Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 9748
Hei alle sammen. Tok ei stripe med pepper for snart to timer siden.
Tror jeg er litt overjustert, har bra fuunk! Men er svimmel og litt småkvalm.
Bør jeg ha noia??
Sitat av BackboneAvAtAr Vis innlegg
Hei alle sammen. Tok ei stripe med pepper for snart to timer siden.
Tror jeg er litt overjustert, har bra fuunk! Men er svimmel og litt småkvalm.
Bør jeg ha noia??
Vis hele sitatet...
det høres ut som du har noia allerede :P
Sist endret av First-Price; 14. oktober 2010 kl. 11:22.
drikk vann, prøv å få oppheng på noe du liker å drive med og begynn for guds skyld ikke å ringe tilfeldige personer på telefonlista, det vil du angre på...
Bør jeg ha noia?

Uten tvil årets kommentar, haha.
irriterer meg... skal inn til byen etterpå og vil ikke være helt på trynet...
Sitat av BackboneAvAtAr Vis innlegg
Men er svimmel og litt småkvalm.
Bør jeg ha noia??
Vis hele sitatet...
Hvis du føler deg dårlig, dra til legen. Du bør ikke ha høyere terskel for å søke hjelp enn du har til vanlig, uten amfetamin i bildet. Husk at legen har taushetsplikt.

I første omgang ville jeg dog forsøkt å få i meg litt væske og noe næring (mat, juice, smoothie, potetgull, whatever...)
!!!! har nettop fuckings flyttet så har ikke ordnet fastlege enda!
Sitat av BackboneAvAtAr Vis innlegg
!!!! har nettop fuckings flyttet så har ikke ordnet fastlege enda!
Vis hele sitatet...
Legevakten
er under 18, kommer mine foreldre til å finne ut om mitt besøk der evt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du har tatt nok til å få et ubehagelig blodtrykk og høy puls, Hypertension som det kalles på Engelsk.
I en ung alder er ikke dette krise med mindre du har noen problemer med hjertet eller årene dine fra før.

Du kunne utnyttet energien ved å løpe deg en tur, du vil mest sannsynlig føle deg bedre etterpå så lenge du ikke overdriver og setter i gang med en marathon.

Dette er min personlige amatørdiagnose selvsagt, om dette kjennes ille ut bør du oppsøke legevakten som felix_poker sier.
Sist endret av Dodecha; 14. oktober 2010 kl. 11:37.
Du vil angre om du drar til legen. Om du er frisk og rask går det over av seg selv. Ta en sigg, snakk med noen du stoler på, drikk litt vann og spis noe lett mat, så vil du nok føle deg bedre.
Sitat av BackboneAvAtAr Vis innlegg
er under 18, kommer mine foreldre til å finne ut om mitt besøk der evt?
Vis hele sitatet...
Nei, de har taushetsplikt.

Sitat av sofa Vis innlegg
Du vil angre om du drar til legen. Om du er frisk og rask går det over av seg selv. Ta en sigg, snakk med noen du stoler på, drikk litt vann og spis noe lett mat, så vil du nok føle deg bedre.
Vis hele sitatet...
Du er ikke autorisert helsepersonell. Å fraråde noen å oppsøke hjelp om de føler seg syke, er helt på jordet. Skjerpings!
Sitat av sofa Vis innlegg
Du vil angre om du drar til legen. Om du er frisk og rask går det over av seg selv. Ta en sigg, snakk med noen du stoler på, drikk litt vann og spis noe lett mat, så vil du nok føle deg bedre.
Vis hele sitatet...
Hei, det der er stygt å se. Tenk deg godt om før du fraråder noen å oppsøke lege - du er ikke i stand til å gjøre deg opp en riktig og god mening om dette (ihvertfall ikke på grunnlag av hva det står i denne tråden).

