Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 2428
Dette er resultatene fra fylkes- og kommunevalget 03.

http://home.no/flobak/valg03/fylkesvalg.jpg


http://home.no/flobak/valg03/kommunevalg.jpg
Sist endret av klarhimmel1234; 16. september 2003 kl. 09:03.
Better than thou.
1566 andre som stemte NKP ved fylkestingsvalg. De hadde sannsynligvis fler kandidater enn folk som stemte på de.

Ja ja, hvertfall bra å se at AP og SV hadde fler stemmer enn FrP og Høyre.
Det er synd at FrP er så store. I Kristiansand har de derimot gått tilbake men det er nok heller unntaket.
Forstår ikke hvorfor FRP er blitt så store. De ble faktisk nr.2 i Stavanger bak høyre. Inderlig bra de ikke vant livertfall.

SV som er partiet!
om høyresiden vant i stavanger er det uansett ikke bra :/
Ja vi begynner vel å se hva som kan skje ved stortingsvalget i 2005....
Og dere som mumla noe stygt om FrP, Søviknes og Os kommune kan ta tilbake det
Ja, FRP har kommet for å bli....

Jeg hadde håpet på nytt, rødt byråd i Oslo, men jeg tviler på at det blir noe av.
Kermit: Hvorfor ta tilbake det om FrP? Politikken blir vanligvis ikke bedre av at FrP får mer makt, vanligvis tvert imot.
At mange støtter dem gjør ikke politikken deres bedre.
Opprinnelig postet av NataS
Jeg hadde håpet på nytt, rødt byråd i Oslo, men jeg tviler på at det blir noe av.
Vis hele sitatet...
Slik at vi hadde fått innført eindomsskatt???
Eller 10000 nye innvandrere i Oslo`s mørke gater + en stigende arbeidsledighet?
Ja vi ser jo hvor jevli bra det går i Os under terje hakelø.. eh søviknes. Det er veldig store narkoproblemer i den komunen. Frp er "store" ord og lite handling.

tetra
Opprinnelig postet av HOT_DOG
Slik at vi hadde fått innført eindomsskatt???
Eller 10000 nye innvandrere i Oslo`s mørke gater + en stigende arbeidsledighet?
Vis hele sitatet...
Jeg ser du har totalt oversikt over hva sosialisme og kommunisme går ut på.
Didn't see this thread coming..
Men jeg stemte FrP!
Bare synd det gikk temmelig i dass.. Egentlig er det meg likegyldig hvem som vinner, har ikke merka forskjeller på de 18 åra jeg har levd, unntatt litt skatt her og der og trikker som blir nedlagt..
Men jeg er ikke 100% inn i politikk heller
Slik at vi hadde fått innført eindomsskatt???
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror det kunne vært en god ide, pengene går jo til fellesskapet, f.eks. trikken.
Bare et spørsmål.......

Hvorfor stemmer "alle" førstegangs stemmere SV?

Skjønner godt at skole har mye å si for dere yngre men når dere blir eldre...kjøper dere hus, bil osv.... vil nok pipa få en annen låt....
*kremt* det merker vi av ditt gode valg av parti * kremt*

Neida, men egentlig syns jeg partiene sier ganske mye det samme. Alle skal satse på skole og eldreomsorg

tetra
Opprinnelig postet av NataS
Ja, jeg tror det kunne vært en god ide, pengene går jo til fellesskapet, f.eks. trikken.
Vis hele sitatet...
Og for meg som kjører trikk 1 gang i året....(17 mai og da sniker jeg) er dette helt meningsløst....

Så dere mener det er riktig at folk med villaer/ hus skal betale mer enn de som velger å bo i blokk ( les bikuber)...?
Better than thou.
Ja, så får du heller velge om du vil betale mer for å bo i det store, fine, huset ditt, eller i blokk som oss andre.
Ja vi ser jo hvor jevli bra det går i Os under terje hakelø.. eh søviknes. Det er veldig store narkoproblemer i den komunen. Frp er "store" ord og lite handling.

tetra
Vis hele sitatet...
Vel, vil tro at inbyggerne i OS liker FRP, siden dette partiet fikk 45% av stemmene etter å ha blitt styrt av FRP en stund .
Og for meg som kjører trikk 1 gang i året....(17 mai og da sniker jeg) er dette helt meningsløst....
Vis hele sitatet...
Det går jo selfølgelig til andre ting også, som skole. (men du går vel ikke på skole, så det blir helt meningsløst.)
Opprinnelig postet av Carlo
Ja, så får du heller velge om du vil betale mer for å bo i det store, fine, huset ditt, eller i blokk som oss andre.
Vis hele sitatet...
Nå betaler vi mer for hus/ tomt uansett så hva er vitsen med ekstra skatt?

