Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6789
Hei folkens! Bare av ren interesse, er det non her som har opplevd overdose på enten et narkotisk stoff eller alkohol? I så fall hvordan var det, smertefullt eller blacka du helt ut? Hvilket stoff tok du evt. overdose på?
overdose på alkohol? Alkoholforgiftning? Spy? eller hæ?
Dør du ikke viss du tar overdose da ? Eller er jeg bare helt noob i hodet nå ?
Vel, definer overdose. Har sikkert overdosa et par ganger på cannabis, men bare til den grad at jeg ble dårlig og spydde.
Eneste gangen jeg har blacket skikkelig ut var når jeg prøve å mikse rivotril + Alkohol. Jeg våkna på baderoms gulvet, selvom jeg bestemt husker at jeg lå i senga. Gud vet hva jeg gjorde de 4 timene jeg var ute. NEVER AGAIN!
Sitat av Smile Vis innlegg
Dør du ikke viss du tar overdose da ? Eller er jeg bare helt noob i hodet nå ?
Vis hele sitatet...
De færreste overdoser er dødelige. Som regel er de bare svært ubehagelige.
Smile: Du dør ikke nødvendigvis om du overdoserer, nei.
Angående alkohol kan det vel hende du kjenner noen som har blitt sendt til pumping. Ser for meg de færreste husker noe som helst av tida i etterkant av alkoholinntaket.
Sist endret av probe; 7. juni 2011 kl. 16:07.
Sitat av Smile Vis innlegg
Dør du ikke viss du tar overdose da ? Eller er jeg bare helt noob i hodet nå ?
Vis hele sitatet...
Man kan vel fint overleve en overdose, hvis man blir innlagt på sykehuset f.eks. ved pumping eller lignende
Har opplevd overdose på nikotin flere ganger. Svimmel og kvalm så jeg kasta opp.

Er kanskje ikke et narkotisk stoff, men.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Eneste gangen jeg har blacket skikkelig ut var når jeg prøve å mikse rivotril + Alkohol. Jeg våkna på baderoms gulvet, selvom jeg bestemt husker at jeg lå i senga. Gud vet hva jeg gjorde de 4 timene jeg var ute. NEVER AGAIN!
Vis hele sitatet...
Men husker du noe særlig av rett før du svimte av, eller var det liksom bare pang så våknet du igjen noen timer senere?
Overdose er bare å ta for mye av noe slik at du får uventede/negative effekter. Det trenger ikke resultere i sykehusopphold eller død, men siden det ofte forbindes med sterke rusmidler som heroin, hvor overdosering i de fleste tilfeller er dødelig, er det mange som blander kortene.

De aller fleste av oss som regelmessig drikker alkohol har opplevd overdosering, og hvordan det føles er såpass allmennkjent at det blir lite å diskutere. Å overdosere cannabis kalles i mange kretser å "grønne". En overdose GHB sender deg i dyp søvn, og i kombinasjon med alkohol kan sentralnervesystemet dempes så kraftig at du slutter å puste, men GHB i seg selv anses ikke som spesielt dødelig.

Det er med andre ord veldig situasjonsbestemt og individuelt hvordan en overdose oppleves og hva som er konsekvensene.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Men husker du noe særlig av rett før du svimte av, eller var det liksom bare pang så våknet du igjen noen timer senere?
Vis hele sitatet...
Nummer 2. Jeg våknet bare plutslig
tatt overdose på niktion, da måtte jeg legge meg ned på sofaen og slappe av i 30min ble helt ute av meg.
har tatt overdose på alkohol flere ganger, men husker spesielt en gang hvor jeg ikke greide å snakke eller røre meg, mens det flimret et hvit lys forand øynene mine.
Har også tatt overdose på cannabis, da lå jeg bare i en haug av bark mens alt snurret rundt, greide ikke å stå oppreist eller noen ting.

Om du regner med dette som overdoser vet jeg ikke, er jo ikke akkurat som å få overdose på heroin.
Har overdosert alkohol, cannabis, LSA (HBWR), gerodorm (sammed med alkohol) og jwh-018. Desidert mest ubehagelig var LSA. 15t +/- med ekstremt ubehag og onde halliser (så bl.a. "ondskap" i ren form og hørte djevelen gjennom syk musikk som ble dannet i hodet mitt...) men så spiste jeg forsåvidt 35-40 frø også :-P
Har hatt super-overdose på både sprit (flere) og cannabis. Spriten har som regel endt i total elendighet der ett eller annet groteskt har vært involvert, enten forferdelige damer, ekstreme farer, slåsskamper og det som verre er.