Ekkelt å se en så lite gjennomtenkt og komplett idiotisk uttalelse her. Som nevnt over; skjerpings!!! Minus KP.
Sist endret av httpwhat; 14. oktober 2010 kl. 11:55.
Du må gjerne si at det kanskje er en noe uansvarlig ting å si, men du vet like godt som meg (tror jeg) at om han faktisk drar til legen, vil han med overveldende sannsynlighet angre på det i ettertid, siden at legen bare vil legge han inn til observasjon før han drar hjem om noen timer, uten at han gjør noen ting. Hvis han er ung og ikke ekstremt overvektig, har hjerteproblemer etc. vil han med all sannsynlighet komme gjennom dette uten hjelp fra lege.
Er overvektig da, men vil ikke kalle det ekstremt.
Sitat av sofa Vis innlegg
Du må gjerne si at det kanskje er en noe uansvarlig ting å si, men du vet like godt som meg (tror jeg) at om han faktisk drar til legen, vil han med overveldende sannsynlighet angre på det i ettertid, siden at legen bare vil legge han inn til observasjon før han drar hjem om noen timer, uten at han gjør noen ting. Hvis han er ung og ikke ekstremt overvektig, har hjerteproblemer etc. vil han med all sannsynlighet komme gjennom dette uten hjelp fra lege.
Vis hele sitatet...
Du får ikke tak i essensen her. Du råder ikke en person til å droppe et legebesøk uten å ha belegg for det - noe du ikke har. Hva som er mest sannsynlig utfall for TS er fullstendig irrelevant ift. uttalelsen din. Det er et horribelt råd og du burde gå en omgang med deg selv før du fortsetter å forsvare uttalelsen din.
Sitat av BackboneAvAtAr Vis innlegg
Er overvektig da, men vil ikke kalle det ekstremt.
Vis hele sitatet...
Det er nok best om du poster et bilde av deg selv der du viser deg fram, slik at ekspertene kan bedømme om du bare er litt tykkfallen eller i faresonen.

Hvordan føler du deg egentlig?
Hva er det som gjør om du lurer på om noe kan være galt med deg/rusen?
Har du fulgt noen av rådene i denne tråden så langt?
Har tatt med en gå tur, ville ikke jogge, fordi det er så mange hus og folk rundt her, vil ikke vekke mistanke, siden jeg ikke har noen joggeklær på meg og har ingen her hvor jeg er nåå
har drukket vann, men nesten ingen ting..
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Du får ikke tak i essensen her. Du råder ikke en person til å droppe et legebesøk uten å ha belegg for det - noe du ikke har. Hva som er mest sannsynlig utfall for TS er fullstendig irrelevant ift. uttalelsen din. Det er et horribelt råd og du burde gå en omgang med deg selv før du fortsetter å forsvare uttalelsen din.
Vis hele sitatet...
... Hvorfor er mest sannsynlig utfall "fullstendig irrelevant ift. uttalelsen min"? Du har helt rett i at det smarteste for helsa sin skyld hadde vært å dra til legen, for hvem vet? Kanskje han er i faresonen? Men hvis vi skal være realistiske, om han drar til legen nå, vil han senere idag angre forferdelig på at han dro til legen, fikk notert dette i journalen sin etter å ikke fått noe behandling utover å fått ligge på en seng mens en sykepleier hadde kommet inn og snakket med han for å roe han ned, og en lege hadde kanskje gitt han en belærende tale om hvorfor man ikke skal ta amfetamin. Kanskje det er det han trenger, men det er NEPPE det han vil ha.

Når man har "noia", kan man finne på ting som nettopp å dra til legen fordi han tror det er noe alvorlig galt med en, selv om det ikke er det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Så du vil risikere et liv fordi vi "skal være realistiske" og anta at dette ikke er et av de tilfellene der en person har overdosert amfetamin og faktisk får kardiovaskulære problemer.

Om helse er så lite verdt i dine øyne så synes jeg oppriktig synd på deg som et menneske.
Sist endret av Dodecha; 14. oktober 2010 kl. 12:19.
Legevakta... Det var da ett ekstremt. Det er ikke unormalt og ikke kunne kontrollere tankene sine på amfetamin, f.eks si ting impulsivt, gjøre akkurat det som faller deg inn (starte og rydde på kjøkkenet, samtidig som du sorterer i alle skuffene på soverommet). Hvis man begynner og freake ut av en ting kan man gjerne sette seg fast i det tankesporet, som f.eks man tror hjertet skal stoppe og får oppheng på å ta pulsen. Det skal store mengder amfetamin til for og ta en dødelig overdose, men hvis man overdoserer (ikke nødvendigvis dødelig / over justering) kan man gjerne oppleve uønskede effekter som kvalme og andre ting.

