Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 4096
Noen som syns politiet gjør en god jobb her eller?
Det er vel egentlig ikke så lett å hevde nå for tiden...
de gjør jo ingenting!!

de cruiser rundt i marjene sine og praier deg dersom du kjører inn på torget i sentrum, slenger ut en bot på 5 laken. Hvis du står i fare for å pisse i buksene og letter på presset bak en busk så får du kanskje 3 hvis du er heldig. her om dagen var det bråk på drammens "råeste" disco, Backyard (aka blackyard (no offense)), og en i klassen min ville ha kontakt med en politimann (uvisst hvorfor egentlig), og tok han på skulderen... vips, så satt han på cella med et 5000 spenns forelegg på vei. wtf?

politiet er ubrukelig. De trakasserer folk som har buksa lenger ned enn folk flest uten skjellig grunn og griller deg hvis du kaller dem for "dust." de har flere måneders saksbehandlingstid for veskenapping. De er en latterlig unnskyldning for lovens opprettholdere. når ser du dem i det hele tatt utenfor bilene sine?

"yess! jeg slang en narikis på cella for en natt, hehe, enda en arrest å krysse av"

way to go, you loser.

hvis dassen min er tett og jeg ringer etter en rørlegger, regner ikke jeg med å betale 1500 spenn for at han skal komme å fortelle meg at dassen min er tett. hva faen betaler jeg skatt for, da lissom? ikke for at noen skal gå rundt å tru de eier byen bare fordi de er politi.
hehe...ja jeg er vell stortsett enig der med deg...men litt overdrivelse at han kompisen din fikk 5 laken for å ha tatt en purk på skuldra, det må jo ligge mer bak der ass...
http://www.budstikka.no/redaksjonelt...rticleID=89403

Morsom lesning. Ja politiet er noen maktgale idioter..
Alltid lett og klage på politiet, tenk på hvordan de har det som må holde ut med narkotika misbrukere, alkisser og alle andre små tyver. Stakkars folk. Jeg holder med politiet, og ikke med folk som dere som legger all skyld på politiet.
Politiet har en tendens til å ta jobben litt for personlig vil nå jeg si...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Ja, purken hater oss. Og vi hater dem.
Syndig=Den norske stat.
MP er mer latterlig. Maktsyke 19-20 åringer med politi fullmakt er faen meg ikke noe bra kombinasjon.

Vist det er noen MPjævler der ute som leser dette: jeg HATER deg...
Politiet eier dere lett og klarer dere ikke å la være å gjøre noe som politiet kan straffe dere for kan dere for min del bare legge dere
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Så lenge du holder deg på den riktige siden av loven, får du vanligvis heller ikke problemer med dem.
Better than thou.
Det stemmer desverre ikke alltid..
Har alltid stemt i mitt tilfelle. Tro det eller ei.
Better than thou.
Det tviler jeg ikke på, men profiling er vel rimelig mye brukt. Kjenner folk som er helt normale og oppegående som blir stoppet hele tiden fordi de har et noe "anderledes" utseende.
Om en person synes det er så skremmende tøft å opptre "annerledes" og ha ett "annerledes" utseende så får det vel bare bli den personens plage at politiet synes han ser mistenksom ut. Man får bare ta det gode med det vonde.
Better than thou.
Det finnes mange folk som bare ser jævlig sløve ut til vanlig, som ikke er narkomane eller andre slemme monstre du kanskje har hørt om.

I tillegg er det at man har rullebrett ingen grunn til å bli stoppet og spurt om en masse tull av politi i uniform på åpen gate.

Det er ikke snakk om å være "tøff" eller "opptre anderledes" her. Blir liksom som å si at eldre damer ikke burde gå med veske ettersom ranere går etter det enkleste byttet.
Jeg ser jævlig sløv ut selv og kan stå i byen med skatere, men blir aldri plaget av politiet når de kjører/går forbi. Sitter gjerne og halvsover om jeg venter på bussen alene, men politiet bryr seg ikke selv om bussholdeplassen er verste knarkerplassen.
Better than thou.
Jeg sier da ikke at det skjer hele tiden med alle heller. Nå er du bare kverulant, for du vet lige godt som meg at det skjer med folk som er helt uskyldige og aldri har gjort en flue fortredt.

