Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6145
Det er over svært lang tid observert en barneskole-lærer ofte ute på pub. Når jeg sier ofte, mener jeg opp til flere ganger i uken på hverdager, etterfulgt av undervisning på skole dagen etter.

Denne læreren betviles sterkt i forhold til bruk av alkohol, og spesielt interessen for å drikke såpass mye alkohol. Vi ønsker at denne personen skal få seg et lite støkk, da vi tenker dette ikke kan være bra med tanke på arbeidsplass.
Jeg vet dette i bunn og grunn ikke er min business, men denne læreren har også tidligere vært frekke mot skolens elever, påvirket av alkohol tidlig på dagen.

Vi undres over hvor vi bør henvende oss for å klare å sverte personen i forhold til jobb. Ikke nødvendigvis miste jobben, men bare få seg et lite støkk. De to første og enkleste alternativene vil naturligvis være skolens ledelse eller kommune. Men etter min erfaring tror jeg kommunen vil oversende saken til skolens ledelsen, hvor skolen derpå ikke besvarer og forkaster problemet eller tar jobben med å skrive en begrunnelse for at de ikke kan gjøre noe med saken, som for eksempelvis at skolen ikke har noe med hva læreren gjør på sin fritid, så lenge det ikke går direkte ut over jobben (eller noe slikt).

Finnes det noen andre steder å henvende seg hvor dette gjerne vil bli tatt litt mer seriøst og alvorlig enn hos kommune og skole?
Melder en forelder inn at han mistenker lærere som er beruset under undervisning kan jeg garantere deg at det blir tatt tak i det. Er han beruset som du sier under skoledagen, så bør han meldes inn. Han er tross alt en barneskolelærer.

En rektor kan ikke bare overse en så alvorlig forseelse blir det meldt inn av en forelder.
Sist endret av shittrønder; 21. desember 2013 kl. 04:08.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Nei, vedkommende er ikke beruset under jobb - så vidt jeg kjenner til. Men interessen for å sitte på pub nesten daglig er meget stor, i tillegg til å kjefte på skolens elever i beruset tilstand (på fritid). Jeg vet dette i bunn og grunn ikke raker meg, men jeg ser faktisk på en slik oppførsel og uakseptabel for en barneskolelærer.

Jeg har sett rektor oversett andre verre ting, så dette tror jeg absolutt kan bli oversett eller bortforklart av ledelse.
Send anonym bekymringsmelding til barnevernet (hvis det går)...

Klarer du å få noen med meldeplikt til barnevernet, feks rektor, lærere, assistenter eller barnehage tanter/onkler til å mistenke at han har et rusproblem som går utover barna så har de plikt til å melde fra til barnevernet..

Betal noen unger til å si at de mistenker at han har et rusproblem..

Meld han til fylkesmann...

Eller bare glem saken, om du som ikke går på skolen engang er den eneste som har et problem med det så er det kanskje mulig at det ikke egentlig er noe problem?
Jeg mener, at så sant han gjør jobben sin på en noenlunde tilfredsstillende måte. Så har stort sett ikke vi noe særlig med hva han gjør på fritiden!
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Jeg kan ikke bekrefte om det går ut over barna, da jeg ikke har sett læreren i en arbeidssituasjon, men jeg er bekymret ut ifra venners erfaringer med læreren på fritiden.

Glemme saken om jeg ikke går på skolen engang? Jeg er da eldre enn 12 år som faktisk bekymrer meg og observerer slike ting på en pub. Det snakkes om fra både stamgjester på puben og både ukjente og bekjente som både ofte går forbi og har sikt til den aktuelle puben.
"alle vet at Jeppe drikker!"
"Men hvorfor drikker Jeppe?"
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg mener, at så sant han gjør jobben sin på en noenlunde tilfredsstillende måte. Så har stort sett ikke vi noe særlig med hva han gjør på fritiden!
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at det er greit at en full barneskolelærer flyr rundt og kjefter på elvene sine på fritiden?
Etter min mening har læreren et visst ansvar for å oppføre seg for elevene sine, uansett som klokka er 11 på formiddagen eller 9 på kvelden.
Kan ikke du fortelle litt om saken? All infoen din virker veldig suspekt. Hvor har du hørt alt det her? Kjefter på unger på fritida? Hvordan vet du at han var full?
Så lenge vedkommende gjør jobben sin, og er edru dagen efter, har du ingenting med det å gjøre, hans fritid er hans fritid.
tja den som klarer å observere denne læreren selv på puben skulle jo også ha blitt svertet siden denne obervatøren tydligvis tilbringer hele dagen på puben å titter etter andre..

