Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 10415
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av mimicb
Heia! Jeg har muslimsk bakgrunn (også svart) og hater raseblanding, og ja, jeg liker heller ikke å se Norge bli ødelagt på grunn av slike som OSS, jeg syns det er så uakseptabelt at anndre folk med andre kulturer IKKE respekterer den norske lov og saamfunn.. Jeg selv er ganske liberal, tar meg gjerne en øl på pubben selv om det er i strid med religionen. Men det dreit jeg i, må finne meg i den norske kulturen og det burde DERE ANDRE OGSÅ!
Vis hele sitatet...
Det som irriterer meg mest i dette innlegget, rent bortsett fra det absurde i å lage en tråd som dette på et tilfeldig forum etter et likeså tilfeldig google-søk, er det at du setter det å leve etter "norske tradisjoner" og integrere seg mest mulig som en forutsetning for å ikke være kriminell. Jeg kjenner muslimer som helt fint klarer å instille seg etter norske sett der det er behov, og de har på ingen måte brutt med sin egen kultur eller religion for å få til dette. Selv om du går i moskeen om dagen betyr det ikke at du liker å voldta småpiker på kveldstid som det ser ut som du prøver å si.

Det at du har så lite innsyn i din påståtte egne kultur er egentlig mer enn nok bevis på at du ikke er den du utgir deg for.
Sist endret av ticks; 4. april 2008 kl. 00:46.
Litt OT sikkert, men jeg anbefaler dere alle og lese Are Kalvøs bok - Kunsten å være neger.

Kort fortalt omhandler (på en genialt formulert måte) hva som "kreves av en innvandrer som vil bli akseptert (som menneske om du vil) her i landet."
Jeg ga KP, men leste ikke så grundig gjennom som jeg ser jeg burde ha gjort. Leste f.eks. "imot raseblanding" som "imot rasebehandling" (tolket det som "imot spesialbehandling av raser").
Ellers er jeg lei av både høyrevridde rasister og dumsnille sosialister som ikke vil erkjenne at det er problemer med visse grupper av innvandrere.
Jeg har liksom en følelse av at Trådstarter ikke er muslim. Jeg vil heller si "Ja, du er rassist" - For jeg tipper du er hvit som snøen, og sitter å later som du er noe du ikke er.

Hvor lenge har du bodd i Norge da isåfall?
Denne tråden lukter det NP lang vei og jeg støtter opp om de som mener at vedkommende ikke er muslim, men hvit, og startinnlegget henger ikke på greip at all.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Joshiwo
Denne tråden lukter det NP lang vei og jeg støtter opp om de som mener at vedkommende ikke er muslim, men hvit, og startinnlegget henger ikke på greip at all.
Vis hele sitatet...
Legg merke til at det var hit'n'run. Rimelig god indikator på forumtroll vanligvis =)
Sitat av vidarlo
Legg merke til at det var hit'n'run. Rimelig god indikator på forumtroll vanligvis =)
Vis hele sitatet...
En hit'n'run er slikt som skjer iblandt, det er umulig og unngå.
Det som derimot irriterer meg er at folk jeg har sett på som respektive medlemer kommer med slikt som dette:

Sitat av tjobo
sier ikke at man skal stenge ute de utenlandske som kommer til norge, men sier at de som kommer til norge får rette seg etter norsk miljø/regler/lover/tradisjoner (eller holde kjeft å ikke klage.)
Vis hele sitatet...
Sitat av Bluesius
Jeg liker trådstarters synspunkt på ting, +kp.
Vis hele sitatet...
Sitat av tjobo
Om du er rasist? Neeeh, du er en person med sunn fornuft.
Vis hele sitatet...
Sitat av C.Hendrix085
Sier ikke mer til deg enn KP.
Fikk, kun etter ett innlegg av deg, en enorm respekt.
Vis hele sitatet...
Og at vi har klart og gitt tulling 25KP til nå er skammelig.
Det viser bare nok igjen hvor lite innsikt vi har i saker, og hvor fordommsfulle og uvitende endel av befolkningen er.
For å ta denne tråden veldig off topic, hvilket jeg ikke skammer meg over å gjøre siden trådstarter tydeligvis burde vært tvangslobotomert, så syns jeg at vi burde innføre de samme sanksjonene ovenfor uttalte rasister og høyre ekstreme som de foreslår innført ovenfor det som ifølge dem, er ubrukelige/farlige landsmenn.
Er trådstarter det som kalles husnigger?
Sitat av vidarlo
Er ikkje det historia om fjøra som vart til fem høns? Det var en nederlandsk bank som slutta å produsere sparegriser med logoen sin. En plass oppsto et rykte om at det var pga. muslimsk press. Banken benekta dette. Norske nettaviser tok saka og vg var moralsk fornærma på vegne av heile det norske folk...

Du har ekstremister over alt. Sjå t.d på Børre Knutsen og Ludvig Nessa...

Eg vil snu på spørsmålet: kvifor skal vi ikkje ta imot dei? Kultur er ikkje ein statisk ting, og har kontinuerleg forandra seg så lenge menneske har kommunisert. Menneske har alltid flytta på seg - ikkje over like store avstander og like kjapt som i dag, men like fullt er ikkje masseforflytninger noko spesielt nytt. Om du går tilbake til vikingtida hadde Noreg omfattande handel med middelhavsland...

Edit: og kinseek har nok fullstendig fuckings rett desverre. Du er et eller anna jævla nazitroll.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert ganske enkelt å sitte i Voss å tro man er verdensvant ved å se to Michael Moore filmer! Hvor mange utlendinger er det på Voss? 3? Når du bor i en "storby", hatt 3 innbrudd, blitt nedslått 2 ganger, har man kanskje en litt annen holdning, om det er av utlendinger eller ikke. Please take no offence! Ikke personlig!

Jeg er ingen flaggbærer for rasisme, heller ingen form for fremmedfrykt, og jeg synest innvandring og flerkulturelle samfunn er toppers! Men man kan mer enn gjerne være bevisst på hvilke konsekvenser det kan medføre seg!

