Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 19140
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg er blitt en av de "heldige" som har fått innkalling til denne tjenesten. Drar nordover 23 juli.
Noen som har hatt denne tjenesten tidligere? evt noen som skal dra nordover i sommer?
Jævla spent på dette kan du si, heh.. kaldt og jævlig
Kan bare si at jeg bor i Kirkenes, og det er en finfin by.
Om sommeren er det mer enn varm nok, og om vinteren er det kanskje en "tanke" kaldt
Men det er flott natur, som gjør op for alt det dårlige som kan sies om Sør-Varanger. Flotteste naturen i norge ganger 100 !!
Så egentlig burde du glede deg!

edit: Og hvis du er av rånertypen: Det er nok av villige, tøsete fjortisser!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
heh, jeg er ingen rånetype, å jeg har dame :P det er vel litt av det kjipeste å dra nordover. Har soldatene der nord det bra eller? godt humør å mye liv?
Kan vel ikke si at det er så mye "liv". Omtrent ingen utesteder osv, men som sagt - Naturen gjør opp for alt det
blir litt vel vanskelig med bra uteliv om vinteren med -30... har hørt at soldatene har det bra her (bor også i kirkenes)
Oioi, kanskje du blir grensejeger til Russland da Har en kamerat som er der oppe nå. Bare vær oppmerksom på at du plutselig kan bli oppringt av russere da, og at de henter ut alle i adresselista di på telefonen. Han kameraten min ble nemlig oppringt for ikke lenge siden.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Blir vel muligens det ja, grensejeger altså.. Oppringt? hva er gale med å bli oppringt av russere? å hvorfor i all verden skal de ringe meg opp?
original reprint
xaff's Avatar
Kirkenes suger maks ræv, gru deg. d-:

Det er tre-fire utesteder der, -30 på vinteren og omtrent fire måneder sommer. (Hvorav to-fire uker virkelig kan betegnes som sommer.)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Til lengre nord du kommer, jo bedre blir velferden har jeg hørt.
Opprinnelig postet av tnt
Blir vel muligens det ja, grensejeger altså.. Oppringt? hva er gale med å bli oppringt av russere? å hvorfor i all verden skal de ringe meg opp?
Vis hele sitatet...
Er bare litt creepy å tenke på at de overvåker deg og passer på alt du foretar deg. Gir en liten følelse av at de vet litt mer om oss, enn vi gjør om dem.
Og den oppringingen vet jeg ikke hvorfor de foretok seg. Mulig det var just for fun?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
jeg har alltid fantasert om å bli overvåket av russere. syns det er pirrende =P *knis*
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av z0py3r
Til lengre nord du kommer, jo bedre blir velferden har jeg hørt.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i vi får besøk av en TRYLLEKUNSTNER senere i dag ! Skal underholde hele kaserna (blir vel ikke mer enn 40)
he, broren min skal dit, men ha må ha utsettelse så han blir ferdig med fagbrevet.
Var selv der i et år. Kom inn på sommeren (som du) og det er uten tvil den beste tiden å komme inn hvis du skal klare deg der oppe.

Hadde en kamerat som kom inn i januar, 300 mil fra familie og kamerater og -30/-40 grader. Sier seg selv at mange ga opp.

De første 6 månedene var harde (hadde selv dame når jeg dro inn) mye trening til grensejeger, slit, svette og tårer, men var mye på byen og veldig godt sammhold gutta i mellom iom. at alle drar hjem samtidig og ellers er alle der opp liksom.

Når vi endelig kom ut på grensen tror jeg det ikke er noen tjeneste i landet som kan måle seg med dette. Man blir friere og bestemmer mere selv liksom. I tillegg til å faktisk få mye innsikt i hva som foregår på andre siden av grensen (I "annerledesland")

Etter endt tjeneste har det de siste 2 årene vært mange som har blitt tilbudt grenadertjeneste (verve seg etter førsteganstjenesten). Hadde noen kamerater som gjorde dette, gjør fort noen hundre tusen på et halvår da

