Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 8433
Hei!

Jeg tenkte å bare informere alle om min,familie og venner sin erfaring med dette selskapet.


De la nytt nett i gaten her, Glad og fornøyd skaffet jeg meg også deres " Superbredbånd" 70/10... Dette bredbåndet er ikke SUPERbredbånd, Ved de fleste anledninger lå jeg på 20-40/10...Ikke nok med det, Men nettet klarte såvidt å buffre filmer i 360p på youtube. Twitch,putlocker osv kan jeg bare drite i... Lot en episode av 24 buffre i 4 timer, da var rundt halve filmen ferdig buffret.... Jeg har i ettertid kommet i kontakt med flere som har akkurat samme problem.


Vi klaget veldig mye... De sendte etterhvert en "ekspert" som ikke kunne Norsk og bare koblet sin bærbare opp mot nettet og gikk inn på VG.no... Alt fint sa han og dro.


Vi hadde jo også 3 mnd gratis, De sendte hver eneste måned regninger om etablering, abonnement og boks.... Vi ble enige om å betale 495kr, Neste mnd sendte de regning på resterende sum fra mnd 1 men hadde puttet det inn i abonnementet....

Vi ringte nok en gang, De ga oss beskjeden om at det er vårt ansvar å passe på at utgiftene stemmer, Og lurte på hvorfor vi ikke hadde sagt ifra... Vi hadde før dette ringt 4 ganger og kontaktet de på chat 7 ganger totalt... Av disse 7 gangene på chat bare kasta de meg ut av samtalen i 5!!! av de... Bare fordi jeg beskrev problemet mitt med internett og regningene.... Først da innrømmet kvinnen fra GET, at hun kunne se vi hadde kontaktet dem after all....



Min bror sin erfaring er heller ikke bra, Telenor og get deler linje i ormrådet han bor, Telenor tilbyr kun 2mb mens GET sier de tilbyr høyhastighet... Helt siden han skaffet seg GET i oktober har han lagt på 200+ ping og GET har hatt driftsmelding ute helt siden det... 19.november bare fornyet de denne driftsmeldingen om at den er " ferdig i nær fremtid" Nå er vi i desember, Nettet er like dårlig....

Så undres jeg jo litt over hvordan GET kan ta seg betalt for høye hastigheter når Telenor på akkurat samme linje kun kan selge 2mb.... Fortsatt krever de betalt for hele hastigheten...



Flere av venner i området og i andre byer har også bare problemer, Ett par av de sa det veldig fint.... " De selger deg superbredbånd, Men det har effektiviteten til 0,5mb linje"

Dette skriver de om L70 : Nett mer enn en hobby? Flere om linjen? Bli kvitt ventingen med dette superbredbåndet! - Vi har med 16mb fra telenor hatt 3 pcer på net, alle spiller uten problem... Men ifølge GET må du ha så mye for å være flere på linjen..

S10 - Lett nettbruker? Med denne får du tilgang til sosiale medier, og enkel streaming av video og musikk. - 10mb fungerer helt fint for de aller fleste og man ser tydelig at de nærmest lurer folk til hva hastighetene innebærer. For mitt 16mb er MYE bedre enn GET sitt L70....



Når det gjelder TV-tjenester, Så krever de godt betalt for å leie en film, Når deres uduglige nett bestemmer slå seg av ett lite sekund så får du IKKE fortsette å se filmen, Da må du betale på nytt. Imotsetning til CD hvor man får tilgang en viss tid....




Så alle freaks og folk som lurer på dette selskapet før de anskaffer seg nytt bredbånd - STYR UNNA!!!


Jeg legger også med flere erfaringslinker ved ett kjapt søk... Litt bra, MYE negativt.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1412019
http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=271582
http://www.billigbredband.no/get.php
Sist endret av Rammlied; 10. desember 2013 kl. 00:46.
Oppsummering: Jeg er en kunde som utelukkende ser ting ifra mitt eget perspektiv. Skylappene fikk jeg i dåpsgave. Som misfornøyd kunde må jeg rope høyest fordi noe gikk meg imot. Når jeg finner andre lignende kunder som roper høyt så tror jeg naturligvis den fulle sannhet er at leverandøren suger, når sannheten faktisk er at alle store bedrifter vil ha en liten andrel misfornøyde kunder som uttrykker seg på diverse fora og blogger med en gang de føler seg urettferdig behandlet.
Sist endret av bashfoo; 10. desember 2013 kl. 01:10.
Gidder ikke engang å lese tråden, men skal alle holde seg unna en ISP pga enkelte personer har problemer vil hele 0% ha bredbånd i Norge.
Formålet var bare at folk skal spare penger og tid....


Nå har vell ikke GET akkurat en liten andel misfornøyde kunder heller..... Jeg kunne skrevet dette for flere mnd siden, Men det var først etter at tilsammen 23 stk i min nærmeste vennekrets/familie har hatt problemer jeg bestemte meg for å gi folk en advarsel.... Det er da svært lite tilfeldig når det er de samme problemene alle beskriver...

De betaler for superbredbånd når de ikke får det.... Det er ingen selskaper som meg bekjent som direkte lurer sine kunder slik GET gjør og jeg har verdt innom telenor, nextgentel og GET.... Det skal faktisk veldig mye til før jeg gidder bry meg å kritisere ett drittselskap som GET, Men folk fortjener bedre....