Som noen andre foreslår så synes jeg du skal holde deg opptatt med noe for og ikke bare sitte i ro og la noia tankene spinne. De som nevner legevakta sier dette for sikkerhets skyld, ikke for at du nødvendigvis er nødt til og dra dit ellers dør du. Ikke la deg skremme, det går nok bra skal du se.

Hypokonder tendenser er heeelt normalt på amfetamin. Jeg synes du skal tenke på og ikke utsette deg for en situasjon du vil angre på når noian gir seg. Men føler du ett absolutt behov for og dra til lege, så ikke la denne posten stoppe deg. Det er ditt valg.
Sist endret av Quetzalcoatl; 14. oktober 2010 kl. 12:27.
Sitat av sofa Vis innlegg
... Hvorfor er mest sannsynlig utfall "fullstendig irrelevant ift. uttalelsen min"? Du har helt rett i at det smarteste for helsa sin skyld hadde vært å dra til legen, for hvem vet? Kanskje han er i faresonen? Men hvis vi skal være realistiske, om han drar til legen nå, vil han senere idag angre forferdelig på at han dro til legen, fikk notert dette i journalen sin etter å ikke fått noe behandling utover å fått ligge på en seng mens en sykepleier hadde kommet inn og snakket med han for å roe han ned, og en lege hadde kanskje gitt han en belærende tale om hvorfor man ikke skal ta amfetamin. Kanskje det er det han trenger, men det er NEPPE det han vil ha.

Når man har "noia", kan man finne på ting som nettopp å dra til legen fordi han tror det er noe alvorlig galt med en, selv om det ikke er det.
Vis hele sitatet...
Det er eneste jeg kritiserer er setningen din - ordleggingen din. Ja, det er lite sannsynlig at h*n trenger legehjelp. Ja, det er mulig at h*n vil angre på å ha dratt til legen - men det forsvarer ikke å gi et slikt råd!!! Forstår du tankegangen min?



Dette er et godt råd, nettopp fordi det er basert på minimalt med info fra tråden (derfor generelt) og med respekt for at vi på freak.no ikke er aut. helsepersonell:

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis du føler deg dårlig, dra til legen. Du bør ikke ha høyere terskel for å søke hjelp enn du har til vanlig, uten amfetamin i bildet. Husk at legen har taushetsplikt.

I første omgang ville jeg dog forsøkt å få i meg litt væske og noe næring (mat, juice, smoothie, potetgull, whatever...)
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med Quetzalcoatl.

At legevakten har mange unødvendige konsultasjoner som følge av nevrotiske amfetaminbrukere, kan man nok konkludere med ganske sikkert.

Men man skal på ingen måte hindre folk i å oppsøke profesjonell hjelp heller, husk bare hva som skjedde på flashback for et par dager siden.
Noen ropte ulv en gang eller to for mye....

Det kan skje i denne sammenhengen også.
Forrige innlegg var for og roe deg ned, mens dette innlegg er for og skremme deg. Hehe, neida, men det ble nå bare sånn siden jeg akkurat kom på denne historien.

For rundt en måned siden kjørte jeg en venn av meg til sykehuset, grunnet smerter i kroppen og generelt i brystet rundt hjertet. Han hadde satt seg ett skudd med en kvarting speed. Uten og vite det var speeden mye sterkere enn personen trodde den skulle være, så bare en time senere begynte han og kjenne smertene komme. Unormalt ustabil hjerterytme som hoppet veldig opp og ned, og ekstreme smerter i bryst, armer og bein.

Han forklarte saken slik den var, og ble liggende på mottagelsen i rundt 6 timer, til overvåking, før han ble sendt på medisinsk avdeling i ett døgn. Under det sykehusbesøket var intravenøs veske, og to paralgin forte all hjelpen han fikk.

Pulsen hans hoppet fra 150 til 110, endatil han lå liggende i syke senga. Har hørt de bruker og gi morfin i slike tilfeller for og roe hjertet, men tror grunnen til at han ikke fikk det var på grunn av han var rusa på amfetamin. Denne personen har hjerteproblemer (hadde ikke tatt betablokkere på 2 mnd) og en nervesykdom kalt essensiell tremor.

