Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 14941
Hei meg og en kompis driver å spiller litt for gøy, når jeg sier det tenker jeg på musikk.
Vi skal ha et innslag på en talentiade snart, men vi har noen spørsmål:

Er det ulovlig å henge det norske flagg opp ned? Kom med linker som beviser argumentet ditt.

Er det ulovlig å spraye et X over det norske flagg? Her må du også kommer med linker som beviser argumentet ditt.

Ikke det at vi er serlig imot landet Norge, men dette var en idè jeg hadde lyst til å gjenomføre.

Hva er eventuelt straff hvis det er ulovlig? Vi er over laveste straffegrense. Her må du også kommer med linker som beviser argumentet ditt.

Tror du skolen vil utvise oss?

Hvorfor jeg lurer på dette er fordi jeg ikke har lyst til å ødelegge orden & oppførsels karakteren mere, jeg syntes ikke det er verdt det...

Mvh. Junkpal...
Krenkelse, og brenning av det norske flagg er nå ikke ulovlig.

http://www.bt.no/bergenpuls/kultur/article507157.ece
Stå på
Sist endret av FaLcOn; 29. februar 2008 kl. 23:47.
Og det var ikke ulovlig heller. Det som var ulovlig var utendlandske flag, som nå nettopp ble lovlig.

Så skjend ivei.
*Krenkelse av det norske flagget er ikke forbudt i Norge.
Vis hele sitatet...
Så greit. Da visste jeg det. Takk...

Vet dere om noen andre ting som kan "sjokke" publikum og lærere ?
Sitat av junkpal
Så greit. Da visste jeg det. Takk...

Vet dere om noen andre ting som kan "sjokke" publikum og lærere ?
Vis hele sitatet...
I og med at du bor på sørlandet regner jeg med at alt som lukter av blasfemi vil sjokkere. Hvis dere kombinerer brenning av det norske og israelske flagg, samtidig som dere liksom-kaster opp på en bibel burde det vekke oppsikt.
Digital nomade
trippy's Avatar
Drit på et flagg og bruk det i 17.mai tog....
Jeg har inntrykk av at ungdom (me included) tror de provoserer mer enn de egentlig gjør. De som er voksne har som regel sett det før.

Brenn en Bibel du. Det blir sikkert kjempetøft.
Selv om det ikke er ulovlig vil det vekke veldig sterke reaksjoner, spesielt blant eldre. Anbefaler dere å tenke litt lengre enn bare på om det er lovlig eller ikke.
Sitat av trippy
Drit på et flagg og bruk det i 17.mai tog....
Vis hele sitatet...
mens du spiser kebab og roper ut "JIHAAAD"

Da er du skikkelig idiot, men nyskapende?
junkpal's Avatar
Trådstarter
Trippy, det skal ikke skje på 17.mai....

Men brenning av bibel blir ikke aktuelt, jeg er kristen.
Du vet vel at det ligger et kristent symbol i det norske flagget, og at du ved å skjende flagget også skjender et kristent symbol?
Brenn partiprogrammet til FrP. Det sjokkerer sikkert det fromme sørland.
Sitat av dadyd
Du vet vel at det ligger et kristent symbol i det norske flagget, og at du ved å skjende flagget også skjender et kristent symbol?
Vis hele sitatet...
Opp-ned kors
junkpal's Avatar
Trådstarter
Alt av brenning blir uaktuelt når vi skal gjøre det inne og jeg vil ikke utløse noe brannalarm...
Men rive FrP's partiprogram kan jeg vell få til..

Dadyd: Det er ikke det samme.
Sitat av Turbolego
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke bare å henge det opp ned han tenker på, Turbolego. Han snakker også om spraying samtidig som det er kommet mange kreative forslag her.

Sitat av junkpal
Dadyd: Det er ikke det samme.
Vis hele sitatet...
Det samme er det ikke, men det er fortsatt en skjendende akt mot et kristent symbol. Du ville vel ikke sprayet på Bibelen?
Sist endret av dadyd; 1. mars 2008 kl. 00:15.
Sitat av junkpal
Men rive FrP's partiprogram kan jeg vell få til..
Vis hele sitatet...
Her er en idé:

Ta et bilde av Carl i hagen , stift den fast til en Piñata fylt med... dritt?... og slå løs forran publikum...