Hvorfor ikke åpne "olje krana" litt da for å redde kollektiv/ sykehus/ skoler....men neida kan ikke bruke de pengene.....vi må jo huske på de som kommer etter oss.....som om vi ikke har nok olje/gass da.....
Oljen varer ikke evig.
Eneste fornuftige man kunne brukt oljepenger på nå, var å få igang bedrifter som kan 'redde' oss når oljen tar slutt.
Opprinnelig postet av HOT_DOG

Hvorfor ikke åpne "olje krana" litt da for å redde kollektiv/ sykehus/ skoler....men neida kan ikke bruke de pengene.....vi må jo huske på de som kommer etter oss.....som om vi ikke har nok olje/gass da.....
Vis hele sitatet...
Norge gikk fra fattig til rik på få tiår. Det kan fort gå den andre veien, så setningen din fanget seg selv.
Med politikken vi har i dag er det snart ingen bedrifter å redde....
Opprinnelig postet av IvIoyner
Norge gikk fra fattig til rik på få tiår. Det kan fort gå den andre veien, så setningen din fanget seg selv.
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet Norge var et U-land på tidlig 70 tallet, men ikke tro at vi går "konk" ved å "låne" et par milliarder til sykehus/skole....

Det hjelper jo Norge veldig lite å sitte å se på en sinnsyk stor pengehaug.....
av hotdog
Med politikken vi har i dag er det snart ingen bedrifter å redde....
Vis hele sitatet...
Nei, ikke i følge FrPs "Hør og Se" (valgkamphefte)
Eller har du hørt det andre steder, HOT_DOG?
Opprinnelig postet av Mates
Nei, ikke i følge FrPs "Hør og Se" (valgkamphefte)
Eller har du hørt det andre steder, HOT_DOG?
Vis hele sitatet...
Har ikke "hørt" har opplevd.......ser du ikke på nyhetene du eller?
Ja, jeg ser på nyheter, men at noen bedrifter legges ned/flyttes, eller at en sektor (f.eks. lakseoppdrettere eller eksportindustri) sliter, betyr ikke at det snart ikke er noen bedrifter igjen.

Bra bilde, foolish
Opprinnelig postet av Mates
Ja, jeg ser på nyheter, men at noen bedrifter legges ned/flyttes, eller at en sektor (f.eks. lakseoppdrettere eller eksportindustri) sliter, betyr ikke at det snart ikke er noen bedrifter igjen.

Bra bilde, foolish
Vis hele sitatet...
Nei men vi ser jo utviklingen.....

Uansett det blir spennede om 2 år..... når høvdingene skal bestemmes....

Men det hjelper jo lite at halve Norge sitter hjemme på ræva....
Opprinnelig postet av Mates
Kermit: Hvorfor ta tilbake det om FrP? Politikken blir vanligvis ikke bedre av at FrP får mer makt, vanligvis tvert imot.
At mange støtter dem gjør ikke politikken deres bedre.
Vis hele sitatet...
Os kommune hadde meget lite før Søviknes kom. Han sørget for at de nå har bedre kollektivtrafikk, mer penger, bedre skoler etc. Derfor de er så store der oppe, fordi folk har sett hva frp kan gjøre for akkurat dem.
Opprinnelig postet av Geddi
Vel, vil tro at inbyggerne i OS liker FRP, siden dette partiet fikk 45% av stemmene etter å ha blitt styrt av FRP en stund .
Vis hele sitatet...
Tja med tanke på syden turen "onkel Terje" "spanderte" på de eldre og en rimelig god valg kampanje så skulle ikke dette være umulig. Bare sånn ca 50-60 % av folk som kunne stemme stemte. Og hvis ca 15 % av de som stemte var gamle og på tur med "onkel" så stemte de søviknes.

pluss han har jo draget på små rips


Opprinnelig postet av Nichotin
Os kommune hadde meget lite før Søviknes kom. Han sørget for at de nå har bedre kollektivtrafikk, mer penger, bedre skoler etc. Derfor de er så store der oppe, fordi folk har sett hva frp kan gjøre for akkurat dem.
Vis hele sitatet...
Os har jevli med andre problemer. Idioten søviknes solgte nettopp bkk aksjer for 300 mill. for å dekke underskudd. Dette var en løsning syns han. Okey, men nå har de tapt en sikkert innteks kilde for minst 15 år fremover.