Det er en tjeneste jeg absolutt vil anbefale (i allefall de siste 6 månedene, men da må du ha hatt de 6 første månedene også)
Eneste ulempen er vel det å ha dame, det blir veldig langt unna, hjemme 8 ganger i løpet av 1 år, øvelser hvor dere ikke får snakkes sammen på noen uker (lite mobildekning enkelte steder der )
d må jo være konge å være grensejeger i pasvik (nasjonalpark på grensa til russland)om sommern, naturen der er jo über og været er ofte über d å....
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
tassmus: takk for bra svar. Ble litt "lettet" når jeg leste at det var bra der oppe. Litt slit er jeg forberedt på. Har vi godt av.
Er det 8 hjemreiser på ett år? hadde fryktet verre,, hvor lang er de ca? bare noen dager?
Kommer nok til å lengte hjem litt ja. Spess damen. Men ett år går fort
er grensejeger i pasvik nå.. det er helt greit. tror neppe man får bedre førstegangstjenste noen andre steder... men det er som sagt bare det siste halvåret som er digg...men det er absolutt verdt å slite seg igjennom det første halvåret for å bli grj... tror ikke tjenste i leiren er så mye å skryte av...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Hva er kravene for å bli grensejeger. Vil helst slippe kjøkkentjeneste der oppe :P
Vel, GSV er sikkert flott. Men at velferden blir bedre dess lenger nord man kommer er vel ikke helt korrekt. Jeg bor på Kolsås leir utenfor Oslo, og vi har et rimelig bra velferdstilbud. Stand-Up komikere i fleng. Alex Rosen har hatt et show. Vi har flere TV-saler med store widescreen TV'er, dvd og surround anlegg. Kaffebar (i velferden - utenom kantina). Bibliotek. Biljard og ping-pong bord. Airhockey. PS2. Datasal med spill- og internettmaskiner. Treningskompleks med svømmehall, squashbaner, styrkerom, utholdenhetsrom, innebandybane og fotballbaner (gressbane ute og sal inne).
Sist endret av Grim; 10. april 2003 kl. 12:53.
tnt: http://www.mil.no/haren/gsv/start/;j...equestid=95274

der finner du det meste om GSV og grensejegertjenesten...sånn omtrent hvertfall...
original reprint
xaff's Avatar
http://www.mil.no/multimedia/archive...ak2_12271a.jpg

Der var jeg i fjorsommer, hvis jeg ikke husker helt feil.

GSV går sikkert helt greit tnt, good luck og slikt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var selv Grensejeger i 98, som mange sier før meg...de første 6 mnd er et helvete. Men når du kommer deg ut på grensa så skal jeg love deg at du ikke angrer et sekund.

Det er faktisk en jævlig sjef følelse du får når du sitter å overvåker russerne. Er du heldig ser du endel militært matriell også. Dette er noe du bør digge der oppe da endel av tjenesten er "kjenning".

Ingen tvil om at velferden på GSV er nokså bra.
Velferdshuset sto ferdig i 95 hvis jeg ike husker fryktelig feil. Svømmehall, kafeteria( burgere, pizza), bibliotek, kiosk, Playstation rom, treningshall....+..+

Men nå kan jo mye ha skjedd siden jeg dimma (des 98)....

Men vet også at grensevakten har fått firehjulsykler....eller var det 6 hjulinger...?
+ Forbedret kikkertene i opene med nattsikt utstyr.

Nei, syns du bare skal glede deg......du kommer til å blø, svette...ja til og med grine.....men fy faen så mange minner du sitter igjen med.

Hilsen ex. Op-lagfører

Korp. HOT_DOG
Permene vi hadde var stort sett på ca. 10 dager (2 helger hjemme) men hadde et par som var litt kortere.

Velferden er bra i leieren, svømmebaseng, kino (dog litt "gamle" filmer), grei kantine, styrkerom, PS2 +++
Stod ferdig rundt 95 ja, hvis jeg ikke husker helt feil.

På grensa er det 6 hjulinger de har fått + en god del flere snøscootere om vinteren.
Også blitt bygd en del nye OP`er o.l. og mye nytt annet overvåkingsutstyr etter at Norge ble med i Schengen og grensa mot russland ble et av ytterpunktene i dette samarbeidet.

For å bli grensejeger må du orke å stå på litt men har du normal god fysisk og psykisk form og er innstilt på å bli grensejeger er det ikke noe problem.

