Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 2883
Vi pilsdrikkere får vel juble nok en gang..
7kr(+ pant) for en flaske tuborg..det er jo drit bra! Det beste er jo at de kan ikke sette opp prisen, får da ansees det som et tilbud, noe som er ulovlig når det gjelder alkohol..bare ikke den forbanna regjeringa begynner og rynke på panna..

happy helgafyll allesammen
Sist endret av Zoidberg; 15. april 2004 kl. 20:42.
Hva? hva er det jeg har gådd glipp av nå ?
10 kr den kosta før?
Diggbart
Så det er ulovlig hvis de setter opp prisen senere også? selv om det er om den prisen har vært i flere måneder liksom?
Det var på tide, får håpe nedgangen fortsetter!! Men frykter at det er for godt til å være sant. Regjeringen og avholdsfolk stepper vel raskt inn som gledesdrepere.

Men til da, så er det bare å kose seg med billig fyll
Har Tuborg gått ned i pris igjen ja :-) Leste i avisen i dag at Coop skulle selge sin egen øl for 7,50. Blir morro og se når Lidl kommer, om prisene går enda lavere.
Rema 1000 selger vel Grans premium for 6.50 :>
Burde nesten hamstre litt til russetia nå
wohoo jubler vøtt=) sånne nyheter er bra
Herlig!
Leste noe i avisen istad. Det stod riktignok ikke noe om at Tuborg ble ytterligere senket i pris, men bunnpris senket sin Seidel til 7,90 plus pant.
Uansett gøy med billig pils!
Hehe, tok ikke lang tid før hele hybelfellesskapet her hadde kjøpt hver sin kasse Grans.

Rema 1000 taper nå noen øre for hver pils, men det beste er at de ikke kan sette opp prisen på en stund, da det vil gjøre dette til et tilbud, noe som er ulovlig med pils.
hvor lang tid må det gå da, før de kan sette opp prisene ? jeg drikker vanlighvis bare brennevin jeg, men nå er jo øl så billig at jeg nesten ikke har "råd" til å la være å drikke det :]
Hadde det bare vært Newcastle Brown Ale, men tuborg er jo godt drikkendes

<3 newcaste <3
Nå er det en viss forskjell på "billigmerkene" som coop sitt merke, seidel, grans og tuborg. tuborg er definitivt best!

enda billigere? ser ut til at russetiden blir billigere en først antatt
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223308
spørs hvor lenge butikkene kan holde på med dette da.
Bra for oss med billig øl... Men jeg tror bryggeriene er de som lider for det.. Ikke de største få, men de mange små....
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Vel, bryggeriene får vel det samme pr flaske, gjør de ikke? Jeg trodde det var butikkene som fikk "svi".
Opprinnelig postet av tnt
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223308
spørs hvor lenge butikkene kan holde på med dette da.
Vis hele sitatet...
Fra artikkelen:
- Kan ikke øke prisen

Ifølge Sosial- og helsedirektoratet kan ikke butikkjedene øke prisen igjen, siden brygget pr. definisjon da har vært på tilbud. Og det er forbudt ifølge alkoholloven.

- De store kjedene vil kunne holde de lave prisene i lang tid. Dette gjelder jo heller ikke alt øl. Det er bare enkelte produkter som holder den lave prisen, påpeker direktør Helge Hasselgård i Bryggeriforeningen til VG Nett.
Vis hele sitatet...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Men de kan slutte med salg av den "billige" typen om de går i underskudd.
Haha sykt bra
maa nok gjoere som Duffy og hamstre opp til russe tiden
bare synd at det ikke ble billig pris paa heimkoken..
Sparer jo et par hundre i russetida nå, hvertfall etter mitt regnestykke ;>
Høres lykke ut... slipper kansje å emigrere, jaja...
Bør vel kansje nevnes at etter min mening smaker tuborgen vann.. Drikkanes ja.., men de 0,2% du får ekstra i fks. coop øla er viktige ass...!? Testa ut noen coopas her forrige helg og det smalt som krott.......
Russetiden ser litt lysere ut nå ja!
Det som er dritt er at staten tar ca 6 kr bare i avgift på en flaske pils. Selv om butikkene vil subsidiere litt av ølprisen for å konkurrere og trekke kunder, så kan vi nok ikke regne med at det blir billigere enn dette.
Det tar nok noen måneder før prisene evnt. går opp igjen. Det sa de ihvertfall forrige gang, men det er ingen som har testet ut hvor lenge et prisfall kan vare før det er "tilbud".

Blir nok noen kroner spart her ja
smaker ikke grans dynge?
Grans smaker dritt, vil anta at Seidel gjør det samme uten at jeg har smakt. (tror jeg har lest noe om det i en test) Tuborg er definitivt den beste billig-ølen, men jeg sverger fortsatt til Heineken
Ja!! Som sagt å fryktet, varer nok dette kanskje ikke lenge... Dessverre. Leste nettopp i vg: "Matkjedenes billigsalg av øl er sannsynligvis i strid med alkoholloven, mener Sosial- og helsedirektoratet."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223358

Kan ikke folk bestemme seg, blir lei av Norges lover for alt mellom himmel og jord
Trådstarter
synes ikke grans premium var så værst jeg..har drukket tuborg i et år snart, og er keen på og smake noe annet!
Vel. Prisen på øl har gått ned og det er jo knall.