Det er forresten noe som heter Draskylapper, Det kan være greit om man vil ta til seg noe i livet å åpne disse skylappene iblandt. Og når man ikke engang gidder lese tråden så er det vell heller ingen vits å kommentere, Da man baserer seg på noe man drar ut av sin egen ræv eller?
Sist endret av Rammlied; 10. desember 2013 kl. 01:58.
Slike historier finnes for alle leverandører i Norge. Så, akkurat som de andre sier her, det er en personlig anekdota uten statistisk grunnlag. Alle leverandørene vi har i Norge har sine problemer - og når de først har problemer rammer det gjerne flere i samme område, så at flere venner og familiemedlemmer av folk som har problemer har lignende problemer er ikke overraskende.
Jeg leste tråden selv om jeg har lest og hørt akkurat det samme flere ganger tidligere, og ikke bare om Get.. Skylappene dine går ut på at du er helt 100% overbevist om at Get er gjennområttent fordi du utrolig nok har klart å finne flere enn deg som irriterer deg over Get. At en så gjennområtten bedrift naturligvis hadde gått konk for lengst og det faktum at fornøyde kunder holder kjeft og ikke roper høyt i fora og blogger tenker du naturligvis ikke over, for du har rett, for dette har hendt deg. At du kanskje bare har vært uheldig og støtter deg på andre misfornøyde kunder sine erfaringer kan naturligvis ikke være tilfelle.. Eller?

Hvis din negative opplevelse med Get hadde vært Get sin standard, så hadde de ikke fått skuta til å gå rundt, enkelt og greit, men dette argumentet kaster du selfølgelig bort siden du på død og liv i din desperasjon/frustrasjon ikke kommer på en bedre måte å ordne opp enn å skrive negativ anmeldelse på et forum..

Kontakt Brukerklagenmda for Elektronisk Kommunikasjon, evt. forbrukerrådet og så forbrukertvistutvalget, så får nok de som jobber der seg sikkert en god latter. Hvis du vil spare de for en latter på dine vegne så kan du ta deg tid til å lese sakene som allerede er behandlet på brukerklagenemda.no, men såpass research gidder du vel ikke siden du allerede har valgt skittkasting på freak.no fremfor å bruke de mulighetene som misfornøyde kunder faktisk har i Norge..
Sist endret av bashfoo; 10. desember 2013 kl. 02:07.
Bashfoo, jeg syns du er j****g urettferdig her. Han skriver han har over 20 andre i nærmeste krets som opplever like store problemer som han selv. Syns ikke du det er god grunn til kritikk? 500 i måneden er mye penger. Man forventer 100% resultat.

Istedenfor å kritisere noens kritikk, hjelp dem videre på veien til å bli fornøyde, eller hold kjeften lukket. Din kommer det bare dritt ut av. Veldig irriterende å lese om noen som prøver å stanse rettferdig kritikk mot en overmakt.
Sist endret av Taurean; 10. desember 2013 kl. 02:17.
Hvis du forventer 100% resultat på et privatabonnement så er man så latterlig optimist/dum at man ikke fortjener bedre. Desperate forsøk på skittkasting er det tydeligvis flere enn bare jeg som er lei av å se. I Norge har vi et utall måter man kan klage på tjenesteleverandører, men her har ikke trådstarter nevnt noen av de, han går rett til typisk skittkasting fordi han tror dette er noe leverandøren vil ta skade av (hvor mange store selskaper har ikke hatt elendig rykte siden år 2000 men fortsatt lever i beste velgående fordi de fornøyde kundene forblir kunder uten å skrive daglig om hvor fornøyde de er).

Selv med garantert 99% oppetid så vil man kunne oppleve 3,65 dager(!) nedetid hvert år. Mine dyreste samband skal opprettholde 99,999999% (bedre kjent som "seks desimaler" på avdelingsmøtene) oppetid imens mine nest dyreste samband 'kun' skal ha 99,9999% oppetid, og du ville nok ikke en gang kunne telle antall kroner slike spredtrouta dublerte samband koster hver måned, og hvis jeg hadde nevnt de lave hastighetene på de aktuelle kritiske sambandene så hadde du sikkert ikke trodd meg..
Sist endret av bashfoo; 10. desember 2013 kl. 02:29.
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Så undres jeg jo litt over hvordan GET kan ta seg betalt for høye hastigheter når Telenor på akkurat samme linje kun kan selge 2mb.... Fortsatt krever de betalt for hele hastigheten...
Vis hele sitatet...

Ingen av dere 23 tenkte over dette? Hvis Telenor safer seg litt fordi de vet det ikke kan leveres fantastiske hastigheter, hvordan skal Get klare det da?

Og alle abonnoment har med "OPPTIL x hastighet" i kontrakt, ikke garantert, konstant, ustoppelig 70/10. Lykke til med videre sinneutbrudd på internett.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hvis du forventer 100% resultat på et privatabonnement så er man så latterlig optimist/dum at man ikke fortjener bedre.
Vis hele sitatet...
Bare sånn apropos dette. Jeg betaler selv 600,-/mnd for 100/10 fra Canal Digital, og er stort sett fornøyd. Et irritasjonsmoment, dog, er at nettet forsvinner titt og ofte døgnet rundt. Det kommer ofte fort opp igjen, gjerne noen minutter, men det detter også relativt ofte ut. Greit nok, sånt kan skje.