Og hva om han kun er der å drikker kaffe med sine venner ? dem som trur at ett besøk på en pub = dritings har tydeligvis ett alkoholproblem fordi på seg selv kjenner mann andre
Asosial introvert
Duckie's Avatar
For min del så virker han som "en av de gamle kara", med holdninger fra 70-tallet. Ut i fra denne tråden virker det som om han kan dette med å skille jobb og fritid. Bortsett fra kjeftinga på elevene. Men den støkken - jeg ville kanskje konfrontert han når han var full eller brisen på en rolig og konstruktiv måte som får han til å tenke over ting. Med mindre han er den typiske ungdommelig braute- og slåsstypen, da.
usertitle import
bleh's Avatar
Dette høres ut som sånn typisk liten bygd opplegg, der "alle kjenner alle" og vet alt om alle.
Glad jeg har sluppet unna slike miljøer sålangt, faen for et liv.

Ontopic, hold deg til ditt eget. Slutt å planlegge å ødelegge andres liv, så lenge personen faktisk ikke er beruset på jobb eller bryter andre lover ser jeg ingen grunn til at du skal blande deg.

Høres ut som en veslevoksen kid som endelig skal få ta "hevn" på en lærer pga autoritetsvansker.

Edit: Det å være ruset på skolen er vel ikke så ille, eller?
Sist endret av bleh; 21. desember 2013 kl. 12:07.
Sitat av rolls Vis innlegg
Kontakt FAU.
Vis hele sitatet...
Følg det rådet.

http://www.fug.no/foreldreraadets-ar...144621.no.html
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Makan til idioti skal man lete lenge etter, og da referer jeg ikke til læreren. La oss se på de "fakta" som du legger frem:

1. Observert på pub opptil flere ganger i uken (hverdager). Først og fremst er dette tydeligvis basert på rykter og hearsay. Drikker han seg sanseløs? Har du selv sett dette mange ganger? Jeg er ofte ute på cafe/pub, fordi det er der jeg møter kjentfolk. Med ofte mener jeg opp til fire ganger i uken. Ja, jeg tar meg en øl eller to da. Er jeg en alkoholiker som må få gode samaritaner som deg til å hjelpe meg?

Jeg vil også legge til at de fleste med seriøse alkoholproblemer oftest er hjemme og drikker.

2. Han er ikke full på jobb. Ok, saken er henlagt, bry deg om noe viktigere.
Beklager, men dette bare lyser bygdesladder lang, lang vei.

"Denne læreren betviles sterkt i forhold til (...) interessen for å drikke såpass mye alkohol"
Vis hele sitatet...
Det du prøver å formulere på en litt "juridisk" måte her, er at andre folk synes det samme som deg og derfor er det sant. Men jeg kan "betvile" deg, det sier ingenting objektivt om saken.

"Vi undres over hvor vi bør henvende oss for å klare å sverte personen i forhold til jobb"
Vis hele sitatet...
Dette er altså ikke noe du sitter og føler et samfunnsansvar for, dere er flere som mener at denne fyren "skal tas".

for eksempelvis at skolen ikke har noe med hva læreren gjør på sin fritid, så lenge det ikke går direkte ut over jobben (eller noe slikt).
Vis hele sitatet...
Det har de jo helt rett i! Hva er det som gjør at dere ikke kan godta denne forklaringen?

Men interessen for å sitte på pub nesten daglig er meget stor
Vis hele sitatet...
Hvis dette, som du sier, er en interesse -- så høres det for meg ut som det ikke er et problem. Det er fullt mulig han har et alkoholproblem (han er i så fall langt fra den første barneskolelæreren med et alkoholproblem) men slik du beskriver det, så ser jeg for meg at han sitter en kveld og prater med folk, hører på musikk, kanskje spiller dart og nipper i seg en eller to øl. Eller vet du at han drikker femten øl og lager kvalm, hverdag etter hverdag?

et snakkes om fra både stamgjester på puben og både ukjente og bekjente som både ofte går forbi og har sikt til den aktuelle puben.
Vis hele sitatet...
Bygdesladder de luks. Ukjente som "har sikt til den aktuelle puben" har vurdert hans "interesse" for på å gå pub som et problem... Det er ikke nok. Hvis han faktisk er snydens hver dag, så kan du bare si det. Da er det et problem. Det du beskriver her, er ikke et problem.