På cannabisen tok jeg 0,5 gram i ett trekk etter en 14 dagers sydentur med kun alko og ingen røykings, det gikk veldig fint i 5 minutter helt til jeg tenkte en ubetydelig negativ tanke, dette var nok å få en hvilepuls på 180 og tidenes mest intense angst, jeg falt seriøst sammen mens jeg sto og måtte ringe 113.
Sykebilen kom og kjørte med blålysene på rett til sykehuset, der endte jeg på intensivavdelingen med full EKG og utredning, ble også satt adrenalin rett i blodet uten ett snev av reaksjon.
Det skal sies at jeg var en meget dreven røyker når dette inntraff.
Har tatt overdoser mange ganger på benzoer blanda med seroquel, marzine, alkohol osv. Gått bra alle gangene tydeligvis. Disse ODne var ikke planlagt, det ble bare til at man spiste litt, så mer, og mer... havna på sykehuset en gang av kun 7 efedrin og alkohol, en anna gang av litt marzine, noen stilnoct og noen få seroquel, litt alkohol før jeg dro. Var på en buss fra trondheim og jeg havna på et sykehus i en annen by enn jeg var på vei til. Husker bare jeg våknet i ambulansen og var forbanna, jeg skulle HJEM, ikke på noe sykehus. De trodde jeg var på speed pga. krampene.
Da ble jeg ganske nøye undersøkt. Jeg hadde skikkelig krampe anfall i hele kroppen og de nekta gi meg noe for det, låg der slik hele natten. Snakk om bra behandling! Masse prøver, ekg, ledninger og dritt. Kunne da fått en jævla valium mot krampene.
Overdoserte på sove piller. Tok 3 tabeletter og blacka ut, spiste hele brettet. Husker bare små klipp fra ting som virkelig gjorde inntrykk. Hallusinerte som bare f, tepper og gardiner flaggret som om det skulle vært full orkan, halliser som virkelig ville skremt livskiten ut av meg hadde jeg ikke vært så ned dopet.
Sist endret av Dodecha; 8. juni 2011 kl. 00:56.
"Overdose" på cannabis har inntruffet noen ganger. Noen av gangene fikk jeg litt ville tanker, også negative. De fikk ikke noe overtak på psyken, så jeg fikk bare mildt ubehag rent kroppslig (trykk bak øynene og i diverse deler av kroppen) eller i form av kvalme og svimmelhet. Blodtrykksfall som førte til besvimelse (våknet med en gang etterpå) skjedde en gang. Følelsen før jeg "får for mye" er at jeg blir forvirret og ikke vet om det jeg kjenner er ubehag eller behag. Dersom det går videre innser jeg med sikkerhet at det er ubehaglig. En annen gang sovnet jeg nesten i ei trehytte fordi det siste trekket var så overvelmende at jeg var sikker på at jeg ikke klarte å gå. Dog så gikk det an å gå videre etter 10 minutter. Inntak av vann og ernæring ser ut til å hjelpe på negative effekter, i tillegg til å regulere kroppstemperaturen riktig vei.

Den tradisjonelle fyllekula har jeg også opplevd særlig én gang i form av total black-out, spying, flaue øyeblikk som jeg ikke husker, verdens verste hangover og fylleangst. Å overdose på alkohol var en mye verre opplevelse fordi jeg gjorde masse dumme ting i glemselens øyeblikk; cannabis førte i stedet til at jeg instinktivt ikke ønskte å innta mer, prøvde å gjøre miljøet mer behaglig og jeg fikk ikke black-out.
Sist endret av Psychocrash; 7. juni 2011 kl. 22:04.
Sovepiller og alkohol. Alt jeg husker er at jeg sto utenfor og tok en røyk med noen venner, noen minutter etter jeg hadde tatt pillene. Så våknet jeg opp i en seng med 3 venner rundt meg som holdt meg nede, med masse skjelvinger i kroppen. Har blitt fortalt jeg plutselig falt i bakken mens vi var ute å røyka. Etter noen minutter kom jeg meg vistnok opp (med litt hjelp) og var helt vill, løp rundt og skrek før jeg kollapset igjen. Dette repeterte seg et par ganger. Husker absolutt ingenting av dette selv. Varte vist i rundt 1-2 timer. Er utrolig takknemmelig for at jeg hadde gode venner rundt meg da, hvis ikke kunne det virkelig gått ille.