Men, noe som er ekstra irriterende, er at dette skjer ekstremt punktlig hver eneste natt. Rundt 04:40 hver natt begynner nettet å lagge og dette ut. Det detter bare ut et par sekunder om gangen, men til gjengjeld detter det også ut ca hvert femte sekund. Så den går kjemperykkvis HELE tiden.

Konsekvensene for meg blir da at jeg for eksempel ikke kan spille lynsjakk, og i alle fall ikke nettpoker med ekte penger. Jada, buhu, cry me a river og så videre, men det er jo faktisk dårlig. Jeg har fått tips om å betale ekstra for å få redundans, og det gjorde jeg også da jeg var mer seriøs med pokeren, da jeg kjøpte mobilt bredbånd i tillegg til hjemmebredbåndet. I tillegg har jeg mobilen som hotspot med 3G. Men burde dette være nødvendig?

Jeg kan bare sitte og se på at klokka nærmer seg 04:40, og vite at nå begynner nettet snart å fucke seg. Og sant nok, sikkert som banken, sikkert som at sola står opp hver morgen, det gjør det. Hver eneste natt. Feiler aldri.

Når det er så punktlig nedetid, er ikke dette noe Canal Digital bør kunne gripe fatt i? De må jo kunne fikse dette? Jeg har selvsagt ikke klaget på det, fordi jeg vet at jeg ikke kan forvente all verden som privatkunde, men det er indeed et irritasjonsmoment. 600,-/mnd er ikke småpenger for en student. Da er det kjipt å ikke tørre å spille nettpoker, for eksempel, som har vært en ekstrainntekt tidligere. Jeg har ikke lyst å bytte heller, for det er et fantastisk nett når det først er oppe. Det er bare at det faller ut så jævlig ofte, og ødelegger all mulighet for diverse spill. Har det noe for seg å kontakte CD om denne nattlige nedetiden i det hele tatt, eller blir man bare ledd av?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Veldig irriterende å lese om noen som prøver å stanse rettferdig kritikk mot en overmakt.
Vis hele sitatet...
Overmakt...

Merkelig hvordan folk tenker. Verken Get, Telenor eller hvilken som helst annen leverandør er til for å behage verken deg eller noen andre kunder. De vil ha penger. Det skrikes som ville gåser hver gang noe faller utenfor deres personlige rimelighetsvurdering.

Kan din leverandør gjøre noe du er kjempeuenig i og fortsatt være innenfor regelverket, har du gjort en dårlig avtale.
Sist endret av RonaTa; 10. desember 2013 kl. 02:53.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Bashfoo, jeg syns du er j****g urettferdig her. Han skriver han har over 20 andre i nærmeste krets som opplever like store problemer som han selv. Syns ikke du det er god grunn til kritikk? 500 i måneden er mye penger. Man forventer 100% resultat.

Istedenfor å kritisere noens kritikk, hjelp dem videre på veien til å bli fornøyde, eller hold kjeften lukket. Din kommer det bare dritt ut av. Veldig irriterende å lese om noen som prøver å stanse rettferdig kritikk mot en overmakt.
Vis hele sitatet...
Stoppe kritikk mot en overmakt? I alle dager? Jeg blir mer og mer overrasket over hva det er du skriver på dette forumet. Det er da vel for fanken ikke snakk om å stoppe noens kritikk her, men en viss realitetssjekk over hvordan ting fungerer. Skjerp deg!
Sist endret av m0b; 10. desember 2013 kl. 04:05.
Jeg har samme linje fra get. Hos meg er det sjeldent noe feil. Nettet har vært ute to ganger siden august, begge gangene korte perioder. Får omtrent 50/5 over trådløst med en håndfull enheter koblet på samtidig. Joda, de prøvde seg på etablering osv selv om dette skulle være gratis, men det er bare å følge med på og ikke la seg lure. Alt i alt er jeg fornøyd med get og ser ingen grunn til å styre unna
Har 70/10-linja fra Get og er ikke annet enn fornøyd. 3 PCer oppkoblet, samt tre telefoner og to nettbrett, HBO Nordic streaming til Smart-TV og Xbox. Nå brukes selvsagt ikke alt samtidig, men har aldri hatt problemer med hverken Xbox-spilling, tre maskiner samtidig i WoW, streaming, etc. Ligger på ca. 40ms i WoW og kan ikke si at det er for dårlig.

Historikken med TV-signaler fra Get er litt annerledes, der sliter vi med at signalet detter ut nå og da, men det er snakk om et minutt kanskje en gang i uka.

Etableringen prøvde de å ta seg betalt for, men da jeg kontaktet de ble fakturaen slettet umiddelbart. Så de prøver seg
Sist endret av Hobby; 10. desember 2013 kl. 08:00.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Ingen av dere 23 tenkte over dette? Hvis Telenor safer seg litt fordi de vet det ikke kan leveres fantastiske hastigheter, hvordan skal Get klare det da?