Som igjen gjør at ingen her kan vite hva sannheten er. Det er fullt mulig dette er en person som ikke tar ansvaret som følger med jobben, og som kanskje bør få hjelp for et alkoholproblem. Men det må være ekstra kjipt å bo i ei lita bygd hvor alle snakker om det, og det eneste de gjør er å klekke ut planer for å "sverte" ham. Fy faen.
Du skal ikke henvende deg noen steder for å sverte en person. Hvis du er genuint bekymret for noe, så finnes det alltid et riktig sted å melde i fra. Det å drive en svertekampanje, derimot, er bare idiotisk, og hører ikke hjemme noen steder.

Sitat av bleh Vis innlegg
Edit: Det å være ruset på skolen er vel ikke så ille, eller?
Vis hele sitatet...
Oh, snap.
Sitat av bleh Vis innlegg
Dette høres ut som sånn typisk liten bygd opplegg, der "alle kjenner alle" og vet alt om alle.
Glad jeg har sluppet unna slike miljøer sålangt, faen for et liv.

Ontopic, hold deg til ditt eget. Slutt å planlegge å ødelegge andres liv, så lenge personen faktisk ikke er beruset på jobb eller bryter andre lover ser jeg ingen grunn til at du skal blande deg.

Høres ut som en veslevoksen kid som endelig skal få ta "hevn" på en lærer pga autoritetsvansker.

Edit: Det å være ruset på skolen er vel ikke så ille, eller?
Vis hele sitatet...

Kan jeg bare spørre åssen det at han mener å være ruset på jobb uten kolleger og kunder er greit har med at han ikke syntes en lærer som ruser i ukedagene er greit?
Sist endret av Ekvivokk; 21. desember 2013 kl. 14:20.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Sitat av strikkball Vis innlegg
Kan ikke du fortelle litt om saken? All infoen din virker veldig suspekt. Hvor har du hørt alt det her? Kjefter på unger på fritida? Hvordan vet du at han var full?
Vis hele sitatet...
Dette er informasjon fra flere personer som oppholder seg der, nær slekt og andre observatører.
Dersom en person stinker alkohol (ikke mild lukt, stank), snøvler under prat og ikke klarer å gå så veldig godt, antar jeg faktisk sterkt at personen er påvirket av alkohol.

Ramaskrik: Okay, dette er bygdesladder? Jeg kan si det sånn at jeg nå sitter rett over nevnte pub, og har oppholdt meg i denne leiligheta en god stund (dager). Herfra har man god oversikt over hvem som går inn på puben, hvem som går ut av puben og hvem som oppholder seg inne. Når samme person sitter og drikker øl på hverdager og kjefter beruset på elever på skolen, vil jeg ikke bare kalle det bygdesladder.

Mine opplevelser vil jeg kalle fakta, ikke bygdesladder.

Realist1; oh, snap ja. Hvis du ser etter så skrive jeg at rus hører til fritiden, men du kan gå bra på jobb, alt etter hvilken jobb en har. Men dette er ikke relevant for saken. Her er det jo snakk om alkoholskikk i forhold til jobb og fritid, samt oppførselen på læreren på fritiden mot elever på egen skole. Jeg nevner heller ingenting der om mengder og tidsrom for rus, men å sitte tre av fire hverdager (se bort fra fredag, da går mange ut) over svært lang tid, ser jeg som problematisk.

For min del så virker han som "en av de gamle kara", med holdninger fra 70-tallet. Ut i fra denne tråden virker det som om han kan dette med å skille jobb og fritid. Bortsett fra kjeftinga på elevene. Men den støkken - jeg ville kanskje konfrontert han når han var full eller brisen på en rolig og konstruktiv måte som får han til å tenke over ting. Med mindre han er den typiske ungdommelig braute- og slåsstypen, da.
Vis hele sitatet...
Nei takk, den personen ønsker ikke jeg å diskutere mot når vedkommende er beruset på alkohol. Du kan få prøve å ta den jobben?
Er dette så j*vlig vanskelig? Informer skolen, se hva som skjer.