Var foresten 10mg Zolpidem (som jeg ble tilbudt av en veninne, skulle vistnok gi halliser om jeg holdt meg våken), etter en god del shots med vodka og whiskey. Har i ettertid funnet ut at disse pillene sammen med alkohol kan være en svært farlig kombinasjon.
Dumt spørsmål: Går det å få "overdose" på koffein?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Dumt spørsmål: Går det å få "overdose" på koffein?
Vis hele sitatet...
Ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Caffein...e_intoxication
LD50 (dosen hvor halvparten dør) antas å være rundt 150-200mg per kg. hos mennesker. Det skal godt gjøres å drikke seg til døde på kaffee, men om du har ren syntetisk koffein i pulver eller tablettform er det nok fullt mulig.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Dumt spørsmål: Går det å få "overdose" på koffein?
Vis hele sitatet...
Skal vel en god mengde koffein til før dosen regnes som dødelig, men ikke nødvendigvis så mye før opplevelsen begynner å bli ubehagelig. Selv drakk jeg en gang x antall svært sterke kopper kaffe før trening. Det resulterte kjapt i at jeg ikke i det hele tatt klarte å sitte rolig, samt at kroppen ristet kraftig uten at jeg klarte å kontrollere bevegelsene.
Sitat av probe Vis innlegg
Skal vel en god mengde koffein til før dosen regnes som dødelig, men ikke nødvendigvis så mye før opplevelsen begynner å bli ubehagelig. Selv drakk jeg en gang x antall svært sterke kopper kaffe før trening. Det resulterte kjapt i at jeg ikke i det hele tatt klarte å sitte rolig, samt at kroppen ristet kraftig uten at jeg klarte å kontrollere bevegelsene.
Vis hele sitatet...
I følge erowid kan en dødelig dose koffein være fra 3-20 gram oralt, en god mengde med andre ord ja

http://www.erowid.org/chemicals/caff...ine_dose.shtml
Overdose? Har bikket første og siste gang på GHB, ikke spesielt gøy spør du meg mens du har amfetamine eller meta (husker faktisk ikke hva det var) pumpende gjennom blodet.

Hadde meg en liten baddings på sopp. Aldri vært så før i mitt liv, når jeg begynner å høre klovnelatter og forestiller meg at 10 klovner rundt meg som sier: Nå er du fucket for livet, haha nå har vi deg, du blir her hos oss for evig...
Ganske kjipt.

Har opplevd en skikkelig OD også. Satt ved siden av en som hadde spist nøtter, drukket endel brennevin og gefflet noe morfin preparat. Vi trodde han hadde bare sovnet, det hadde han, med noe mat i halsen... Vi kommer tilbake om endel timer og hører den mest hjerteskjerende, grusomme pustelyden jeg har hørt noen gang. 1 pust hvert 30 sec. Ambulansen kommer og henter han, noen dager etterpå er han død. Nå vet jeg iallefall hva jeg skal gjøre neste gang slikt skjer, men fortsatt, bringer ikke han tilbake igjen.
ArbeidsledigProletar
Når noen slukner på benzoer, alko og opiater er det ikke rimelig naturlig å putte dem i stabilt sideleie?!
Sitat av Turilli Vis innlegg
Overdose? Har bikket første og siste gang på GHB, ikke spesielt gøy spør du meg mens du har amfetamine eller meta (husker faktisk ikke hva det var) pumpende gjennom blodet.

Hadde meg en liten baddings på sopp. Aldri vært så før i mitt liv, når jeg begynner å høre klovnelatter og forestiller meg at 10 klovner rundt meg som sier: Nå er du fucket for livet, haha nå har vi deg, du blir her hos oss for evig...
Ganske kjipt.

