Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1924
Viasat skifter kode system fra Viaccess til NDS




I dag bruker Canal Digital og Viasat hvert sitt kodesystem. Canal Digital bruker Conax og Viasat bruker Viaccess. Det finnes i dag mottakere med både ett eller flere kodesystemer innebygd.

Viasat vil i løpet av året skifte ut sitt kode system fra Viaccess til NDS (Videoguard).

Det finnes i dag ingen mottakere med NDS innebygd på det Norske markedet.

Vi vil du skal vite: At om du kjøper en mottaker med Conax og Viaccess innebygd i dag,

så vil du sannsynligvis ikke kunne se Viasat på den nye mottakeren din

, når det nærmer seg høsten 2004. Vi sier sannsynligvis, det avhenger av hvilken mottaker du kjøper.

Det finnes i dag mottakere med Conax og Viaccess innebygd, som vil bli kunne bli oppdatert ned ny software. Viasat har gitt den nye softwaren navnet NDS-LIGHT.

Disse mottakerne velger vi ikke å selge, da disse satellittmottakerne ikke står særlig høyt i kurs hos oss. Denne nye softwaren og mottakerne skal kunne virke i ca. 2 år. Etter dette må du nok få en ny mottaker fra Viasat (omtrent som den de bruker i dag - Sagem), som tar NDS (les full NDS).

NDS blir i dag brukt i ca. 30 land rundt om i verden. Ikke i ett av disse landene har de fått godkjent en mottaker med NDS og ett annet kodesystem innebygd, eller med plass til en CA-modul (CAM). Hva skal til, og hvorfor skal Viasat få denne godkjenningen?? Vi bare spør..........




Vårt budskap til deg er:

Er du villig til å betale dyrt for en mottaker med både Conax og Viaccess innebygd? Kanskje det i dag er bedre å kjøpe en mottaker med bare Canal Digital sitt kodesystem og med plass til en eller flere CA-moduler. Da vet du i alle fall hva du får, og heller vente å se hva som skjer med Viasat. En slik mottaker er en del billigere også.

Vi vil at du skal vurdere om det er verdt å betale ca. 1000,- kr. mer for en mottaker med Viaccess kodesystem innebygd, som sannsynligvis ikke varer lenger enn ut året.

På grunn av vår seriøsitet og åpenhet, velger vil å gi deg denne informasjonen. Vi vil nok kanskje miste et salg eller to, men vi tror at du som kunde er mer opptatt å handle hos et firma som velger å forteller deg sannheten. Vi som firma ønsker også å kunne se deg i øynene neste gang du handler hos oss, og vite at det er du som kunde som bestemmer - hva du kjøper og betaler for.

Skal du i fremtiden se TV fra begge leverandørene (Canal Digital & Viasat), må du nok belage deg på (slik det ser ut i dag), å ha 2 mottakere.

Vi skal i dag være glad for at vi har Canal Digital.

Slik er det bare - om du liker det eller ei. Uansett hva din lokale parabol forhandler måtte fortelle deg.

Med vennlig hilsen, Satelitt Import

Vi legger ut mer informasjon, så snart den blir tilgjengelig.



SISTE NYTT

21.01-04 - Fra og med i dag leverer Canal Digital IKKE ut kort til mottakere som er tilpasset Viasat sitt nye system.

Hentet fra www.satelitt-import.no






viasat er jo ubrukeligt snart da!

eg har en tuner med Viaccess og conax,

som han crackes til alle kodesystem

men blir alle godkjente tunere per idag helt ubrukeligt snart?


Først blir analoge d2mac tunerene helt ubrukeligt
så kommer viasat og sier dere som ikke har godkjente tunere
som cam blir helt ubrukeligt snart.....syns folk burde kunne bytte gamle Viaccess cam til NDS cam


kor mange har en Viaccess tuner som ikke står i lista til viasat?

50.000?
100.000?
200.000?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Vil dette si at om jeg kjøper en CAM til en tuner, som jeg kjøpte med en Canal Digital pakke, så kan jeg ikke putte inn viasat kortet mitt der? Eller er jeg helt på villspor?
DreamBox kan vel oppgraderes?
Jeg kjøpte en parabolpakke på elkjøp før nyttår til kr. 1,- + månedsgebyr.

Denne dekoderen tar både viaaccess og conax. Jeg vet ikke om den tar NDS, men jeg spurte iallefall om den tok det nye krypteringssystemet som viasat skulle bytte til, og fikk til svar at den gjorde det.

