Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  197 9611
Opprinnelig postet av King Ghidora
Men for faen da, tar du ikke poenget her? Jeg sier ikke at det er negativt å slutte å røyke, jeg prøver å si at man ikke kan gå rundt å tenke på at alt er farlig.

Du syntes sikkert det er en ulempe at menneskene dør ut om vi slutter å føde barn. Jeg tror derimot at det ville vært det beste som kunne skje denne planeten.

"så fint for dem da."!? Hva faen slags argumentasjon er det? Jeg prøver å si her at de hissigste former for kreft kommer selv om man ikke røyker. "så fint for dem da.", pffft.
Vis hele sitatet...
Du sier at vi ikke kan gå rundt å tenke at alt er farlig... Røyk er en ting vi ikke trenger, de gjør ikke noe positivt mot oss mennesker som ikke noe annet tilsvarende, men mindre skadelig, kunne gjort.

Vi kjører biler, det er farlig, men det gjør at vi kommer raskere frem.

Vi tar fly, det er farlig, men det er en genial måte å reise over lange avstander på.

Noen av oss røyker, det er farlig, men det hjelper ikke til noe uansett?! Det finnes en rekke ting som kan erstatte røyken som er mye mindre farlig.

Ikke kom med de hovmodige og ekle kommentarene her. Vi står akkurat likt stilt og har akkurat like mye å si. Når flertallet av Norges befolkning er for den nye røykeloven, hva er det da å diskutere?
En kan ikke nyte en avslappende sigarett med en pils i godt lag.
Stedene taper penger, arbeidere permiteres.
Frihetsinnskrenking.

ulempe ved å slutte å føde barn?
..need i say more
Vis hele sitatet...
Og hva fanden mener du med det?
Opprinnelig postet av King Ghidora
Men for faen da, tar du ikke poenget her? Jeg sier ikke at det er negativt å slutte å røyke, jeg prøver å si at man ikke kan gå rundt å tenke på at alt er farlig.

Du syntes sikkert det er en ulempe at menneskene dør ut om vi slutter å føde barn. Jeg tror derimot at det ville vært det beste som kunne skje denne planeten.

"så fint for dem da."!? Hva faen slags argumentasjon er det? Jeg prøver å si her at de hissigste former for kreft kommer selv om man ikke røyker. "så fint for dem da.", pffft.
Vis hele sitatet...
Jaja, hvis du vil at menneske skal dø ut så gidder jeg ikke en gang argumentere mot deg. Ikke rart du driter i om folk røyker seg til døde når du driter i om mennesket dør ut.

Og ja, hvis faren til kameraten din ikke røyket var det jævlig bra for han og alle rundt han. Og også den stakkars røykern som evt. skal overta lungene hans.
Sist endret av Trond; 17. juni 2004 kl. 13:41.
Opprinnelig postet av Trond
Jeg skal i begravelse på fredag. Faren til en kompis skal bisettes. Han døde av kreft, og kona hans har vært alvorlig syk av kreft.

Gjett hva, ingen av de røket.


så fint for dem da.
Vis hele sitatet...
Hallo? Er du syk eller

Hva mener du med "så fint for dem da"
Sist endret av Frazzy; 17. juni 2004 kl. 13:37.
En kan ikke nyte en avslappende sigarett med en pils i godt lag.
Den er jeg enig med, kommer til å savne den.

Stedene taper penger, arbeidere permiteres.
Neppe, nå vil det komme "nye" arbeidere som ikke røyker og slipper å bli kvalt av røyken fra gjester.

Frihetsinnskrenking.
det er da bare å gå ut, "ånei det er så kaldt" hva med at 1 cig bruker man 5 min på. er ikke å dø av.
Røyker selv og syns denne loven er positiv.

barn tingen var ikke til deg.
Opprinnelig postet av dadyd
Du sier at vi ikke kan gå rundt å tenke at alt er farlig... Røyk er en ting vi ikke trenger, de gjør ikke noe positivt mot oss mennesker som ikke noe annet tilsvarende, men mindre skadelig, kunne gjort.

......