Men for å sitere et bystyremedlem i Bergen: "De må oppdras som barn". Først ble jeg paff da jeg las det. Så tenkte jeg meg litt om. Om jeg skulle komt til et annet land, ville jo kulturforskjellen gjøre meg til nettopp et lite barn, Alt er nytt for meg! Alle regler, alle normer! Og det er akkurat det jeg mener: "Uten en skapelig innvandrer-politikk, kommer kulturkresjer, voldteker, ran, innbrudd til å skje! Hvorfor? Ikke fordi dem er svarte. Ikke fordi dem kommer fra en annen kultur, men fordi dem ikke kan språket, normer og regler, og kan dermed ikke få seg en jobb og overleve!"

Dere sier "media blåser det opp". Hva faen tjener et medium på det? Ingenting!
Har aldri sett så my KP i en tråd før.

Dere er rasister hele gjengen!!!1!
Drit i den saken her nå da. Dette er ikke et tema som egner seg veldig godt i det offentlige, for det er kun de liberale som faktisk har lov til å utrykke sine meninger fullt ut.

Ja, trådstarter, du er rasist, hvis det stemmer som du sier, at du hater raseblanding.
Tipper trådstarter har en profil her på nFF fra før og lagde ny for faenskap.. Skam deg!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
hyys: Unnskyld, at det var? Hvorfor i alle dager tror du vidarlo bor på Voss? Har jeg gått glipp av noe her? :S
Sist endret av Tias; 4. april 2008 kl. 09:57.
Moderatorer bør sjekke opp ipen opp mot andre registrerte users som har logget inn de siste 2 ukene for å sjekke om dette bare er en rasist som bllshitter.
Sitat av hyys
Dere sier "media blåser det opp". Hva faen tjener et medium på det? Ingenting!
Vis hele sitatet...
De tjener jo masse på å blåse opp nyhetene på en måte som appelerer til dumme folks fordommer og meninger, så de fks kjøper avisa!
Sist endret av shinobi; 4. april 2008 kl. 10:51.
Sitat av mimicb
Heia! Jeg har muslimsk bakgrunn (også svart) og hater raseblanding, og ja, jeg liker heller ikke å se Norge bli ødelagt på grunn av slike som OSS, jeg syns det er så uakseptabelt at anndre folk med andre kulturer IKKE respekterer den norske lov og saamfunn.. Jeg selv er ganske liberal, tar meg gjerne en øl på pubben selv om det er i strid med religionen. Men det dreit jeg i, må finne meg i den norske kulturen og det burde DERE ANDRE OGSÅ!

Ble litt provosert av en VG artikkel hvor det er kun de HVITE som blir utstøtt som rasister, SOS rasisme måtte brenne i hælvette for min del!

Alt tullet nordmennene sier om at "Ja men våre egne folk voldtar jo også", HVA SÅ? Dere er jo norske på ekte vis. hva skal dere med flere fra somalia eller hvor det måtte være.


Takk... btw, fant forumet på google
Vis hele sitatet...
Det passer ikke, det du skriver, det er bare forvirrende. Du er muslim, har utlendsk bakgrunn, drikker øl og er imot folk fra somalia, og andre kulturblandinger, så er du sjøl utlending som bor i Norge. Hva er det du snakker om ?

Anbefaler deg å søke legehjelp evnt.
Sitat av Tias
hyys: Unnskyld, at det var? Hvorfor i alle dager tror du vidarlo bor på Voss? Har jeg gått glipp av noe her? :S
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, det var intet personlig, jeg bare brukte han som et døme!

Etter å ha lest trådstarter en gang til, lest reasksjonene på forumet har jeg kommet frem til følgende:

Jeg føler kanskje denne tråden har et alt for tynt grunnlag til å føre en skapelig diskusjon! Rasisme blir diskutert på forumet her jevnlig, men denne diskusjonen her, hadde egentlig et elendig utgangspunkt med den første posten! Da blir det vanskelig å være sakelig og forveksle meninger!
Sist endret av hyys; 4. april 2008 kl. 11:56.
Sitat av mimicb
Heia! Jeg har muslimsk bakgrunn (også svart) og hater raseblanding, og ja, jeg liker heller ikke å se Norge bli ødelagt på grunn av slike som OSS, jeg syns det er så uakseptabelt at anndre folk med andre kulturer IKKE respekterer den norske lov og saamfunn.. Jeg selv er ganske liberal, tar meg gjerne en øl på pubben selv om det er i strid med religionen. Men det dreit jeg i, må finne meg i den norske kulturen og det burde DERE ANDRE OGSÅ!

Ble litt provosert av en VG artikkel hvor det er kun de HVITE som blir utstøtt som rasister, SOS rasisme måtte brenne i hælvette for min del!

Alt tullet nordmennene sier om at "Ja men våre egne folk voldtar jo også", HVA SÅ? Dere er jo norske på ekte vis. hva skal dere med flere fra somalia eller hvor det måtte være.


Takk... btw, fant forumet på google
Vis hele sitatet...

Hadde alle vært som deg :P KP
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Parkett
Hadde alle vært som deg :P KP
Vis hele sitatet...
Hadde alle vært som ham hadde samfunnet gått til helvete. Les tråden litt nøyere så skjønner du kanskje hvorfor.
Sitat av Parkett
Hadde alle vært som deg :P KP
Vis hele sitatet...
Du mener løgnere som egentlig er kritthvite yrkesrasister fra norgespatriotene?