Poenget med denne tråden er ett spørsmål jeg lurer på:
Hvis man kommer til sykehuset eller legevakta og sier man har overdosert på amfetamin og er redd. Hva gjør de med det? Har jo hørt om enkelte som får noe avslappende som f.eks valium fordi de totalt freaker ut, men er det noen magisk motgift for amfetamin?



PS: Husk selv om de har taushetsplikt så kommer det i legejournalen din.
Sist endret av Quetzalcoatl; 14. oktober 2010 kl. 12:50.
Sitat av BackboneAvAtAr Vis innlegg
Har tatt med en gå tur, ville ikke jogge, fordi det er så mange hus og folk rundt her, vil ikke vekke mistanke, siden jeg ikke har noen joggeklær på meg og har ingen her hvor jeg er nåå
har drukket vann, men nesten ingen ting..
Vis hele sitatet...
Men så drikk mer da, regner med du er tørr i munnen? Ellers vil jeg anbefale deg å prøve og roe deg ned litt, prøve å slappe litt av. Dersom du føler du bør dra til legevakta etter rådene i denne tråden så for all del dra. Bedre med en blindtur til legevakta enn at det går galt.
Sist endret av RayMonk; 14. oktober 2010 kl. 12:58.
Jeg skal ikke fraråde noen å dra til legen (tydeligvis ikke så populært), men ut ifra symptomene beskrevet hadde jeg selv ikke engang vurdert det. Og jeg tørr påstå jeg har ganske bred erfaring med bruk.

Det er greit at vi er på et rusmiddelforum, men jeg synes det blir feil å oppfordre folk til legebesøk så snart det er snakk om illegale rusmiddler. Hadde personen beskrevet samme symptomer etter et par ekstra sterke kopper kaffe hadde det vært noe helt annet, på tross av at en dose amfetamin i et friskt menneske ikke engang er potensielt dødelig under normale omstendigheter.

Som nevnt over - det å komme inn freaket ut på speed gir deg kanskje en valium, og garantert en tlf hjem til mor. (siden ts er mindreårig). Selvsagt kan TS ha formulert seg feil og faktisk ha alvorlige symptomer, men da tror jeg neppe han hadde sittet her å skrevet han var "svimmel og uvel" med største frykt å "ikke virke ute når jeg skal til byn etterpå".

Så mitt råd er, ut ifra de data TS gir oss, spis det du klarer og drikk noe karbohydratholdig.
Sett på no musikk du liker og dans litt. Hopp litt rundt og skøy mens du synger "morgengymnastikk", syng det om og om igjen mens du hopper, spretter og gjør morsomme posturer! Det gjør ihvertfall dagen min.
noia er noe annet, noia er REDSEL, Krypende dyr, halliser som er skremmende, stopp før du når dit, der er ALT truende og det kan vare i mnder
Sitat av keentoo Vis innlegg
noia er noe annet, noia er REDSEL, Krypende dyr, halliser som er skremmende, stopp før du når dit, der er ALT truende og det kan vare i mnder
Vis hele sitatet...
Skjenner til den,ikke mye hyggelig
Sist endret av Enesheen; 14. oktober 2010 kl. 15:35.
Du er litt kvalm og svimmel? Hvis det går så langt som å gulpe/spy så må du få I deg masse mat og vann, eller kanskje store mengder melk hvis maten ikke vil ned. Fikk en sinnsyk psykose da jeg overjusterte til di grader, bare 8 timer etter inntak! Så få i deg noe vann iværtfall! Skal låve deg du får noia når det står folk bak ett hvært hjørne å spionerer på deg!
Drikk mye vann ja og få i deg litt mat. Noe som du ikke må tygge så jævlig sånn at du blir sår i munnen. Yoghurt eller noe sånn
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Legevakta... Det var da ett ekstremt.
...
Vis hele sitatet...
oops, det skulle stå "ett ekstremt råd", men skulle endre det til "litt ekstremt" og glemte tydeligvis hva jeg gjorde.





Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det er nok best om du poster et bilde av deg selv der du viser deg fram, slik at ekspertene kan bedømme om du bare er litt tykkfallen eller i faresonen.
Vis hele sitatet...
hehe artigkar du
Sist endret av Quetzalcoatl; 14. oktober 2010 kl. 16:03.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er greit at vi er på et rusmiddelforum, men jeg synes det blir feil å oppfordre folk til legebesøk så snart det er snakk om illegale rusmiddler.
Vis hele sitatet...
Ingen har sagt at trådstarter må dra til legen. Vi har sagt at han ikke må være redd for å dra til legen hvis han føler seg syk. Om han har tatt amfetamin eller ikke er irelevant, i forhold til om han skal oppsøke lege eller ikke.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hadde personen beskrevet samme symptomer etter et par ekstra sterke kopper kaffe hadde det vært noe helt annet, på tross av at en dose amfetamin i et friskt menneske ikke engang er potensielt dødelig under normale omstendigheter.
Vis hele sitatet...
Vi vet lite om trådstarters helsetilstand. Å spille minesveiper eller gå tur med hunden, er helt ufarlig, helt til du faller død om av en aneurisme i hjernen, eller et plutselig, kraftig hjerteinfarkt. Om man kjenner seg syk, bør man oppsøke hjelp, uansett om man har drukket kaffe, tatt amfetamin, eller ingen av delene.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Som nevnt over - det å komme inn freaket ut på speed gir deg kanskje en valium, og garantert en tlf hjem til mor. (siden ts er mindreårig).
Vis hele sitatet...
De har taushetsplikt, og kan ikke fortelle foreldrene dine noen detaljer. Om de ringer hjem og forteller at du er lagt inn til observasjon over natten fordi du var kvalm og svimmel, hva så?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Selvsagt kan TS ha formulert seg feil og faktisk ha alvorlige symptomer, men da tror jeg neppe han hadde sittet her å skrevet han var "svimmel og uvel" med største frykt å "ikke virke ute når jeg skal til byn etterpå".
Vis hele sitatet...
Rene spekulasjoner.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Så mitt råd er, ut ifra de data TS gir oss, spis det du klarer og drikk noe karbohydratholdig.
Vis hele sitatet...
Her er vi enige. Jeg vil bare legge til at om trådstarter føler seg like dårlig eller dårligere, selv etter å ha fått i seg noe mat og drikke, da bør han vurdere å oppsøke lege.
Ja da er vi ihverfall halvveis enige. Men jeg ville ikke anbefalt enhver person som føler seg litt svimmel til å oppsøke akutte helsetjenester. At folk roper "ulv ulv" er nok delvis skyld i at folk fra tid til annen sendes hjem for å "våkne opp" død neste dag.

Forøvrig er jeg selvsagt enig i at om man virkelig er i tvil så er man ikke i tvil - da drar man til legevakten. Men på et generelt grunnlag er ikke legevakten for uvelhet, og alt TS har presantert av info tilsier at han bare har fått i seg litt mye amfetamin og pga lite erfaring med stoffet blir han litt hypokonder.

Men igjen - er man i tvil er man ikke i tvil, jeg fraråder ingen til å ikke dra til legevakten, jeg bare påpeker at amfetamin med sine vanlige (bi)virkninger i seg selv ikke er en grunn til det.
hehe bare skapp av... lol
Så, hvordan gikk det, TS?
ta og prøv og slapp av ring en venn som du stoler på og som du kan snakke med om det. så skal du se det ordner seg
Dette blir overdriving, legevakta for å
Være litt kvalm svimmel nei det trengs ikke. Hadde det vært snakk om ekstremt ujevn hjerterytme og pulsen opp i skyene hadde det vært noe annet. Kvalmen og svimmelheten blir også veldig forsterket når har "noia" (Angst), også mulig at det er roten til problemet.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg

Poenget med denne tråden er ett spørsmål jeg lurer på:
Hvis man kommer til sykehuset eller legevakta og sier man har overdosert på amfetamin og er redd. Hva gjør de med det? Har jo hørt om enkelte som får noe avslappende som f.eks valium fordi de totalt freaker ut, men er det noen magisk motgift for amfetamin?