Folk bruker så sykt mye energi på ting som enten er bagateller eller kan løses på 1-2-3.

Edit: Burde du ikke heller bruke tiden til å fikse ditt eget rusproblem?
Sist endret av Freakaholic; 21. desember 2013 kl. 16:10.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Freak: jeg lager en liten sak av dette fordi jeg er usikker på hvor det faktisk kan være effektivt å henvende seg. Jeg har erfaring med både skole og kommune, hvor ingen av partene har klart å rette opp i situasjoner som har vært verre enn dette. Enklere sagt: ingen av de ville ta saken, men dette gjelder da en annen sak.

Dessuten er ikke mitt rusbruk relevant for denne saken da det er et helt annet rusmiddel. Jeg kan opplyse deg om at jeg er på gode veier. Kontakter og "venner" kuttet ut, nekter å møte dem av en enkel grunn: jeg vil ikke havne der de er kommet. Men mitt rusbruk går ikke ut over andre personer, og jeg ruser meg ikke daglig, om en ser bort ifra en periode som var planlagt på forhånd. Videre diskusjon av dette temaet dropper jeg da det er offtopic fra emnet.
TS, slik jeg oppfatter saken din, opererer du på tynn grunn.

Har en person åpenbare alkoholproblemer, trenger vedkommende hjelp.

Sverting?
Altså, det er mange mennesker som drar på pub mange dager i uka og som fungerer helt fint i samfunnet. En av mine beste kompiser er sånn og de fleste mennesker digger han. Så det i seg selv trenger ikke og være et problem.

Hva mener du med at han kjefter på barneskoleelever når han er full? Det høres jo helt absurd ut. Ringer han hjem til dem da, og bare "hallo, jævla dritt!"?
Sitat av strikkball Vis innlegg
Hva mener du med at han kjefter på barneskoleelever når han er full? Det høres jo helt absurd ut. Ringer han hjem til dem da, og bare "hallo, jævla dritt!"?
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mener at barneskoleelevene også henger på puben. Noe som forsåvidt vitner om større problemer enn at læreren drikker på fritiden.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg tror han mener at barneskoleelevene også henger på puben. Noe som forsåvidt vitner om større problemer enn at læreren drikker på fritiden.
Vis hele sitatet...
Kanskje de har ekskursjoner til puben i hans timer hver dag, og TS får med seg alt dette fordi han er bartender?
La oss nå si at denne personen har et alkoholproblem. Det er vel det du mener når du sier at han har en "interesse for å sitte på pub i hverdagene"? Det er ikke usannsynlig, jeg har selv hatt lærere som drakk mer enn de burde, blant annet i bilen sin på parkeringsplassen i arbeidstiden, og det er ikke ok. Og jeg vet godt at rektorer kan beskytte denne oppførselen og dysse ned slikt. Det er heller ikke ok.

Men løsningen din/deres er å ville "sverte" ham? (Noe jeg uansett får følelsen av at dere bruker mye av fritiden på allerede...) Hvem får det bedre med en slik løsning? Hvem er ofrene her? Du sier du har hørt av noen at de vet om noen som har blitt kjeftet på av denne læreren mens han luktet alkohol (enten på fritiden eller i arbeidstiden) og det er bakgrunnen for ditt engasjement. Vet du, positivt, om det finnes noen som får en bedre hverdag av at du oppnår å "sverte" denne personen?

Om ikke faktagrunnlaget er bygdesladder, så er løsningsmodellen i hvert fall det. Ett hundre prosent.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Realist1; nei, barneskoleelevene henger ikke på puben, tvert imot. Men han kjefter på elevene i ruset tilstand etter arbeidstid. Kan eksempelvis nevne at vedkommende kom løpende mot to små barn og tok fra dem ballen deres, fordi vedkommende mente det var uforsvarlig at barna lekte med ball slik, og fortalte også at vedkommende "jobber med barn, så han vet hva han snakker om".

Et spørsmål jeg gjerne vil ha svar på er: når ble det så farlig å kaste ball at barn ikke bør få lov til det?

Ramaskrik: Jeg prøver å holde litt tilbake med informasjon, men ser at jeg må røpe relativt mye informasjon (som også kan røpe meg) for at saken skal kunne forståes i sin helhet.