tetra
Sist endret av tetra; 16. september 2003 kl. 16:35.
Opprinnelig postet av Nichotin
Os kommune hadde meget lite før Søviknes kom. Han sørget for at de nå har bedre kollektivtrafikk, mer penger, bedre skoler etc. Derfor de er så store der oppe, fordi folk har sett hva frp kan gjøre for akkurat dem.
Vis hele sitatet...
Men så er det jo alltids spørsmålet om hvor de kutter.
Opprinnelig postet av Nichotin
Os kommune hadde meget lite før Søviknes kom. Han sørget for at de nå har bedre kollektivtrafikk, mer penger, bedre skoler etc. Derfor de er så store der oppe, fordi folk har sett hva frp kan gjøre for akkurat dem.
Vis hele sitatet...
Skal bli artig å se i fremtiden hvordan det går med Os, da får vi se hvor bærekraftig FRP sin politikk virkelig er..
Opprinnelig postet av ted
Men så er det jo alltids spørsmålet om hvor de kutter.
Vis hele sitatet...
Man sparket ut en del helt unødvendige byråkrater for eksempel, men disse fikk andre jobbtilbud i nærmiljøet hos private.
Opprinnelig postet av kermit-
FYI: FrP størst i 36 kommuner
Vis hele sitatet...
Nok et bevis på at vår tolkning av demokrati ikke akkurat er perfekt..
Opprinnelig postet av Mates
Ja, jeg ser på nyheter, men at noen bedrifter legges ned/flyttes, eller at en sektor (f.eks. lakseoppdrettere eller eksportindustri) sliter, betyr ikke at det snart ikke er noen bedrifter igjen.

Bra bilde, foolish
Vis hele sitatet...
Tror ikke du forstår alvoret i situasjonen med at mange bedrifter legges ned. Jeg bor i Odda der Smelteverket her ble lagt ned for litt siden. Der var det ansatt 380 stk, og tro meg det hadde store konsekvenser for det lille bysamfunnet. Og det eksempelet med lakseoppdrettere mener jeg at var et strålende eksempel på at du ikke har ide om hva du prater om.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Nichotin
Os kommune hadde meget lite før Søviknes kom. Han sørget for at de nå har bedre kollektivtrafikk, mer penger, bedre skoler etc. Derfor de er så store der oppe, fordi folk har sett hva frp kan gjøre for akkurat dem.
Vis hele sitatet...
Jeg ser det sånn at Os kommunes utvikling handler mer om Søviknes som person enn at han er frp-mann.
Utdyping for idioter: Martin Schkance vil ikke automatisk få fram samme resultat som Søviknes bare fordi at han også er Frper.
Søviknes gjor en dum ting og kan klandres masse for det, men det han gjor har like lite med han som politiker å gjøre som at Martin kan kjøre fort og (jeg anntar dette fordi at en person her på forumet på en eller annen måte har kjennskap til fyren og sier at) at han er en grei kar og derfor kommer til å gjøre en god jobb.


Forøvrig er Søviknes, i mine øyne, en idiot og jeg ser ikke at han gjør like mye godt som vondt for kommunen. HAH!


Opprinnelig postet av HOT_DOG
Har ikke "hørt" har opplevd.......ser du ikke på nyhetene du eller?
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om, gutt? Hva i FAEN er det du snakker om?
For det første har du ikke opplevd en drit for, som du sier, har du bare HØRT det gjennom nyhetene. Og 'nyhetene' dine er vel faen meg ikke mye anna enn VG uansett, hæ?!

Opprinnelig postet av HOT_DOG
Nei men vi ser jo utviklingen.....

Uansett det blir spennede om 2 år..... når høvdingene skal bestemmes....

Men det hjelper jo lite at halve Norge sitter hjemme på ræva....
Vis hele sitatet...
Ja, fy faen. Jeg ser det på utviklingen. Det er akkurat samme sak som når du sitter her forann pcen og drikker vatn. Og ettersom at du sitter her (og ikke på do) så må jo det bety at du kommer til å pisse på deg.
Kanskje noen syns jeg er usaklig nå, men denne kødden er jo så ulærd og primitiv at det er sykt.
Kan du ikke i det minste komme med noe bedre enn 'Nei men vi ser jo utviklingen.....' med 5 punktum på slutten og manglende komma? Jeg er ikke superskriver selv, men jeg er så sikker på at du er en av de som vil at alle innvandrerne skal kunne flytende norsk at jeg ikke klarer annet enn å være forbanna på deg, din stygging!

Opprinnelig postet av kermit-
FYI: FrP størst i 36 kommuner
Vis hele sitatet...
Herregud så fornøgd du er med degselv nå, frosk.