PS: Husk selv om de har taushetsplikt så kommer det i legejournalen din.
Vis hele sitatet...
Jeg var overjustert til de grader for et års tid siden og ringte legevekta 3-4 om morgenen, da leger som sagt har taushetsplikt.

Når jeg fikk snakke med legen sa han at jeg kunne bli lagt inn og dopa ned, men det var jeg ikke så gira på da jeg skulle på en 10-timers biltur dagen etter eller dagen etter der igjen..
Også fortalte jeg at jeg hadde truxal og liggende hjemme og spurte om det var egnet for å få meg ned på jorda og fikk beskjed om at jeg kunne ta 2 15mg truxal.

Er ikke noe biggie å ringe legevakta, dritbra er min erfaring

Å fraråde noen til å oppsøke lege når du ikke har peiling på hva du snakker om, sofa - er vel noe av det dummeste jeg har hørt i mine 22 år på denne jorda..
Sist endret av GiveMeHead; 15. oktober 2010 kl. 01:50.
Ikke for å være en drittsekk, men jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt tar ting når du for noia av det ? Altså, klarer du ikke å kontrollere deg selv under en rus, så ikke da den! Så simpelt er det!
vann, mat og en dusj kan gjøre underverker.
Sitat av GiveMeHead Vis innlegg
Å fraråde noen til å oppsøke lege når du ikke har peiling på hva du snakker om, sofa - er vel noe av det dummeste jeg har hørt i mine 22 år på denne jorda..
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ganske lei av at alle leser postene mine som fanden leser bibelen. Jeg sier ingen plasser at han IKKE skal dra til legen, jeg sier at han vil ANGRE om han drar til legen, noe som er beinsolid fakta. Hvis du drar til en lege vil du med overveldende sannsynlighet få skrevet opp i journalen din hvordan du kom halvveis løpende inn på legekontoret, speeda ut av hodet ditt med en ubegrunnet panikk for å dø. Dette vil ikke se pent ut om han på et senere tidspunkt skulle få behov for smertestillende, angstnedsettende etc., da han vil bli oppfattet som en misbruker og leger vil være mer skeptisk til å gi han slikt.

Så selv som Felix_poker sier, at man ikke burde ha høyere terskel for å gå til legen når man har tatt ulovlige rusmidler, burde man kanskje tenke seg en ekstra gang om om man trenger det, nettopp fordi man har tatt ulovlige rusmidler.
You aint seen nothing yet.. Vent til nedturen der du ikke får sove og hjernen begynner å spille deg noen morsomme triks.
Hva skjer egentlig med å ta pepper alene? Og særlig om du er uerfaren! Amfetamin er ett sosialt rusmiddel. Du burde ha selskap neste gang du skal ta speed, da føler du deg litt tryggere på nedturen og du har noen å snakke med. Jeg synes det blir unødvendig av oss å diskutere om han skulle ha dratt til legevakta eller ei, det må han føle på kroppen selv. Ja amfetamin gjør deg paranoid og kroppen kan føles uggen ut, helt normalt. Men er det så ille at man veit man kommer til å stryke med så skal man ikke tvile engang. Hvis det er huet hans som spiller ett spill, så bør han komme seg til legen uansett, når det har blitt så ille.

Sofa du må lære deg å prioritere! Dø av hjertestans? Eller få en prikk på journalen? Nr 2? RIKTIG!
Dude, svimmel og småkvalm?! Hadde det vært et trykk i brystet og prikking i armen hadde det vært en ting, men det er SVIMMEL OG SMÅKVALM! Har noen lest førsteposten, eller startet dere hvor jeg sa at han kom til å angre om han dro til legen?

På amfetamin tror man kanskje at dette er grunn til å dra til legen, men da burde sobre folk fortelle han at det IKKE er nødvendig! En ting er om det blir verre, men serr. Jeg tror ingen her hadde gått til legen fordi de var svimle og småkvalme, selv om det er en klassiker å be folk dra til legen for den minste ting, siden "NFF er ikke autorisert helsepersonell".
Om du går rundt og føler deg småkvalm og svimmel en liten stund, så frister ett legebesøk. Det er ikke alle som tørr og gamble på livet sitt. Men jeg er helt enig i at om han kun var litt svimmel og småkvalm ikke hadde noe behov for legebesøk.
Sitat av sofa Vis innlegg
Dude, svimmel og småkvalm?! Hadde det vært et trykk i brystet og prikking i armen hadde det vært en ting, men det er SVIMMEL OG SMÅKVALM! Har noen lest førsteposten, eller startet dere hvor jeg sa at han kom til å angre om han dro til legen?

