Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6069
ey
hadde en hasjklump pakket inn i papir igår i jakkelomma mi. vil det være farlig å ta med denne jakka på flyplassen på torsdagen? kan hundene lukte spor? har rista ut av lomma.. for legge til at jeg ikke røyka noe, kun oppbevarte (og smakte en liten bit)
Vask den godt vell? Så burde da ikke det være så veldig stort problem?
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Tåler jakka vaskemaskin?
Om du er nervøs, er det jo bare å vaske den.
ArbeidsledigProletar
Er det no stress om du blir markert da? De finner jo ingenting?
Bruk en annen jakke.
Ja det er stress om jeg blir markert, for de jeg reiser med skulle gjerne ikke ha visst at jeg driver med slik. Det som er greia er at jeg virkelig vil ha med denne jakka. Nei, den er ikke vaskbar. Men kan det virkelig spores opp at jeg hadde hasj der? Fordi den har vært pakket inn og det har så absolutt ikke falt av noen biter eller noe. Det er isåfall bare støv/spor. Lukter hundene dette?
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg
Ja det er stress om jeg blir markert, for de jeg reiser med skulle gjerne ikke ha visst at jeg driver med slik. Det som er greia er at jeg virkelig vil ha med denne jakka. Nei, den er ikke vaskbar. Men kan det virkelig spores opp at jeg hadde hasj der? Fordi den har vært pakket inn og det har så absolutt ikke falt av noen biter eller noe. Det er isåfall bare støv/spor. Lukter hundene dette?
Vis hele sitatet...
Ja, hundene lukter dette det er nok med lufta fra fingrene som pakka inn stæshet dvs de sporene som er igjen på innpakkningen.
Mener med det? Jeg skal jo ikke ha med meg innpakningen..
Ja hundene vil garantert lukte det.. Selv mikroskopiske spor kan de lukte... Ikke lurt om du ikke vil ha trøbbel
Hvis de kan lukte mikroskopiske spor, da er jeg doomed hvis de har hundene ute uansett da? Vil jo være bittesmå spor i håret osv, siden jeg har tatt på hasjen og så tatt meg i håret og liknende? Det vil jo også være under negler etc?
Er en ide å dusje da kanskje?..
Jeg velger å ignorere det du skriver der, men hvordan kan du mene at det skal sitte igjen i stoffet med vasking, når en dusj hjelper?
Hehe var egentlig ikke frekt ment, men jeg har da ikke sakt noe om at det ikke går vekk i vask?
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg
Ja det er stress om jeg blir markert, for de jeg reiser med skulle gjerne ikke ha visst at jeg driver med slik. Det som er greia er at jeg virkelig vil ha med denne jakka. Nei, den er ikke vaskbar. Men kan det virkelig spores opp at jeg hadde hasj der? Fordi den har vært pakket inn og det har så absolutt ikke falt av noen biter eller noe. Det er isåfall bare støv/spor. Lukter hundene dette?
Vis hele sitatet...
Spill dum, og si at hunden må ha markert feil. Du har ikke på deg noe narkotika og bruker heller ikke sånt, og de kan gjerne sjekke lommene dine hvis de vil, men da skal du ha en unnskyldning når de ikke finner noe. Dette kan du vell si med bestemora din til stede.
Hvor skal du?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Spill dum, og si at hunden må ha markert feil. Du har ikke på deg noe narkotika og bruker heller ikke sånt, og de kan gjerne sjekke lommene dine hvis de vil, men da skal du ha en unnskyldning når de ikke finner noe. Dette kan du vell si med bestemora din til stede.
Vis hele sitatet...

Men. De har en sånn derre artig spray vet du.
Sist endret av Batabusa; 10. oktober 2010 kl. 22:13.
Greit ser hva dere skriver. Nå sant skal sies så har jeg reist mye og har aldri sett en eneste bikkje på flyplassen. Så hva er oddsen?
Er av og til hunder på flyplassene, har sett de noen ganger på gardermoen, men da har jeg reist kanskje 40 ganger og sett hund 1/2 ganger, går bare forbi hundene jeg De har sniffet litt noen ganger men en gang presterte jeg å kjøre kofferten min på en hund haha, tror nok tollerne ble happy da
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men. De har en sånn derre artig spray vet du.
Vis hele sitatet...
Har hørt de bruker slikt i militæret for og kaste ut cannabis brukere etter de blir sniffet ut av rekka, men det er da andre grunner til politihund på flyplasser. De prøver ikke ferske hasjrøykere der, men går etter de som faktisk smugler narkotika.
Ville majoriteten her tatt med seg jakka eller ditcha den? Jeg tror jeg ditcher den, sparer meg for mye stress
ta den med du. Om du skulle bli markert på, så spill idiot, og du vet ikke noe. Bikkjene tar ofte feil, og ett smil og la de lete gjennom sakene dine før du blir sendt videre løser det meste.

CSI er bare på tv. Er ikke slik det foregår i virkeligheten, det har ikke verken politi eller tollvesen økonomi til.

