Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 14099
Hei folkens,
Er det noen av dere som har erfaring med å kjøpe norske e-bøker fra forskjellige nettsider og lade dem på en Amazon kindle?
Jeg er tysk og lærer meg norsk, men siden jeg kom tilbake fra Bergen har det blitt vanskeligere å lese norske bøker. Den offisielle kindle-onlinebutikken ser ut som om det mangler gode norske bøker.

Kan noen anbefale meg noen gode online nettsider for e-bøker og sier om han/hun har prøvd å lade det på kindle? Jeg vet at kindle er litt proteksjonistisk når det gjelder bøker fra andre kilder.

Takk og ha det godt
Finn den aktuelle boken du ønsker å kjøpe digitalt, sjekk at de ikke selger den kun som et supersært format, selv da vil du normalt kunne konvertere formatet med Calibre, og når du innser at det er et greit format så kjøper du boken, laster den ned, sender den per e-post til Kindle-adressen din. Så syncer du Kindlen og begynner lesingen.

Verre er det ikke. Det er ofte verre i tankene enn det er i virkeligheten hvis man bare prøver.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Finn den aktuelle boken du ønsker å kjøpe digitalt, sjekk at de ikke selger den kun som et supersært format, selv da vil du normalt kunne konvertere formatet med Calibre, og når du innser at det er et greit format så kjøper du boken, laster den ned, sender den per e-post til Kindle-adressen din. Så syncer du Kindlen og begynner lesingen.

Verre er det ikke. Det er ofte verre i tankene enn det er i virkeligheten hvis man bare prøver.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke det engang. I alle de norske nettbutikkene jeg har sett hvor de tilbyr ebøker kan du sende den rett til kindle mailen din, så får du den rett på kindelen.
Trådstarter
24 3
Hei dere to,
det er jo helt spennende, jeg visste ikke en gang at det fins en kindle-adressen. Men når har jeg lest litt om denne adressen, utrolig at jeg aldri brukte det.
Men hvis dere to sier at nesten alle norske nettbutikker har seriøse ebøker med korrekt format (eller format som kan konverteres) så er det fantastisk.

Takk til dere!
Du finner kindle kompatible e-bøker hos de fleste norske nettbutikkene som selger slikt. I tillegg har du en egen kategori på amazon for kun norske bøker, du finner dem her: "Kindle Store -> Kindle eBooks -> Foreign Languages -> Other Languages -> Norwegian" eller her https://www.amazon.com/Norwegian-eBo...ode=7735184011
Sitat av Skepty Vis innlegg
Du trenger ikke det engang. I alle de norske nettbutikkene jeg har sett hvor de tilbyr ebøker kan du sende den rett til kindle mailen din, så får du den rett på kindelen.
Vis hele sitatet...
Nettopp, men for å ta høyde for absolutt alle obskure nettbutikker man kan møte på, så måtte jeg nesten eksplisitt nevne at Calibre så og si garantert kan redde deg hvis du imot all formodning skulle finne noen som IKKE kan sendes direkte til Kindle..
Jeg har ihvertfall handlet flere norske bøker på ebok.no og fått dem overført til min Kindle. Dog ikke alle bøker de selger der som kan overføres til Kindle, men det står vel anført på den enkelte boka, feks "Kan leses i våre gratis apper for iPhone/iPad og Android, iBooks, Kindle"