikke naboen blir noe spesielt fornøyd da!!!
Vel så lenge du har forsterkerkraft til å drive alt dette burde han ikke klage, men om du har tenkt til å kjør 4 stk 15" og 4 stk 12" på en middelmådig hjemmekinoforsterker til under ti tusen så burde han skaffe seg hørselvern, for det kommer til å låte stygt.