Har opplevd en skikkelig OD også. Satt ved siden av en som hadde spist nøtter, drukket endel brennevin og gefflet noe morfin preparat. Vi trodde han hadde bare sovnet, det hadde han, med noe mat i halsen... Vi kommer tilbake om endel timer og hører den mest hjerteskjerende, grusomme pustelyden jeg har hørt noen gang. 1 pust hvert 30 sec. Ambulansen kommer og henter han, noen dager etterpå er han død. Nå vet jeg iallefall hva jeg skal gjøre neste gang slikt skjer, men fortsatt, bringer ikke han tilbake igjen.
Vis hele sitatet...
Har du noen gang hatt ren overdose av bare GHB eller GBL? Men den overdosen du nevnte, husker du hva som skjedde rett før du blacka ut=? Hadde du store smerter eller bare sovna du?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Dumt spørsmål: Går det å få "overdose" på koffein?
Vis hele sitatet...
Teknisk sett kan man få en overdose på alt. Man kan drikke vann til man dør, selvom mengden som trengs er så stor at man neppe får det til.
Med overdose på alkohol, mener du vel å dirkke for mye? Ikke vet jeg...
Jeg ble pumpet en gang da jeg var 15. Anbefalest ikke.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Teknisk sett kan man få en overdose på alt. Man kan drikke vann til man dør, selvom mengden som trengs er så stor at man neppe får det til.
Vis hele sitatet...
Men det har skjedd. Leah Betts drakk seg ihjel under påvirkning av MDMA.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Hadde en grusom overdose jeg opplevde en liten stund tilbake..
Kombinerte alkohol, hasj og Jwh-018. Du kødder ikke med slikt.
Henviser deg til historien som du kan lese her.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Har du noen gang hatt ren overdose av bare GHB eller GBL? Men den overdosen du nevnte, husker du hva som skjedde rett før du blacka ut=? Hadde du store smerter eller bare sovna du?
Vis hele sitatet...

Har bare drukket GHB/GLB (faktisk usikker på hva det var) en gang. Men den ene gangen så hadde jeg tatt 3 korker, etter den siste satt vi oss ned for å spise en pølse eller to. Mens jeg sitter og spiser føler jeg plutselig at hjerte begynner å banke noe inn for jævlig. Noe helt sykt og, føltes ut som om hjerte skulle banke seg ut av brystkassen. Så ble jeg ganske trøtt, var sånn at jeg bare måtte ligge meg ned. Jeg lukket øynene, og det blir helt jævlig å prøve å få dem opp, samme med kroppen, som om jeg ligger i koma men jeg kunne høre alt rundt meg. våknet opp etter ca 1 time og følte meg helt jævlig
Har fått kramper i hele kroppen etter en heftig fyllekule på over flere dager. Ikke blacket ut, men krampene kom i kroppen i det fyllesyken slo til. Dehydrering, nervene skutt til helvete på grunn av fylleangst er alle årsaker til det. Alle musklene i kroppen ble anspent. Hendene foldet seg sammen uten at jeg kunne gjøre noe, tennene beit seg sammen, beina strammet seg. Ikke å anbefale. Vil definitivt kalle det overdose av alkohol. Men værste overdose var på såkalt engletrompet. Alt for lang fortelling, men la oss si at jeg så norske politimenn i grisemasker utenfor vinduet mitt som skulle torturere meg og dette var i utlandet, jeg drakk 6 kopper med te kokt av 9 svære planter, større en dem mann ser her i Norge. Aldri mer engletrompet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
MDMA
Injisterte en alt for stor dosering av mdma-pulver som endte opp i at jeg blacka totalt ut etter bare 3 sekund. Har vistnok spydd mens jeg gikk rundt som en robot. Hadde helt annet kropsspråk enn hva som mennesklig er vanlig, selv i rusa tilstand. Har lagd rare lyder og ikke vært mulig og få kontakt med. Jeg kom til meg selv med en klut på panna i en annen leilighet hvor en venn passet på meg. Husker lite rundt og etter dette ettersom jeg var på ett rimelig ukritisk selvdestruktivt tungkjør over lengre peroide. Hadde problemer med hørsel å syn i ett par uker etter hendelsen. Garantert noe psykisk også, men var så ute at jeg ikke husker min mentale tilstand og hva som gjorde hva. Hadde en del rusutløste kortvarige (1-2døgn) psykoser som inntraff 2-3 gang i måneden. Det kom nok sikkert av dette, inkludert amfetamin og livsstil.