Men det blir sagt her at Rema 1000 taper noen øre pr flaske pils de selger, jeg regner ikke med at de selger den med underskudd, mens si at de har et påslag på 50 øre, istedet for 1 kr.
Men jeg kan nesten si, at hvis du går inn i en butikk kjøper du fort litt mer en det du egentlig skal. Siden pilsen er så billig, vil du få et inntrykk av at ALT i denne butikken er billig også. Så du drar med deg et par brus, noen pizza og litt småtteri. Dermed tjener nok butikken inn igjen det de har latt gå, ellers hadde de aldri gjort dette her.

Grans, Seidel og de andre billigmerkene smaker jo bare møkk. Mens jeg synes Tuborg er godt, har smakt Golden Tuborg og den skal jeg si deg var god. Grønn Tuborg som selges til "spottpris" er jo bra øl. Carlsberg som jo eier både Ringnes og Tuborg er jo helt på toppen av kaka, og tjener grovt på den nåverende situasjonen.

PS: Vi får igjen panten også
når lidl kommer, vil ølprisene garantert ikke gå opp igjen. Dette prisfallet er bare fase 2 i en priskrig som forhåpentligvis varer en stund.

har hørt/lest (husker ikke) at en 0.33 boks skal koste 5kr =) hos tyskerne.
Digg med billig øl da Blir endelig bra helgefyll igjen (heimbrent sux :/ )
kan noen bekrefte at prisen på tuborg har gått ned?
har nesten bare hørt snakk om grans og den "seidel" i denne threaden.. tuborg er jo bare best da

er Seidel øl foresten godt?
jimKing: Kjenner et par som ikke klarte mer en 4 flasker(!) Seidel før de kasta opp og var dårlige ut kvelden. Synes selv det smaker litt uggent, men det går jo ned.
Opprinnelig postet av DezQuetoz
Men det blir sagt her at Rema 1000 taper noen øre pr flaske pils de selger, jeg regner ikke med at de selger den med underskudd, mens si at de har et påslag på 50 øre, istedet for 1 kr.
Vis hele sitatet...
Avgiftene fra staten på en flaske øl er ca. 6.70,- så de taper på selve ølen, men det tjener de fort opp igjen som du skriver.


Tuborg smaker ingenting og foretrekkes derfor av folk flest som ikke er så altfor glad i øl, som meg
Tror ikke tuborg har gått så mye ned som de ekstreme billigølene, men er verdt et par kroner ekstra for smakens skyld.
Jeg digger faxe, men tuborg er ikke så verst. Om ikke faxe kosta 5kr + pant ei stund? Eller bare meg som svindla noen?
Opprinnelig postet av Jarne
når lidl kommer, vil ølprisene garantert ikke gå opp igjen. Dette prisfallet er bare fase 2 i en priskrig som forhåpentligvis varer en stund.

har hørt/lest (husker ikke) at en 0.33 boks skal koste 5kr =) hos tyskerne.
Vis hele sitatet...
Har hørt (eller tror jeg leste i ViMenn faktisk) at det er 0,5 liter med pils til min 6,- og max 8,- på Lidl.

Men jeg har heller ikke sett noe til denne Tuborg alle sier koster 6,5/7,9 whatever. Kun Grans,Borg og Coop (og sidler eller hva den heter) Men Coop sin er ikke så gale tror jeg, Grans og Borg er jeg blit advart fra. Men det hadde vært digg om jeg fant Tuborg til 6-7 kr
Sist endret av Human-Xit; 17. april 2004 kl. 10:59.
Greit med litt utenlandske priser på øl, føles nesten som å være i danmark dette.. (vel nesten da..

Borg øl er jo slett ikke så verst, da er jeg mer skeptisk til grans og coop, men har ikke smakt det ennu, dette får bli den gyldne anledningen da.


Tror denne "priskrigen" kommer til å vare en stund, ja. Er ikke tilfeldig at dette skjer nå rett før lidl prøver å etablere seg. De prøver vel å fjerne "tilbudseffekten" lidl hadde hååpet på med sitt billigøl.
Kom ikke akkurat som ei bombe at Dagfinn Høybråten kom fort på banen og var forbanna på matvarekjedene pga dette. Sjelden vi nordmenn får sånne goder som det her. Får bare se hvor lenge det varer nå da.
er bare det at grans er så jævla lyst.. Sverger til borg pils til 10 kr flaska..
Borg pilsen er den definitivt beste av "billig øllene", dog jeg må si at både grans og seidel er øl typer som absolutt går an. Seidel er en av de bedre billig pilstypene, og samtlige av de knuser uansett Ringnes sin unnskyldning for pils.