Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  205 26899
Jeg har intoleranse for hvete, så jeg drikker stort sett Corona :/ (Hvis noen vet om noen andre øl uten hvete som selges mange steder, så si ifra!)
Før jeg utviklet intoleranse, var jeg veldig glad i Kronenburg 1664 og Budweiser.
Det beste ølet jeg har smakt er den fillipinske versjonen av San Miguel. Estrella Damm er også en slager
Singha <3 Herlig thailandsk øl.
http://goo.gl/nPrju
En koselig liten bar i Spania, hvor du får servert Amstel fra tapp i ett iskaldt glass <3
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Har ikke drukket så mye spesielt øl, men det beste så langt må være Orval Ale (http://en.wikipedia.org/wiki/Orval_Brewery).

Dahls er en god pilsner spør du meg, og av billig øl er Grans Bare grusomt, Pokal er faktisk bedre spør du meg.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Aass juleøl
Frydenlund bokk
Rignes juleøl

Rett å slett de beste.
Ringnes Pils er godt
Jaja, ingenting som slår CB sin juleøl nå på disse vinterdager, ingenting er som ei god og feit ribbe men en flske CB på siden.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Er veldig glad i Maes og Amstel (ikke Pulse, men den originale) - er ølen for lys, synes jeg det smaker vann - er ølen for mørk, synes jeg det smaker kaffe. Disse 2 treffer mine smaksløker midt i blinken!
Estrella damm
Aas jule øl
Carlsberg hvete øl
Beck

Beste ølet jeg har drukket i værtfall :P

Tuborg
Corona
Borg
pokal

Drit pils
Grolch og Miller (note: ikke lite)
Når jeg får tak i det er favoritten uten tvil Krusovice

Ellers går det mye i Carlsberg fra flaske / tapp eller Corona
For tiden bosatt i København og føler jeg må slenge inn en anbefaling på Nørrebro Bryghus her. Fantastisk mikrobryggeri som har veldig mye godt øl. En glimrende IPA, god stout, en helvetes god amber ale og årets julebryg som er det beste juleølet jeg har smakt.
Vil anbefale mange her å prøve noe annen øl enn det man får på dagligvarehandelen (dog, en får noe bra øl på Meny, og Ica, Rema 1000 og Coop begynner å komme seg). Det er en enormt stor verden av øl der ute, og å holde seg til pils er bare tragisk. Å si at en pils er vesentlig bedre enn en annen blir litt meningsløst i mine øyne, det er jo mye av det samme uansett (men det er Dahls som er best :P)

Jeg kan anbefale Chimay Blå (fra vinmonopolet), tror mange vil like den. Og hvis man liker den er det masse god belgisk trappistøl man kan prøve (Westmalle, La Trappe, Rochefort, etc.). Aass Gourmet ølene (teit navn, i know. fåes på Meny og Ica) er også en grei start.

Mine favoritter:
Midtfyns Bryggeri Dobbel IPA (om fucking nom)
Nøgne-Ø Imperial IPA (noe intens for enkelte kanskje)
Westmalle Dubbel


Av juleøl kan jeg anbefale Nøgne-Ø God Jul og Underlig Jul og Jacobsen Golden Naked Christmas Ale. Brew Dog sine er også bra synes jeg. Alle jeg har nevnt untatt God Jul bruker krydder i ølet, som kan være en interessant opplevelse for de som ikke har smakt det før.
Hadde jeg ikke vært fattig student, skulle det nok bare gått i Kilkenny å Carlsberg...

Men slik det er idag går det for det meste i Grans Bare og Pokal... Fysj!
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Tuborg(titegn)
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Midtfyns Bryggeri Dobbel IPA (om fucking nom)
Nøgne-Ø Imperial IPA (noe intens for enkelte kanskje)
Vis hele sitatet...
Hvordan er disse i forhold til µBryggeriet sin og eventuelt Nøgne-Ø sin vanlige IPA.
Nederland vinner denne runden hos meg: Heineken kårer jeg til vinner når det gjelder smak og fyllepotensial.
Grolsh var det eneste alternativet på plasser der de ikke hadde heineken i amsterdam, så da havner den på en lett andreplass.
Her er det CB som faller best i smak, Christiansands bryggeri sin vanlige øl

2. Heineken

3. Var engang på ferie i Thailand der hadde de en øl som het Singha, ble overrasket over hvor god den var
Hadde relativt små forventninger til god pils der nede
Tuborg på flaske <:
Lett å like for kjeften og lommeboka.
Det blir vel Hansa Fatøl !

Ok, egentlig ikke, men det passet så bra siden øl-smileyen heter : bergenser:!
Tuborg og budweiser hvis jeg bare skal ha noe

Gunies og newcastel for kos og mat
Det kan se ut som du er NotToSmart når du poster her, eller så har du fått i deg litt for mye Guinness og Newcastle.