Kanskje greit å være litt trent før du kommer inn så har du et lite "forsprang" på mange av de andre som kommer
Jes...stemmer at vi har fått masse nytt utstyr og nye bygg. De nye opene er en helt annen verden sammenlignet med de gamle...35m høye og ganske romslige..litt flytårnaktige

Av utstyr kan jeg jo nevne 6-hjulinger, snøscooter, helt nye patruljebåter(jet), radarer, nattkikkerter/briller, termiske kikkerter++
Moro!
Militæret ja...
Er i militæret nå, vakt på Rygge Flystasjon, heeeelt sør i Norge ved Moss.
Men har vært i nord og.
Nord = kaldt, mye action
Sør = varmt, lite action

For meg som synes militæret er helt latterlig passer det fint å være i varme sør, sitter og slapper av i sola og har det ganske så fint for det meste.
For de som vil "få noe ut av militæret", så er nord en fin plass, men det blir dødskaldt om vinteren... Mange feltdøgn og mye lekeslossing og sånt oppe i nord. Liker du det kommer du til å trives der oppe. For meg som ikke liker sånt, passer det utmerket å være i sør.
Uansett, folka og befalet er mye bedre i nord, og velferden er utrolig mye bedre i nord, men så kommer du deg veldig lite hjem.
I sør kommer jeg meg lett hjem, men det er litt for mange oslo-folk for min smak...

Gleder meg til å dimme nå
Så lenge du er innstilt på det og har lyst til å komme ut på grensa er det absolutt å anbefale.

Men som Alas sier er det en forutsetning at du har lyst til å få noe ut av militære og ikke bare sitte å dasse hele dagen.
Opprinnelig postet av Alas
Militæret ja...
Er i militæret nå, vakt på Rygge Flystasjon, heeeelt sør i Norge ved Moss.
Vis hele sitatet...
Kjenner du Kjetil Ree?
Opprinnelig postet av lodott
Jes...stemmer at vi har fått masse nytt utstyr og nye bygg. De nye opene er en helt annen verden sammenlignet med de gamle...35m høye og ganske romslige..litt flytårnaktige

Av utstyr kan jeg jo nevne 6-hjulinger, snøscooter, helt nye patruljebåter(jet), radarer, nattkikkerter/briller, termiske kikkerter++
Moro!
Vis hele sitatet...
Satt i et av de nyere tårnene faktisk, tro det var 1-2 år gammelt....
Air Condition i tårnet...digg (så lenge det funker lol).
Men måtte lengere sør en natt for å sitte vakt i en av de eldere op`ene på en annnen stasjon...ja da var jeg glad jeg var stasjonert på den stasjonen jeg var...men men de har jo sjarmen.

Vi brukte de gamle jet- båtene til patrulje, men så en repartasje i Vi Menn (i vinter tror jeg) om de nye båtene. Vi hadde faktisk to båter på stasjonen.

Fett,jeg husker da alarmen gikk sent på en søndagskveld....jeg og Sjanten og sjåføren vår jumpa inn i MB`en og burna ned til brygga.....jumpa ut i båten og dro i vei i skumringsmørket på vei til to russiske soldater som satt å fiska på norsk side i båt.
Strange følelse jeg hadde når vi lå få meter unna og så AK`en sto lent inntil rekka på båten....

Endte med at vi stakk....det var vakta i op`en som hadde bomma litt....Det er ikke så lett å se en grense i vann......

Kunne sittet her i timevis å skrevet historier fra grensa, men skal spare dere for det.....

Men til dere som vi slite litt et halvt år, men få det konge følgende halvår vi jeg på det varmeste anbefale grensetjeneste ved GSV.

Når du bor på en av stasjonene på grensa er du som en stor familie, du hilser en gang på befalet i døgnet.... that`s all....

Nei, pakk bagen og stikk til grensa.....dere vet ikke hva dere går glipp av.

Ps......ganske digg følelse å ha 40 skarpe skudd på seg til enhver tid.....
Opprinnelig postet av HOT_DOG

Vi brukte de gamle jet- båtene til patrulje, men så en repartasje i Vi Menn (i vinter tror jeg) om de nye båtene. Vi hadde faktisk to båter på stasjonen.