45 KP ja. Lurer på hvor mange som er gitt fordi folk faktiskt tror posteren er genuin, eller fordi de sympatiserer med de rasistiske intensjonene som står bak den ganske åpenbare løgnen. Folk er tydeligvis enten komplette idioter eller simpelthen rasister som ikke har noe imot løgner for å støtte saken sin. Eller greit nok, begge tingene går jo som regel hand i hand.
Er enig i at utlendingene gjør mye kriminelt osv. Imidlertid tror jeg det hadde blitt mye kjedligere i landet vårt hvis vi alle hadde vært hvite. Det er bare mitt synspunkt da. Uansett bra innlegg trådstarter. Det med at du drikker øl på puben selv om om religionen din sier noe annet synes jeg er kjempebra. Bra at du går dine egne veier.
Glad noen tør å si fra. Har selv merket flere ganger at innvandrere, svarte, fremmedkulturelle, mørke? Veit da f*** hva vi skal kalle dem lenger uten at de blir fornærma er rasistiske mot "oss hvitinger" som er etniske nordmenn.

Jeg blir rett og slett provosert, og det er vel sånn rasisme oppstår? At man blir "skeptisk" til noe nytt og fremmed og ser sygt på dem. De "fremmede" ser stygt tilbake, og begge parter blir provosert.
I ekstreme tilfeller kan dette få utfall som KKK, Vigrid osv. for å dra den litt langt.

Må understreke at ikke alle er som deg, hverken nordmenn eller innvandrere.
Får håpe dette var noe du mente, og ikke noe du bare skrev for å få KP og oppmerksomhet.
http://images.encyclopediadramatica.com/images/3/3c/Notagain-romano.jpg
Sist endret av Kinseek; 4. april 2008 kl. 21:46.
Sitat av vidarlo
Er ikkje det historia om fjøra som vart til fem høns? Det var en nederlandsk bank som slutta å produsere sparegriser med logoen sin. En plass oppsto et rykte om at det var pga. muslimsk press. Banken benekta dette. Norske nettaviser tok saka og vg var moralsk fornærma på vegne av heile det norske folk...

Du har ekstremister over alt. Sjå t.d på Børre Knutsen og Ludvig Nessa...

Eg vil snu på spørsmålet: kvifor skal vi ikkje ta imot dei? Kultur er ikkje ein statisk ting, og har kontinuerleg forandra seg så lenge menneske har kommunisert. Menneske har alltid flytta på seg - ikkje over like store avstander og like kjapt som i dag, men like fullt er ikkje masseforflytninger noko spesielt nytt. Om du går tilbake til vikingtida hadde Noreg omfattande handel med middelhavsland...

Edit: og kinseek har nok fullstendig fuckings rett desverre. Du er et eller anna jævla nazitroll.
Vis hele sitatet...
Ikke at man ikke skal ta i mot muslimer, men! man kan faktisk si at mange muslimmer går i mot det samfunnet vi har skapt i norge i dag, de undertrykker kvinner i følge vår "standard". sånn er det faktisk. Vi syns burka og hijab er undertrykning, og jeg vet bare med meg selv, at uansett hvor mange som sier det, kan man ikke si at det er valgfritt og dekke til alt. På en varm sommerdag er det deilig å være litt avkledd, ikke slenge på seg slør av alt slag.

men, jeg er absolutt ikke i mot den såkalte "rase"blandingen.. jeg har ikke noe i mot noen farger, men noen kulturer presser seg såpass gjennom religionen at det virker som at alle som føler religionen mener sånn..
Sist endret av lille___meg; 4. april 2008 kl. 22:11.
Kunne ikke tenkt meg en bedre måte på å lure ut alle rasistene vi har her på forumet fra de små skapene sine. Dette er jo nesten artig å vitne.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av lille___meg
Ikke at man ikke skal ta i mot muslimer, men! man kan faktisk si at mange muslimmer går i mot det samfunnet vi har skapt i norge i dag, de undertrykker kvinner i følge vår "standard". sånn er det faktisk. Vi syns burka og hijab er undertrykning, og jeg vet bare med meg selv, at uansett hvor mange som sier det, kan man ikke si at det er valgfritt og dekke til alt. På en varm sommerdag er det deilig å være litt avkledd, ikke slenge på seg slør av alt slag.
Vis hele sitatet...
Rimelig latterlig kommentar du kjem med der. Om du tar en liten kik på globusen så ser du at midtøsten og afrikanske land ligg nærare ekvator enn norge, og at fleirtalet av muslimer i verden gjennom afrika, midtøsten og asia, antakelig vil kalle en varm sommerdag i norge for relativt kjølig...

Eg trur ikkje muslimer går i mot vårt samfunn på nokon måte - dei har anna kultur, som ikkje er lik vår. Dei velger å følge sin kultur, men eg har ikkje høyrt at muslimer prøver å påtvinge kristne burka...

Og kva med t.d Smiths venner, som TVINGER jenter til å ha langt hår og gå i skjørt...?
Sitat av vidarlo
Rimelig latterlig kommentar du kjem med der. Om du tar en liten kik på globusen så ser du at midtøsten og afrikanske land ligg nærare ekvator enn norge, og at fleirtalet av muslimer i verden gjennom afrika, midtøsten og asia, antakelig vil kalle en varm sommerdag i norge for relativt kjølig...

Eg trur ikkje muslimer går i mot vårt samfunn på nokon måte - dei har anna kultur, som ikkje er lik vår. Dei velger å følge sin kultur, men eg har ikkje høyrt at muslimer prøver å påtvinge kristne burka...

Og kva med t.d Smiths venner, som TVINGER jenter til å ha langt hår og gå i skjørt...?
Vis hele sitatet...
tror jeg ordlegger meg litt feil fordi jeg er litt full her, men jeg mener absolutt ikke at muslimer påtvinger kristne burka. men, i mange muslimske land kan man se at kvinner blir voldsomt undertrykt, dette kan man ikke se bort i fra. sier ikke at alle muslimer er sånn, det vet jeg også, alle muslimer jeg kjenner er snille og gode folk som ikke vil andre vondt. men de er også enig i at i mange muslimske land blir kvinner voldsomt ødelagt og undertrykt, og brukt som en eiendel.

og jeg vet også at jeg blir kalt hore og ludder av mange muslimer når jeg går rundt med kort shorts og topp på sommeren. der hvor jeg bor er det mange muslimer, og de tåler ofte ikke jenter som går litt "avkledd".
Sist endret av lille___meg; 4. april 2008 kl. 22:36.
Sitat av vidarlo
Eg trur ikkje muslimer går i mot vårt samfunn på nokon måte - dei har anna kultur, som ikkje er lik vår. Dei velger å følge sin kultur, men eg har ikkje høyrt at muslimer prøver å påtvinge kristne burka...