På amfetamin tror man kanskje at dette er grunn til å dra til legen, men da burde sobre folk fortelle han at det IKKE er nødvendig! En ting er om det blir verre, men serr. Jeg tror ingen her hadde gått til legen fordi de var svimle og småkvalme, selv om det er en klassiker å be folk dra til legen for den minste ting, siden "NFF er ikke autorisert helsepersonell".
Vis hele sitatet...
Svimmelhet og kvalme kan f. eks. være tidlige symptomer på et hjerneslag, som f. eks. kan være forårsaket av høyt blodtrykk, som følge av en amfetaminoverdose. Kanksje ikke så lurt å vente med å kontakte lege til man er lam i halve kroppen og ikke kan snakke?

Faktum er at man burde ha en noe lavere terskel for å kontakte lege når man har tatt rusmidler enn ellers, fordi rusmidler medfører en helserisiko, og sjangsen for at noe galt skjer i kroppen din er derfor høyere enn normalt.

Personlig, og husk at jeg ikke har (fullendt) utdannelse på feltet, ville jeg ha forsøkt å drikke og spise litt, og sett an situasjonen før jeg kontaktet lege. Jeg ville imidlertid hatt en annen person til stede, slik at vedkommende kunne hjelpe meg hvis jeg mot formodning skulle bli syk.

Bottom line må være at det er uansvarlig å ta amfetamin alene, man må være nøye med doseringen og man må ikke fraråde folk å oppsøke lege på grunn av at det vil bli notert i legejournalen, eller andre bagatellmessige filleting. Et respektert medlem her på nFF, og en god venn av mange av oss her inne, mistet nesten livet pga. at man nølte med å kontakte helsepersonell fordi man 1)anså situasjonen som ufarlig og 2)tok utgangspunkt i at vedkommende ville bli sur hvis man fikk ham innlagt på sykehus uten grunn.
Enda ett glimrende innlegg av deg felix! KP rett tilbake til deg! Som felix sier kan symptomene hans være tegn på overdose. Og det er mange måter amfetamin kan halveis eller drepe deg helt. Hjerneslag, dehydrering, vannforgiftning, kollaps av lunger/nyrer/lever++, overopphetning, vrangforestillinger som kan føre til uaktsome handlinger(som da kan føre til skade på deg og eller andre). Det er sikkert flere, kanskje en blodpropp tar knekken på deg, hvem vet.

Jeg anser tråden til å dø ut her, om ikke trådstarter ønsker å kommentere snart.
"Halla, daska pikken i en betongvegg for en time siden og nå gjør det vondt i den. Hva skal jeg gjøre?"

"Det er godt mulig at smerten i pikken din kommer fra at du dasket den i en betongvegg, men dette er vanskelig å si ut fra det du har fortalt oss. Det kan liksågodt være kreft. nFF er ikke autorisert helsepersonell og du burde oppsøke lege for å finne ut av dette mysteriet."

Dette er mitt mest useriøse innlegg noensinne, men jeg kom på det og måtte bare skrive det ned. Jeg syns det burde få leve.
Sitat av sofa Vis innlegg
"Halla, daska pikken i en betongvegg for en time siden og nå gjør det vondt i den. Hva skal jeg gjøre?"

"Det er godt mulig at smerten i pikken din kommer fra at du dasket den i en betongvegg, men dette er vanskelig å si ut fra det du har fortalt oss. Det kan liksågodt være kreft. nFF er ikke autorisert helsepersonell og du burde oppsøke lege for å finne ut av dette mysteriet."

Dette er mitt mest useriøse innlegg noensinne, men jeg kom på det og måtte bare skrive det ned. Jeg syns det burde få leve.
Vis hele sitatet...
Jeg flirte litt av det innlegget, men det forandrer ikke det faktum at det var totalt usaklig.