Noen av oss røyker, det er farlig, men det hjelper ikke til noe uansett?! Det finnes en rekke ting som kan erstatte røyken som er mye mindre farlig.

Ikke kom med de hovmodige og ekle kommentarene her. Vi står akkurat likt stilt og har akkurat like mye å si. Når flertallet av Norges befolkning er for den nye røykeloven, hva er det da å diskutere?
Vis hele sitatet...
Røyk er ikke noe vi trenger, det har jeg aldri sagt, MEN trenger du brus? Trenger du pizza? Trenger du den freshe buksen du så igår? Trenger du musikk? Trenger du ditt, trenger du datt? Poenget er at det er en luxusartikkel. Røking er avslappende. Personlig trenger jeg sigaretter.

Flertallet av den norske befolkningen er ikke de som går ut. Jeg kunne gitt en flying fuck om 45 år gamle juristsekretærer syntes røykeloven er god, om de ikke går ut allikevel.
Denne loven er ikke for 45 år gamle juristsekretærer.
Den er for dem som jobber der du sitter og sluuuker cig etter cig.

Kanskje du "trenger" røyken din, like mye som andre trenger lungene sine.
Opprinnelig postet av Frazzy
Hallo? Er du syk eller

Hva mener du med "så dint for dem da"
Vis hele sitatet...
les ihvertfall postene før du begynner å kritisere. Seff ikke fint at de sliter/slet med kreft, men det jeg sa var at det er fint at de ikke røyket/røyker, så slapp/slipper de probleme med det.
Opprinnelig postet av King Ghidora
Røyk er ikke noe vi trenger, det har jeg aldri sagt, MEN trenger du brus? Trenger du pizza? Trenger du den freshe buksen du så igår? Trenger du musikk? Trenger du ditt, trenger du datt? Poenget er at det er en luxusartikkel. Røking er avslappende. Personlig trenger jeg sigaretter.

Flertallet av den norske befolkningen er ikke de som går ut. Jeg kunne gitt en flying fuck om 45 år gamle juristsekretærer syntes røykeloven er god, om de ikke går ut allikevel.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg i at Pizza og Brus er noe av det samme som med røyk. Det er bare at røyk har en forferdelig bakdel, den gjør at du blir avhengig, og den gjør det med vilje. Det er en luksusartikkel, det har du og egentlig rett i, men det går lett an å erstatte den med noe annet som ikke er avhengighetsskapende.

Det du sier om at du "trenger" sigaretter er bare bull. Eneste grunnen til at du trenger sigaretter er at du forbinder det med noe avslappende og at du er avhengig av det. Hadde du aldri smakt røyk tror jeg nok at du hadde klart å leve gjennom livet helt perfekt uten at røyken skulle ha noe å si. Røyk kan erstattes med mindre farlige og ikke-avhengighetsskapende ting.

Du bryr deg ikke om en 45 år gammel juristsekretær? Kanskje han/hun og har lyst på en tur til byen, men lider av astma. Dette fører til at hun ikke kan gå til plasser der folk røyker.

Røykeloven er faktisk i mine øyner et kompromiss som er inngått mellom røykere og ikke-røykere som skal likestille oss...
Opprinnelig postet av Trond
Jaja, hvis du vil at menneske skal dø ut så gidder jeg ikke en gang argumentere mot deg. Ikke rart du driter i om folk røyker seg til døde når driter i om mennesket dør ut.
Vis hele sitatet...
Poenget var at mennesker har ødelagt denne planeten. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at jeg håper at alle bare dør.

Og ja, hvis faren til kameraten din ikke røyket var det jævlig bra for han og alle rundt han. Og også den stakkars røykern som evt. skal overta lungene hans.
Vis hele sitatet...
Ja, det var vel godt for ham at han ikke røket, men du tok fortsatt ikke poenget mitt.


Opprinnelig postet av Magnus
Denne loven er ikke for 45 år gamle juristsekretærer.
Den er for dem som jobber der du sitter og sluuuker cig etter cig.