Opprinnelig postet av Mates
Ja, jeg ser på nyheter, men at noen bedrifter legges ned/flyttes, eller at en sektor (f.eks. lakseoppdrettere eller eksportindustri) sliter, betyr ikke at det snart ikke er noen bedrifter igjen.

Bra bilde, foolish
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ganske alvorlig. Jeg sier det Svonna sa.

Opprinnelig postet av Svonna
Tror ikke du forstår alvoret i situasjonen med at mange bedrifter legges ned. Jeg bor i Odda der Smelteverket her ble lagt ned for litt siden. Der var det ansatt 380 stk, og tro meg det hadde store konsekvenser for det lille bysamfunnet. Og det eksempelet med lakseoppdrettere mener jeg at var et strålende eksempel på at du ikke har ide om hva du prater om.
Vis hele sitatet...
Hvilket parti som sitter med makten har dog ikke alt å si for dette.
Vi mista ting her vi også, men det er ingen som klandrer partiene for det.



Når jeg skrev dette hadde jeg akkurat åpne Dagbladet side 12-13 og fikk et stort ekkelt bilde av Carl med teksten 'Erobrenen' slengt i trynet. Det kan forklare en del.
Den lille latteren jeg fikk ut av å lese at Martin ikke ser bort ifra at han skal prøve seg på en karriere i rikspolitikken etter debutten i årets kommunevalg klarte heller ikke veie opp for dette.
Sist endret av Mullah; 16. september 2003 kl. 18:20.
den første som sier "schanke for president" får seg en på trynet
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Jeg ser det sånn at Os kommunes utvikling handler mer om Søviknes som person enn at han er frp-mann.
Utdyping for idioter: Martin Schkance vil ikke automatisk få fram samme resultat som Søviknes bare fordi at han også er Frper.
Søviknes gjor en dum ting og kan klandres masse for det, men det han gjor har like lite med han som politiker å gjøre som at Martin kan kjøre fort og (jeg anntar dette fordi at en person her på forumet på en eller annen måte har kjennskap til fyren og sier at) at han er en grei kar og derfor kommer til å gjøre en god jobb.


Forøvrig er Søviknes, i mine øyne, en idiot og jeg ser ikke at han gjør like mye godt som vondt for kommunen. HAH!




Hva snakker du om, gutt? Hva i FAEN er det du snakker om?
For det første har du ikke opplevd en drit for, som du sier, har du bare HØRT det gjennom nyhetene. Og 'nyhetene' dine er vel faen meg ikke mye anna enn VG uansett, hæ?!



Ja, fy faen. Jeg ser det på utviklingen. Det er akkurat samme sak som når du sitter her forann pcen og drikker vatn. Og ettersom at du sitter her (og ikke på do) så må jo det bety at du kommer til å pisse på deg.
Kanskje noen syns jeg er usaklig nå, men denne kødden er jo så ulærd og primitiv at det er sykt.
Kan du ikke i det minste komme med noe bedre enn 'Nei men vi ser jo utviklingen.....' med 5 punktum på slutten og manglende komma? Jeg er ikke superskriver selv, men jeg er så sikker på at du er en av de som vil at alle innvandrerne skal kunne flytende norsk at jeg ikke klarer annet enn å være forbanna på deg, din stygging!



Herregud så fornøgd du er med degselv nå, frosk.




Det er faktisk ganske alvorlig. Jeg sier det Svonna sa.



Hvilket parti som sitter med makten har dog ikke alt å si for dette.
Vi mista ting her vi også, men det er ingen som klandrer partiene for det.



Når jeg skrev dette hadde jeg akkurat åpne Dagbladet side 12-13 og fikk et stort ekkelt bilde av Carl med teksten 'Erobrenen' slengt i trynet. Det kan forklare en del.
Den lille latteren jeg fikk ut av å lese at Martin ikke ser bort ifra at han skal prøve seg på en karriere i rikspolitikken etter debutten i årets kommunevalg klarte heller ikke veie opp for dette.
Vis hele sitatet...
TAPER!!!

Må du banne du da for å få sagt det du mener?

Fy faen Hot_dog, vil du bli tatt seriøst, ikke vær så JÆVLIG usaklig. Løk deg ned litt
Hissige små sosialister her ja.

Ikke ta denne dritten fra meg så alvorlig da....

