Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3422
har hørt en del om å ta allergitabletter før man drikker, slik at man slipper så mye kvalme. stemmer dette? isåfall, er det kun en man trenger?
∮ F dr = 0
Concurrent use of Zyrtec with alcohol or other CNS depressants should be avoided because additional reductions in alertness and additional impairment of CNS performance may occur.
Vis hele sitatet...
- Kilde


Use alcohol cautiously. Alcohol may increase drowsiness and dizziness while you are taking Zyrtec.
Vis hele sitatet...
- Kilde

Håper det hjalp
Ikke før, men man kan ta et par efter man kommer hjem fra fylla, for å forhindre fyllesyke.
Jeg har brukt zyrtec i forbindelse med alkohol mange ganger. Har aldri fått hangover når jeg tar pillen, men stemmer som skrevet over at man blir mer søvnig fylladagen.
mann's Avatar
Trådstarter
:/

får aldri hangover, men blir så jævlig "sjøsyk" når jeg drikker
bruker zyrtec etter hver fylla. Og resultatet er det samme hver gang: ingen fyllasjuke dagen etter! Dersom jeg glømmer zyrtecen derimot, er jeg helt "skutt" dagen derpå.
Jeg brukte zyrtec i et halvt år ellerno... Og jeg merker ikke no forskjell fra fylla da til fylla nå...
mann's Avatar
Trådstarter
noen andre en camv som har testa å ta før drikkinga?
funker heller lite før fylla, bedre etter.. sålenge det ikke går i lykkepiller og hjemmebrent, da sier det *klikk* i hodet.

medikamenter og alkohol bør holdes fra hverandre.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Har testet å ta en 30min før jeg starter på fylla. Har funket fett det også.
mann's Avatar
Trådstarter
magisk, ble du kvalm på fylla da?

har ingen problemer med hangover, det er svimmelheten jeg ikke takler.. f.eks. båt, bil, fylla. båt og bil blir iallfall fiksa med en zyrtec.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Nei, ble ikke noe kvalm under fylla. Den bare hjelper meg mot hangover'n dagen derpå
jeg blir alltid så jævli dårlig dagen derpå, så det hadde vert greit å prøvd.

er det skadelig? har ingen allergi, kan jeg få skaffe slik pille?
Selges på grønn resept på apoteket, 50-60 spenn for 7 - 10 piller.
Om det er skadelig for folk uten allergi vet jeg ikke
Jeg spiste 2 zyrtec før jeg dro på fest. På festen drakk jeg en Helflaske Hot'n Sweet, 3-4dl vodka og en halvliter heimbrent. Jeg husker ikke så mye fra festen men jeg husker hodepinen og kvalmen dagen etterpå.

konklusjon: Zyrtec fungerer hvis du drikker med måte. :P
One of the good guys
2rs1's Avatar
Bakrus er jo en form for alergisk reaksjon. Så alle typer allergitabletter hjelper mot dette, varierer nok fra person til person, men i teorien skal det hjelpe litt. Tar selv noe som heter Xyzal, som jeg går på pga. allergi. Tar jeg dette når jeg drikker, kjenner jeg at jeg er bittelitt tung i hodet dagen etter, men absolutt ikke noe bakrus. Tar jeg det ikke, blir jeg et helvette med hodepine, kvalm og lignende.
Har god erfaring med å ta en zyrtec med første slurken fra øllen. Jeg slipper iallefall fyllesyke når jeg gjør det.
Hvis jeg ikke tar helt feil er Xyzal og Zyrtec nesten det samme, bortsett fra at de sier at man kan bli litt slapp og ukonsentrert av Zyrtec...
Men jeg har ikke merka no forskjell på de to typene...
Hyllekjeks: hadde du drukket alt det du påstår du drakk på den festen, så hadde du vært dau!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Jeg f;ler meg misbrukt!
Har sagt det før og jeg sier det igjen: Min erfaring er at zyrtec FØR man drikker blir soving etterfulgt av spying.