Kanskje du "trenger" røyken din, like mye som andre trenger lungene sine.
Vis hele sitatet...
Men du sa jo at hvis flertallet av befolkningen er positive til røykeloven er det intet å diskutere, hvorpå jeg sa at jeg ikke kunne brydd meg mindre om hva de som ikke går ut allikevel mener om loven.


Opprinnelig postet av Magnus
Stedene taper penger, arbeidere permiteres.
Neppe, nå vil det komme "nye" arbeidere som ikke røyker og slipper å bli kvalt av røyken fra gjester.
Vis hele sitatet...
Gjester kommer jo ikke, det er det jeg mener.

Frihetsinnskrenking.
det er da bare å gå ut, "ånei det er så kaldt" hva med at 1 cig bruker man 5 min på. er ikke å dø av.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at det er til å dø av, herre jesus. Jeg sier at det er et stort irritasjonsmoment.

Røyker selv og syns denne loven er positiv.

barn tingen var ikke til deg.
Vis hele sitatet...
Wopdido! Du syntes den er positiv, tror du ikke jeg har fattet det?


Opprinnelig postet av dadyd
Jeg er enig med deg i at Pizza og Brus er noe av det samme som med røyk. Det er bare at røyk har en forferdelig bakdel, den gjør at du blir avhengig, og den gjør det med vilje. Det er en luksusartikkel, det har du og egentlig rett i, men det går lett an å erstatte den med noe annet som ikke er avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Jeg mener å hørt snakk om at det er flere her inne som ikke klarer seg en dag uten kola. Det er avhengighetsskapende på en annen måte, muligens, men lige så avhengighetsskapende.

Det du sier om at du "trenger" sigaretter er bare bull. Eneste grunnen til at du trenger sigaretter er at du forbinder det med noe avslappende og at du er avhengig av det. Hadde du aldri smakt røyk tror jeg nok at du hadde klart å leve gjennom livet helt perfekt uten at røyken skulle ha noe å si. Røyk kan erstattes med mindre farlige og ikke-avhengighetsskapende ting.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg vet bedre enn deg om jeg er avhengig av sigaretter eller ei. Jeg sier ikke at om jeg aldri hadde røkt hadde jeg følt behovet for det, men nå er det sånn at jeg røker, og da trenger jeg nikotin.

Du bryr deg ikke om en 45 år gammel juristsekretær? Kanskje han/hun og har lyst på en tur til byen, men lider av astma. Dette fører til at hun ikke kan gå til plasser der folk røyker.

Røykeloven er faktisk i mine øyner et kompromiss som er inngått mellom røykere og ikke-røykere som skal likestille oss...
Vis hele sitatet...
Jeg skrev at jeg ikke bryr meg om den 45-årige juristsekretæren som ikke går ut allikevel. Hun som ikke kommer til å gå ut etter loven heller, hun som ikke går ut fordi hun ikke har interesse av det. Hun som ikke gikk ut fordi det røktes på utestedene finnes det tydeligvis ikke så mange av ettersom det var steder hun kunne gå ut på tidligere allikevel.


Nå har jeg dessverre ikke tid til å diskutere dette mer med dere, har ting som må gjøres før imorgen. Men etterpå får alle svar.
Sist endret av King Ghidora; 17. juni 2004 kl. 13:52.
Var ikke jeg som sa:

"Men du sa jo at hvis flertallet av befolkningen er positive til røykeloven er det intet å diskutere, hvorpå jeg sa at jeg ikke kunne brydd meg mindre om hva de som ikke går ut allikevel mener om loven."

Gjester kommer ikke?
Vist man vil ut og alle stedene er røykfrie, har man noe valg da?
skal man slutte å være sosial for røykens skyld?
bare drite i å gå ut og sitte hjemme og røyke masse masse masse.
nei, man skal bite i det sure eplet og gå ut og spise og så tar du deg en røyk når du drar.
egentli skjønner jeg ikke hvorfor den nye loven er her, den skader jo ingen bortsett fra de som får alergiske reaksjoner osv..
men hvis røyker'ne klager kan de jo bare starte og prelle
Magnus sier:
Frihetsinnskrenking.
det er da bare å gå ut, "ånei det er så kaldt" hva med at 1 cig bruker man 5 min på. er ikke å dø av.
Vis hele sitatet...

