Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7339
Hei på dere guruer. Nå trenger jeg litt hjelp her. Mener jeg hadde denne dikteringsfunksjonen før . Jeg følger flere videoer på nettet hvordan dette skal gjøres men det er ikke noen "knapp" på min iphone som heter aktiver diktering. alt stemmer til jeg kommer nesten i mål. Slik står det på aple sine sider. innstillinger generelt tastatur og så aktiver diktering nederst på siden. Denne aktiver diktering er ikke hos meg. Kan noen hjelpe meg med dette? er det noe jeg har glemt å skru på tro?
Hilsen jensen1
Hvilken IOS versjon er det du har? Det skal være ganske så rett frem, men kanskje du ikke finner frem pga at du har en annen versjon av IOS enn den guiden du har fulgt. https://support.apple.com/no-no/guid...ph2c0651d2/ios også kan du velge øverst hvilken versjon du har.
Trådstarter
5 0
Hei. Jeg har ios 14.0.1. Det er noe som ikke stemmer her. knappen med aktivering av diktering er ikke der.. under snarvei står det memoji-klistremerker (aktiv med grønn knapp
Sitat av https://support.apple.com/no-no/guide/iphone/iph2c0651d2/ios
Merk: Diktering er kanskje ikke tilgjengelig på alle språk eller i alle land eller områder, og funksjonene kan variere.
Vis hele sitatet...
Hvilket språk har du på telefonen?
Hvis du har norsk, prøv å endre til engelsk og se om det hjelper
Jeg trudde diktering bare virket på nyere iPhone.
Trådstarter
5 0
nei. det er diktering på en gammel iphone 5 jeg har. der er det i orden
Jeg har god erfaring med apple-support.
Merkelig. Jeg gikk nettopp inn på Generelt > Tastatur og kunne ikke se noe med diktering.

Så gikk jeg tilbake til Innstillinger og søkte på diktering helt øverst. Da kom jeg tilbake til Tastatur og plutselig var diktering der. Jeg tror ikke jeg misset det første gangen, sjekket absolutt alle knapper da.

Har du forsøkt å søke i Innstillinger?


EDIT:

Jeg hadde rett!

Jeg avsluttet Innstillinger og åpnet appen igjen. Denne gangen var ikke Diktering der i det hele tatt! Gjorde det samme som jeg beskrev over og så var Diktering der...
Sist endret av Salazar; 21. oktober 2020 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Har søkt direkte som du skriver men den kommer ikke opp.
Sitat av jensen1 Vis innlegg
Har søkt direkte som du skriver men den kommer ikke opp.
Vis hele sitatet...
Forsøk dette:

Innstillinger > Skjermtid > Innhold og personvern > Tillatte apper. Sjekk om Diktering er deaktivert der.


Hvis ikke det hjelper så får du vel prøve å nullstille alle innstillinger. Ikke gjenoppretting altså, men kun innstillinger.
Sist endret av Salazar; 21. oktober 2020 kl. 18:52.
Trådstarter
5 0
Jippi!!!!! Nå er det i orden. Det var riktig det SajN skrev. Måtte innom skjermtid personvern diktering. Den var ikke aktivert. Tusen takk skal dere ha. )

fint forum med mye kompetanse!!
Sist endret av jensen1; 21. oktober 2020 kl. 20:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.