Og alle abonnoment har med "OPPTIL x hastighet" i kontrakt, ikke garantert, konstant, ustoppelig 70/10. Lykke til med videre sinneutbrudd på internett.
Vis hele sitatet...
Nå innebærer en slik gardering at de faktisk ikke tar fett betalt for hastigheter som ikke finnes på linjen...Så all ære til telenor..

Jeg er ikke sint i det heletatt, Jeg ville bare dele min og mine bekjente sin erfaring med GET. Selvfølgelig har de fornøyde kunder, akkurat som telenor og nextgentel har sine misfornøyde kunder også...

Men det er ikke å legge skjul på at GET har veldig mye negativ omtale sammenlignet med andre selskaper.

Jeg mener det at når så mange bekjente av meg har hatt problemer, Så er det ikke tilfeldig og det reflekterer at produktet og tjenesten de leverer flere steder i landet ikke holder mål....

Så kan jeg jo ta med alle andre jeg har møtt etter jeg fikk problemer med get som hadde lignende problemer på forum, WoW, LoL og CSGO bare for å nevne flere.... Da er jeg sikker på at vi begynner nærme oss 35-40stk som alle har hatt dårlige erfaringer med GET og jeg vil ikke si jeg har en unomralt stor vennekrets heller...


Forstår ikke hvorfor en oppfordring til folk lager så mye styr.... Det var for å dele min og folk jeg veit om sin dårlige erfaring med GET.... Jeg tror at folk som ser etter ny leverandør av bredbånd setter pris på slike " advarsler" og jeg tror de også er oppegående nok til å ta en selvstendig vurdering.
Sist endret av Rammlied; 10. desember 2013 kl. 09:33.
Jeg må desverre si meg enig i bashfoo om at TS her tydelig har skylappene på.

Mye kan avhenge av hvor i landet en bor, og hvorvidt en har Coax eller Fiber, men jeg kan i hvertfall skrive under på at på at hos meg (Aust-Agder) leverer de et skikkelig kvalitetsprodukt. Har Fiber fra Get, og får levert langt over det jeg faktisk betaler for. Har bare gode ting å si om Get her jeg bor, men det kan selvsagt være andre steder som ikke situasjonen er like god.
At du har hatt dårlige erfaringer med en leverandør er du ikke alene om. Jeg har hatt problemer med blant annet GET og Broadnet (tidligere Ventelo). Dersom du har et problem må du stille krav til leverandøren.

Jeg hadde effekt på omlag 2mb fra Broadnet på en 20mb-linje. Jeg ringte inn og satt krav om at det er helt uakseptabelt. Resultatet var ett og et halvt år gratis nett fra Broadnet. Det er mulig å løse sakene selv istedet for å få flest mulig til å bytte leveranadør.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Stoppe kritikk mot en overmakt? I alle dager? Jeg blir mer og mer overrasket over hva det er du skriver på dette forumet. Det er da vel for fanken ikke snakk om å stoppe noens kritikk her, men en viss realitetssjekk over hvordan ting fungerer. Skjerp deg!
Vis hele sitatet...
Realitetssjekk er det vell de som sitter å klager og syter over en oppfordring basert på erfaringer som trenger....

Enten har man bare mye fritid eller henda og hodet godt planta oppi ræva på GET om det ikke er realistisk å komme med negativ tilbakemeldinger av selskap.

Hvordan det kan bli realitetsdiskusjoner og skylappe diskusjoner rundt at folk har negative erfaringer med ett selskap sier vell nok om mentaliteten til enkelte på Freak.

Sitat av prenix Vis innlegg
At du har hatt dårlige erfaringer med en leverandør er du ikke alene om. Jeg har hatt problemer med blant annet GET og Broadnet (tidligere Ventelo). Dersom du har et problem må du stille krav til leverandøren.

Jeg hadde effekt på omlag 2mb fra Broadnet på en 20mb-linje. Jeg ringte inn og satt krav om at det er helt uakseptabelt. Resultatet var ett og et halvt år gratis nett fra Broadnet. Det er mulig å løse sakene selv istedet for å få flest mulig til å bytte leveranadør.
Vis hele sitatet...
Prøvde å få det løst, Følte jeg ga de nok sjangser også, Jeg skulle få 100kr rabatt på L70 linja livet ut, Men som jeg prøvde forklare, Det hjelper ikke stort når det ikke fungerer engang...


Telenor lover opp til 16mb hos meg, Greit om jeg ligger lavere. Men GET lovte meg topphastighet inn til huset hele tiden. Det er jo greia med Superbredbånd, Noe som var tull... Og når jeg ikke engang kunne bruke nettet til noe av det jeg bruker internet til så var det ganske meningsløst...

Selv min egen far på nesten 50år som såvidt klarer bruke Youtube lurte på hva slags drittnet jeg hadde som ikke klarte spille av en av midtlivskrise-sangene hans engang...
har kjørt GET i 2år nå hjemme hos mutter og fatter, eneste problemet som har oppleved der er at dlink dir-655 tok kvelden og var ustabil på trådløs, dette er ikke noe GET har noe med siden det er egen utstyr..

jeg har kun 1 - med GET og det er at modem sitter innebyget med dekoder til tv og må da legge opp ekstra lang kabel til router eller ha router i stua
Sitat av RareJonna Vis innlegg
Jeg må desverre si meg enig i bashfoo om at TS her tydelig har skylappene på.