King Ghidora sier:
Jeg sier ikke at det er til å dø av, herre jesus. Jeg sier at det er et stort irritasjonsmoment.
Vis hele sitatet...
Så det er altså bedre at du ikke irriterer deg, enn at en stakkar som arbeider på uteplassen "kan" få følger pga. passiv?
Litt vel egoistiskt eller.
Røyker selv og har faktisk stor forståelse.
Scha's Avatar
Trådstarter
okay.. nå skomma jeg igjennom en del av postene her og har lyst til å si noe igjen..

JEG HATER RØYKELOVEN..

Jeg var veldig positiv til å gjøre noe for å at folk skulle få en røykfri arbeidsplass, men totalforbud av røyk på serverigssteder, er å ta litt for mye i..

Jeg står ved mitt forslag om å PÅBY røykerom på ALLE PLASSER der det er meningen at man skal oppholde seg i mer enn 2 timer.. I tillegg skal man påby ventilasjonsanlegg som fjærner røyk effektivt.. Det finnes EKSTREMT bra anlegg som kan brukes, som er så effektive at du må være hyper-asmatiker for å merke at det røykes..

Folk med høydeskrekk søker ikke jobb som heisekransjoffør.. Kanskje vi skulle lage en lov som sier at alle heisekraner skal styre fra bakken???

Røykeloven virker ekstremt ugjennomtengt.. Det finne så ekstremt mange andre gode alternativer, som er mye bedre, hvorfor forhaste seg å vedta en lov som fører til at mange cafeer og pubber går konk?

Og en ting til.. Folk som kommer med argumenter som betyr ting som: "JEG DIGGER RØYKELOVEN FORDI NÅ KAN DERE IKKE RØYKE MER.. HAHAHAHAHAHA".. My god hvor langt dere klarer å strekke dummheten deres!

Scha
Si meg en ting dere "ikke-røykere" som har noe imot våre små "gasskammer"

Hvis dere skal syte på at det kommer en svak røyklukt ut når du sitter på utsiden av dette rommet har du et problem. Hvordan kan du si at dette er skadelig? Jeg for min del mener at det å Totalforby røyk på uteplasser/cafeér osv er helt meningsløst skaff røykerom og la ikkerøykerene sitte å peke og le på utsiden! Å klage på røyk som siver ut fra røykerom er som å klage på eksos langs veien, skal vi totalforby eksos også? bare fordi alle turgåere skal få et "eksos fritt" miljø???

"Spytter på KrF!!"
Word, scha. *heie på*

Helt greit med tanke på servitører ol., men av en eller annen grunn gjør røykeloven det helt umulig med stengte røykerom som ikke nødvendigvis har servering, i barer, resturanger og lignende.
Og som du sier, med skikkelig ventilasjon så er det faktisk ikke noe problem med litt mer åpne røyke avdeliger.

Hvorfor!?
Hvorfor i all verden kan vi ikke i det minste få ha stengte røykerom der de annsatte ikke trenger å gå inn som en del av jobben?

Og alle dere som mener at røykeloven er så utrolig bra "for røyk er farlig og nå kan dere slutte";

Vi VET at røyk er farlig, vi trenger IKKE barnehage-tanter som skal bestemme hva som er lov og ikke, for det burde vi klare selv?

Slik som utviklingen er nå kommer vi alle snart til å bli droner som er avhengige av å ha folk som bestemmer hva vi skal gjøre og hva som er 'best' for oss.

Selv om du ikke røyker bør du gå i mot vertfall noen deler av røykeloven, av prinsippielle grunner.

Når eg slutter å røyke skal det være for at JEG SELV har bestemt meg for det, IKKE på grunn av lover.

Alt røykeloven gjør på meg er å provosere noe sinnsykt.
Som Høybråten sier, vi har prøvd sånne mellomløsninger i mange år Scha. Det funker ikke, ifølge han.
Jeg er ikke røyker .. Jeg snuser!