Og kva med t.d Smiths venner, som TVINGER jenter til å ha langt hår og gå i skjørt...?
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er interessant å se hvordan et menneske med "samme" religiøse syn som nordmenn generelt blir bedre mottatt enn 'far out'-religioner ála muslimer som ikke praktiserer ateisme eller likegyldig kristendom. Et menneske som innvandrer fra Nederland vil for eksempel møte barriærer på det språklige plan, og that's about it. Mens muslimer skaper diskusjoner som dette, hvor det blir gitt side opp og side ned med svar (uten at man faktisk gidder å lese hele diskusjonen). Endelig tør en med "innvandrerbakgrunn" å stå fram som forbilde og si at andre med innvandrerbakgrunn bør følge hans sti.
Jeg sier meg nokså enig med dem som påstår at trådstarter er en hoax. Dette har mange grunner. Uansett er jeg oppgitt og skuffet over alle som støtter ham ukritisk. Ikke fordi han har dårlige meninger, men fordi grunnlaget for å støtte ham blir helt feil. Støtten kommer av at man sitter hjemme og endelig ser en med innvandrerbakgrunn presentere en stor feil i deres 'rase'.

For å holde meg litt mer til emnet, selv om jeg ikke kjenner noen plass at trådstarter fortjener noe svar, må jeg nevne at alle med innvandrerbakgrunn jeg har møtt er forskjellige. Jeg kan ikke greie dem over en kam. Jeg kan ikke prakke på dem mine meninger om religion. De kan ikke prakke på meg deres meninger. Men jeg kan høre på dem, og de kan lytte når jeg har noe å si. De som gjør det fortjener all min respekt, selv om de er totalt uenig med meg.
Sitat av lille___meg
Ikke at man ikke skal ta i mot muslimer, men! man kan faktisk si at mange muslimmer går i mot det samfunnet vi har skapt i norge i dag, de undertrykker kvinner i følge vår "standard". sånn er det faktisk. Vi syns burka og hijab er undertrykning, og jeg vet bare med meg selv, at uansett hvor mange som sier det, kan man ikke si at det er valgfritt og dekke til alt. På en varm sommerdag er det deilig å være litt avkledd, ikke slenge på seg slør av alt slag.

men, jeg er absolutt ikke i mot den såkalte "rase"blandingen.. jeg har ikke noe i mot noen farger, men noen kulturer presser seg såpass gjennom religionen at det virker som at alle som føler religionen mener sånn..
Vis hele sitatet...
mener nå det er enda mer undertrykking når vi kritiserer muslimer for å bruke hijab. det er en del av kulturen deres, og det er fritt hva man skal gå med i dette landet. blir mer provosert av å høre om jenta som ikke fikk jobbe fordi hijaben hennes brøt kleskoden i bedriften, enn at muslimer "undertrykker" kvinner ved å si at de må gå i hijab og burka.
Sitat av vidarlo
Rimelig latterlig kommentar du kjem med der. Om du tar en liten kik på globusen så ser du at midtøsten og afrikanske land ligg nærare ekvator enn norge, og at fleirtalet av muslimer i verden gjennom afrika, midtøsten og asia, antakelig vil kalle en varm sommerdag i norge for relativt kjølig...

Eg trur ikkje muslimer går i mot vårt samfunn på nokon måte - dei har anna kultur, som ikkje er lik vår. Dei velger å følge sin kultur, men eg har ikkje høyrt at muslimer prøver å påtvinge kristne burka...

Og kva med t.d Smiths venner, som TVINGER jenter til å ha langt hår og gå i skjørt...?
Vis hele sitatet...
Bra sagt! Men det er ingen i Smiths venner som tvinger noen noe som helst! Når det er sagt, er slike menigheter litt rare kanskje på noen områder, men Smiths venner er faktisk ganske liberale i religion vs. dagens samfunn.

Diskusjonen har tatt seg opp siden sist jeg las, da alle var ute etter en heksebrenning av trådstarter. Han fikk hvertfall opp temperaturen på forumet, om ikke annet.

Jeg nevner igjen at jeg ikke er rasist, men gav KP til trådstarter, med egen tolket betydning av innlegget.

Det er ikke noe å stikke under en stol at innvandrere går på en smell når dem kommer til Norge! Om man vrir seg sleip som en ål, bare for å unngå å bli kalt rasist, mener jeg man har feil fokus.

Det er ikke hudfargen som skiller innvandrere fra oss. Det er kulturen. Vi må finne en felles måte vi kan leve sammen på, i et flerkulturelt samfunn! Vi må heller ikke være så veldig opptatte av ordet rasist! Jo mer vi fyrer opp under denne diskusjonen, jo værre blir det med en forståelse for hverandre!
Sist endret av hyys; 5. april 2008 kl. 07:03.
Sitat av ticks
Hadde alle vært som ham hadde samfunnet gått til helvete. Les tråden litt nøyere så skjønner du kanskje hvorfor.
Vis hele sitatet...
Har lest tråden nøyere nå, greit det var kanskje ikke så fantastisk, men muslim eller ikke et lite, merk lite poeng har han ved noen av tingene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hyys
Bra sagt! Men det er ingen i Smiths venner som tvinger noen noe som helst! Når det er sagt, er slike menigheter litt rare kanskje på noen områder, men Smiths venner er faktisk ganske liberale i religion vs. dagens samfunn.
Vis hele sitatet...
Tvang på linje med dei fleste religioner: du blir ikkje piska om du bryter det, men dei rundt deg forventer deg av det. Sosiale forventninger er utrulig sterkt press. I tillegg har smiths venner en viss tradisjon for å bryte kontakten med dei som går andre veger.

