Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1633
Driver for øyeblikket å ser på serien The Wire. Var ein ting eg begynte å lure på. Der bruker dei såkalte disposable phones, eller eingongstelefonar som det blir på norsk. Det er telefonar med ei viss ringetid på (f.eks. 2 timar). Ringer ut tida, så kaster man mobilen (om man vil det). I serien treng dei heller ikkje å oppgi noko informasjon når dei kjøper. Dette er jo då for at "onkel" ikkje skal kunne spore samtalar og overvåke så lett. Spørsmålet er: er dette ein ting som faktisk eksisterer? Kor får man evt. tak i?
Jah!
Og jeg gleder meg til den kommer til Norge...
Businesswire.com - Hop-on Brings Back Disposable Cell Phone for Use on Verizon’s Open Network

http://www.ubergizmo.com/photos/2007/12/hop1900.jpg
Nå vet jeg ikke hvor langt ut i serien du er kommet, men jeg kan jo røpe at de "kastbare" telefonene etterhvert virker mot sin hensikt. Vil politiet absolutt lytte på deg, så gjør de det, skal unngå røpe mer.
TrakTord's Avatar
Trådstarter
86 8
Sitat av Turbolego
Vis hele sitatet...
Sweet. Nokon idè om når den kjem til Norge?

Sitat av pidget
Nå vet jeg ikke hvor langt ut i serien du er kommet, men jeg kan jo røpe at de "kastbare" telefonene etterhvert virker mot sin hensikt. Vil politiet absolutt lytte på deg, så gjør de det, skal unngå røpe mer.
Vis hele sitatet...
Så langt har eg komt. Men om man berre gjer småting, kjem nok ikkje politiet til å bruke så mykje tid på det.
Konseptet med prepaid telefoner hvor man får med et kontantkort med ringetid på er ganske vanlig i mange land, men ikke innenfor EU. Vi har ganske strenge regler på registrasjon av slikt. I Mexico betalte jeg vel 800 pesos eller 400 kroner for en telefon med nok ringetid som holdt for meg i de to ukene jeg var der. Artig ordning.
Joda, man kan sikkert kjøpe "burners" etter hvert, men man må fortsatt registrere seg med navn, akkurat som ved kjøp av kontantkort. (eller SIM-kortet som følger med)
Noen av burnerene (Disposable Phones) i The Wire trenger man ikke registrering for, men du kan nok regne med registrering hvis den kommer til Norge.