Ps......ganske digg følelse å ha 40 skarpe skudd på seg til enhver tid.....
Vis hele sitatet...
Alle de tre sørligste stasjonene har 2 helt nye båter nå... og det er finfint.
Vi går med 100skarpe nå...grensen har blitt en helt annen verden etter schengen...
Opprinnelig postet av lodott
Alle de tre sørligste stasjonene har 2 helt nye båter nå... og det er finfint.
Vi går med 100skarpe nå...grensen har blitt en helt annen verden etter schengen...
Vis hele sitatet...
SNADDER

Har alle stasjonene personell radar også...eller er det en stor mobil en...?

Har dere fått nye kikkerter i tårnene nå...med nightvision? , eller er det de samme gamle som vi også brukte i felt OP`ene..?

Og sist men ikke minst...hvor er du stasjonert?
Opprinnelig postet av HOT_DOG
SNADDER

Har alle stasjonene personell radar også...eller er det en stor mobil en...?

Har dere fått nye kikkerter i tårnene nå...med nightvision? , eller er det de samme gamle som vi også brukte i felt OP`ene..?

Og sist men ikke minst...hvor er du stasjonert?
Vis hele sitatet...
Ja alle stasjonene har radarer....Kikkertene vi har er relativt nye ja..men de er ikke med nightvision... tror ikke noen har fått dem enda...så vi bruker bare de mindre nattkikkertene fremdeles..

Er stasjonert på gjøkåsen..den desidert beste stasjonen etter min mening (mye takket være kult befal..ja det er faktisk mulig!) også har vi jo den nyeste op`en på grensen
kan bare si at jeg er stasjonert på kolsås i oslo jeg og. fin velferd, og "kort" vei hjem. men det er ikke sånn at jeg er så jævlig stolt av tjenesten min lissom. noen dager er det sinnsykt greit med daff kontor tjeneste, og noen dager kjeder du deg ihjel. det regner jeg med at ikke skjer så ofte i gsv.
det eneste militære jeg har, er å bo på leir og gå i uniform. lenge siden sist forresten lodott - andy
hei, tnt, jeg skal til sør-varanger. drar fra gardermoen 23 juli. så da ses vi :]

jeg var en av de som faktisk søkte meg dit. i tilegg ettersendte jeg en søknad for å være sikker. ville gjøre noe ut av det, og tenkte nordpå var anderledes. det blir sikkert som å komme til et annet land, liksom (har ikke vært lenger nord en trondhjem). har hørt rykter om at det bare er å holde seg unna damene, da, og ikke gå inn på noen lugubre puber langt utpå landet. da får du fort grisebank som den søringen du er. men, det er visst helt sinnsyk mat der.
lodott : var selv på gjøkåsen, konge stasjon, befalet er vel sikkert skiftet ut siden den gang (2 år siden jeg var ferdig)

fikk akkurat ikke med meg "nye" GB, bar byggingen av den, men tror på at den er helt konge....


XyleneAddict : Må i allefall passe deg for "dama" er en som har tatt noen kjønnsopperasjoner (Conny?!? tror jeg ho/han het)
Og de lokale guttene er ikke helt happy med at militærguttene kommer å prøver å "ta" de fra dem.
Dessuten sysn jeg omtrent alle jenter over 18 (16!!) har unge der oppe
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
hadde jeg ikke hatt dame her hjemme, så kunne det vært artig å prøve seg på en dame der oppe, bare for å få litt fart i de lokale "gutta". Litt liv må en ha :P
fattern forteller om når han var der oppe... hver gang du går på dass på byn ligger det en full same der... skal bli kult å drekke samene under bordet!

tassmus: lol takk for advarslen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg bor i Kirkenes. Det er lite problemer på puber og utesteder hær oppe. En god del jenter hær som digger uniform og en god del SVÆRE folk som hater millitær (kjenner et par). Vi har dårlige erfaringer med millitæret hær oppe, mange wanneabe"bigshot" grønninger som har fått julio så er du hjertelig velkommen! Har du flaks og treffer på de rette folkene så kommer du til å ha en helvetes fin tid hær.