Eg oppfatter ikkje ein religion der prevensjon er synd, der sex før ekteskapet er synd, der homofilt samliv absoulutt er synd, der målet er å få flest mulig unger, der ein er forventa å gifte seg før en er 25 som en spesielt liberal religion...
Sitat av hyys
Det er ikke hudfargen som skiller innvandrere fra oss. Det er kulturen. Vi må finne en felles måte vi kan leve sammen på, i et flerkulturelt samfunn! Vi må heller ikke være så veldig opptatte av ordet rasist! Jo mer vi fyrer opp under denne diskusjonen, jo værre blir det med en forståelse for hverandre!
Vis hele sitatet...
Bra sagt! Kulturen er forskjellig, men det er etter mi meining ikkje negativt! La oss lære av kvarandre!
Sitat av vidarlo
Bra sagt! Kulturen er forskjellig, men det er etter mi meining ikkje negativt! La oss lære av kvarandre!
Vis hele sitatet...
Vi kan helt klart lære av hverandre ja! Det er derfor jeg mener at å fokusere for mye på hudfarge, gir liten mening.

Jeg tror kulturforskjellen er både negativ og positiv. Vi er kanskje alle enige i (kanskje uten trådstarter) at litt nytt vann i bekken "Norge" bare er bra! For vi ender jo snart opp som noen ukultiverte inavlede idioter!

Men jeg ser også negative sider ved andre kulturer. Ikke andre kulturer i seg selv, men andre kulturer vs. vår kultur. Kommunikasjonssvikt er nøkkelordet som oftest her! Og man kommuniserer faktisk ved at en kvinne tar på seg et forbanna kort skjørt og går gjenom parken dritings kl.05.

Smiths venner er kanskje den retningen innen kristendommen som er mest missforstått. At f.eks jentene fremdeles bare går i kjoler og har langt hår, samt må gifte seg før de er 25, hører fortiden til. (om dem ikke er på møte, men da har jo de fleste religioner egne ritualer)

Sitat av wikipedia
Det er fremdeles mest vanlig at kvinnene har langt hår og mennene kort, da det ses på som «en skam» for kvinnene å klippe håret kort. Kallenavn som «Flettemenigheten», «Skjørtemenigheten» var tidligere ikke uvanlige, men i dag er det mindre vanlig å se jenter/kvinner i kjole/skjørt utenom på møter. Smiths venners styre skrev i 2006:
Vis hele sitatet...
Regner med du ikke er interessert, men les mer her om du er det!
Sist endret av hyys; 5. april 2008 kl. 15:24.
Slike som deg er hva Norge vil ha


Velkommen


Menne... Er jeg en rasist da? Jeg er imot overdreven raseblanding, mye fordi folk som kommer som innvandrere i Norge har krigsbakrunn, andre skikker, og ofte kvinnediskriminerende. Folk som trådstarteren, de som respekterer Norge sine lover og skikker, ikke er kriminell er fullt velkommen til Norge for min del. Om man skal leve i Norge, så MÅ man følge VÅRE lover.


Jeg er også imot jøder, mye fordi de får spesial behandling og at Israel har mye skyld i krig, både før og akkurat nå. Hadde Israel og USA bare stoppa med all krig, så hadde stor del av krig i verden vært borte.
Sist endret av Lulz; 5. april 2008 kl. 20:49.
Det skulle gått ann å gi innlegg minusKP..
Synes det er skremmende at så mange her har gitt den posten KP. Er jo bare vissvass.
Sitat av Lulz
Slike som deg er hva Norge vil ha


Velkommen
Vis hele sitatet...
Hva fa*n vet du om det? Hvem er du til å snakke på vegne av "Norge", eller det norske folk, om jeg tolker riktig? Ringte du alle nordmenn kanskje, eller kontaktet dem på andre måter? Jeg kan ikke huske den telefonsamtalen eller eposten nemlig... Uansett, det er kanskje slike som han dere rasister (ja jeg sa det) ønsker dere. En (for dere) utopisk fantasifigur som innrømmer sin udugelighet og sin kulturs mindreverdighet, og overgir seg til sine overlegne, hvite koloniherrer.
Personlig ønsker jeg innvandrere av alle salg velkommen. Er ikke jeg Norge?

Sitat av Lulz
Menne... Er jeg en rasist da? Jeg er imot overdreven raseblanding, mye fordi folk som kommer som innvandrere i Norge har krigsbakrunn, andre skikker, og ofte kvinnediskriminerende. Folk som trådstarteren, de som respekterer Norge sine lover og skikker, ikke er kriminell er fullt velkommen til Norge for min del. Om man skal leve i Norge, så MÅ man følge VÅRE lover.
Vis hele sitatet...
Atter en gang kommer du, som flere av dine like har gjort før deg, med "Om man skal leve i Norge, så MÅ man følge VÅRE lover" tullpratet. Har du ikke noe relevant å komme med, foruten selvfølgeligheter uten betydning, bøyd til ditt fordervede menneskesyns fordel, så kan du for min del bare la være.
Og ja, du er, i likhet med trådstarter, rasist. Det har du også vist gang på gang her på forumet. Og nå gjør du det igjen. "Raseblanding" er forresten et fint uttrykk. Det har ingen betydning om man ikke er rasist, men likevel blander du det inn i en post hvor du nekter for ditt åpenbare menneskesyn.
Men si meg, hvilken del av en Somalisk manns arvemateriale gjør hans avkom kvinnediskrimminerende? Det må være noe, ettersom du er så redd for at de skal formere seg. Og det må skje noe særlig fryktelig om en hvit og en svart person får barn sammen. For måtte Gud forby at noe så fantastisk forferdelig skulle intreffe! Men, hva er egentlig dette forferdelige som vil skje ved slik "raseblanding"? Opplys meg. Men vennligst spar meg samtidig for hjernevaskingsmateriale fra Vigrids endeløse arkiver av nazipropaganda. Det har vi nemlig alle hørt uttallige ganger tidligere. Og det er like tragikomisk hver eneste gang.
Sitat av Lulz
Jeg er også imot jøder, mye fordi de får spesial behandling og at Israel har mye skyld i krig, både før og akkurat nå. Hadde Israel og USA bare stoppa med all krig, så hadde stor del av krig i verden vært borte.
Vis hele sitatet...
Herre min hatt. Fantastisk hvordan du presterer å vri motstand mot staten Israels og USAs aksjoner i midtøsten om til anti-semmitisme. Jeg sier meg gjerne enig i at Israel bedriver statsterrorsime mot palestinerne, men det har ingenting med at de er jøder å gjøre. Hvilket genetisk trekk er det med jøder som gjør dem så forferdelige? Og hvilken del av deres arvemateriale er det som gjør deres avkom onde, spesielt om de blandes med mennesker av en annen "rase"?