Jeg kan gå hvor jeg vil og ta meg en pris! Det som er så genialt med Snus Det skader ikke andre enn deg selv! Og man slipper og sitte i røyk lukta til andre.. Om man ikke liker den da:P

Jeg røyker av og til .. Spesielt når jeg er på party elns, så det er litt kjipt at det ikke er lovt og røyke på party :/ Røyk lukta skaper en liten "stemning" i partyet :P
Opprinnelig postet av windoze
Som Høybråten sier, vi har prøvd sånne mellomløsninger i mange år Scha. Det funker ikke, ifølge han.
Vis hele sitatet...
Mellomløsninger med å påby bedrifter å bruke millioner på nytt lufteanlegg for så å forby grunnen til lufteanlegget? Mellomløsninger som å si at deler av lokalet skal være røykfritt, og der ser man at det aldri er noen?

Hva om man hadde sagt at alle utesteder som gikk røykfritt fikk slippe moms? Man setter opp en liten røyk detektor (ikke sånn vanlig, men mere et filter som noen kom å sjekket sånn en gang inniblandt) og de som klarte å holde seg et år røykfritt ville få all moms tilbakebetalt eller ville slippe å betale. Resten av gjengen ville da betale 24% moms...

Nei, å tro slik høybråten, at man kan stole på den delen av innbyggermassen som uansett ikke gikk ut tidligere, for det fantes ingen slik vane, PLUTSELIG skal sprette opp av stolene og pelle seg på kafe/pub er usannsynlig.

mm
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
King Ghidora:
Det er ikke poenget mitt, hvis du ikke røyker selv så finnes det mange røkere som gjerne vil jobbe som servitør eller bartender. Og å sammenligne svovel med sigarettrøk er litt søkt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke søkt i det hele tatt. Begge deler er skadelige gasser på arbeidsplassen, og på samme måte som det i sin tid kom en bestemmelse for å fjerne svovelen, har det nylig kommet en lov for å fjerne sigarettrøyk. Begge deler fordi gassene var skadelig for arbeiderne. Ikke bruk det med at ikke-røykere kan la være å jobbe i utelivsbransjen som et argumet; det framstiller deg bare som en person som ikke tenker lenger enn sine egne ønsker og behov.

Utsettes ikke for noe skadelig? Hvis han hadde hatt flyskrekk og måtte fly, er ikke det skadelig? Tror du en ikke blir stressed av det?
Vis hele sitatet...
Elendig sammenligning. At han som enkeltindivid har flyskrekk gjør ikke at hele hans yrkesgruppe utsettes for helserisiko på jobb.

Det siste svarer ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt. Og hvis det virkelig er så enkelt som du sier, tror du ikke alle stedene automatisk hadde gjort dette den 1. Juni?
Vis hele sitatet...
Kan du tenke deg hvor mye arbeid det ville vært for utestedene dersom de skulle startet å kun slippe inn spesiell medlemmer? Og tenk så mye arbeid det ville blitt for gjestene som måtte blitt medlem i hver enkelt klubb (hvert utested). Ganske naturlig at utestedene ikke valgte en slik løsning. Men jeg er ganske sikker på at den nye røykeloven ikke forbyr røyking i klubblokaler, selv om klubbens medlemmer spiser og drikker aldri så mye der.

Scha:
Jeg står ved mitt forslag om å PÅBY røykerom på ALLE PLASSER der det er meningen at man skal oppholde seg i mer enn 2 timer.. I tillegg skal man påby ventilasjonsanlegg som fjærner røyk effektivt.. Det finnes EKSTREMT bra anlegg som kan brukes, som er så effektive at du må være hyper-asmatiker for å merke at det røykes..
Vis hele sitatet...
Det at du ikke greier deg uten røyk i mer enn to timer er din egen feil, og du kan ikke kreve at resten av samfunnet skal rette seg etter dine behov.
hmmz, nå orket jeg for all del ikke å lese igjennom heile denne vel så lange tråden. Og noen har sikkert postet dette før meg :P

Nå har dere faen meg bare med å forsvare dere.. Asmatikerhorer og "tror-de-er-kul-fordi-de-er-ikke-røyker" jævler.
Vis hele sitatet...
Gi faen i å diss asmatikere bitch :P
Jeg er asmatiker selv, men røyker gjør jeg vel fordet om. Selv om man har astma trenger man ikke å være ikke røyker vettu. Man er bare dum vist man røyker og har astma Som meg.