Heroin: har også overdosert på heroin ved injistering noen ganger. Har vært så sinnsykt omtåka under disse periodene, så husker lite av hvordan det var når jeg våknet. Har kombinert med kraftige benzopreperater som xanor, flunipam og rivotril. Sovner som regel av, etter en følelse av at jeg har tatt for mye og at det nå går galt. Har våknet opp på sykehus, av meg selv, motgift av ambulansepersonell og faktisk også etter amfetaminskudd av rusvenner. Sistenevnte er utrolig farlig, så hvis noen vitner til heroin OD: Ring 113!
Heroin er vell det minst ubehagelige jeg har overdosert på, men har vært døden nær flere ganger. Har vært heldig.

Amfetamin: også injistering. Har først fått følelse av at jeg svimer av, uten og gjøre det. Lyden blir vrengt om. Sinnsyk tungdundrende hodepine. Panikkangst. Andre ganger har jeg gått direkte inn i psykose. Enkelte ganger har jeg også sovnet av, og så våknet opp psykotisk og tror jeg ikke er påvirla, så jeg tar mer.

Det er helt utrolig hvor syk man kan bli av rus og avhengighet. Er takknemmelig for og være rusfri den dag idag med både psyken og kroppen fullstendig OK. Men må aldri glemme jeg har ett avhengighets problem - det blir man aldri kurert fra selv om man har vært aldri så lenge rusfri.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Hei folkens! Bare av ren interesse, er det non her som har opplevd overdose på enten et narkotisk stoff eller alkohol? I så fall hvordan var det, smertefullt eller blacka du helt ut? Hvilket stoff tok du evt. overdose på?
Vis hele sitatet...
Ja jeg har hatt et par overdoser på heroin. MAn bare slokner og puster dårligere og dårligere, og du må få i deg motgift fort som mulig.

Sitat av fetter Vis innlegg
Vis hele sitatet...
det var en del som drakk seg til døde under rave perioden. folk sto og danset hele natten og drakk alt for mye vann. vitenskapen sier at 5liter i løpet av en dag er nok til og dø. vann inneholder en liten mengde oksygen og hvis hjernen får for mye så kkortslutter rett og slett hele kroppen. men det skal godt gjøres å drikke så mye uten og merke at noe er på vei til å skje.
Har fått overdose på alkohol ett par ganger, ikkenoe annet. Føles ikke som annet en att du drikker er det siste du husker, før du våkner opp dagen etter å husker aboslutt nada, men tydeligvis bare lå du der.
Sitat av olechr85 Vis innlegg
det var en del som drakk seg til døde under rave perioden. folk sto og danset hele natten og drakk alt for mye vann. vitenskapen sier at 5liter i løpet av en dag er nok til og dø. vann inneholder en liten mengde oksygen og hvis hjernen får for mye så kkortslutter rett og slett hele kroppen. men det skal godt gjøres å drikke så mye uten og merke at noe er på vei til å skje.
Vis hele sitatet...
Prøver du å si at en vannoverdose forårsakes av for mye oksygen til hjernen pga. oksygeninnholdet i vannet? Det stemmer jo ikke, og forklaringen faller uansett på sin egen urimelighet. Den bittelille mengden oksygen som fordøyelsessystemet eventuelt skulle ha hentet ut av vannet, ville jo ha vært en dråpe i havet sammenlignet med det lungene våre utvinner av hvert eneste pust vi trekker. Kroppen kan ikke "kortslutte" av dette.