En siste ting jeg finner merkverdig, er hvordan dere klarer å være såpass anti-islam, men av en eller anne merkelig grunn samler dere (rasistene) dere i solidaritet når Israel bedriver folkemord på palestinerne. Eller, det er egentlig ikke så merkelig. For så vidt jeg har fått med meg, så er vel den Jødiske Rase _enda_ verre enn Muslimer?
Sist endret av Gjøk; 5. april 2008 kl. 22:32.
Sitat av Lulz
Slike som deg er hva Norge vil ha


Velkommen


Menne... Er jeg en rasist da? Jeg er imot overdreven raseblanding, mye fordi folk som kommer som innvandrere i Norge har krigsbakrunn, andre skikker, og ofte kvinnediskriminerende. Folk som trådstarteren, de som respekterer Norge sine lover og skikker, ikke er kriminell er fullt velkommen til Norge for min del. Om man skal leve i Norge, så MÅ man følge VÅRE lover.


Jeg er også imot jøder, mye fordi de får spesial behandling og at Israel har mye skyld i krig, både før og akkurat nå. Hadde Israel og USA bare stoppa med all krig, så hadde stor del av krig i verden vært borte.
Vis hele sitatet...
http://images.encyclopediadramatica.com/images/3/3c/Notagain-romano.jpg
Sist endret av Kinseek; 5. april 2008 kl. 22:38.
Sitat av Lulz
Jeg er også imot jøder, mye fordi de får spesial behandling og at Israel har mye skyld i krig, både før og akkurat nå. Hadde Israel og USA bare stoppa med all krig, så hadde stor del av krig i verden vært borte.
Vis hele sitatet...
hvor kom israel inn i bildet? fatter lite jeg nå.
dessuten er det sånn at jødedommen riktignok oppsto i israel, men flesteparten av de som i dag bor i israel faktisk er muslimer (selvom davidstjernen er i flagget og israel er en jødisk nasjon).

og forresten, det blir litt ironisk hvis du er mot alle jøder, for har du virkelig snakket, truffet og blitt kjent med 12.9 millioner mennesker? oh, blush til deg liksom.
Sitat av flashback
hvor kom israel inn i bildet? fatter lite jeg nå.
dessuten er det sånn at jødedommen riktignok oppsto i israel, men flesteparten av de som i dag bor i israel faktisk er muslimer (selvom davidstjernen er i flagget og israel er en jødisk nasjon).

og forresten, det blir litt ironisk hvis du er mot alle jøder, for har du virkelig snakket, truffet og blitt kjent med 12.9 millioner mennesker? oh, blush til deg liksom.
Vis hele sitatet...
Hæ? Nå tror jeg du surrer litt.
Denne kilden viser at størsteparten av Israels befolkning opplagt nok er jøder.
Sist endret av lanze; 5. april 2008 kl. 23:50.
ja, du har vel rett der. surrer en del. får skylde på krl-læreren min.
Sitat av Gjøk
Hva fa*n vet du om det? Hvem er du til å snakke på vegne av "Norge", eller det norske folk, om jeg tolker riktig? Ringte du alle nordmenn kanskje, eller kontaktet dem på andre måter? Jeg kan ikke huske den telefonsamtalen eller eposten nemlig... Uansett, det er kanskje slike som han dere rasister (ja jeg sa det) ønsker dere. En (for dere) utopisk fantasifigur som innrømmer sin udugelighet og sin kulturs mindreverdighet, og overgir seg til sine overlegne, hvite koloniherrer.
Personlig ønsker jeg innvandrere av alle salg velkommen. Er ikke jeg Norge?


Atter en gang kommer du, som flere av dine like har gjort før deg, med "Om man skal leve i Norge, så MÅ man følge VÅRE lover" tullpratet. Har du ikke noe relevant å komme med, foruten selvfølgeligheter uten betydning, bøyd til ditt fordervede menneskesyns fordel, så kan du for min del bare la være.
Og ja, du er, i likhet med trådstarter, rasist. Det har du også vist gang på gang her på forumet. Og nå gjør du det igjen. "Raseblanding" er forresten et fint uttrykk. Det har ingen betydning om man ikke er rasist, men likevel blander du det inn i en post hvor du nekter for ditt åpenbare menneskesyn.
Men si meg, hvilken del av en Somalisk manns arvemateriale gjør hans avkom kvinnediskrimminerende? Det må være noe, ettersom du er så redd for at de skal formere seg. Og det må skje noe særlig fryktelig om en hvit og en svart person får barn sammen. For måtte Gud forby at noe så fantastisk forferdelig skulle intreffe! Men, hva er egentlig dette forferdelige som vil skje ved slik "raseblanding"? Opplys meg. Men vennligst spar meg samtidig for hjernevaskingsmateriale fra Vigrids endeløse arkiver av nazipropaganda. Det har vi nemlig alle hørt uttallige ganger tidligere. Og det er like tragikomisk hver eneste gang.

