Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2444
Telenor ringte meg i dag, ville at jeg skulle bytte til deres 704/128 linje, fordi de skulle legge ned den jeg har (384/128)

meg: "da får jeg jo grense?"
mannen: "ja 10Gb"
meg: "det er jo ikke nok, laster ned mye mer enn det jeg i måneden"
mannen: "det er nok ikke mulig med din linje"

bra sagt av en telenor mann...

videre så kranglet vi litt til, så la han bare på...

(...faktiskt mulig å laste ned over 10Gb i måneden med modem)
Jeg mener da ganske bestemt at man kan dra ned tett på 100 GB på 30 dager med en linja di hvis man laster ned konstant med full pupp hele tiden.

Det kan hende jeg tar feil for mine matte kunskaper er ikke så gode.
awt
Trådstarter
117 faktiskt
Bra jobba awt liker folk som setter telenor på plass!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ehm, det han mener er vel at ei sperre slår inn ved 10gb, og at du da mister hastigheten din ned eller noe sånt?

Slikt ville jeg ha tolka det iaffal.
awt
Trådstarter
Nei, han mente det var umulig for meg å laste ned mer enn 10Gb med linja jeg hadde nå, husker ikke samtalen ordrett, men vet det var det han mente...

Han snakket også om at de skulle fjernene linjene som ikke har grense
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Er det ikke bare for nye kunder da? Jeg har 704/128 (uten grense), og selv om jeg ikke laster ned så veldig mye, har jeg ikke noe ønske om å ha en slik grense på 10 GB..
awt
Trådstarter
Det trodde jeg også, men det han sa i begynnelsen var at han ville ha personnummeret til pappa, for de skulle kutte ut de linjene vi hadde.
Jeg har samme linje som deg.. Man er NØDT til å bytte?
awt
Trådstarter
vet ikke... han fikk jo aldri det han ville ha, så da kan han jo ikke gjøre noe vel? :P
Hvis du har løpende 384/128 abbo, så er du nok ganske enkelt nødt til å skifte. Har du fårhåndsavtalt abbo, dvs. med bindingstid, så har du en gylden mulighet til å forhandle deg frem til 704/128 UTEN nedlastingsgrense. I og med at de legger ned linja, og du fortsatt er bundet til abbo'et så har du krav på tilsvarende linje og siden 384/128 legges ned, så blir det neste 704/128. De har ikke lov til å bryte en avtale sånn uten videre. Stå på krava dine.
Da ville jeg bytta leverandør! Rett og slett.. er jo latterlig at man må ha slik grense tull.. huff telenor :/
awt
Trådstarter
Tror kontrakten gikk ut for et år siden eller noe, fikk aldri tilbud om ny kontrakt, så vurderer isp-skift
Skift leverandør for guds skyld.. Jeg hater de begrensingene som telenor innførte, så jeg valgte en annen leverandør pga det.
awt
Trådstarter
jau, men ut med nye engangsavgifter osv... så blir penger av det også men får se...

bleh, irriterer meg at han tosken la på... skulle bedt ham finne kalkulator
La han på!?!? Vel etter slik oppførsel hadde jeg ihvertfall ikke vert i tvil! Hadde sagt opp skriftlig på dagen, og lagt inn oppførselen til håper-du-fikk-navnet som hovedgrunn!
awt
Trådstarter
han la rett på ja, men fikk ikke noe navn eller noe....
Opprinnelig postet av awt
Det trodde jeg også, men det han sa i begynnelsen var at han ville ha personnummeret til pappa, for de skulle kutte ut de linjene vi hadde.
Vis hele sitatet...
Bullshit deLuxe

De som har linja får beholde den, helt til du evt. flytter eller noe sånt. Har enda ikke hørt noe om tvangsoverføring til andre typer abb. og det burde jeg strengt tatt, med tanke på at jeg jobber i Kundeservice....
Skift til tiscali de har et kjempetilbud på adsl 724/128 nå om dagen. 495 kr i etablering og 329 kr i måneden. Etter hva jeg har forstått så har tiscali dekning i de fleste områder der telenor har.
Gleder meg til de ringer meg for da skal jeg bare si "Ja det passa bra at du ringte nå for vi skal si opp linja å bytte til Nexgentel uansett"

Hihi
128,5632 gig kan du laste ned helt teoretisk på en måned med maksimum nedlastningshastighet..
bytt leverandør !!!

og vær så snill å si i den skriftlige oppsigelsen til telehor at grunnen til at du sier opp er at de har det jævligste abbonement i hele forbanna norge!!!!
Seriøst, jeg er kunekonsulent hos UPC. Vi tilbyr et heltdigitalt nett. Noe Telenor ike kan måle seg med. Packetloss og faen... Og slik behandling fra Telenor skal man ikke godta i det hele tatt. Jeg hadde blitt sparka på dagen!