Nei, en vannoverdose forårsakes av at vannet rundt cellene i kroppen plutselig får et svært lavt nivå av elektrolytter i seg som følge av overdrevet vanninntak. Dette fører til at vannet i cellene gjennomgår osmose, slik at elektrolyttene diffunderer ut i de store vannmengdene. Som følge av dette vil cellene i kroppen svelle opp, og i hjernen forårsaker dette flere alvorlige problemer som kan føre til død, eller ha andre alvorlige og svært ubehagelige utfall.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dette fører til at vannet i cellene gjennomgår osmose, slik at elektrolyttene diffunderer ut i de store vannmengdene. Som følge av dette vil cellene i kroppen svelle opp, og i hjernen forårsaker dette flere alvorlige problemer som kan føre til død, eller ha andre alvorlige og svært ubehagelige utfall.
Vis hele sitatet...
Rekker ikke slå opp nå, men det osmose er vel strengt tatt diffusjon av vann over cellemembranen, ikke diffusjon av elektrolytter? Elektrolyttene kan ikke fritt diffundere ut, derfor kommer det vann inn (som gir oppsvelling og potesielt skadelig ødemer)?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Rekker ikke slå opp nå, men det osmose er vel strengt tatt diffusjon av vann over cellemembranen, ikke diffusjon av elektrolytter? Elektrolyttene kan ikke fritt diffundere ut, derfor kommer det vann inn (som gir oppsvelling og potesielt skadelig ødemer)?
Vis hele sitatet...
Helt riktig. Som jeg skriver, vannet i cellene gjennomgår osmose, slik at elektrolyttene (som selvfølgelig er løst i dette vannet) diffunderer ut gjennom cellemembranen. At vannet også diffunderer anser jeg som underforstått, siden det er snakk om osmose her.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Helt riktig. Som jeg skriver, vannet i cellene gjennomgår osmose, slik at elektrolyttene (som selvfølgelig er løst i dette vannet) diffunderer ut gjennom cellemembranen. At vannet også diffunderer anser jeg som underforstått, siden det er snakk om osmose her.
Vis hele sitatet...
Sorry, men du tar feil. Hele årsaken til osmosefenomenet er at cellemembranen er relativt impermeabel for elektrolyttene.

Vannet vil derfor, av årsaker folk kan slå opp om de vil, her, diffundere mot området med høyest konsentrasjon av ioner. I dette tilfellet inn i cellene, slik at cellene svulmer. Det er dette som skjer ved vannforgiftning, eller hyponatremi.

Det er altså ingen elektrolytter som krysser noen cellemembran i denne prosessen.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Når noen slukner på benzoer, alko og opiater er det ikke rimelig naturlig å putte dem i stabilt sideleie?!
Vis hele sitatet...
Det du sier er fornuftig, da aspirasjonsfaren, altså faren for å puste sitt eget oppkast ned i lungene, absolutt er tilstede. Samtidig er det viktig å hjelpe en som overdoserer på opiater med å puste.

Alohol er noe helt annet, og kan ikke sammenlignes helt, men aspirasjonsfaren er tilstedet her også. Ved veldig store doser kan såvidt jeg husker alkohol virke betydelig respirasjonsdempende det også, iallefall blodtrykkssenkende.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Sorry, men du tar feil. Hele årsaken til osmosefenomenet er at cellemembranen er relativt impermeabel for elektrolyttene.

Vannet vil derfor, av årsaker folk kan slå opp om de vil, her, diffundere mot området med høyest konsentrasjon av ioner. I dette tilfellet inn i cellene, slik at cellene svulmer. Det er dette som skjer ved vannforgiftning, eller hyponatremi.

Det er altså ingen elektrolytter som krysser noen cellemembran i denne prosessen.
Vis hele sitatet...
Ja, du har selvfølgelig rett Trykket stiger i cellen fordi vannet utenfor trenger inn for å utligne forskjellen i konsentrasjon av elektrolytter. Elektrolyttene må jo derfor naturligvis bli værende i cellen. I stand corrected, og bør åpenbart ta meg en bolle.
Sist endret av mentalmelt; 24. juni 2011 kl. 15:59.
Drakk 1 liter 40% på under en halvtime engang. Gikk ut for å ta meg en røyk, plutselig gikk jeg rett i bakken. Neste jeg husker er at mange folk står rundt meg å hyler :P Hørte senere at jeg hadde fått kramper, sluttet å puste i opp til 1min av gangen. I vennegjengen min spøker vi ikke om dette engang, da dette faktisk var veldig skremmende for både meg og alle andre på festen :/
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ja, du har selvfølgelig rett Trykket stiger i cellen fordi vannet utenfor trenger inn for å utligne forskjellen i konsentrasjon av elektrolytter. Elektrolyttene må jo derfor naturligvis bli værende i cellen. I stand corrected, og bør åpenbart ta meg en bolle.
Vis hele sitatet...
Hoho, Clash of the titans!