Forøvrig sier jeg ikke på noen som helst måte at jeg er imot en autoritet som politiet, hell, jeg er for et større og sterkere politi, poenget mitt er bare at vi vet at slikt som dette skjer, og det er ikke snakk om enkelt tilfeller heller.
Jeg mener det er barnslig å løpe rundt og si: "snut et ut.."
La oss si noen av dere får fra stjåle noe, hvem finner/prøver å finne denne tingen igjen. Evt straff personen som har tatt det. El. du blir slått ned, hvem anmelder du det til ? Hva ville du gjort uten politiet, ordnet opp selv og blitt drept el. skamm slått igjen..
Jeg anmeldte et innbrudd hos meg, og de arresterte mistenkt og greier, ga dem flere bevis og de fant mine ting PÅ han, men det endte opp med at politiet tok meg for hasjrøyking isteden og lot tyven gå og henla innbruddet.
Opprinnelig postet av TipeX
Jeg ser jævlig sløv ut selv og kan stå i byen med skatere, men blir aldri plaget av politiet når de kjører/går forbi. Sitter gjerne og halvsover om jeg venter på bussen alene, men politiet bryr seg ikke selv om bussholdeplassen er verste knarkerplassen.
Vis hele sitatet...
hvis du henger med skater, så syns jeg du sku bli stoppa
Opprinnelig postet av SkiM
Jeg mener det er barnslig å løpe rundt og si: "snut et ut.."
La oss si noen av dere får fra stjåle noe, hvem finner/prøver å finne denne tingen igjen. Evt straff personen som har tatt det. El. du blir slått ned, hvem anmelder du det til ? Hva ville du gjort uten politiet, ordnet opp selv og blitt drept el. skamm slått igjen..
Vis hele sitatet...
ingen med litt vett sier "snut er ut". men det er fakta at mange politimenn i norge har en stygg tendens til å (frivillig?) feilvurdere hendelser og gjøre mye faen ut av bagateller. det har jo hendt at mennesker har blitt urettferdig behandlet og unødvendig skadet på grunn av "feilvurderinger". personlig har jeg fått inntrykk (av bl.a. en egen erfaring) at flere politimenn savner situasjoner der de kan bruke makten de er tildelt, og lar det gå ut over mennesker som er innblandet i bagatell-situasjoner, ved såkalte feilvurderinger.

et fint eksempel er: http://www.s-a.no/lokale_nyheter/article387902.ece

les og bli forbanna.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
TipeX: Du som bor i Molde, bør jo vite hvor tåpelige snuten kan oppføre seg, der har de jo tatt helt av i det siste. Jeg har ingeting i mot snuten, men jeg synes de oppfører seg veldig dårlig til tider. Den siste måneden har jeg uten å få vite noen som helst grunn blitt stoppet av snuten 3 ganger og de har ransaket både meg og bilen, og de har aldri funnet noe. Den ene gangen jeg blei stoppa hadde jeg rundt 10k i kontanter på meg, og de freaka jo helt. Enn må da få gå med kontanter på seg, de mente at jeg ikke skulle ha så mye kontanter siden jeg var i militæret.
De er jo i og for seg bra at snuten gjør en jobb, men jeg synes de bør tenke litt lengre før de gjør noe.
Jeg synes politet gjør en dårlig jobb:

1: De arresterte og fengslet Thomas Quick.
2: De arresterte og fengslet personene som voldtok og drepte 2 ti-åringer.
3: De vil gjerne ta personen som drepte Dereka.
4: De arresterte og fengslet Jahr for drapet på Benjamin.
5: De gir bot hvis noen pisser offentlig. Herregud. Hvis alle kunne fått pisse hvor faen de ville, ville det jo luktet kjempe godt overalt. Og hygienen ville alltid vært på topp.
6: De stopper folk som kjører i fylla og konstant ligger i mulighet for å dra med seg uskyldige i døden.
7: De passer på oss så godt de kan dersom vi f.eks skulle blitt ranet eller truet på livet.
8: Politiet er ikke mennesker, de er bare dumminger allesammen.
9: De sjekker mistenkelige folk for narkotika. (Folk som frykter å bli sjekket, har garantert noe å skjule)
10: De er maktsyke fordi de stopper kriminaliteten og opprettholder DIN sikkerthet så mye som mulig.

Jeg har et spørsmål til de av dere som ikke fattet ironien i mine 10 punkter: Hva skulle dere gjort uten politet? Hva skulle samfunnet gjort med mennesker som dreper/truer/raner/trakaserer uskyldige mennesker som ikke gjør noe galt? Dersom dere er så jævlig hårsåre og klager over en bot, bør dere ikke hate politiet. Men istedet tenke på alle de syke personer som sitter inne i slås og slå, beskyttet fra din hverdag, dine kjente, din familie og venner.
man trenger ikke å tenke langt for å komme fram til at de feilene politiet gjør blir veid opp tusenvis av ganger av de riktige gjerningene. det betyr fortsatt ikke at alvorlige og unødvendige feil burde bli godtatt.
Ingen her har heller ikke sakt at de ikke er til noen nytte det er bare at de plager så mange med bagateller.
Opprinnelig postet av LocHolmez
ingen med litt vett sier "snut er ut".
Vis hele sitatet...
Den første posten går under, snut er ut.
Ikke ordrett, men har samme betydningen.
stort sett: smil til purken og purken smiler til deg.. dette gjelder verden forøverig og!
Sist endret av Eriken; 3. april 2003 kl. 21:19.
tja. "snut er ut" burde tolkes som at vi hadde klart oss bedre UTEN.. noe som selvsagt er feil. vet ikke om XyleneAddict har denne meningen, men så er ikke han nødvendigvis en vettug person
Politiet blir kun brukt som Securitas vakter for ambassadene for tida,
derfor får dem ikke gjort den egentlig jobben sin.
Politiet er ikke bare til bry da..
Er helt enig i at de trenger noen omprioriteringer osv, men de gjør faktisk mye bra også.

Men hvorfor er dette forumet fullt av bedrevitere og sutrekopper som snakker om barndommen sin?
jeg driter i andres barndom, sansynligvis resten av forumet også!
så plz stfu!
god kveld!
Ja, som å utstede pass.

Hva koster en fotoboks forresten? (Jeg ville gjerne hatt en i stua.)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sånn som står etter veiene? Rundt 200.000 vil jeg anta.
Var det ikke de digitale som skulle koste så mye da?
Hørte noe på nyhetene på tv'n for ei stund sia.Ikek husker jeg =)
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
En i paralellklassa mi og noen kamerater ble tatt av ei fotoboks, resultatet ble at de kasta boksa i sjøen
Grunnen til at Skatere blir stoppet ofte er vel kanskje fordi statistikken viser at de driver med mye tull, ihvertfall driver mange av de skaterene jeg kjenner med endel småkriminell aktivitet.

En av de tingene som irriterer meg mest her i verden er folk som løper rundt i byen og skriker "pul snut" osv, skjønner rett og slett ikke at det er mulig å være så dum.

I det siste har vi også sett at politiet nesten ikke kan gjøre noe som helst på jobben før de blir etterforsket. Mener det er dumt at de ikke kan ta i en eller annen elendig tagger før de får SEFO på nakken.