Mye kan avhenge av hvor i landet en bor, og hvorvidt en har Coax eller Fiber, men jeg kan i hvertfall skrive under på at på at hos meg (Aust-Agder) leverer de et skikkelig kvalitetsprodukt. Har Fiber fra Get, og får levert langt over det jeg faktisk betaler for. Har bare gode ting å si om Get her jeg bor, men det kan selvsagt være andre steder som ikke situasjonen er like god.
Vis hele sitatet...
Nå er flere av oss spredd i flere byer grunnet studier... Så det var desverre ikke bare ett lokalproblem.

Det er flott at nettet fungerer for deg, Det håper jeg det fortsetter å gjøre, Men desverre forandrer det ikke min eller min krets sin erfaring med Get. Selvom jeg GJERNE skulle hatt 70mb linje fremfor 16mb...

Og forresten, Skylapper er faktisk bra, For da slipper man galopper og tull som ikke er relevant

Sitat av knutazz Vis innlegg
har kjørt GET i 2år nå hjemme hos mutter og fatter, eneste problemet som har oppleved der er at dlink dir-655 tok kvelden og var ustabil på trådløs, dette er ikke noe GET har noe med siden det er egen utstyr..

jeg har kun 1 - med GET og det er at modem sitter innebyget med dekoder til tv og må da legge opp ekstra lang kabel til router eller ha router i stua
Vis hele sitatet...
Hmm, Vi kunne ikke bruke vår speedtouch på Get sitt net, De krevde at vi byttet til Cisco, Regner med det er grunnet hastigheten.
de fleste thomson speedtuch boksene er modemer, ikke routere så er nokk sikkert derfor dette ikke går, cisco'en er sikkert et router produkt, eventuelt så er du uheldig nokk til å ha en gammel dekoder som du må da separat modem til
Her fungerer Get helt greit for alle i området, det eneste problemet er det at nettet detter ut innimellom, og at vi ikke kan få så supergode hastigheter, men det var greit bedre enn det alle andre hadde. (30/5 istedet for 4.25-5/0.4-1)

Telenor var en del mer stabilt, men til gjengjeld var det halve prisen til Get 30 og 1/6 av hastigheten, så hos oss har det vært en god investering.
Hadde 70/5 linje og HD PVR fra Get i gamle leiligheten. Noe småproblemer var det nå og da selvfølgelig, men alt i alt veldig fornøyd med både hastighet og kundeservice.
Har noe tilsvarende linje fra en annen leverandør etter vi flyttet. Har skjelden mer enn 20/2 i hastighet. Samt en HD PVR med så tungvindt grensesnitt at vi omtrent ikke bruker opptaksmulighetene.

For å si det sånn...får jeg mulighet til å bytte tilbake til Get, gjør jeg det på dagen.
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Realitetssjekk er det vell de som sitter å klager og syter over en oppfordring basert på erfaringer som trenger....

Enten har man bare mye fritid eller henda og hodet godt planta oppi ræva på GET om det ikke er realistisk å komme med negativ tilbakemeldinger av selskap.

Hvordan det kan bli realitetsdiskusjoner og skylappe diskusjoner rundt at folk har negative erfaringer med ett selskap sier vell nok om mentaliteten til enkelte på Freak.
Vis hele sitatet...
Kommentaren min var overhodet ikke relatert til å verken styre unna eller kjøpe abonnement hos Get. Det var en kommentar direkte til Taurean og hva han skriver i innleggene sine om stopping av kritikk.

Det sagt kan jeg gjerne kommentere saken i tråden: Du har dårlig erfaring med Get og det er synd, trist og leit. Men din erfaring, og 20 påståtte andre som har samme problemet, gir meg ikke noe som helst grunnlag for å holde meg unna Get. Anekdoter er ikke et datagrunnlag jeg tar inn over meg for å bestemme meg for nettleverandør.

At andre er uenige i kritikken, og kommer med egne innspill, det får dere nesten bare leve med.
Proff skeptiker.
Dette er jo bare helt patetisk
Jeg har hatt GET i 2 år nå, SUPER fornøyd.
Betaler for 70/5 og har hatt akkurat det de låver hele perioden!

Da det er snakk om PVR dekoderen deres så er den overlegen i forhold til konkurrentene. Altibox sin kan ikke måle seg med kvalitet og funksjonalitet! Eneste ikke den PVR dekoderen kan fikse for meg er å hente ølet i kjøleskapet, men han kan pokker meg hjelpe meg med å pause programmet da jeg skal hente det selv!

Men vi får vell bytte fra GET nå da, siden du mener det er best for alle her i landet....
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvis jeg skal fortelle hvor misfornøyd jeg er med NextGenTel hver gang de fucker opp hadde jeg ikke hatt noe annet å gjøre.

Noe som konstant irriterer meg er hvordan 20/1 linja mi konstant er 17/1. Det er sikkert som kuleformen til jorda.
Virker egentlig som om alle jeg snakker med har problemer med norske ISPer. Enten så er linja ustabil eller så får man ikke hastigheten man betaler for. Personlig har jeg Canal Digital og mister internettilkoblingen 10-20 sekunder et par ganger daglig, som er helt horribelt i competitive gaming.
Har GET i ett av husene fortsatt, det fungerer flott. Hendte før i tiden at jeg måtte resette modemet en gang i halvåret ca. men ellers var det aldri noe problem.