Valget er mitt og jeg stemmer FRP så lenge Halvorsen står å skriker i byen min.
Opprinnelig postet av mongob0ffel
den første som sier "schanke for president" får seg en på trynet
Vis hele sitatet...
Enig, folk bør lære seg å stave: "Schanche for president."
faen så mange kommunister det var her da...du som sa at FRP bare var store ord, det er fordi dem aldri har fått sjanse til å gjøre noe uten andre tullingers innblanding.
og uansett, så har ikke noen andre partier gjordt mye mer heller.

flytt til nord-korea, der hadde dere fått det fint.
Opprinnelig postet av OrioTecc
faen så mange kommunister det var her da...du som sa at FRP bare var store ord, det er fordi dem aldri har fått sjanse til å gjøre noe uten andre tullingers innblanding.
og uansett, så har ikke noen andre partier gjordt mye mer heller.

flytt til nord-korea, der hadde dere fått det fint.
Vis hele sitatet...
Jeg liker folk som har masse kunnskap om hva de snakker om. Kommunisme !=sosialisme, nord korea !=sosialisme.
Opprinnelig postet av OrioTecc
faen så mange kommunister det var her da...du som sa at FRP bare var store ord, det er fordi dem aldri har fått sjanse til å gjøre noe uten andre tullingers innblanding.
og uansett, så har ikke noen andre partier gjordt mye mer heller.

flytt til nord-korea, der hadde dere fått det fint.
Vis hele sitatet...
hmf. Det er kanskje en grunn til at Frp ikke slippe igjennom???
Og ja sku ønske at dette var Nord - korea. Da hadde karl i hagen for lenge siden blitt dratt ut i gata og fått en kule i hodet!!

Men en ting ska karl ivar ha. Han er jevlig smart. De halvrasistiske tumlingene som har bestemt seg for å stemme Frp de stemmer dem uansett hva som skjer. Menst resten av Frp sine velgere er folk som skifter hvem de ska stemme på etter hvem som har den mest liberale alkohol politikken.
Du har feks "Eg e fan ikke feig" saken. Det trekke mye publisitet. Så går Karl ivar ut og sier: "dette tar vi stor avstand til !". Med dette beholder han de gamle stemmerne og sanker en haug med slaurer som ikke vet hva de skal stemme på.

tetra
Opprinnelig postet av tetra
Med dette beholder han de gamle stemmerne og sanker en haug med slaurer som ikke vet hva de skal stemme på.

tetra
Vis hele sitatet...
Dette gjelder alle partier.
Og husk at det er et personlig valg, du skal velge det som passer deg best. Alle er ikke like her, så alt kan jo ikke passe for alle.

Syns dette ble for useriøst, beklager på at jeg blandet meg inn og forårsaket mye av dette her.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av HOT_DOG
TAPER!!!

Må du banne du da for å få sagt det du mener?

Vis hele sitatet...
Jeg trenger det ikke, men da blir det så tørt og kjedelig. Jeg må si stygge ting til deg for at det skal bli underholdende. Spør mamman din hva jeg mener. Hun har vært med på dette lenge.

Opprinnelig postet av HOT_DOG
Hissige små sosialister her ja.

Ikke ta denne dritten fra meg så alvorlig da....

Valget er mitt og jeg stemmer FRP så lenge Halvorsen står å skriker i byen min.
Vis hele sitatet...
Jeg tar hverken deg eller dine politiske meninger på alvor.
Om du tror at det er noe jeg sier for å være tøff vil jeg gjerne gjøre det klart for deg hvorfor.
  • Du skriver ting som 'Taaaaper!' istedenfor å ta meg på alle de tinga du mente gjor meg til en taper
  • Du sier selv at vi ikke skal ta deg alvorlig
  • Du refererer til Oslo som 'byen din'. Syns det høres ganske pakkis ut, jeg.

Forresten gir du utrykk for å stemme på Frp bare fordi at du syns det er så trist når Halvorsen skriker i byen din som du elsker å hate. Det er jo.. jævla teit.


Opprinnelig postet av OrioTecc
faen så mange kommunister det var her da...du som sa at FRP bare var store ord, det er fordi dem aldri har fått sjanse til å gjøre noe uten andre tullingers innblanding.
og uansett, så har ikke noen andre partier gjordt mye mer heller.

flytt til nord-korea, der hadde dere fått det fint.
Vis hele sitatet...
Ja, faen. De slemme kommunistene nekter Carl i å senke øl-prisene med 4kr for så å kutte ned på bevilgniner til skoler også privatisere dem fordi at de ikke kan drives på andre måter lenger. Uffa.
Jeg skulle ønske at du hadde sagt noe mer seriøst sånn at jeg hadde fått en sjangse til å faktisk ha en skikkelig diskusjon, men desværre er det bare de onde kommunistene som klarer å holde seg saklige og avslutte setninger uten 10 punktum, og jeg gidder ikke late som om jeg er uenig med dem for å få en skikkelig diskusjon så jeg får holde meg til dette også kan du jobbe med å utvikkle deg til vår art, din ape.