En annen ting er: Mange kriminelle har våpen, så hvorfor har ikke norsk politi dette? Skaff dem våpen, kanskje de får litt respekt også.
er Helt enig med deg Bensoon
Better than thou.
Statistik viser kanskje at skatere røyker en joint mer enn gjennomsnittsnordmannen, men politiet har viktigere ting å ta seg av enn hasj-røykede ungdom.

At de ikke kan "ta i en tagger" uten å bli etterforsket av SEFO viser bare at du har så utrolig liten peiling på hva du snakker om. Ingen politimenn blir etterforsket om som arresterer en person på en skikkelig måte blir etterforsket. Når man pusser bikkjene på folk som står helt stille og ikke har tenkt å løpe eller sette seg i motverge derimot..
Enig med Bensoon om at Politiet burde bære våpen.
Bare tenk hvor mye mer respekt en politimann får av samfunnet når de ser at han bærer våpen, og faktisk kan gjøre en forskjell.

Politiet bærer våpen nå også, men bare på spesielt farlige patruljer, som i Grenland, Oslo. Da bærer de ladd våpen og skuddsikker (selv om den ikke er det..) vest.

På alle andre patruljer er de like godt utstyrt for å håndheve loven som tyttebærpolitiet (les: Securitas) og en gjennomsnittslig parkeringsvakt..

Bevæpn politiet. Nå.
Better than thou.
Og når du nevner det med væpnet politi, det er væpnet politi foran den amerikanske ambassaden, men hvor fxxked får det fra at alle norske politimenn er der har jeg litt vanskeligheter med å forstå. Sist jeg var der så jeg nemlig to politimenn som hang på hjørnet. Resten av vaktene var amerikanske soldater stasjonert (og sannsynlig oppvokst) i norge.
Purken kan ikke stoppe skatere fordi noen av dem driver med tull.. Hadde vert akkuratt som om de sprang rundt på skoler fordi ungdom gjennomsnittlig driver med mer tull..
Skating handler bare ikke med drugs, tror eller at mange andre grupper driver med uggene stoffer..
Opprinnelig postet av Carlo
At de ikke kan "ta i en tagger" uten å bli etterforsket av SEFO viser bare at du har så utrolig liten peiling på hva du snakker om. Ingen politimenn blir etterforsket om som arresterer en person på en skikkelig måte blir etterforsket. Når man pusser bikkjene på folk som står helt stille og ikke har tenkt å løpe eller sette seg i motverge derimot..
Vis hele sitatet...
Har sett mange tilfeller der de bare har gjort det som har vært nødvendig og alikevel blitt etterforsket.. Ingen politimann vil vel bli etterforsket, så neste gang kan det hende de ikke gjør jobben skikkelig.

OG carlo, det du sier om at politiet har annet å gjøre enn å ta de som røyker hasj.. Hvis du tenker deg litt om finner du fort ut at det er en av oppgavene til politiet å håndheve norsk lov. Og den norske lovgivningen sier at det IKKE er lov å bruke narkotiske midler som feks hasj. Kan alltids snakke om prioriteringer, men tror faktisk det er et ganske stort problem.
Sist endret av Benson; 6. april 2003 kl. 02:29.
Better than thou.
Såvidt jeg vet er straffen for å ha en brukerdose på seg, altså mindre enn 5 g, noe slikt som 500 kroner. Mindre enn alt av papirarbeid, rapporter, ol. er verdt. Jeg syntes pengene hadde vært bedre prioritert om politiet heller jaktet på dealere, smuglere, ol. syntes ikke du bensoon?
Jeg synes ikke politiet i Norge burde få lov til å bære våpen, for da vil bare en ond sirkel utvikle seg. Alt vil bli mer voldelig i samfunnet da, bare se på USA. Ja, de kriminelle har våpen i Norge nå, men det er ikke alle kriminelle som har. Hvis politiet får seg våpen vil alle kriminelle få seg våpen siden politiet har. Våpen er aldri løsninga. Og kan dere som vil at purken skal ha våpen vise til andre steder hvor politiet har fått oppklart flere saker og hindret mer kriminalitet etter at de fikk bære våpen hele tiden? Eneste som skjer er bare at de blir tøffere.
Opprinnelig postet av Carlo
Og når du nevner det med væpnet politi, det er væpnet politi foran den amerikanske ambassaden, men hvor fxxked får det fra at alle norske politimenn er der har jeg litt vanskeligheter med å forstå.
Vis hele sitatet...
det er faktisk sant, spesielt etter 11. september var det mange pro-usa land(og usa selv) som ba om høyere sikkerhets kontroll ved ambassadene sine. Den israelske ambasaden fikk nesten stengt hele parkveien(veien bak slottet), der de har sin ambassade av frykt for "drive-bys"..