XyleneAddict: Jeg har bodd i finnmark hele mitt liv og det er mange samer hær oppe men praktiskt talt ingen i kofte i Kirkenes/Hesseng/Bjørne Vatn. (har sett en same i Kofte det var etter en konfirmasjon) sameluer er noe helt annet, halvparten av byen har skuterjakke og samelue. velkommen opp hit...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
kan ikke si at innbyggerene i kirkenes er de som bekymrer meg mest. er vel heller kulden :P
Opprinnelig postet av XyleneAddict
fattern forteller om når han var der oppe... hver gang du går på dass på byn ligger det en full same der... skal bli kult å drekke samene under bordet!
Vis hele sitatet...
Nesten ingen samer i Kirkenes, og mesteparten av de som er det henger ikke på de offentlige toalettene mens de er i fylla.

Opprinnelig postet av XyleneAddict
kan ikke si at innbyggerene i kirkenes er de som bekymrer meg mest. er vel heller kulden :P
[/b]
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær(vet dette ikke er sant, men sier det for å oppmuntre deg).
Opprinnelig postet av Zmeu
Jeg bor i Kirkenes. Det er lite problemer på puber og utesteder hær oppe. En god del jenter hær som digger uniform og en god del SVÆRE folk som hater millitær (kjenner et par). Vi har dårlige erfaringer med millitæret hær oppe, mange wanneabe"bigshot" grønninger som har fått julio så er du hjertelig velkommen! Har du flaks og treffer på de rette folkene så kommer du til å ha en helvetes fin tid hær.

XyleneAddict: Jeg har bodd i finnmark hele mitt liv og det er mange samer hær oppe men praktiskt talt ingen i kofte i Kirkenes/Hesseng/Bjørne Vatn. (har sett en same i Kofte det var etter en konfirmasjon) sameluer er noe helt annet, halvparten av byen har skuterjakke og samelue. velkommen opp hit...
Vis hele sitatet...
Hum...de gangene jeg har vært "på byn" i kirkenes, så har det som regel alltid vært de lokale som begynner drittslengingen...men at det er noe stort problem kan man ikke si. Det kommer sikkert en del dritt fra soldatene også...Men det var jo ganske morsomt da 2 alkiser fra havna pub skulle banke 7 grensejegere...De var fast bestemt på å gi oss juling hele veien fra havna til taxisentralen...endte med at han ene snublet og gikk kraftig på trynet der...imponerende..

Og jeg har faktisk sett samer i kofte i kirkenes også...men er ikke noe vanlig nei...Skuterjakke er et ganske utbredt plagg ja..
Sant nok at det finnes en GOD del bråkmakere i kirkenes. små pikene liker grønt forresten. Verdrørende Connie (tror det er slik det skrives) så er hun/han en meget artig person. masse historier om hun som du sikkert kommer til å få høre. (hun er ilag med en fyr som heter Morten)

det var en fyr som var litt frekk med hun/han og så løftet hun han over bordet og folk stod lamslått og så på..
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Orker ikke begynne å lage en helt ny post for spørsmålet mitt, det er som følger: Er det noen andre som henger rundt her på forumet som også har fått innkallelse til Oslo (huseby) og skal til ting som f.eks garden. Er det andre her som har vært dær inne? Jeg er interessert i å komme meg inn i en av spesialtroppene som er eskorte, pioneertropp eller jegertroppen.. Hvordan går dette seg til, blir jeg bare satt til å være en plass eller har jeg selv sånn noenlunde innflytelse på hvor jeg blir å havne i Garden?
jeg har skal til huseby leiren den 15 juli. oppmøte klokken 08.00 hvis jeg ikke husker helt feil
Opprinnelig postet av |d13m0b
Jeg er interessert i å komme meg inn i en av spesialtroppene som er eskorte, pioneertropp eller jegertroppen.. Hvordan går dette seg til, blir jeg bare satt til å være en plass eller har jeg selv sånn noenlunde innflytelse på hvor jeg blir å havne i Garden?
Vis hele sitatet...
Gutser du litt så skal vel ikke det være noe prob vil jeg tro....
▼ ... over en uke senere ... ▼
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sånn forresten, jeg regner med forsvaret ordner mer flybillett slik at jeg kan komme meg til Oslo? For skal jeg betale min egen billett for å komme meg fra den ene kanten av norge(nordnorge) til den andre så har jeg/dem et problem, jeg har langt ifra råd til å komme meg noen som helst plass egentlig. Og en ting til, jeg har faste utgifter - dvs. hybel og internett, vil dem betale dette også mens jeg er i militæret? Jeg kan ikke si opp hybelen min sånn uten vidre for jeg er bundet til en kontrakt i en del måneder framover, og internett kan jeg vel heller ikke si opp for den er jeg også bundet til, vil koste meg 1000kr ellerno for å si det opp på dette tidspunktet. Det er da ikke meningen at man skal bli personlig konkurs når man er inne til førstegangstjenesten..? De betaler vel de faste utgiftene mine, eller er jeg av en totalt feil oppfatning?