Jeg har mer negativt å si om Canal Digital som prøvde å flytte meg over på en linje som kostet mer, og ville jeg har samme utgift som idag, så måtte jeg 20 kroner mer for en dårligere linje. De 20 kronene er ikke så ille, men at det er mer å betale og dårligere gjør at aldri kommer til å skrive under med disse igjen så sant jeg har andre muligheter. Annet enn det er jeg strålende fornøyd med både GET og Canal Digital.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Virker egentlig som om alle jeg snakker med har problemer med norske ISPer.
Vis hele sitatet...
Dei som er fornøgde klager stortsett ikkje

Forøvrig bør ein før ein klager ha litt datagrunnlag og logger. Da veit ein kva problemet er, og kan dokumentere det.
må nesten bare spørre. har GET eget nett der hvor du befinner deg?

eller er det DSL fra get via telenors nett?

du blander og surrer med GET og telenor. så er greit og få vite hvilken teknologi du har i bunn..


vi har også i norge noe som heter Tele i bakken.. dette gjør at bakken flytter relativt mye på seg et par ganger i året. dette vil på sikt ødelegge kabler.

kabler av typen fiber, coax og parkabler er ikke innebefattet av REN-forskriften, noe som gjør at det ikke er noe krav til hvordan de ligger i bakken..

de fleste coaxnett i dag er bygget på 80 og 90tallet. og man starter og se denne effekten i større eller mindre grad.

det graves også over kabler titt og ofte. da må de skjøtes, da skaper man jo et svakt punkt, som igjen forsterkes av telen som river og sliter i skjøter.

mange tenker jo da at dette ikke er noe problem, fordi dette ordner netteier opp i. og bytter hele kabelen, dette er feil. kabler byttes ekstremt skjelden, og kun i ytterst ekstreme tilfeller. da dette koster såppas mye for netteier, så velger netteier enten og sette begrensning på kunde adresse. evt oppsigelse av linje..

dagens fibernett, kommer om 20-30 år til og ha samme problem.selvom de ligger i rør. så er det nok at det ligger en stein over som blir klemt nedi røret..


som ett lite NB, så anbefaler jeg alle og lese avtalevilkår de har med sin levrandør. mange skriker og bæljer og føler seg urettferdig behandlet, men faktum er at i de fleste tilfeller går levrandør/netteier fri da de har sitt på det tørre.


er man misfornøyd med et produkt, ta opp dette med levrandøren, hør hva de er villige til og gjøre. er de ikke villige til og gjøre noe. så må man benytte seg av sin forbrukerett, og det er og bytte til et annet alternativ.

og før noen skriker om at det ikke finnes noe alternativ. så gjør det alltid tid. om alternativet er bedre er noe annet...

btw, de som hyler og skriker høyest og er generelt motbydelige mot folk som prøver og hjelpe får desidert minst og senest hjelp..

så det hjelper og være ydmyk selvom man betaler for et produkt. det kan i alle tilfelles sies opp. det er har en større effekt enn det og hyle og skrike og banne i telefonen.. sånn til info.

jeg har erfaring fra begge sider, jeg har sitt på KS hos en større Bredbåndstilbyder i norge. og nå jobber jeg i et større konsern med infrastrukturen
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Forstår ikke hvorfor en oppfordring til folk lager så mye styr.... Det var for å dele min og folk jeg veit om sin dårlige erfaring med GET.... Jeg tror at folk som ser etter ny leverandør av bredbånd setter pris på slike " advarsler" og jeg tror de også er oppegående nok til å ta en selvstendig vurdering.
Vis hele sitatet...
De eneste din og de du vet om sine erfaringer er relevante for er de som bor i samme nabolag, resten må gjøre som du selv sier: ta en selvstendig vurdering. Du hadde nådd ditt publikum med å legge lapper i postkasser rundt deg, så lenge du ikke spesifiserer hvor du bor.

Ellers skal jeg skryte av både CD og AltiBox, som har levert helt enestående stabile linjer hos meg i både kabel og fiber. 10 av 10 i oppetid og hastighet, føler meg egentlig litt bortskjemt.
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Overmakt...

Merkelig hvordan folk tenker. Verken Get, Telenor eller hvilken som helst annen leverandør er til for å behage verken deg eller noen andre kunder. De vil ha penger. Det skrikes som ville gåser hver gang noe faller utenfor deres personlige rimelighetsvurdering.

Kan din leverandør gjøre noe du er kjempeuenig i og fortsatt være innenfor regelverket, har du gjort en dårlig avtale.
Vis hele sitatet...
De er en overmakt i den forstand at de eier markedet. Kanskje i samarbeid med et par andre store, men de skviser systematisk ut nye som blir for store. Jeg er 100% enig i at det er penger som står i fokus for dem, de er ikke en frivillig organisasjon.

Og i og med at de så og si eier markedet, så BØR de ta kritikk nøye. Og det gjør de tydeligvis ikke i trådstarters tilfelle. Det var derfor jeg ble irritert opp basfo's innlegg som gikk så personlig hardt ut mot trådstarter.