Resultat: demonstrasjon på at Carl i Hagen er full av dritt!

Eller hva enn dere putter i Piñata'n...

http://www.chevroncars.com/learn/fun...to-make-pinata
Og hvis dere faktisk gjør noe av dette, og ikke feiger ut, så husk for Guds skyld på å filme det, og legge det på jutjube så vi kan kose oss med det.
Hvorfor Carl I Hagen ?

Orginalt ?? nei...

Og det er vel Siv Jensen som fronter for FRP om du skulle ønske å slenge dritt om dem...
Du... har du titta noe særlig på det norske flagget i det siste? Lurer litt på hvordan du egentlig har tenkt å få det til å synes at det henger opp/ned...? Ok, mener du å henge det på høykant, så går det jo å få det til å bli et oppnedkors, men... ellers tror jeg du sliter.

http://folk.uio.no/emeseb/oblig/Norsk%20flagg.gif
Shit ass dere er pheete som skal gjøre opprør mot de voksne og greier. Er ikke grønn hanekam og piercing nok lenger?
Hva med å heise det tyske flagget over det norske? Det vil i alle fall skape kraftige reaksjoner, dog kanskje litt vel krafige? Morsomt blir det heller ikke
Vil ikke anbefale det...

Kanskje et eller annet med kongefamilien ville vært en bedre idé?
Sist endret av Gjøk; 1. mars 2008 kl. 00:45.
kanskje lage en sildesalat av det amerikanske flagget og det norske?
junkpal's Avatar
Trådstarter
Don Tomaso: Det har vi tenkt til Skal hvertfall filme det hele.
Gjøk: Den var ikke dum den med kongefamilien. Skal nok finne på noe dritt der? noen som har noen forslag?

Jeg skal spille med t-skjorte og jeg skal rive/ta av meg den slik at folk skal se hva som står skrevet på brystet og magen. Noen forslag til hva jeg kan skrive der?
Sist endret av junkpal; 1. mars 2008 kl. 00:52.
Da er det vel flaks at det er såpass mange liberale kristne i Norge, så dere bare kan holde på å provosere og hersje med dem så mye dere bare vil.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Skeid: Har du lest postene? Jeg vil ikke på noen måte "angripe"/gjøre narr av kristne.

Edit: Jeg trenger flere gode ideèr hva jeg kan finne på. Husk: Ikke noe dissing av kristne & ting forengår innendørs.
Sist endret av junkpal; 1. mars 2008 kl. 01:28.
Er det noe poeng? jeg skjønner ikke hvorfor man skulle måtte gjøre noe sånt!? det er respektløst.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Hva er respektløst? Henge flagget opp ned eller andre ting som er foreslått her inne?
Sy deg ei truse av flagget, skriv "Norges flagg bedre enn tampong!" på magen, og dans maccarena på scenen...

Ellers kan du ta en "Will it Blend?"
junkpal's Avatar
Trådstarter
Gode ideèr men man dere må huske på at det ikke skal være et show på 20 minutter med dissing av forskjellige folk og partier og JegVetIkkeHva... I Hovedsak skal vi spill en sang og så skal vi slenge dritt litt før og etter selve sangen... Men jeg trenger fortsatt forslag til hva jeg kan skrive på magen...
Du vet at dere er tåpelige, right?
Broren min som går i 5kl driver og snakker om noe slikt for tiden, å skrive bæsj på det norske flagget og heise det opp.

Jeg er 17 år selv, er fra England opprinnelig, men har likevell litt mer til overs for landet vårt, til tross for at det er jævliiig kult og være rebell.