Meget informativt gutta!
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Dumt spørsmål: Går det å få "overdose" på koffein?
Vis hele sitatet...
Overdose på koffein er ikke spesielt vanskelig å oppnå,
har fått det før og kan love deg at det ikke
er verken deilig eller oppkvikkende.
Hvis du lurer på hvor mye koffein du må ha i deg for
en dødelig overdose, klikk her.
Sist endret av Biddibong; 24. juni 2011 kl. 16:46.
overdose på hasj og alkohol for en uke sia, Lå og spøy og spøy men greide ikke, så lå bare på gulvet og prøvde og spy i 4-5 timer, verste jeg har opplevd
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Overdose på koffein er ikke spesielt vanskelig å oppnå,
har fått det før og kan love deg at det ikke
er verken deilig eller oppkvikkende.
Hvis du lurer på hvor mye koffein du må ha i deg for
en dødelig overdose, klikk her.
Vis hele sitatet...
Ganske vanskelig med Red Bull! :O Gikk på den linken din å fant ut at jeg må drikka ca 141 bokser med redbull for OD :P
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Drakk 1 liter 40% på under en halvtime engang. Gikk ut for å ta meg en røyk, plutselig gikk jeg rett i bakken. Neste jeg husker er at mange folk står rundt meg å hyler :P Hørte senere at jeg hadde fått kramper, sluttet å puste i opp til 1min av gangen. I vennegjengen min spøker vi ikke om dette engang, da dette faktisk var veldig skremmende for både meg og alle andre på festen :/
Vis hele sitatet...
Hva med å drikke 0.75 36% paa under 1 min. og 30 sek? Ja du hørte det, jeg drakk opp ren 0.75 flaske rom paa 2-3 slurk, var 15 aar og veide lite haha. Dette endte opp med at på siste slurk fikk jeg blackout og etter det kompisene mine fortalte meg, havnet jeg på sykehuset med sykebil, politi, osv. Når jeg våknet foorste 3 gangene på intensiv avdelingen, så jeg foorst trippelt av sykepleieren sitt ansikt, så sovnet jeg igjen, og dette skjedde 4-5 ganger, hadde dobbel syn, osv. haha. Ble pumpet og fikk en sonde(slange) rett inn i ja du vet, mellom skrittet mitt, og det gjorde så inni h******** F****** V*****! Måtte pisse foor jeg fikk dra fra sykehuset, og idet jeg skulle på do, lurte jeg på hvorfor alle var på intensiv avdelingen lo og stirret på meg... Skjoonte med en gang at det var fordi jeg gikk rundt med store bleier på meg hahaha.

Moren min hentet meg på sykehuset og alt ordnet seg tilslutt. Klerne mine var fullt av spy, rom og div. andre ting som jeg hadde fått tydligvis på kleerne mine...

Vet ikke hvor mye promille jeg hadde, men var utrolig neer på å havne i koma, hvis ambulansen hadde kommet 2 min. forseint tror jeg at jeg hadde ikke levd ennå.

Dette skjedde i Spania
Sist endret av kongs1; 26. juni 2011 kl. 15:33.
Jeg har personlig opplevd en svært dramatisk overdosering på et undervurdert stoff, og denne saken er veldig tung for både meg selv og min omgangskrets. Det var en sen sommerkveld i fjor, og jeg og vennene mine reiste gjennom byen på vei hjem fra fest. Vi hadde oppnådd en perfekt alkoholrus - punktet der du ikke lenger kjenner tennene dine. Gjennom byen fikk jeg et utrolig behov for mat, tilstanden var helt forferdelig. Jeg viste hva jeg trengte, og jeg måtte få tak i det med én eneste gang!

Jeg sjanglet gjennom byen helt til jeg fant de flotte, svarte dørene til den lokale kebabsjappa. Jeg gikk inn, bestilte meg en stor rullekebab med lammekjøtt. Tyrkeren bak disken smilte til oss, og jeg håper ikke han forsto hva vi snakket om. Til slutt fikk jeg den herlige maten, og stappet den i meg som aldri før! Det er her det dramatiske begynner; hvitløksdressingen var over hele skjorta mi, i øynene mine og rundt munnen min. Plutselig sa det stopp. Kroppen hadde fått nok, og den herlige kebaben kom opp igjen... En forferdelig overdose av dressing og "lammekjøtt".
Sist endret av Stinson; 26. juni 2011 kl. 16:29.