Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1637
Heisann, jeg har som kanskje mange andre 18åringer osv kjøpt meg bil, dette er en Ford Sierra 92 modell.

Jeg har cd spiller, men høytalerne er som og høre Olga Mikarlsen (fra solo reklama)..

Hva er den beste lyden (altså uten cd spiller), eventuelt bare høytalere eller høytalere+forsterker jeg kan få tak i får 3000 ca? SOm gir kjempebra lyd, og er litt mer enn det som er normalt, hvis slikt finnes

Hehe, vet at dette var et vanskelig spørsmål, men kanskje noen som har hoppet over ett digg tilbud også har noe info og dele eller noe...

du får ikke store greiene til 3000 altså, men du kan jo se på www.bilradiospes.no og se om du finner noe du vil ha..

er eventuelt denne pakken: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=617 til 2990,- (hvis du vil ha skikkelig GOD lyd, så tror jeg ikke du skal gå for den pakken altså, men du har liksom ikke så mye valg om du bare skal bruke 3000kr..) men den funker sikkert fint til ditt bruk allikevel..

se eventuelt: Strømmen Bilradio, de har godt utvalg og greie priser..
Sist endret av dirtyp0p; 30. oktober 2003 kl. 21:15.
Takk, skal teste Så ut som helt ok høytalere til mitt bruk egentlig
www.dynabel.no <- Bestill en gratis katalog. Kansje litt over din pris klasse, men det skader nå ikke å titte..
EagleNest: Har du planer om å bygge noe som heldst selv?

Jeg anbefaler Bilradiospesialisten. Det kommer helt ann på hva hva slags lyd du et ute etter. Er du ute etter bass eller bra/fin lyd?

For 3000,- får du sikkelig bra front- og baksett. Da får du ganske så bra lyd i hele bilen, men heller lite bass. Skal du derimot ha bass får du en rimelig grei sub for 3000, men da vil det mest sannsynelig lyde rottenent pga. de nåværene front settene. Du kan jo alltids kjøpe en pakkeløsning, men jeg vet ikke helt hvor bra det er. Lightning Audio pakken dirty anbefalte så ikke så gal ut..
Opprinnelig postet av MacGyver
Lightning Audio pakken dirty anbefalte så ikke så gal ut..
Vis hele sitatet...
å si at jeg anbefalte den blir litt feil men den funker sikkert fint til hans bruk..

Eaglesnest: hvis du går for den lightning pakken, så må du bruke en tusenlapp på kasse til suben.. så det vil koste totalt 4000.

men hvis du er keen på skikkelig lyd i bilen, så ville jeg spart opp litt penger, og heller kjøpe meg et par über billige 6x9'ere på biltema ellerno..

kan derimot ANBEFALE deg et par JBL (DECADE) T595 LIMITED 6x9ere. specs: Dette er de poulære JBL "DECADE", også kjent som verdens beste 6x9" høyttalere. 6x9" 3-veis koaksial høyttaler Klassikeren over alle når det gjelder høyttalere til bil.. • Støpt chassis for maksimal stabilitet • Titanium tweeter for utsøkt lydkvalitet i diskantområdet • Kevlar-forsterket membran • Bi-amp komfigurasjon mulig. • Butyl gummi oppheng. WATT : 300 WATT RMS : 150 FREKV.OMRÅDE : 35Hz - 22kHz

har selv disse, og de spiller ganske godt
det eneste som er kjipt er at du trenger en god forsterker, og gode forsterkere er dyre. har selv en JBL 12" sub i bilen, den spiller helvetes godt, husker ikke helt hva den heter, men den er i "power" serien til JBL (pris: 3000 (da jeg kjøpte den, har sikkert fallt litt i pris) + basskasse til 1500). Har en fire kanals ProAUDIO forsterker på 4x50w rms til å drive dette. (brokopler suben)

Disse komponentene kan jeg sterkt anbefale.
kan anbefale den 2fast 2 furious forsterkeren og suben. Denne har et meget sterkt trøkk i bassen. Har en kompis som har denne og lyden bare eier alt av det jeg har hørt i andre biler. Og med tanke på at det bare koster 1990 på bilradiospesialisten er jo helt sykt.
Opprinnelig postet av HanZen
kan anbefale den 2fast 2 furious forsterkeren og suben. Denne har et meget sterkt trøkk i bassen. Har en kompis som har denne og lyden bare eier alt av det jeg har hørt i andre biler. Og med tanke på at det bare koster 1990 på bilradiospesialisten er jo helt sykt.
Vis hele sitatet...
da har du ikke hørt mange bilanlegg, min gode venn

men billig var jo den pakken, uten tvil.
Sist endret av dirtyp0p; 31. oktober 2003 kl. 13:50.
vel, jeg har kanskje ikke det, men det er en enorm bass i den. Men ingenting slår mitt anlegg på dårlig kvalitet. 400w forsterker en av de mest råttne subwooferne du får, 2 * 6'9 som er fra 60 tallet. OG framhøytalerne mine er utsatt for en liten teknisk feil, så de gir av og til lyd ifra seg men er 95% av tiden ute av drift pga feilen.
Jeg personlig ville utsatt kjøpet litt, spart opp penger kjøpt meg noe litt bedre. Et godt anlegg har du ingen problemer med å installere i en ny bil senere (jeg regner med at du ikke har tenkt å kjøre sierra resten av ditt liv), et dårlig anlegg vil du heller vurdere å trashe til fordel for et bedre.
Dermed vil jeg påstå at du sparer penger på å kjøpe et godt med en gang selv om det kan skape trange kår, istedenfor å kjøpe et suckas og et bra anlegg.
*thats just my opinion*
www.qxl.no hvist du vil ha brukt da... Er litt billigere en å kjøpe nytt... Kjøp deg elementer og bygg deg kasse du... Er billig og bra... Eller, det kommer jo alt ann på hvordan du bygger kassen da... Det er jo ikke vanskligere en å finne målene på kassen og snekre sammen selv da... Tar ikke mange timene...
Du kan også kikke litt på www.mds.se der har de mye bra til en ganske billig penge. Jeg kjøpte mitt der. Det er en sånn pakke som det her. Trøkker greit,men du bør ha et frontsett til dem. MDS leverer også tollfritt til Norge.
Et frontsett hadde nokk ikke skadet der nei... Men tror nokk ikke det hadde skadet med en sub heller for å få litt ekstra trøkk
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Gå til www.mds.se og bestill Classics 69, og litt kabler. Trenger stortsett ikke mer. Har du en ok spiller, så rocker de 6*9'erne..