Men for all del, gjør dere noe, så legg det i det minste ut på youtube
Turboneger spiller svært ofte med et norsk flagg snudd, slik at det danner ett opp-ned kors. Fant ingen bilder i farten.
Sitat av DonTomaso
I og med at du bor på sørlandet regner jeg med at alt som lukter av blasfemi vil sjokkere. Hvis dere kombinerer brenning av det norske og israelske flagg, samtidig som dere liksom-kaster opp på en bibel burde det vekke oppsikt.
Vis hele sitatet...
De fleste sørlendinger kommer i verste fall til å riste på hodet hvis man vanærer flagg og bibel, bare ikke finn på noe smart som omfatter koranen så går nok det meste bra.
Er jo så mye vits å gjøre narr av norge som et land. VI har olje millioner. Gratis helsetjeneste. Gode velferds ordninger osv.
Hadde du gjort noe sånt ovenfor meg er sjangsene veldig store for at du ville få en reaksjon fra meg tilnærmet et knyttneve slag i ansiktet.
Mye kan du spøke med men flaggskjending og lignende hadde jeg ikke godtatt.
Sitat av junkpal
Jeg vil ikke på noen måte "angripe"/gjøre narr av kristne.
Vis hele sitatet...
82,7 % av norges befolkning er medlemmer i den norske statskirke (ssb.no). I tillegg er det fullt av kristne trossamfunn som ikke regnes under statskirken.

Så hvis du skal unngå å "angripe" kristne, så er det ikke så mange igjen du kan "angripe"..

I tillegg høres det håpløst ut at du skal være "rebell", men du vil helst ikke støte noen.
ta fra et bilde av Muhammed og brenn det eller Koranen. (Da trenger du sikkert politi beskyttelse resten av livet) ^^


bedre det en bibelen
Sitat av FrittTheBandit
82,7 % av norges befolkning er medlemmer i den norske statskirke (ssb.no). I tillegg er det fullt av kristne trossamfunn som ikke regnes under statskirken.

Så hvis du skal unngå å "angripe" kristne, så er det ikke så mange igjen du kan "angripe"..

I tillegg høres det håpløst ut at du skal være "rebell", men du vil helst ikke støte noen.
Vis hele sitatet...
82.7% Er vel strengt tatt ikke tallet på kristne. Vær så snill, ikke kom med noe fjerdeklassesitat "Ja, men du er døpt, da tror du på GUD!"
Sist endret av Volch0k; 1. mars 2008 kl. 12:45.
haha, når man må spørre her etter ting som provoserer, vurderer å henge flagget opp ned for å provosere, og nekter å tulle med kristne, da får jeg på følelsen av at dette blir å gå svært dårlig.
Sitat av junkpal
Trippy, det skal ikke skje på 17.mai....

Men brenning av bibel blir ikke aktuelt, jeg er kristen.
Vis hele sitatet...
Det kom på meg som en bombe fra oven..

Dere kan jo for eksempel spille veldig høyt.. Sjokkerer sikkert alle der nede..

Eller ennå bedre. Spille feil akkorder her og der! Jesus, det blir 1.side i lokalavisen!

Sitat av Gjøk
Hva med å heise det tyske flagget over det norske?
Vis hele sitatet...
Eller det pakistanske...
Sist endret av Pope; 1. mars 2008 kl. 12:59.
Sitat av mp34567
Hadde du gjort noe sånt ovenfor meg er sjangsene veldig store for at du ville få en reaksjon fra meg tilnærmet et knyttneve slag i ansiktet.
Mye kan du spøke med men flaggskjending og lignende hadde jeg ikke godtatt.
Vis hele sitatet...
Jeg står på min rett til å fyre opp et norsk flagg, uten at du skal komme og slå med ned. Hrmph
Et lite spørsmål. Hva i alle dager er budskapet ditt?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av mp34567
Er jo så mye vits å gjøre narr av norge som et land. VI har olje millioner. Gratis helsetjeneste. Gode velferds ordninger osv.
Hadde du gjort noe sånt ovenfor meg er sjangsene veldig store for at du ville få en reaksjon fra meg tilnærmet et knyttneve slag i ansiktet.
Mye kan du spøke med men flaggskjending og lignende hadde jeg ikke godtatt.
Vis hele sitatet...
Å si at man er stolt av å være Norsk er omtrent like omtenktsomt som å stå i et rom med blinde og si at man er stolt av å kunne se.
Å si at man er stolt av å være Norsk er omtrent like tankeløst som å stå i et rom med mennesker med fødselsdefekter og si at man er stolt av å være født sunn.