Hvis du ikke skjønte hva jeg mente med det, så er det DU som har en svært merkelig tenkemåte. Må jo mates med teskje.

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Stoppe kritikk mot en overmakt? I alle dager? Jeg blir mer og mer overrasket over hva det er du skriver på dette forumet. Det er da vel for fanken ikke snakk om å stoppe noens kritikk her, men en viss realitetssjekk over hvordan ting fungerer. Skjerp deg!
Vis hele sitatet...
I posten hans er det kritikk av trådstarter. Det nevnes at han har skylappene 100% på. Det er ikke sannheten. Du må også innse det.

Konstruktiv kritikk inneholder ikke personhets. Den grensa tråkkes over hele tiden på forumet her og burde strammes inn.
Sist endret av Taurean; 10. desember 2013 kl. 21:03.
Crimea River
Alec's Avatar
Nei fy faen, vet dere hva.. Istedenfor å flame ut mot trådstarter, så bør folk tenke seg litt om og heller hjelpe han med å få dette ordnet.
Jeg har ikke lest igjennom alle svarene i tråden her, men jeg vil gjerne si at jeg betaler for 100\10 linje fra Canal Digital og jeg forventer da at jeg skal få 100Mbit.

Det er ikke alle som er godt kjent med å klage til forbrukerråd, politi, kongen, direktører eller hunden, så da legger man gjerne ut sin historie på forum. Både for å dele erfaringer men også kanskje få råd.

Har ikke dere noen gang søkt opp bedrifter for å finne tilbakemeldinger? Dere sier at en tilbakemelding er lite verdifull, men dere skal flame han fordi han prøver å lage en til.. Idioter.. (Just in case: Not everyone..)
Det er nettopp slik man kan lage seg et bilde av hvordan bedrifter og leverandører leverer tjenestene sine.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kanskje i samarbeid med et par andre store, men de skviser systematisk ut nye som blir for store.
Vis hele sitatet...
Grove anklager. Kan du backe det opp? Har Get bedreve lokal prisdumping for å presse ut konkurenter? Har telenor bedreve prisdumping? Er prisane vesentleg unna det andre aktører (t.d. NGT) tar?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Og i og med at de så og si eier markedet, så BØR de ta kritikk nøye.
Vis hele sitatet...
Eig dei markedet? Meg bekjent har vi fleire rimelig store norske ISPer. Telenor, TeliaSonera, Powertech m.fl.

For meg ser det ut som det er rimelig grei konkuranse, samanlikna med mange andre land. Nettlinjer koster relativt lite i Noreg, samanlikna med t.d. USA.

Og mange er fornøgde med linjene. T.d. leverer telenor meir enn dei lover for min del; er det teikn på ei monopolmakt som melker markedet, eller er det god kundeservice å la linja synce på det den takler?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Konstruktiv kritikk inneholder ikke personhets. Den grensa tråkkes over hele tiden på forumet her og burde strammes inn.
Vis hele sitatet...
Nei, beklager. Det er du som ikkje evner å forstå skilnaden mellom kritikk av påstandane til trådstarter og kritikk av personen. Å sei at trådstarter tar feil er ikkje personhets.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hvis du forventer 100% resultat på et privatabonnement så er man så latterlig optimist/dum at man ikke fortjener bedre. Desperate forsøk på skittkasting er det tydeligvis flere enn bare jeg som er lei av å se. I Norge har vi et utall måter man kan klage på tjenesteleverandører, men her har ikke trådstarter nevnt noen av de, han går rett til typisk skittkasting fordi han tror dette er noe leverandøren vil ta skade av (hvor mange store selskaper har ikke hatt elendig rykte siden år 2000 men fortsatt lever i beste velgående fordi de fornøyde kundene forblir kunder uten å skrive daglig om hvor fornøyde de er).

Selv med garantert 99% oppetid så vil man kunne oppleve 3,65 dager(!) nedetid hvert år. Mine dyreste samband skal opprettholde 99,999999% (bedre kjent som "seks desimaler" på avdelingsmøtene) oppetid imens mine nest dyreste samband 'kun' skal ha 99,9999% oppetid, og du ville nok ikke en gang kunne telle antall kroner slike spredtrouta dublerte samband koster hver måned, og hvis jeg hadde nevnt de lave hastighetene på de aktuelle kritiske sambandene så hadde du sikkert ikke trodd meg..
Vis hele sitatet...
Kødder du nå? Å kalle noen dum fordi de forventer å få det de betaler for er helt på trynet. SELVFØLGELIG skal man forvente å få levert det man betaler for av en seriøs leverandør. Det er hvis man godtar å IKKE få det man betaler for man er dum. Du hadde kanskje godtatt å få levert en Think dersom du hadde betalt for en Tesla, da kanskje? Fordi man er dum dersom en forventer å faktisk få det man betaler for?

Ellers er jeg enig i at det er bedre å klage til noen som kan gjøre noe med det...
Sist endret av Snubbelfot; 10. desember 2013 kl. 21:39. Grunn: skriveleif
Sitat av Snubbelfot Vis innlegg
Kødder du nå? Å kalle noen dum fordi de forventer å få det de betaler for er helt på trynet. SELVFØLGELIG skal man forvente å få levert det man betaler for av en seriøs leverandør. Det er hvis man godtar å IKKE få det man betaler for man er dum. Du hadde kanskje godtatt å få levert en Think dersom du hadde betalt for en Tesla, da kanskje? Fordi man er dum dersom en forventer å faktisk få det man betaler for?