Jeg kjenner to barn som har blitt kjeftet huden full av læreren, uten noen særlig legit grunn.
Det er ikke alle personer i denne saken jeg personlig har en relasjon til, men jeg har en nær relasjon til noen av partene, som kjenner resten av partene.
Informasjonen din er tydeligvis basert på observasjoner fra vinduet, og barn.
Det er ikke noe galt med noen av dele per sé, men er lett å mistolke.
Om det er andre barn som har problemer med denne læreren, (huden full av kjeft, ball-foregripelser osv(?)) vil jeg anta at dette er så alvorlig at skolen ikke trenger en alkohol-knagg å henge det på.
Jobber man på en barneskole, og barna ikke liker deg, er sjangsen til stede for at du er uskikket.
Det er godt mulig læreren er ett problem, og om du oppriktig er bekymret burde dette være god nok grunn for skolen til å se nærmere på saken.
Så trenger de ikke henlegge på grunn av denne fritiden han deler med deg gjennom vinduet ditt.
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Realist1; nei, barneskoleelevene henger ikke på puben, tvert imot. Men han kjefter på elevene i ruset tilstand etter arbeidstid. Kan eksempelvis nevne at vedkommende kom løpende mot to små barn og tok fra dem ballen deres, fordi vedkommende mente det var uforsvarlig at barna lekte med ball slik, og fortalte også at vedkommende "jobber med barn, så han vet hva han snakker om".

Et spørsmål jeg gjerne vil ha svar på er: når ble det så farlig å kaste ball at barn ikke bør få lov til det?

Ramaskrik: Jeg prøver å holde litt tilbake med informasjon, men ser at jeg må røpe relativt mye informasjon (som også kan røpe meg) for at saken skal kunne forståes i sin helhet.

Jeg kjenner to barn som har blitt kjeftet huden full av læreren, uten noen særlig legit grunn.
Det er ikke alle personer i denne saken jeg personlig har en relasjon til, men jeg har en nær relasjon til noen av partene, som kjenner resten av partene.
Vis hele sitatet...
Men gir noe av dette deg retten til å sverte noen? Hadde det heller ikke vært bedre å prøve å skaffe hjelp til han? For jeg kan banne på, at du ikke vet så mye om hvordan han har det!
Heng opp plakater hvor det er bilde av læreren og skriv noe om at han drikker. Bonus hvis du har bilde av han hvor han er tydelig beruset eller gjør noe upassende mot barn.

Evt. kan du ta kontakt med lokalavisa og høre om de er interessert i saken. Hvor svertet snakker vi her forresten? Øygaard style?

Edit: Spam eposten hans
Sist endret av Gelémannen; 21. desember 2013 kl. 21:33.
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Realist1; nei, barneskoleelevene henger ikke på puben, tvert imot. Men han kjefter på elevene i ruset tilstand etter arbeidstid. Kan eksempelvis nevne at vedkommende kom løpende mot to små barn og tok fra dem ballen deres, fordi vedkommende mente det var uforsvarlig at barna lekte med ball slik, og fortalte også at vedkommende "jobber med barn, så han vet hva han snakker om".

Jeg kjenner to barn som har blitt kjeftet huden full av læreren, uten noen særlig legit grunn.
Det er ikke alle personer i denne saken jeg personlig har en relasjon til, men jeg har en nær relasjon til noen av partene, som kjenner resten av partene.
Vis hele sitatet...
Det med ballen... Var du der? Kan de på noen måte være tatt ut av sammenheng? For eksempel at det var små barn og lekte med ball i nærheten av en vei? Det er veldig lite sannsynlig at han tar fra små barn en ball fordi han har lyst og ikke fordi han har gode intensjoner.

Om en kar/vennegjeng sier han har blitt kjefta på uten grunn så skal ikke du ta alt det den personen sier for god fisk for så å sverte personen. Du må ha bedre bevis. Om du får all infoen din fra en person/gruppe som driver en svertekampanje fordi dem føler seg urettferdig behandla, og du hører på snakket demmes og melder deg inn i gruppa, uten noen håndfaste bevis, så driver du en form for mobbing.

Du kan jo prøve å si i fra til noen folk, men ingen tar deg seriøst om du kommer med info som du bare har hørt fra andre + at du har sett han på pubben. Sjefene på skolen får tross alt tilbakemeldinger fra foreldre og har allerede et inntrykk av karen.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Turell: Ikke bare fra vinduet og barn, men også fra voksne mennesker som har et annet forhold til alkohol. Jeg er ikke den eneste som har reagert på alkoholkonsumet til læreren.