dette tok som du sikkert skjønner; mye politi ressurser!
Sist endret av Eriken; 6. april 2003 kl. 12:36.
Det er bare United States Marine Corps som har vaktsoldater utenfor USA's ambassader. Disse soldatene er ikke oppvokst i Norge.

At politiet vokter stedet er endel symbolsk på at "vi beskytter denne ambassaden fordi vi bryr oss!", tenk deg om, når du har en god del Marineinfanterister rundt "huset" ditt for å beskytte det, trenger du egentlig 2 stykk trebarns-foreldre som er redd for å bli skadet..?


L0rdMeL: du som driver å poster rundt "faren med å røyke hasj 7 dager i uka", er du redd for å bli skutt i beinet neste gang du løper fra snuten med et gram eller 1000?

Politiet som for en stund siden skulle undersøke en leilighet som for ulovlige rusmidler, ble regelrett jaget ut av leiligheten av en person med kniv. De klarte akkurat å komme seg ut og slenge døra igjen, før han hugg etter dem.

Dette er ikke snakk om å få høyere oppklaringsprosent i draps-saker, dette er om at de Nordmennene som velger å stå og beskytte oss andre når det virkelig gjelder, skal ha alle tilgjengelige midler til å beskytte oss, og seg selv.

Hadde de politimennene som ble jaget ut med kniv, faktisk blitt knivstukket, eller enda verre, drept, tror jeg politiet hadde hatt våpen nå. Jeg er ikke for at samfunnet skal sitte stille og rolig på sidelinjen og se blindt og hjelpesløst på at en eller flere politimenn blir drept av bevæpnede kriminelle, før vi bestemmer oss for å bevæpne dem.

Husker dere Torp? Politikvinnen som rykket ut først, ubevæpnet, hadde ingenting å stille opp med mot bevæpnede kriminelle, og ble regelrett tatt som gissel. Er det et slikt effektivt politi vi ønsker?

L0rdMel: Våpen er løsningen på meget mye, som aller siste mulighet.
hehe, min første dag på værnes skjelte jeg ut en mp-kaptein og en mp-fenrik etter noter og endte opp med å få en unnskyldning...
Better than thou.
Opprinnelig postet av vetlus
Det er bare United States Marine Corps som har vaktsoldater utenfor USA's ambassader. Disse soldatene er ikke oppvokst i Norge.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg tror faktisk de er oppvokst i norge. Ingen kan prate så godt norsk som disse jeg pratet med sist gang jeg var innom gjorde uten å være oppvokst med det. Man kan være oppvokst i utlandet og bli marine, ikke no stress det.
hehe... skal se om jeg finner igjen en liten artikkel...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=12099

dette er en fyr jeg kjenner/kjente litt... på godt og vondt...

han har dobbelt statsborgerskap, norsk og amerikansk, og har vært med i us marines, som de har oversatt litt rart her i artikkelen (marinejeger?). Husker ikke hvorfor han har am. statsborgerskap, men han bodde ihvertfall noen år på hawaii, tror jeg det var... Poenget er ihvertfall at han er norsk, men har vært med i marinekorpset.
Den artikkelen viser iallfall hvorfor vi trenger politiet,for å si det sånn.