Nasjonalfølelse er vel og bra -- men det er ikke annet enn tilfeldigheter som gjør at vi har det så jævla bra her i vår del av verden.

Det er nok få i Norge som skulle ønske de var annet enn Norsk, men hvis du vil slå noen som skjender det norske flagg så er du en ekstremist. Jeg presenterer nå til deg min egen satiriske muhammed-tegning. Kos deg med den.

http://bildr.no/thumb/162848.jpeg
(Klikk for større versjon)
Får ikke gitt KP av en eller annen grunn, men du får ett usynlig ett fra meg iallefall, nso.

Hvis du blir provosert til den grad at du vil ty til vold av at noen, det være seg en fra midtøsten eller en fra vårt eget land, brenner et flagg, så er du en ekstremist. Akkurat like ille som de av muslimene som fyrer seg på grunn av Muhammad-karikaturene spør du meg.
Sitat av atomet
Du... har du titta noe særlig på det norske flagget i det siste? Lurer litt på hvordan du egentlig har tenkt å få det til å synes at det henger opp/ned...? Ok, mener du å henge det på høykant, så går det jo å få det til å bli et oppnedkors, men... ellers tror jeg du sliter.

http://folk.uio.no/emeseb/oblig/Norsk%20flagg.gif
Vis hele sitatet...
Min tolkning er at det er et sideveis kors, og at vi dermed tror på både gud og satan. (dette er bare vrøvl.)
Sitat av Xasma
Min tolkning er at det er et sideveis kors, og at vi dermed tror på både gud og satan. (dette er bare vrøvl.)
Vis hele sitatet...
En blod-kristen tror vel strengt tatt på satan også, er ikke det hele poenget?
Sist endret av ifni; 1. mars 2008 kl. 14:45.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av FrittTheBandit
82,7 % av norges befolkning er medlemmer i den norske statskirke (ssb.no). I tillegg er det fullt av kristne trossamfunn som ikke regnes under statskirken.

Så hvis du skal unngå å "angripe" kristne, så er det ikke så mange igjen du kan "angripe"..

I tillegg høres det håpløst ut at du skal være "rebell", men du vil helst ikke støte noen.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke "angripe" kristne siden jeg er en selv... Det har jo ikke noe å si med hvem jeg støter. Men jeg syntes det blir for dumt å brenne bibel når jeg er kristen selv. Hva mener du?

Les postene.

Når jeg sier ungå å angripe kristne så betyr det at jeg ikke vil gjøre noe som motsier min religion som feks: å brenne en bibel.
Idiot!
Sist endret av junkpal; 1. mars 2008 kl. 21:08.
Å "angripe" kristne viser bare at du har selvironi. Blir for dumt at du skal angripe alle andre unntatt kristne,.når du først skal sjokkere kan du ikke ha noen "begrensninger"
Mener ikke at du må brenne bibelen eller noe annet ekstremt, men det bør ikke være noen hindring at du er kristen.
Sitat av junkpal
Trippy, det skal ikke skje på 17.mai....

Men brenning av bibel blir ikke aktuelt, jeg er kristen.
Vis hele sitatet...
Brenn koranen...
hvis du som kristen ikke liker at en brenner bibelen så ikke bren Koranen heller da? med mindre du har 0 respekt for folk med et annet livssyn?
Sist endret av wicked700; 2. mars 2008 kl. 02:13.
Dersom du mener at bibelen ikkje kan skjendes; synest eg ikkje at du skal skjende flagget, eller gjere noko anna so kan sjokkere publikum og lærere.
Enten kan ein bryte tabu for å oppnå ein effekt. Eller så kan ein ikkje.
Dersom dine symbol er hellig må du respektere andre sine symbol.
Sist endret av Veon; 2. mars 2008 kl. 04:29.