Menneh jeg syntes du tar litt sterkt i her. Skakke dra med alle ikke røykere i samme slengen her vettu. Sikkert mange ikke røykere som heller foretrekker at kammeraten deres skal røyke inne en å dra dem med ut for at han skal røyke ute.

Jeg syntes selv det er fjernt å fjerne røyking fra pubber å cafeer. Syntes heller de kunne skilt pubbene og cafeene i 2 deler. Da mener jeg ikke bare sånn skilt som det stør ikke røyk på, men vegger i mellom. Kunne vært en fin løsning.... Men nå på sommeren kan det være en god ting å komme seg ut av den dårlige lufta på puber og ta en røyk :P Er mere vinteren som kommer til å bli ille.

Dessuten er det ikke så veldig kult å røyke, heller dumt vill nå jeg si. Sliter kraftig på lommeboka og lungene. Men sosialt er det.. eller var...
Opprinnelig postet av King Ghidora
Jeg mener å hørt snakk om at det er flere her inne som ikke klarer seg en dag uten kola. Det er avhengighetsskapende på en annen måte, muligens, men lige så avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Helt riktig. Min onkel var avhenig av Coca Cola. Se også Davy Watne.
jeg er totalt imot røykeloven, jada bare kall meg en egoist som driter i alle andre, for det gjør jeg til en viss grad.
skjønner ikke hva som er galt med røykerom? kan tilogmed strekke meg til ingen servering av noe slag der inne, gå i bare for å hente øl og ta turen tilbake til røykerommet. det må da tilogmed asmatikere klare å leve med... (i wish)
så deilig på kafe og slik uten røyk. kommer nok til å være glad for det når jeg blir gammel nok for utestede også tror jeg.
Opprinnelig postet av King Ghidora
Ånei, er det mulig å slutte å røyke? Det visste jeg ikke gitt! Poenget er at de aller, aller fleste som røker begynnte i tidlig alder, da det var kult. Jeg var en av de første som begynte på mitt klassetrinn, og 99% av grunnen var fordi det var kult, og litt skummelt, å røyke. Nå har det seg sånn at jeg har røkt i snart 9 år, og det er ikke så forbanna lett å bare slutte en slik vane.

Visste du forresten av nikton er mer avhengighetsskapende enn heroin?
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at det var lett å slutte røyke eller noe, men at det går! Ja jeg visste at nikotin er mer avhengighets skapende enn heroin, men nikotin kan ikke på noen måte gi fysiske skader hvis man slutter med det, så er man sterk nok psykisk, klarer man det....Jeg sier IKKE at det er lett å slutte å røyke!Men folk får gjøre som de vil, men jeg synes det burde vises respekt for røykeloven, så skal ikke jeg klage!!

Opprinnelig postet av Benson
Møkk lei jævla anti-røykere som kommer med den "Å, bare å slutte det da" og "hah, når du var så dum at du begynte så". Folk som uttaler seg om ting de overhodet ikke har peiling på, TI stille?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230868