Ikke bekymre deg, ta med jakka, og kos deg på ferie. Blir du stoppet, så spill uvitdende å la de gjøre det de må, dog eg tror det går flott

du har svært lite å å bekymre deg for
Sitat av Onkel Smågodt Vis innlegg
ta den med du. Om du skulle bli markert på, så spill idiot, og du vet ikke noe. Bikkjene tar ofte feil, og ett smil og la de lete gjennom sakene dine før du blir sendt videre løser det meste.

CSI er bare på tv. Er ikke slik det foregår i virkeligheten, det har ikke verken politi eller tollvesen økonomi til.

Ikke bekymre deg, ta med jakka, og kos deg på ferie. Blir du stoppet, så spill uvitdende å la de gjøre det de må, dog eg tror det går flott

du har svært lite å å bekymre deg for
Vis hele sitatet...
Spray som vise umiddelbart om det er spor av THC (eller hva slags sporstoff det er de faktisk tester) er ikke CSI men helt vanlig.

Jeg ville selvsagt lagt jakka ligge hjemme for å slippe stresset. Den jakka skulle være ekstremt spesiell om jeg hadde giddet ta sjansen. Det er uansett ganske ubehagelig om bikkjene skulle markere.
Du kan legge jakka i bagasjen.
Sitat av Blanko Vis innlegg
Du kan legge jakka i bagasjen.
Vis hele sitatet...
ja, jeg tenkte på det og. kan de ikke lukte den da?
Hæhæhæ... Når jeg leste tittelen tydet jeg du hadde spor av flyplass i lomma også.
Om du skal reise innlands så er det bare og ta med jakka, oddsen på og møte poltibikkje på innlands fly, er lav.

Har tatt fly relativt mye opp igjennom åra, og den eneste gangen jeg har møtt toll i det hele tatt var hjem fra amster.

Lykke til.
Jeg synes ærlig talt folk overvurderer risikoen for at han kommer til å bli stoppet. Hvis du faktisk blir stoppet og ransaket uten at de finner noe, tror jeg neppe tollerne gidder å bruke ressurser på å ta urinprøve bare for å ta deg for bruk. i verste fall kanskje de sender saken videre til politiet.

Når jeg tok flyet hjem fra Amsterdam i 2009 var det narkohund rett uttafor utgangen av flyet og en til før man kommer til taxfree'n. Under oppholdet i Amster hadde jeg vel rev i de fleste lommene jeg hadde og vasket ikke tøyet mitt før jeg var hjemme i Norge. Det eneste jeg gjorde var å passe på at det ikke var noe smuler igjen i lommene. Dette gikk helt fint. Fikk ikke noe oppmerksomhet av hundene overhode. Støtte også på hunder på vei hjem fra Roskilde festivalen for noen år tilbake og da ble jeg heller ikke stoppet selv om jeg hadde hatt cannabis i lommene.

Nå sier jeg ikke at "sånn er det", men etter min erfaring virker saken rimelig oppskrytt. Håper du får en fin tur!
Det er ikke no stress! Tro meg!
Med mindre du skal reise til Indonesia eller saudi-arabia er sjansene for å bli tatt med støv i lomma lik null. For det første siden det er ganske sjelden det er hunder på norske flyplasser. Jeg har flydd 2-3 ganger i måneden de siste 3 årene og har hittil sett hund en gang. Denne aktuelle gangen hadde jeg klær som jeg har røyka i utallige ganger og hatt hasj upakket i lommene. Ingen markering. For det andre, skulle bli markert så svarer du bare ''hæ?''.
Hadde ingen problemer når jeg kom hjem fra Amsterdam, om en hund ikke markerer på meg DA, så markerer han aldri!
Lykke til
Dun know what to do
appleaya's Avatar
En gang jeg bussa over svenskegrensa stoppa vi en en slags garasje. Ved siden av meg satt noen jenter og stressa fordi de hadde en liten klump hasj med seg.
Så la de den på hattehylla og bestemte seg for at om den ble funnet, kunne ingen bevise at den var deres.
Så ble det skjekk med bikkje, som ikke markerte.

Kan jo ikke si at utifra ÉN episode at bikkjer ikke funker men...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Spray som vise umiddelbart om det er spor av THC (eller hva slags sporstoff det er de faktisk tester) er ikke CSI men helt vanlig.

Jeg ville selvsagt lagt jakka ligge hjemme for å slippe stresset. Den jakka skulle være ekstremt spesiell om jeg hadde giddet ta sjansen. Det er uansett ganske ubehagelig om bikkjene skulle markere.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrevtidligere i tråden:
Har hørt de bruker slikt i militæret for og kaste ut cannabis brukere etter de blir sniffet ut av rekka, men det er da andre grunner til politihund på flyplasser. De prøver ikke ferske hasjrøykere der, men går etter de som faktisk smugler narkotika.

"Spill dum, og si at hunden må ha markert feil. Du har ikke på deg noe narkotika og bruker heller ikke sånt, og de kan gjerne sjekke lommene dine hvis de vil, men da skal du ha en unnskyldning når de ikke finner noe. Dette kan du vell si med bestemora din til stede."