Please excuse my ignorance
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av |d13m0b
Sånn forresten, jeg regner med forsvaret ordner mer flybillett slik at jeg kan komme meg til Oslo? For skal jeg betale min egen billett for å komme meg fra den ene kanten av norge(nordnorge) til den andre så har jeg/dem et problem, jeg har langt ifra råd til å komme meg noen som helst plass egentlig. Og en ting til, jeg har faste utgifter - dvs. hybel og internett, vil dem betale dette også mens jeg er i militæret? Jeg kan ikke si opp hybelen min sånn uten vidre for jeg er bundet til en kontrakt i en del måneder framover, og internett kan jeg vel heller ikke si opp for den er jeg også bundet til, vil koste meg 1000kr ellerno for å si det opp på dette tidspunktet. Det er da ikke meningen at man skal bli personlig konkurs når man er inne til førstegangstjenesten..? De betaler vel de faste utgiftene mine, eller er jeg av en totalt feil oppfatning?

Please excuse my ignorance
Vis hele sitatet...
Forsvaret dekker 7-8 (kommer ann på hvor du bor) gratis hjemreiser dør til dør (fly,buss/taxi,bompenger osv), bolig du har hatt over 4mndr, strøm, telefon/internet dekkes delvis tror jeg.
Jeg skal også til GSV 23. juli. Satser på å bli grensevakt. Håper at det blir en fin tjeneste der oppe. Hvordan blir man valgt til å være grensejeger? Kommer alt ann på hvordan du gjør det fysisk eller?

Bor på setermoen nå, så vet hvordan det er å være lokal beboer når et par tusen soldater invaderer bygda di.
Opprinnelig postet av Sabotage
jeg har skal til huseby leiren den 15 juli. oppmøte klokken 08.00 hvis jeg ikke husker helt feil
Vis hele sitatet...
Gled dere, alle som skal til Garden.

Særlig mer priviligert tjeneste skal du lete lenge etter....

Var selv inne der i 95/96, og minnes tiden ofte.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg søkte også faktisk selv XyleneAddict.. har hørt at det er drit nydelig der , lenge før jeg søkte, har hatt et par venner der som var der før meg.. Omtrent det eneste negative som jeg har hørt om hittil er svære mygg om sommeren og veldig kaldt om vinteren, (btw: har fått et par overlevelses hint om å overleve kulda ja )


skal møte på gardemoen 21 juli før klokka 11 jeg da kanskje jeg møter noen av dere??
Opprinnelig postet av |d13m0b
Orker ikke begynne å lage en helt ny post for spørsmålet mitt, det er som følger: Er det noen andre som henger rundt her på forumet som også har fått innkallelse til Oslo (huseby) og skal til ting som f.eks garden. Er det andre her som har vært dær inne? Jeg er interessert i å komme meg inn i en av spesialtroppene som er eskorte, pioneertropp eller jegertroppen.. Hvordan går dette seg til, blir jeg bare satt til å være en plass eller har jeg selv sånn noenlunde innflytelse på hvor jeg blir å havne i Garden?
Vis hele sitatet...
Jeg har fått innkallelse til Garden, mens kal møte på Heistadmoen 20. juli. Ser virkelig fram til det, og har hørt mye bra om Garden, selv om det sikkert blir hardt.