Herre min hatt. Fantastisk hvordan du presterer å vri motstand mot staten Israels og USAs aksjoner i midtøsten om til anti-semmitisme. Jeg sier meg gjerne enig i at Israel bedriver statsterrorsime mot palestinerne, men det har ingenting med at de er jøder å gjøre. Hvilket genetisk trekk er det med jøder som gjør dem så forferdelige? Og hvilken del av deres arvemateriale er det som gjør deres avkom onde, spesielt om de blandes med mennesker av en annen "rase"?

En siste ting jeg finner merkverdig, er hvordan dere klarer å være såpass anti-islam, men av en eller anne merkelig grunn samler dere (rasistene) dere i solidaritet når Israel bedriver folkemord på palestinerne. Eller, det er egentlig ikke så merkelig. For så vidt jeg har fått med meg, så er vel den Jødiske Rase _enda_ verre enn Muslimer?
Vis hele sitatet...

Bare vri og vreng på ting jeg sier. Har ikke sagt et ord om arvemateriale. Ja, den jødiske rase er enda verre enn muslimer. Og spar meg for anti-rasismens endeløse propaganda mot vanlige norske folk som vil ha sitt eget land i fred mot andre mennesker som er ute etter voldtekt, narkotikahandel, vold, ran, osv... Nå snakker jeg om de kriminelle og over religiøse innvandrere, ellers kan de komme til Norge for min del. Om du er så glad i jøder og kriminelle innvandrere, så kan jeg sikkert kontakte dem og be dem komme til deg og voldta deg... Du er jo så glad i dem, ikke sant? Jeg er ikke glad i slike kriminelle innvandrere, og det kan ha noe med at de ødelegger Norge, og som om vi ikke har nok norske kriminelle, så skal vi få ekstra? Å nei du. Og så har jeg ihvertfall 2 familie medlemmer som har blitt misbrukt av eldre innvandrere, og i det ene tilfelle, så ble han mobbet på skolen på grunn av det, og verken skolen eller politiet gjorde ikke noe annet, enn å be guttens foreldre om å flytte, og det skjer stadig vekk.


Ja, kanskje jeg er en rasist. Jeg hater kriminelle innvandrere, jeg hater religion, jeg hater diskriminering av kjønn og hvordan man er, jeg hater krigføring, jeg hater Amerika, jeg hater Israel. Jeg elsker mitt eget land og vil ikke det skal bli forpestet med ENDA mer narkotika misbruk, innføring av flere religioner, voldtekt... Som sagt, så kan innvandrere som vil lære norsk og leve etter våre regler få bli for min del, men vi har jo også et annet problem det med at barn blir sendt hjem til enten pedofile onkler eller alkoholiserte familie medlemmer, men narkolangere og voldtektsmenn får bli.


Trådstarteren er den typen innvandrere jeg og MESTEPARTEN av Norge vil ha.
De eneste forskjellene mellom menneskene som betyr noe er kulturelle forskjeller, som jeg ser er nevnt her tidligere i tråden.

Vi må kunne kritisere de delene av kulturene (ALLE kulturer) som går imot våre verdier og normer, uten å få rasismebeskyldninger kastet etter oss.

Vi må kunne ta inn over oss de gode sidene ved kulturene, uten å forhåndsdømme utifra mediabildet.
Sitat av Lulz
Bare vri og vreng på ting jeg sier. Har ikke sagt et ord om arvemateriale. Ja, den jødiske rase er enda verre enn muslimer.
Vis hele sitatet...
Begrunn hvorfor du da er imot "raseblanding". Og begrunn hvorfor Den Jødiske Rase™ er verre enn den "muslimske" (finnes det forresten en "muslimsk rase"? Hvis ja; hvorfor, og hvis nei; hvorfor ikke)? All raseteori bygger på genetiske forskjeller, så det må jo ligge noe i arvematerialet som overføres til avkommet, og som "rasen" aldri kan kvitte seg med. Eller er et jødisk barn like mye verdt som et arisk helt til det blir forpestet av sine jødeforeldres moralregler og kultur?

Sitat av Lulz
Og spar meg for anti-rasismens endeløse propaganda mot vanlige norske folk som vil ha sitt eget land i fred mot andre mennesker som er ute etter voldtekt, narkotikahandel, vold, ran, osv... Nå snakker jeg om de kriminelle og over religiøse innvandrere, ellers kan de komme til Norge for min del. Om du er så glad i jøder og kriminelle innvandrere, så kan jeg sikkert kontakte dem og be dem komme til deg og voldta deg... Du er jo så glad i dem, ikke sant? Jeg er ikke glad i slike kriminelle innvandrere, og det kan ha noe med at de ødelegger Norge, og som om vi ikke har nok norske kriminelle, så skal vi få ekstra? Å nei du. Og så har jeg ihvertfall 2 familie medlemmer som har blitt misbrukt av eldre innvandrere, og i det ene tilfelle, så ble han mobbet på skolen på grunn av det, og verken skolen eller politiet gjorde ikke noe annet, enn å be guttens foreldre om å flytte, og det skjer stadig vekk.
Vis hele sitatet...
Jøder er jeg glad i. I alle fall like mye som alle andre fremmede som jeg vet _absolutt ingenting_ om. Kriminelle; not so much (jeg hater dem heller ikke, slik du gjør). Jeg er derimot for at alle KRIMINELLE INNVANDRERE skal få en rettferdig rettsak, og om de har oppført seg såpass fælt at de blir dømt til utkastelse, så bør dette skje kun om de ikke risikerer død ved hjemreise. Dette fordi vi ikke har dødsstraff i Norge. Men jeg mistenker at du ønsker å stoppe dem ved døra, og kanskje levere meldingen "Beklager din sort får ikke komme inn her; en mann ved navn Ali Al-Muhammed stjal nemlig en melkesjokolade i går, og siden denne type oppførsel ligger plantet i ditt DNA, så får du pga våre forhåndsregler for KRIMINELLE INNVANDRERE desverre ikke adgang", eller noe i den duren?