Strikkball: Jeg var ikke der selv, nei, men jeg kan si såpass mye at jeg har nær relasjon til de to barna det gjaldt. Puben ligger ved siden av en park. Ball-episoden hørte jeg ikke fra barna selv, men en edru voksen som sto og tok seg en røyk.

Jeg ønsker ikke fortelle all informasjon her i redsel for å bli røpet personlig, men jeg kjenner til mer detaljert informasjon om hendelser enn jeg deler her. Ut ifra den informasjonen jeg har (om personen og tidligere hendelser) ser jeg på dette som bekymringsverdig.
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Turell: Ikke bare fra vinduet og barn, men også fra voksne mennesker som har et annet forhold til alkohol. Jeg er ikke den eneste som har reagert på alkoholkonsumet til læreren.

Strikkball: Jeg var ikke der selv, nei, men jeg kan si såpass mye at jeg har nær relasjon til de to barna det gjaldt. Puben ligger ved siden av en park. Ball-episoden hørte jeg ikke fra barna selv, men en edru voksen som sto og tok seg en røyk.

Jeg ønsker ikke fortelle all informasjon her i redsel for å bli røpet personlig, men jeg kjenner til mer detaljert informasjon om hendelser enn jeg deler her. Ut ifra den informasjonen jeg har (om personen og tidligere hendelser) ser jeg på dette som bekymringsverdig.
Vis hele sitatet...
Så, da får du kontakte skolekontoret i kommunen, eller noen i fylkeskommunen.

Hvis du sverter hann offentlig opp og ned, og han senere får bevis på det er deg. Så kan faktisk han saksøke deg, for "falske" anklagelser ++. Så hvis du skal gjøre noe mot han, så må du iallfall bruke de rette instanser!
Gi nå faen i å bland deg inn i andres privatliv,er ikke ulovelig å ta seg noen øl etter jobb.
Om du har noe du skulle ha sagt til han så får du faen meg manne deg opp,å ta deg en prat med han.
Å drive svertekampanje er noe fjortis jenter driver med.
Trenger ikke være beruset på jobb fordi du liker å henge på en pub på kvelden. er denne læreren en dårlig lærer også?
Vi hadde en lærer som knaska rivotril...
Suicidaltaco: Du kan jo starte med å feie for egen dør først! Hvorfor har du så oppheng på hva andre foretar seg på fritiden? Det at noen tilbringer ettermiddagene sine på pub er jo ikke ensbetydende med et alkoholproblem. Og hvis denne personen har et problem så er vel ikke sverting løsningen? Kjenner stanken av bygdedyret laaang vei her
Jeg blir provosert av slike holdninger som TS viser. "jeg har hørt" "jeg mener det at" "folk har sett noe" "det kan hende" "det lukta alkohol av han" "folk sier det at" blablabla fucking bla.

Jeg bor i en liten bygd og vet alt om slike typer mennesker. Det er så ille med slike mennesker, og man kan si det meste til dem og de sluker det rått. Se for dere trolling mot mennesker i real life, og de tar all trollingen seriøst og går videre med budskapet. Denne tråden er ekstra ille, for her skal de sverte en person i tillegg. Så usmakelig og trist at det er direkte pinlig.

Ta deg sammen TS. Seriøst.
Du slår meg en som en viktigper som kun er ute etter å lage drama, hvorfor skal du bry deg om andre sitt privatliv?Hadde du hatt barn på den nevnte skole, så hadde det vært noe annet. Men når du har ingen umiddelbar relasjon til hverken selve læreren eller barna, så skjønner jeg ikke hvorfor du er ute etter å lage livet til vedkommende surt.
Hva h*n gjør på fritiden er h*ns egen sak, om h*n kjefter på barn på fritiden så har ikke du noe med det å gjøre, det har heller ingenting med skolen eller jobben hans å gjøre.

Medmindre du har konkrete sikre bevis på at han er ruset på jobb, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal blande deg.
Og iogmed du har vært ruset på jobb selv, så blir dette litt selvmotsigende. Greit nok, du har kanskje hatt en lagerjobb eller whatever, poenget er fortsatt det samme.