Ellers er jeg enig i at det er bedre å klage til noen som kan gjøre noe med det...
Vis hele sitatet...
Man må jo definere hva man betaler for, som jeg skrev tidligere er det vanlig med "Opptil x hastighet". Så kan man jo undersøke litt mer hva nettverket rundt sin bolig kan håndtere før man lager seg forventninger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Snubbelfot Vis innlegg
Det er hvis man godtar å IKKE få det man betaler for man er dum. Du hadde kanskje godtatt å få levert en Think dersom du hadde betalt for en Tesla, da kanskje?
Vis hele sitatet...
Det er ein viktig skilnad mellom dei to produkta. For det første er dei fleste breibandsprodukta oppført med opp til gitt hastighet. Og det er teknologiske produkter, som ikkje nødvendigvis kan leverast over alt. Om du klager, så er dei fleste ISPer villige til å sette deg ned til ei produktklasse du faktisk kan få, og ettergi en faktura eller tre.

Eg har klaga til telenor et par ganger, og har uten diskusjon fått en måned eller to gratis - antakeleg fordi dei ikkje gidd å ta bryet med å faktisk undersøke om eg har et genuint krav, men er interessert i fornøgde kunder.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er ein viktig skilnad mellom dei to produkta. For det første er dei fleste breibandsprodukta oppført med opp til gitt hastighet. Og det er teknologiske produkter, som ikkje nødvendigvis kan leverast over alt. Om du klager, så er dei fleste ISPer villige til å sette deg ned til ei produktklasse du faktisk kan få, og ettergi en faktura eller tre.

Eg har klaga til telenor et par ganger, og har uten diskusjon fått en måned eller to gratis - antakeleg fordi dei ikkje gidd å ta bryet med å faktisk undersøke om eg har et genuint krav, men er interessert i fornøgde kunder.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er da ikke riktig av en leverandør å la kundene sine betale for teoretisk hastighet dersom området ikke har denne kapasiteten? Det er da svindel, eller i beste fall villedende, tror villedende markedsføring er forbudt i Norge.
Sitat av Snubbelfot Vis innlegg
Ja, men det er da ikke riktig av en leverandør å la kundene sine betale for teoretisk hastighet dersom området ikke har denne kapasiteten? Det er da svindel, eller i beste fall villedende, tror villedende markedsføring er forbudt i Norge.
Vis hele sitatet...

Det er vel sannsynlig at ISPene har sitt på det tørre sånn sett. Men alltid les igjennom kontrakten din, uansett hvor lang den er. Slikt er spesifisert der, selvfølgelig. Og under samtale med selger så spør man om tekniske detaljer rundt sentral og linjer til bolig, det er vanligvis der begrensningene ligger.
Sitat av Snubbelfot Vis innlegg
Ja, men det er da ikke riktig av en leverandør å la kundene sine betale for teoretisk hastighet dersom området ikke har denne kapasiteten? Det er da svindel, eller i beste fall villedende, tror villedende markedsføring er forbudt i Norge.
Vis hele sitatet...
Ja, men som regel passer ISP'ne på dette, jeg kunne gått for super 70 her, men ble forklart at jeg kun kunne få inn ca. 30mbit, og at det da ikke var verdt det. Samme gjorde Telenor, og de ørten andre leverandørene jeg snakket med. (Jeg kontaktet alle i området for å få vite raskeste linje)
Konklusjonen er vel at de aller fleste er veldig fornøyd med Get, men som alle andre ISP`er har de noen kunder som er misfornøyde.

Problemet er at TS mener sine erfaringer er relevante for alle andre som har eller vurderer å få Get. Det blir litt som å påstå at Esso har verdens dårligste bensinstasjoner fordi 16-åringen som jobber på stasjonen i Honningsvåg ikke klarer å bytte lyspære i bilen din.
Må også huske på at totalopplevelsen av en internettjeneste er veldig lokasjonsavhengig. Hvis erfaringen din er laber, så er sjansen stor for at flere i ditt område kan konkludere med samme utfall. Antall abonnementer på samme sentral, linjekvalitet, type teknologi brukt, modem/ruter, etc.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Forøvrig bør ein før ein klager ha litt datagrunnlag og logger. Da veit ein kva problemet er, og kan dokumentere det.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan man sette opp slik at det logges når internett er nede, eventuelt når det har en responstid på 3-4 sekunder.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvordan kan man sette opp slik at det logges når internett er nede, eventuelt når det har en responstid på 3-4 sekunder.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/MTR_(software)
Sist endret av meitemark; 11. desember 2013 kl. 10:16.
Telenor er ikke noe bedre:
Før hadde vi Bredbånd 2, med 2Mb linje.
For noen måneder siden ringer en fra Telenor og sier at vi nå har fått bredbånd 5, med 5Mb linje.
Hva har skjedd i løpet av de månedene: nette er like dårlig og fremdeles bare 2Mb.

Så Telenor kan gå ta seg tør hvetebolle!