Det er selvfølgelig synd at dine familiemedlemmer ble misbrukt, og kanskje enda mer synd er at det har gjort deg såpass irrasjonell, og full av hat mot innvandrer (på tross av at de fleste ikke har gjort dine familiemedlemmer noe som helst). Det er vel heller ikke uvanlig at det ligger slike opplevelser bak en rasistisk tankegang?

Problemet ditt er at du generaliserer så voldsomt. Du definferer alle muslimer (kanskje bedre kjent som Den Muslimske Rase i ditt miljø?) ut ifra ytterst få av dem. Jeg håper du en gang vil innse at det er intet mindre enn ren og skjær idioti.

Sitat av Lulz
Ja, kanskje jeg er en rasist. Jeg hater kriminelle innvandrere, jeg hater religion, jeg hater diskriminering av kjønn og hvordan man er, jeg hater krigføring, jeg hater Amerika, jeg hater Israel. Jeg elsker mitt eget land og vil ikke det skal bli forpestet med ENDA mer narkotika misbruk, innføring av flere religioner, voldtekt... Som sagt, så kan innvandrere som vil lære norsk og leve etter våre regler få bli for min del, men vi har jo også et annet problem det med at barn blir sendt hjem til enten pedofile onkler eller alkoholiserte familie medlemmer, men narkolangere og voldtektsmenn får bli.
Vis hele sitatet...
Det er så utrolig fantastisk supermegakjempe ironisk at du tar på deg fredskjemper-, anti-diskriminerings- og likestillingsrollen når du selv har et såpass banalt verdensbilde. Særlig fryder jeg meg over utspillet "jeg hater diskriminering av kjønn og hvordan man er".

PS: Det er heller ikke sunt å hate for mye.


Sitat av Lulz
Trådstarteren er den typen innvandrere jeg og MESTEPARTEN av Norge vil ha.
Vis hele sitatet...
Jeg gjentar (uten å banne denne gang): Hvordan vet du det? Jeg kan like gjerne si "Trådstarteren er IKKE den typen innvandrere jeg og mesteparten av Norge vil ha." Det ville være en like godt begrunnet og sann påstand. Og jeg håper inderlig min påstand er riktig også, og at folk som deg er i klart mindre tall.
Sist endret av Gjøk; 6. april 2008 kl. 02:01.
Hva slags innvandrere vil du ha da? Og her er det ikke snakk om butikk tyveri. Det er vold og narkotika jeg ikke liker... Og drap selvfølgelig.


Og det med Jøder... Det gjelder alle jøder. De får alle spesialbehandling. Prøv å si noe stykt om jøder i offentligheten, og et program om Holocaust vil komme på TV.


Lurer på hvorfor jøder er verre enn muslimer? Israel har bedre våpen, bedre utstyr, høyere teknologi, og de kriger mot folk som nesten ikke kan forsvare seg, men hadde USA latt vær å hjelp Israel, så hadde det ikke vært en eneste jøde der nå idag. Israel og folket der er så utrolig pengegrisk, og det har de alltid vært. Under eller før 2.verdenskrig, så kunne mann se at en stor del av jødene ikke ville reise fra Tyskland fordi de hadde så mye rikdom der. På grunn av sin grådighet, så ofret de både sitt eget og resten av familiens liv. Albert Einstein var en de smarte og ikke så grådige jødene som kom seg ut av Tyskland.


Og så vidt jeg vet, når jeg ser på alle sympati filmer og dokumentarer om jøder under 2.verdenskrig, så ser det faen ikke ut som de gjør motstand. Kan hende at de av og til prøver å stikke av, men å stikke av fra soldater en og en er ikke det smarteste man kan gjøre. Jøder, ihvertfall på den tiden, var en svak folkerase med større kjærlighet til penger enn til sitt eget liv.
Sitat av Lulz
Og det med Jøder... Det gjelder alle jøder. De får alle spesialbehandling. Prøv å si noe stykt om jøder i offentligheten, og et program om Holocaust vil komme på TV.


Lurer på hvorfor jøder er verre enn muslimer? Israel har bedre våpen, bedre utstyr, høyere teknologi, og de kriger mot folk som nesten ikke kan forsvare seg, men hadde USA latt vær å hjelp Israel, så hadde det ikke vært en eneste jøde der nå idag. Israel og folket der er så utrolig pengegrisk, og det har de alltid vært. Under eller før 2.verdenskrig, så kunne mann se at en stor del av jødene ikke ville reise fra Tyskland fordi de hadde så mye rikdom der. På grunn av sin grådighet, så ofret de både sitt eget og resten av familiens liv. Albert Einstein var en de smarte og ikke så grådige jødene som kom seg ut av Tyskland.


Og så vidt jeg vet, når jeg ser på alle sympati filmer og dokumentarer om jøder under 2.verdenskrig, så ser det faen ikke ut som de gjør motstand. Kan hende at de av og til prøver å stikke av, men å stikke av fra soldater en og en er ikke det smarteste man kan gjøre. Jøder, ihvertfall på den tiden, var en svak folkerase med større kjærlighet til penger enn til sitt eget liv
Vis hele sitatet...
Hvorfor, jeg bare spør hvorfor gidder du å spre rundt deg dette drittsnakket? Hadde jeg vært admin, hadde jeg permbannet deg fra dette forumet på flekken!

Det du sier, er rett og slett ville påstander, uten et eneste grunnlag i virkeligheten!

Vis meg til en, bare forbanna en side på nettet, som ikke kan regnes som en nazi-side, som på noen som helst måte kan støtte drittsnakket ditt, i en seriøs diskusjon!

Forbanna drittunge!
Sist endret av hyys; 6. april 2008 kl. 13:04.
Wir mussen die søppelnerden ausrotten