høhø
Vis hele sitatet...
Referer dette til meg? For jeg sier IKKE at det er lett å slutte!Men det var jo du selv som begynte, og hva er det folk ikke har peiling på? Vet at det går an å begynne røyke OG slutte! Men tingene er visstnok ikke like lett...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg gleder meg til KRF finner ut at de skal totalforby tobakk i Norge Da kan vi lage en ny nasjonaldag.
Opprinnelig postet av tnt
Jeg gleder meg til KRF finner ut at de skal totalforby tobakk i Norge Da kan vi lage en ny nasjonaldag.
Vis hele sitatet...
Det skjer jo omtrent aldri...
La oss for guds skyld håpe at KRF blir frattatt makten ved neste stortingsvalg.
FRP kunne trengt seg en plass på stortingstoppen.
Opprinnelig postet av aybara
King Ghidora:
Det er ikke søkt i det hele tatt. Begge deler er skadelige gasser på arbeidsplassen, og på samme måte som det i sin tid kom en bestemmelse for å fjerne svovelen, har det nylig kommet en lov for å fjerne sigarettrøyk. Begge deler fordi gassene var skadelig for arbeiderne. Ikke bruk det med at ikke-røykere kan la være å jobbe i utelivsbransjen som et argumet; det framstiller deg bare som en person som ikke tenker lenger enn sine egne ønsker og behov.
Vis hele sitatet...
Ja, meg, og de hvertfall 50% av alle andre som går ut og som liker å ta seg en røyk inne når man er på byen.

Elendig sammenligning. At han som enkeltindivid har flyskrekk gjør ikke at hele hans yrkesgruppe utsettes for helserisiko på jobb.
Vis hele sitatet...
Ok, får ta en annen sammenligning; når min far var ung jobbet han med å showle kull inn i motorrom på tankere o.l. 12 timer på der nede kan ikke være sunt. Skal man forby kullmotorer på båter av den grunn?


Kan du tenke deg hvor mye arbeid det ville vært for utestedene dersom de skulle startet å kun slippe inn spesiell medlemmer? Og tenk så mye arbeid det ville blitt for gjestene som måtte blitt medlem i hver enkelt klubb (hvert utested). Ganske naturlig at utestedene ikke valgte en slik løsning. Men jeg er ganske sikker på at den nye røykeloven ikke forbyr røyking i klubblokaler, selv om klubbens medlemmer spiser og drikker aldri så mye der.
Vis hele sitatet...
Kan da ikke være verre enn at alle utesteder går inn og starter en klubb, men med flere forskjellige lokaler?
Å stenge ut røykere er jo egentlig "rasisme" mot røykere.
Å stenge ute mennesker med maskinpistol er jo egentlig "rasisme" mot maskinpistoleiere.
Opprinnelig postet av commie
Å stenge ute mennesker med maskinpistol er jo egentlig "rasisme" mot maskinpistoleiere.
Vis hele sitatet...
*knis*
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Ja, meg, og de hvertfall 50% av alle andre som går ut og som liker å ta seg en røyk inne når man er på byen.
Vis hele sitatet...
Poenget er at den tankegangen er skadelig for ansatte i utelivsbransjen, uansett hvor mange som måtte tenke sånn.

Ok, får ta en annen sammenligning; når min far var ung jobbet han med å showle kull inn i motorrom på tankere o.l. 12 timer på der nede kan ikke være sunt. Skal man forby kullmotorer på båter av den grunn?
Vis hele sitatet...
Det var helt sikkert ikke sunt. Heldigvis er ikke arbeidsforholdene slik lenger.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Utelivet skal gi en pakke, et fristed hvor man kan nyte livet noen timer uten å bekymre seg over alle hverdagens restriksjoner. utelivsbransjen er også en svært service-minded bransje, og bør kunne ta konsekvensen av det. hele poenget med utelivet er jo faktisk at man skal ta seg litt ekstra friheter, som å drikke seg drita, ta seg en sigg osv. Nå gir de ikke lenger det tilbudet jeg både vil ha og trenger, pga. vår forbannede pissgjenomsyrede kristne helseminister. Høybråten sier: røykerom fungerer ikke! vel, som tidligere påpekt, hvis anti-røykerne ikke takler at det kommer et lite siv av røyk ut fra rommet når døra åpnes, så får dere jammen slutte å bitche, for vi røykere er de som er forvist fra "det gode selskap". røykerom fungerer faktisk mer en bra nok slik jeg ser det, alt annet fra den kanten er bare pisspreik designet for å innskrenke vår frihet ytterligere. jeg forlanger faktisk ikke mer en et lite røykerom, det bør helse-røyrsla kunne leve med!
Hvorfor klage på oss? Var det vi som lagde den regelen? Sytepave!!!
Opprinnelig postet av tomarius
Hvorfor klage på oss? Var det vi som lagde den regelen? Sytepave!!!
Vis hele sitatet...