Men ingen begrensninger dough...

Chello 512/128 Oppstart: 295 3mnd: 195
Restrerende 9 mnd: 379
Gratis hjemlevering

Chello 1024/256 Oppstart: 295 3mnd: Etellerannet
Restrerende 9 mnd: 499
Gratis hjemlevering


Jeg er klar over at dette ikke er de beste prisene på markedet, men den faktiske hastigheten holder mål!
awt
Trådstarter
Jeg kan få Tiscali ja, men det er stress å bytte for det, og jeg er faktiskt fornøyd med linja mi... chello kan vi ikke få...

men han sa faktiskt de skulle bytte ut alle de gamle med sånn grensedritt... men siden han ikke fikk det han ville ha kan han jo ikke det
med fare for å være en smule offtopic

Seriøst, jeg er kunekonsulent hos UPC
Vis hele sitatet...
En kompis av meg sitter på upc, og han har min. 3-4 disconnects om dagen.. Han er ikke den eneste!
Opprinnelig postet av awt
Jeg kan få Tiscali ja, men det er stress å bytte for det, og jeg er faktiskt fornøyd med linja mi... chello kan vi ikke få...
Vis hele sitatet...
Er jo ikke så veldig stress å bytte da. Regner med at kabler og alt ligger ferdig lagt i hjemmet. Det eneste du trenger å gjøre er jo å levere tilbake modemet fra telenor og skifte det ut med det du får fra tiscali. Så endrer du oppkoblingen i windows.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Jeg har Chello Plus pakken;
Chello 1024/256 Oppstart: 295 3mnd: Etellerannet
Restrerende 9 mnd: 499
Gratis hjemlevering

COMPstomp: Det du sier om at linja til kameraten din går ned 3-4 om dager kjenner ikke jeg meg igjen i. Det hender at den går ned enkelte ganger, men det er ikke snakk om mer enn et par ganger i måneden og da er linja oppe å kjører igjen etter noen minutter.
Større nedetider har jeg bare opplevd ved arbeid (oppgradering ol.) på linja og da blir jeg varslet på forhånd.
awt
Trådstarter
Opprinnelig postet av eagle
Bullshit deLuxe

De som har linja får beholde den, helt til du evt. flytter eller noe sånt. Har enda ikke hørt noe om tvangsoverføring til andre typer abb. og det burde jeg strengt tatt, med tanke på at jeg jobber i Kundeservice....
Vis hele sitatet...
hm, nå har flere av folk jeg kjenner fått denne telefonen (og sagt ja(!)) så det må være noe i det...
La telehor brenne i h*lvete sier jeg...

Bytt til heller til NGT hvis det er tilgjengelig der du bor. Veit at Tele2 har et rimelig godt tilbud nå om dagen og, uten å ha noen personlig erfaring med linja dems men...

Kampanjepris ADSL

Medium 704/128 318,-
Large 1024/256 498,-
Gjør-Det-Selv 995,-
Montør 1.995,-


Forutsetter 12 mnd. bindingstid.
Kampanjen varer til den 31. oktober.
COMPstomp: Det du sier om at linja til kameraten din går ned 3-4 om dager kjenner ikke jeg meg igjen i. Det hender at den går ned enkelte ganger, men det er ikke snakk om mer enn et par ganger i måneden og da er linja oppe å kjører igjen etter noen minutter.
Vis hele sitatet...
Er dere fornøyd med at linja går ned i det hele tatt?? Jeg har NGT og har aldri opplevd det.
NGT sitt tilbud gjennom Ownerbuy er det ikke noe å si på, og de holder hastigheten de lover. Jeg har 2000 linje, og måler nesten alltid 1950-2050. Generelt veldig fornøyd med NGT.
Opprinnelig postet av COMPstomp
En kompis av meg sitter på upc, og han har min. 3-4 disconnects om dagen.. Han er ikke den eneste! [/b]
Vis hele sitatet...
Det skjer jo dessverre. Årsaken er massiv utbygging. Men statistikker og undersøkelser viser at UPC har den mest stabile linjen. Jeg har på ingen måte sagt at UPC er best, bare fremmet UPC som ISP.

