Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2044
jeg har gått å sett etter et billig surround system en stund. På rimi så jeg et Audix DVH 1800 annlegg til 1200 kr. Er det noen som har erfaring med med dette anlegget ?
det sier seg selv! surround anlegg til 1200kr
Tror du skal legge litt mere penger i det hvis du skal ha noe bra anlegg, i hvertfall etter det jeg tror! Men hva vet vel jeg...?
Det sier ikke nødvendigvis seg selv. Det er jo åpenbart at det ikke er i toppklasse men det trenger ikke være fullstendig drit for det. Spørsmålet er om det er bra nok til beskjeden bruk.

Sjekk også Eltax som selges på Komplett.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdI...D=8&t=1260&l=2
Man får det man betaler for, men hvis du ikke er spesielt kresen på lyd så funker det jo sikkert helt ok. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg samlet sammen 1000 kr til å kjøpt noe i 2500 kr klassen i det minste.

[edit] man kjøper ikke data/lyd på mat butikker .... det er helt på tryne egentlig ... :P jeg har hvertfall ingen gode erfaringer med det [/edit]
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
1) ikke kjøp elektronikk på Rimi
2) du får det du betaler for.

h

edit. Psychore beat me by a split whisker.
I dette tilfellet får du noe dårligere enn du betaler for :P

Sikkert analog surround også.
Riktig at man vanligvis får det man betaler for, men det at det alltid er dumt å kjøpe elektronikk i matbutikker er ikke sant, selv om jeg skjønner skepsisen deres. Denne uken selger rimi en dvdspiller til 379 kr med progressiv scan, som vanligvis er forbeholdt dvd-spillere til flere tusen kr. Dessuten spiller den både mp3 og wma-lyd, i tillegg til at den kan spille av både vcd og svcd. Faktisk et utrolig godt kjøp, men den kan være vanskelig å få tak i, siden butikkene blir utsolgt for den veldig raskt.
Den på rimi spiller til og med dvd filmer..

Er jo sinnsykt billig da, fin som alternativ cd spiller til anlegget ditt om du har tv..
Tror jeg heller ville sett på komplett sine eltax systemer istedenfor å handle surround anlegg på rimi. Eltax har vist at du får ganske mye for pengene. Men ikke regn med noe voldsom lyd i den prisklassen.
er enig i at den dvd spilleren er et bra kjøp ... uten tvil, men det er flere ting enn hva den støtter som avgjør om en spiller er bra eller ei. ( eks. lyd kvalitet, om den er støy svak osv. ) vil tro at den er heller svak på disse punktene, men igjenn så kommer det jo an på hvor mye man krever.
Etter det jeg har hørt har det fått svært god kritikk av lyd\bilde journalister, og bildet den leverer kvalifiserer til hdtv-kvalitet, så det skulle ikke være noe særlig å utsette på bildekvaliteten iallefall. Lydkvaliteten er vel ganske standard tipper jeg.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av SharQ
1) ikke kjøp elektronikk på Rimi
2) du får det du betaler for.

h

edit. Psychore beat me by a split whisker.
Vis hele sitatet...
1) Dersom du er ute etter noe billig og greit, som nødvendigvis ikek trenger vare så lenge, går det fint med elektronikk på rimi. Husker rimi-mobilene, de var jo ikke super bra, men de var billige og helt OK.

2) Stemmer, dette gjelder jo alt egentlig, ikke bare rimi...
Hvis du vil ha fet surround-anlegg, som du kan nyte en god film med burde du ta turen innom www.hi-fi-center.no eller www.hifiklubben.no,deretter les en del på www.hjemmekino.no hvor du lærer å plassere høyttalerene evt. også en aktiv sub riktig. Ha et budsjett på 15.000,- hvertfall, da får du et ganske bra surround-anlegg.

Skal du kjøpe et surround-anlegg for 21 tommeren på soverommet el.l. så går du for Rimi-anlegget 15watt i hver høyttaler om jeg ikke tar feil, man får ikke særlig trøkk ut av de med andre ord. Ingen trøkk, ingen "kino" opplevelse.

Edit: Leste at den ikke spilte VCD plater så veldig bra, de hakket en del, også plater med små riper leste den veldig dårlig.
Sist endret av Beistet!!; 17. mars 2004 kl. 17:59.
Beistet...
Bra du sa det.. nå har jo han plutselig nok penger ! Du er smart.
The Lama: Hvor mye har du tenkt å bruke da? Si max pris, så skal jeg lete frem en surround-pakke.

Perkele: Jeg ser du har kommet med mye nyttig informasjon i dine tidligere poster.
Bl.a:
I dette tilfellet får du noe dårligere enn du betaler for :P

Sikkert analog surround også.
Vis hele sitatet...
og
Håper det var ironisk. Rart at en DVD-spiller tar DVD filmer :P
Vis hele sitatet...
Og jeg får da beklage at jeg henviste til hifi-butikker på nettet, men jeg mener man bør bruke litt penger på surround-anlegg. Det holder tross alt i mange mange år, og det skal da nytes?
trendhore
Geddi's Avatar
Kjøpte 2 satelitter og 1 sub på rimi for 290,- for ikke så lenge siden.

Selvom alt virket (og er) veldig plastikk, så ble jeg positivt overrasket over hva man får for 290,- på rimi..

Disse høyttalerne fungerte helt ypperlig til mitt bruk.