Nei, men det er altfor mange her som støtter forbudet
Opprinnelig postet av TTT
Å stenge ut røykere er jo egentlig "rasisme" mot røykere.
Vis hele sitatet...
"Å bure inn de kriminelle er jo egentlig "rasisme" mot de kriminelle...."

Er du dum ? Å komme med slike påstander er bare latterlig... Tips fra meg til deg: Ikke kom med flere sånne tåpelige utsagn.
Jeg støtter egentlig forbudet, jeg er jo passiv røyker deluxe og er ikke særlig plaget av det hvis noen vil fyre opp en pinne innendørs, men når jeg tenker på de som jobber slike plasser får jeg økt forståelse. Grunnen til reaksjonene er jo fordi røyk har blitt så vanlig som og drikke vann for noen og da forandre vaner - plagsomt :/
Opprinnelig postet av Dalla
"Å bure inn de kriminelle er jo egentlig "rasisme" mot de kriminelle...."

Er du dum ? Å komme med slike påstander er bare latterlig... Tips fra meg til deg: Ikke kom med flere sånne tåpelige utsagn.
Vis hele sitatet...
Dummere å sammenligne røykere med kriminelle.
Hipp hurra for røykeloven. Endelig må de svina som røyker gå ut for å ta seg en blås! Deilig å komme hjem uten å lukte dritt! Skjønner meg ikke på disse røykerne som ikke forstår seg på dette. Hvorfor i helvete skal vi ikke røykere lide for deres uvane? Saken er enkel! Skal man ta seg en røyk må man gå ut. Lær dere å leve med det!
er det mulig cicatrix!!!, er helt enig med Svonna
Opprinnelig postet av Svonna
Hipp hurra for røykeloven. Endelig må de svina som røyker gå ut for å ta seg en blås! Deilig å komme hjem uten å lukte dritt! Skjønner meg ikke på disse røykerne som ikke forstår seg på dette. Hvorfor i helvete skal vi ikke røykere lide for deres uvane? Saken er enkel! Skal man ta seg en røyk må man gå ut. Lær dere å leve med det!
Vis hele sitatet...
Ka med den dagen de finner ut at alkahol må forbys på utesteder, det kan jo skade betjeninga.

Hvor går grensa?
Jeg syns den nye røykeloven er veldig fin, jeg liker å trekke denne parallellen:

Fordi om du må ta noen i rævsprekka, så bør de si seg enig først.

Den nye røykeloven sier i realiteten at du ikke skal ta noen i brunosten før dere er enig/forført.

Røyking er som jeg har sagt det før mest av alt et hygienisk spørsmål.
Først tar de sakte men sikkert vekk alt skadelig. De prøver å lage en Perfekt verden, men ingen har samme syn på den "perfekte" verden...

De kunne godt ha gjort det lovelig med avlukkede røyke rom, slik at folk på resturanger o.l kan velge selv hva de vil...

Jeg hater denne nye loven!!!
Jeg elsker denne nye loven!

Det er som å ha blitt sluppet ut i det fri.

Opprinnelig postet av Cybergasm
...De kunne godt ha gjort det lovelig med avlukkede røyke rom, slik at folk på resturanger o.l kan velge selv hva de vil...
Vis hele sitatet...
Savner du industrisamfunnet så sterkt at du vil ta det med deg hjem?
Opprinnelig postet av cicatrix
Dummere å sammenligne røykere med kriminelle.
Vis hele sitatet...
Hvor dum går det egentlig an å bli?! Han sammenligner da ikke røykere med kriminelle! Han viser bare hvor idiotisk det er å kalle utestenging av røykere for rasisme!
Vi går i sirkler her folkens, jeg antenner deres metaforiske påhengsmotor. Med andre ord, jeg stenger tråden. Tror ikke det bidras med noe særlig mer nytt materiale her, kanskje fordi folk ikke leser hele diskusjonen før de svarer?