Zyrtec etter fylla har jeg ingen erfaring med.
Svonna:
Må huske at fullblods alkiser tåler mer enn andre
Opprinnelig postet av Svonna
Hyllekjeks: hadde du drukket alt det du påstår du drakk på den festen, så hadde du vært dau!
Vis hele sitatet...
Tosk, bare noe du inbiller deg. Dauer ikke av det. Hadde jeg vært 1m lang og veid 30kg kanskje. Tro meg, jeg drakk lite i forhold til visse andre som satt rundt meg. Foresten var det en festivalklveld ikke en fest. Dvs. at jeg brukte over 6t fra den første slurken til alt var ned.

Edit: Det må jo kanskje nevnes at jeg bor i Selbu der det faktisk er vanlig å drikke HB og lignende. Men anser meg ikke som en alkis siden jeg drikker ganskje skjelden.
Sist endret av Hyllekjeks; 24. juni 2004 kl. 17:33.
felix_poker: Jeg vet det er noen som blir dårlig av å ta antihistaminer, men for mange funker det ypperlig med en zyrtec etter evntuelt før drikking.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Pleier og hjelpe med zyrtec både før og etter. Funker faktisk fett og ta non zyrtec eller celitzirin med fylla, blir forsterka.
Opprinnelig postet av DJ ozon
funker heller lite før fylla, bedre etter.. sålenge det ikke går i lykkepiller og hjemmebrent, da sier det *klikk* i hodet.

medikamenter og alkohol bør holdes fra hverandre.
Vis hele sitatet...
Hmm, lykkepiller skaper lavere alkoholtoleranse. Det sier ikke klikk i hodet du blir bare mer dritings.
Fungerer zyrtec som en lykkepille?
Jeg tar selv zyrtec pga allergi.
Zyrtec har ingenting med lykkepiller å gjøre.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bump. Noen som vet det er safe og ta zyrtec + alko? Noen gjort det før?
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skal ikke svare på om det er farlig, men har gått fast hver dag på xyrtec i en mannsalder og aldri merket noe når jeg har drukket. aldri teknt tanken på det heller så
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bump. Noen som vet det er safe og ta zyrtec + alko? Noen gjort det før?
Vis hele sitatet...
Gjenopplivet en 19 år gammel tråd..
Ja det er safe, hjelper det? Trolig ikke hvis du ikke er allergisk mot alkohol. Mest sannsynlig gjør de kvelden din verre siden antihistaminer gjøre deg søvnig, spesielt i kombo med alkohol.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jorg Vis innlegg
Gjenopplivet en 19 år gammel tråd..
Ja det er safe, hjelper det? Trolig ikke hvis du ikke er allergisk mot alkohol. Mest sannsynlig gjør de kvelden din verre siden antihistaminer gjøre deg søvnig, spesielt i kombo med alkohol.
Vis hele sitatet...
Takk! Hvorfor jeg spurte, kom over dette:


Under no circumstance should you mix Zytrec and alcohol. It is not recommended to mix Zyrtec and alcohol as it can increase the side effects of both substances. Zyrtec (cetirizine) is an antihistamine that is used to treat allergies, hives, and other conditions. Alcohol can also cause drowsiness and dizziness.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar fast 2zyrtec om dagen å det har jeg gjort i ca 25år å merker aldri noe før elr etter fylla,blir alltid jævlif fyllesyk uannsett
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar fast 2zyrtec om dagen å det har jeg gjort i ca 25år å merker aldri noe før elr etter fylla,blir alltid jævlif fyllesyk uannsett
Vis hele sitatet...
Hva tar du Zyrtec om dagen for? Kraftig allergi du har?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snakkende rån:Jeg bruker oxy for smerter så begynner å klø uten zyrtec
Før oxyn var det katta og hunden så det funker bra på allergi men kjenner ingen annen effekt