Hvis ikke det funker, er det vel strengt tatt ikke verre å levere dekoderen inn og få en ny. Dette har man fullstendig rett på iflg. forbrukerloven mener jeg på.
Frazzy: Oh yes, det vakre med Dreambox er jo att den softwareoppdateres, og dermed er den eneste løsningen som er bortimot 100% "future-proof"

*elske dreamboxen min*
*offtopic*
hvor finner man den rimeligste dreambox'en?
Trådstarter
18 0
Opprinnelig postet av Magisk
Vil dette si at om jeg kjøper en CAM til en tuner, som jeg kjøpte med en Canal Digital pakke, så kan jeg ikke putte inn viasat kortet mitt der? Eller er jeg helt på villspor?
Vis hele sitatet...
Viaccess cam blir nok ubrukeligt
du treger nok en ny NDS
cam

som viasat skriver:

Viasat bærer ikke ansvar for manglende eller mangelfull tilgang til programtilbud og/eller tjenester i henhold til kundens Leie- og abonnementsavtale, dersom kunden benytter en :

CA-modul

eller ikke-godkjent satellittmottaker.

disse blir nok ubrukelit om en stund

dreambox funker vel på alle system

men er noe ulempen med den og....

slik som stoptull.no kan sjekke ip adresser den er koblet opp mot
vis dem gidder (siden den er koblet til internett)


og vil den bli uloveligt å selge? stop arbeider med saken desverre

har en xsat tuner med Viaccess/conax og i følge info så har ikke tuneren min lovligt lisens til
Viaccess? derfor er det ikke lov å selge den model ny


så den er ikke lov å selge ny...jajaja zzzzz....

samme med dreambox?
---> http://www.stop-norge.no/dreambox.htm
n0||i: Westai media, 3700,- spenn, var den billigste jeg fant... Og jeg har ikke angra ett øyeblikk så langt.

slik som stoptull.no kan sjekke ip adresser den er koblet opp mot vis dem gidder (siden den er koblet til internett)
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hvordan I all verden skal de kunne skille på dreambox-trafikk og annen trafikk??

edit: Og "siden den er koblet til internett" er også en faktafeil; boxen behøver ingen som helst tilkobling for å fungere. Det eneste den trenger (hvis du skal se freetv) er ett emu-image, som du uploder over ett LOKALT NETTVERK (evnt over nullmodem, om du har særdeles god tid). Hvis du er ekstremt paranoid kan du f.ex. downloade images fra biblioteket og ta dem med hjem, da vet du

"On the off chance" at det var cardsharing du tenkte på; ett enkelt kort kan bare shares av ett gitt antall tunere (6 har blitt nevnt), så dette er noe man evnt setter opp for sine venner, og nesten utelukkende på privat basis. De store, publice cardsharing-serverene som enkelte medier har sett for seg er dermed en umulighet. Ikke at faktafeil har for vane å stoppe sensasjonspressen...
Sist endret av glenn; 24. januar 2004 kl. 10:36.
Disse karene her mener det vil virke i en nermere framtid. Salgstriks eller??


"Viaccess CA modul for Canal Digitals mottakere NKr 1.290,00



Endelig: Viaccess-modul som fungerer!

Modulen er godkjent av Viaccess og testet i de fleste modeller med Common Interface som finnes på markedet. Dette er den eneste modulen på markedet som er testet og godkjent av Canal Digital for bruk med alle kjente Media Highway baserte satellitt mottakere. Modulen er også klar for fremtidige omkodinger fra ViaSat."

Ref: http://www.rinova.no/webshop/index.html
Viaccess modulen kommer 100% sikkert ikke til å takle Viasat sitt fremtidige system NDS, så det er nok et skittent salgstriks
Opprinnelig postet av glenn
Frazzy: Oh yes, det vakre med Dreambox er jo att den softwareoppdateres, og dermed er den eneste løsningen som er bortimot 100% "future-proof"

*elske dreamboxen min*
Vis hele sitatet...
Derfor går man for en DreamBox...
vil ikke alle tunere som har firmware oppdatering takle slikt =?
Den billigste dreambox`en får man kjøpt på vdg.nu.
Medlem "playboy" som påstår han jobber hos Viasat,må vel ha litt nyttig info.å komme med ang dette ???????
LordPalo: Hvordan er det med toll og gebyrer fra vdg.nu ?
Jeg har idag Nokia 9802(trur jeg). Jeg abonerer på minimums pakke til Viasat og Canal Digital, men er en av de som har et"ekstra kort" for og fylle ut tilbudet. Vil det være mulig for meg og fortsette med dette, og vil denne mottakeren bli oppdatert siden jeg har abonemang?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hm.. Lurer på om jeg må pælme tunern jeg fikk fra C**al D**ital da? Eller hva må jeg gå for innen CA- modul(cam)? Fikk pris på 800.- en plass. Kommer dette også til å stige?