Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10263
Husker at på android fantes det apper ala. gulesider som viste identiteten til ukjente nr som ringer.

Finnes det noe lignende til iPhone? Finner ikke noe som er like bra. Eneste funksjonen jeg savner fra min gamle mobil.
Flere apper for iOS som tilbyr dette. En av disse er f.eks. 180.no
De har også en guide på hvordan du aktiverer dette.
Har lite til overs for oppslagsselskaper som prøver å selge oppslagsplass hos seg for komiske summer, men akkurat her på dette éne punktet gjør de litt nytte for seg.
PS: ikke gi appen tilganger til noe info om deg annet enn det som er knyttet til oppslag av innkommende anrop.
Når noe er gratis er du/dine data produktet.
Sist endret av Erlpil; 11. august 2020 kl. 16:25.
Blir ikke det samme. Har aktivert appen etter boka og
gitt tilgang til innkommende.

De appene som 180 sin viser kun om nummeret som ringer er knyttet til undersøkelser eller telefonsalg.
Om vedkommende har reservert seg fra å være i nummeropplysningen kan du ikke se hvem som ringer. Dette er det ingen løsning som kan tilby dette i dag uten å følge gjeldende regelverk.
Personlig har jeg tidligere opplevd at dette fungerer på kontakter jeg ikke allerede har lagret.
Regner med Gulesider og 1881 tilbyr det samme, gi de en spin og se om du får ønsket resultat
Dette er går dessverre ikke på iOS.
Sitat av PetterNule Vis innlegg
Dette er går dessverre ikke på iOS.
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok dessverre men hvorfor er det slik?
Grunnen er enkel, Ios gir ikke 3. part tilgang. Apple har alltid har alltid hatt sikkerhet i fokus, sammenligner man med Android så er ikke de like sikker på den måten.
Sitat av PetterNule Vis innlegg
Dette er går dessverre ikke på iOS.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke, under Settings -> Phone -> Call Blocking & Identification kan du gi tilgang til å la nummeropplysningsapper gjøre oppslag på nummer.
Sist endret av Snillorg; 12. august 2020 kl. 00:40.
Sitat av Myhre Vis innlegg
Det stemmer ikke, under Settings -> Phone -> Call Blocking & Identification kan du gi tilgang til å la nummeropplysningsapper gjøre oppslag på nummer.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke på stå det du sier, men tror du mener at man man kan manuelt blokke nr selv som ikke er på samme måte som du mener. slik var det før på iOS at Apple ikke tillatte 3. part apper få kontroll over iphone på denne måten. Rett meg om jeg tar feil
Sitat av Myhre Vis innlegg
Det stemmer ikke, under Settings -> Phone -> Call Blocking & Identification kan du gi tilgang til å la nummeropplysningsapper gjøre oppslag på nummer.
Vis hele sitatet...
Og hva blir det på norsk?
Sitat av Dough Vis innlegg
Og hva blir det på norsk?
Vis hele sitatet...
Innstillinger ---> Telefon ----> Samtale blokkering/identifikasjon
Sitat av gudfaren Vis innlegg
Innstillinger ---> Telefon ----> Samtale blokkering/identifikasjon
Vis hele sitatet...
Ja bortsett fra at jeg ikke har de alternative. Jeg får de heller ikke opp når jeg søker.
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Ja bortsett fra at jeg ikke har de alternative. Jeg får de heller ikke opp når jeg søker.
Vis hele sitatet...
Da må du ha en eldre versjon av iOS. Hvilken kjører du?

Edit: jeg er på nyeste versjon og har heller ikke samme innstillinger. Da må han som ga tipset være på en eldre versjon.
Sist endret av Drift; 12. august 2020 kl. 17:13.
Jeg kjører iOS 13.6 (Nest siste oppdateringen) og kan bekrefte det Myhre sier. Godt mulig du må ha installert en app som prøver å få tilgang, for å få opp valget om å gi de den eller ei. Jeg bruker 180 selv, og den funker fint så lenge personen som eier nummeret er registrert på det.
Jeg har brukt det fra iOS 12 til 14, og mistenker at funksjonen har vært der en god stund før det og, men godt mulig en må ha en nummeropplysningsapp installert, ja.