De bruker ikke tid å penger på og penger på å plage potensielle brukere av ulovlig rusmiddler pga en hund markerer deg. Hund på flyplass er pga forsøk på å ta de som frakter ulovlig narkotika.

Skjønner ikke hva som skulle være problemet med og bli markert av en hund på en norsk flylass hvis du ikke kan bevises skyldig. Hvis du ikke faller sammen i tårer og inrømmer alle gangene du har gjort noe ulovlig, så skulle det ikke være noe problem. Som jeg skrev tidligere: spill dum og nekt for og ha vært i nærheten av narkotika. Det er 97% sikkert du ikke møter hund, kjangsen for at den ikke lukter noe er stor, og kjangsen for at du må ta urinprøve (på en travel flyplass!!) = 0%.

Slutt og skremmem gutten med urealistiske CSI historier. La han få meg seg favorittjakka sin.

(ble sikkert rotete pga iphone på jobb)
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Slutt og skremmem gutten med urealistiske CSI historier. La han få meg seg favorittjakka sin.
Vis hele sitatet...
Godt sagt!
Quetzalcoatl: Jeg ser helt klart hva du mener det er antagelig ingen som er ute etter å ta ham, en stakkars røyker som ikke er til skade for noen... MEN, dersom bikkja først er der, og dersom den markerer så har hundefører garantert rutiner som skal gjennomgås.

Det blir garantert ikke en spesielt hyggelig opplevelse, spesielt ikke med bestemor tilstedet, uten at han nødvendigvis får alvorlig trøbbel av den grunn. Jeg aner ikke hvorvidt tollvesenet har slik spray med seg, men det ville overaske meg veldig om de ikke hadde det da den gir konkrete svar med en gang på hvorvidt hunden markerte feil eller ikke (noe de forøvrig svært sjelden gjør!). Jeg har ikke mye erfaring med flyplasshunder, men erfaring fra annen etat som bruker de samme hundene.

Det er ikke skremmehistorier og det er ikke meningen å skremme gutten. Det er ikke sansynlig at han møter hund, men ved mindre han MÅ ha med den jakka ser jeg ingen grunn til å ta den med. Da er han i alle fall sikker på at han slipper ubehagelig spørsmål.
Det er ikke noe spørsmål om bikkja lukter det. For det gjør den!
Men spørsmålet er om det er nok til at den gidder å reagere på det.
Bikkja er trent opp til å sniffe folk som har så mye lukt på seg at sjangsen er der for at h*n har med seg noe.
Personlig har jeg aldri sett noen hunder på flyplassen, hvis du skal til USA, ville jeg vært litt mer forsiktig. Der er det mye større fare for å bli oppdaget,men jeg tror ikke at det blir noen problem hvis du bare skal til f.eks. Bergen. jeg tror ikke at det er noe problem at du kan ha noen rester i lommen, men hvis du ikke vil ta noen sjanser er det vel bare å bytte jakke, eller ikke bruke den på flyplassen?
Jeg tror egentlig ikke at du trenger å bekymre deg.
Hvis de har hunder på flyplassen og den lukter på deg lukter den hasjen uansett. Har trent med en hund før og jeg hadde hasj i lommen ( Pakk inn i plast) Og den lukta den opptil 3 uker seinere også!
Har lurka rundt på det forumet her nå i flere år uten å poste, men ting som blei skrivd her frustrerte meg såpass at jeg rett og slett var nødt til å krype ut av hiet.

Jeg har bodd i København og flydd fram og tilbake mange ganger, ofte rett etter røykings og ALLTID med klær som har både har vært røyket i, hatt hasj i alle lommer og sprekker, og ikke vasket. Det er IKKE NOE SOM HELST PROBLEM. Jeg har satt meg rett på flyet etter å ha fyrt i staden, uten å bytte klær, gått igjennom toll med hund tilstede, og det har aldri vært noe som helst stress. Et par ganger har jeg sett at bikkja har reagert smått, men tydeligvis ikke nok til at tolleren vurderer det som noe viktig. Om du ikke skal til Saudi-arabia. eller andre land der de har dødsstraff for 0,01 g så kan du ta det HELT med ro. Fly avgårde lille fugl, og nyt din flotte jakke.
Jeg støtter uberleif her. Jeg har flydd flere steder med GODT innrøyka klær. Jeg sto i tollen i Amsterdam, de gikk igjennom sekken min det var tydelighvis noe mistenkelig. Jeg sa det kunne godt henne det var noen weed rester i sekken og at jeg ville han skulle fjerne alt før jeg satt meg på flyet. All narkotika er ulovlig på Schnipol airport, men ingen som stanser deg for 00.1 g eller innrøyka klær. Tollern fant litt rester av weed og fikk det så ut. Høyre siden av jakken min luktet weed så inn i helvete. Jeg satt på flyet med den i fanget, hadde den på meg når jeg kom til gardemoen. Null stress, og jeg kan garantere at jeg hadde smårester ett eller annet sted i bagasjen min.

Jeg flydde innenlands med 2.5 g med hasj i sommer, jeg anbefaler det ikke til noen. Men det gikk fint det, siste gang jeg gjør da tror jeg.