Viser til artikkelen
http://www.dagbladet.no/dinside/2003/10/09/380576.html
som forteller litt om muligheten innen bredbånd. Dert bør merkes at UPC ligger blandt de rimligste. Og med kampanjen jeg viste til sist er UPC Chello billigst.

Og så slipper man den møkers ISDN også!

Personlig har jeg ikke internett
Hvorfor fjernet dere det jeg fortalte om telenor?

Jeg skrev jo mye jo.HUFF

De lurer folk
De er sleipe. Vi skulle ikke ha begrensing og hva får vi 1 gigga begrensing. De er slue. Samma sjedde med en kompis av meg.



Hvor ligger postem min nå da???
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Posten ble sletta pga usaklig tekst, og på en snodig måte hadde capslock-tasten din kilt seg fast.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg har Telenor ADSL, og jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av deres opplevelser. Det er sjelden linjen er nede, og jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger linjen har gått ned uten at det er selvforskyldt (restarting av router, osv) i løpet av de to årene jeg har hatt ADSL hos Telenor. Jeg har heller ikke følt at 128 ut er en stor mangel av hastighet. Ikke før Telios IP-telefoni.
det var ikke telenor linja som datt ned.. da var det snakk om chello.. Har telenor ADSL hjemme. fungerer perfekt. men 1gb i mnd er allt for lite. har bestillt 5 nye GB så mange ganger at det er skummelt. linja går ned i morgen da jeg har avbestillt og går over til NGT. Der får jeg studentrabatt og linje på 1350/512 for 450,- kr mnd. GB sperrer hører ikke til bredbånd, Telenor har missforstått. vil tro de opplever mye avbestillinger om dagen.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Posten ble sletta pga usaklig tekst, og på en snodig måte hadde capslock-tasten din kilt seg fast.
Vis hele sitatet...
Vil ikke si den var så veldig usaklig, det var om telenor alt sammen, kanskje litt vel utgreiende da. Men sry jeg brukte mye store bokstaver. Blir bare frustrert over å bare kan laste ned 1 gigga som telenor sa vi ikke skulle få. Har slitt med treeeg hastighet ALTFOR lenge pga at de lurer folk. Samma sjedde med kompis av meg. Sa tydelig ifra om ikke sperre.

Helt enig med at telenor har misforstått. Vi kjøpte ADSL pga. at det va ubegrenset nedlasting. Så stopper det etter 5 dager knallsurt.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg har en genial leverandør. Betaler 220 spenn i måneden, 576/288, fast IP og ubegrenset nedlasting. Nildram er bra.

Wooh!
Ganske bra gjort å laste ned så mye med bare modem.
Har telenor selv... med 10 gig linje. Det er skikkelig plagsomt! Sitter og må laste ned samtidig som du passer på att du ikke bruker for mye "av kapasiteten"... Vi fikk aldri vite noe om det når vi bestilte det! ARRG
Er det noen som har noe dokumentert fakta på at vi som har de gamle telenorlinjene med ubegrenset nedlastning blir tvunget til å bytte?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opprinnelig postet av Svonna
Skift til tiscali de har et kjempetilbud på adsl 724/128 nå om dagen. 495 kr i etablering og 329 kr i måneden. Etter hva jeg har forstått så har tiscali dekning i de fleste områder der telenor har.
Vis hele sitatet...
Aldri i livet finn på og kjøp adsl av tiscali, det stinker råtende kålhoder langvei! tiscali greier ikke og levere innen en rimelig frist, og når de først leverer (selv om det er mange måneder etter at man har avsluttet kundeforholdet) så nekter de og fjerne det igjen. dette medfører at man ikke kan bestille fra andre levrandører siden tiscali har rett til linjen.. De ligger i tilegg en måned på etterskudd med regningene slik at man får inkasso varsel før regningen. (selvsagt på noe helt annet en det man har bestilt) alt jeg har sagt nå er selv opplevd så det er sikre kilder...
jeg tror at alle firmaer har blåkunder. Kunder som bare for dritten. Men allt i allt, de må ha noen fornøyde også, ellers ville ikke hjulene godt rundt.

You never get a secound chance to make a first impression!

Èn sur kunde, teller like mye som 12 fornøyde har jeg lært i markedsføringen...