Dette var da ikke surround systemet, men 2 enkle pc høyttalere + 1 sub (hvis man kan kalle det en sub)
offtopic: de selger trådløst logitech tastatur og mus på rimi for 390,- eller noe sånt, er dette noe og satse på?
Trådstarter
32 0
Blir nok max 1500 kr. Men jeg kan klare meg uten DVD i pakken, for det har jeg selv.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Opprinnelig postet av Dionysos
Riktig at man vanligvis får det man betaler for, men det at det alltid er dumt å kjøpe elektronikk i matbutikker er ikke sant, selv om jeg skjønner skepsisen deres. Denne uken selger rimi en dvdspiller til 379 kr med progressiv scan, som vanligvis er forbeholdt dvd-spillere til flere tusen kr. Dessuten spiller den både mp3 og wma-lyd, i tillegg til at den kan spille av både vcd og svcd. Faktisk et utrolig godt kjøp, men den kan være vanskelig å få tak i, siden butikkene blir utsolgt for den veldig raskt.
Vis hele sitatet...
Denne DVD spilleren du snakker om:

Jeg jobber selv i rimi, og i dag ringte en kunde i fortvilelse da det ikke var noe display på spilleren slik reklamene OG bildet på eksen viste.

Dette sier jo litt da.
Skulle ikke forundre meg om dette var en av de dvd-spillerene vi(jeg jobber også på rimi) solgte inntil nylig, produsert av United.
De nye skal som sagt være veldig gode, men det kan jo sikkert oppstå feil på de og, som på all annen elektronikk.
Fant et surround-system påKomplett.no til den nette sum av 1087,- DVD følger med, ettersom det er en DVD-Receiver, forsterkeren er integrert i spilleren.

Ellers fant jeg denne surround-pakken med høyttalere og denne forsterkeren <---->
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av mongeland
offtopic: de selger trådløst logitech tastatur og mus på rimi for 390,- eller noe sånt, er dette noe og satse på?
Vis hele sitatet...
Det er ikke logitech, som sagt om anlegget, du får hva du betaler for
Opprinnelig postet av Dionysos
Riktig at man vanligvis får det man betaler for, men det at det alltid er dumt å kjøpe elektronikk i matbutikker er ikke sant, selv om jeg skjønner skepsisen deres. Denne uken selger rimi en dvdspiller til 379 kr med progressiv scan, som vanligvis er forbeholdt dvd-spillere til flere tusen kr. Dessuten spiller den både mp3 og wma-lyd, i tillegg til at den kan spille av både vcd og svcd. Faktisk et utrolig godt kjøp, men den kan være vanskelig å få tak i, siden butikkene blir utsolgt for den veldig raskt.
Vis hele sitatet...
Det er ofte de billige spillerne som tar mest! allså svcd, vcd, mp3,jpeg osv.
Men lyd og bilde kvaliteten suger.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Min oppfatning av dvd spillere er at desto mer man betaler, desto større er begrensningene. Jeg kjøpte en Kiss dvd spiller for noen år siden, den var uten tvil billigst (rett i overkant av 1000,-), hadde støtte for mp3 og jpeg, i tillegg var den sonefri. Et veldig bra kjøp! Vet om mange som kjøpte merkevare dvdspillere til mangfoldige tusen i samme periode, og disse spillerne hadde ikke samme egenskapene som den billige spilleren min i tillegg så var de sperret til en dvd sone. Jeg klarte heller ikke å se forskjell på kvaliteten fra min spiller og merkevare modellene. PS. spilleren min fungerer fremdeles

Så påstander som at man får det man betaler for er ikke alltid riktig, pris er avhengig av hva folk er villige til å betale for en vare (tilbud/etterspørsel), det er grunnen til at merkevarene kan ta høyrere pris.
umm.. jeg vet bare at de som jobber på rimi ikke kjøper den elektronikken de får inn(jeg jobber på rimi)..

grunnen til at greiene er så billig er jo at de kjøper in suqy varer dritbillig med lousy kvalitet, bare for å tjene penger på lettlurte folk.. som Geddi sa er jo hele greia av plastikk, finns ikke et gram metall i de der omtrent..

vi har fått in noen klager på disse greiene her også..

jaja, det er opp til dere hva dere bruker pengene deres på, men jeg bruker ikke alle mine på rimi
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Har selv United-spilleren som ble solgt for rundt 2 år siden. Denne er meget bra om man ikke er spesiellt opptatt av kvaliteten (som jo også koster mye mer). Før jeg ble HiFi-entusiast har jeg klart meg helt fint med den.

Nylig fant jeg ut at COAXIAL-digitaloutputen ikke gir noe lyd, som om den ikke skulle vært kobla til på innsiden.

Men.. 1000 spenn for en DVD-spiller for to år siden... Det er en god spiller til den prisen.
Ser ikke noe galt i å kjøpe slikt utstyr på Rimi i det hele tatt. Mange produsenter lager jo utstyr med samma komponenter inni. Kjenner fler som har kjøpt sånt billig utstyr og de har ikke klaget ennå. De fleste er jo ikke så veldig kresen når det gjelder lyd, det viktigste er jo å få sett film med litt lyd til. Bare å behandle det pent det, så kan det holde lenge det.

PS. Alle har jo ikke så god råd heller...sånn som meg...he-he!
eyy.. jeg prøver ikke å kritisere de av dere som har kjøpt noen sånne greier for jeg har aldri kjøpt det selv så jeg har ikke alt for god erfaring med det. Det jeg sier er at jeg ikke kommer til å kjøpe noe sånt. og hvis du er av dem som liker å se en film med god lyd er det best å bruke litt mer penger