!
Sist endret av krJo; 11. desember 2010 kl. 22:52.
amstel! titegnz
Her i gården går det for det meste Heineken, Budweiser, Frydenlund og Guinness!
Ikke at jeg har smakt så mange andre :P
Eller Tuborg... tror ikke at jeg engang vil kalle det for Øl, "Helvette på boks" er ett mer passende navn!
aass sin halling fantastisk øl
Den jeg liker best her i Norge er Tuborg på glass flaske , men så har man jo Beck's Viper og den er GOD :P
Sist endret av kaixlaiv; 13. desember 2010 kl. 10:42.
▼ ... over en uke senere ... ▼
San Miguel! Det er kjempegod øl, sykt billig i Spania også så er jo alltid Aass Fatøl eller Hansa Fatøl klassikere.
en grønn tuborg duger også! liker ikke Heineken eller Corona så godt
haakon eller tuborg.
Flying Dog Brewery http://www.flyingdogales.com/Default.aspx med illustrasjoner av Ralph Steadman, illustratøren bak Hunter S. Thompson bøkene produserer etter min mening det beste øllet,
ellers har jeg sansen for hvete øl, wit beer, Guinness
og som beste komersielle norske øl, Frydenlund fatøl

Var innom MB Oslo og smakte deres juleøl og julebrygg, meget godt,
selv om Frydenlund sitt syntes jeg var litt for søtt
Heineken,Heineken og Heineken!
Joda, Heineken er også chill
Synes Borg er den beste pilsen i dagligvarebutikkene. Ringenes, Carlsberg og Heineken er også greie. Tuborg, Pokal og Seidel synes jeg ikke er noe særlig stas. Liker en del lyst spansk øl også, men det drikkes sjelden i Norge pga. pris.
Syns seidel er ganske god til tross for at det er billig øl! er jo nærmere 50kr billigere for 6pacen og smaker bedre enn feks tuborg
Sitat av zevz Vis innlegg
Syns seidel er ganske god til tross for at det er billig øl! er jo nærmere 50kr billigere for 6pacen og smaker bedre enn feks tuborg
Vis hele sitatet...
66 kr seksern med pant, tror jeg.Joda, men tuborg smaker uansett utvanna øl, så skal ikke så mye til. Samme prisen for Borg, og jeg foretrekker virkelig Borg.
Den beste pilsen er uten tvil Dahls Pils fra Trondheim! Generelt favorittøl er dog vanskeligere men skal jeg velge så kanskje Staropramen. Begrunnelsen er at denne ølen er såpass god på smak og dessuten er den lettdrikkelig. Fin øl som passer til de aller fleste anledninger! Dessverre er import-øl jævla dyrt i Norge så derfor er det sjeldent jeg drikker denne tsjekkiske herligheten.
Må si jeg ble veldig imponert av juleølen til Aass. Mange ganger bedre enn Ringnes sin hvert fall, fysj.
Frydenlund Fatøl. Du kan ikke gå tilbake til noe annet etter du har smakt det
Liker Brewdogs Trashy Blonde veldig godt nå for tiden. Hender de har den på Rema til og med.
All time favrotittøl:

Stella Artois
Lysholmer Double Ice
Guldkallen
Grolsch
Mythos
Efes
and the list goes on.

Ellers drikker jeg stort sett det meste, bortsett fra Heineken og Kilkenny. De klarer jeg bare ikke!
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Må si jeg ble veldig imponert av juleølen til Aass. Mange ganger bedre enn Ringnes sin hvert fall, fysj.
Vis hele sitatet...
Trenger ingen annen øl enn Aass! Flytende gull fra Drammen
Drikker bare Pabst Blue Ribbon.
Sitat av Herakles Vis innlegg
Drikker bare Pabst Blue Ribbon.
Vis hele sitatet...
får du tak i det her til lands?
Jeg støtter som oftest verdens nordligste bryggeri, Mack fra Tromsø! Skjønner ikke hvordan noen kan mislike denne typen lyst øl...

Mack Arctic - Mack Arctic Beer er et øl som egner seg perfekt som tørsteslukker. Ølet er meget lyst, og det har en gullgul farge og en frisk aroma av blomster, malt og humle. Ølet har godt skum og en fin bitterhet i avslutningen.

Klasse D 4,7%

Arctic Beer har flere ganger blitt kåret til årets lyse øl
http://www.mackoletsvenner.no/wp-content/uploads/2009/11/Arctic_can_liten.jpg


Mack Haakon - Mack Haakon har en mørk gylden farge. Ølet er fyldig og aromatisk, med en kraftig ettersmak. Smaken er ren med godt skum og friskhet, fin bitterhet i finishen. Dette er et godt og velbalansert øl som er den ubestridte favoritten til mange.

Klasse D 4,7%

Mack Haakon er flere ganger kåret til Norges beste øl
http://www.tank.no/site/wp-content/uploads/2010/02/haakon05.jpg

Den verste typen billig dritt må være Grans Premium.
Sist endret av Quetzalcoatl; 27. desember 2010 kl. 21:13.
Mine favoritter må være vanlig god gammeldags hansa pilsner på topp, hansa julebrygg med den fantastiske karamell avrundingen på andre plass. Og jeg ser mange whiner over pokal, dere har misforstått, pokal er shitgod! og billig! helt klart min tredje plass. Og julebrygget til Kinn Bryggeri er helt utsøkt! På tur i tyrkia ble jeg jækli glad i Efes, dødsgoe greie!

liker IKKE: heineken, tuborg lime cut(spyr), corona, ringnes
Sist endret av charliedontsurf; 29. desember 2010 kl. 21:26.
Absolutt beste ølen jeg noen gang har smakt er Olde English 800 3.2, anbefales.
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Er storfan av Guinness. Er så nydelig med masse smak som ikke er for intens samtidig som at den har en svak bitterhet og ikke bobler like mye som annen øl og har skumtopp som føles litt som fløyel mot overleppa DIGG!

Slenger med et bilde av den velsmakende drikken i samme slengen:
http://www.ibabuzz.com/bottomsup/files/2007/07/guinness-draft1.jpg
Mack og Heineken det går i her. Er ikke en voldsom øldrikker, men tuborg og borg er pessvattn som vi sier her nord.
London Pride, drakk det i London:P var utrolig godt, hvertfall for meg som ikke er så glad i den sterke øl smaken ( noe som denne ikke har )
Old Speckled Hen må være det beste ølet som er og få tak i. Problemet er at det ikke er så lett og få tak på i Norge.