Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4168
Jeg tror vi alle vet om hvertfall èn spillserie som begynte kjempebra, men som med tiden har blitt dårligere og dårligere av forskjellige årsaker. Mitt eksempel på dette er Resident Evil serien som er en av de mest innflytelsesrike innen Survival Horror sjangeren. Men etter Resident Evil 4 kom har det blitt tydeligere og tydeligere at Capcom ønsker å nå et bredere publikum enn bare Survival Horror fans, og dette har gitt oss spill som Resident Evil 5 som minner mer om Gears of War på steroider, og Resident Evil 6 som er et spill hakket opp i deler med forskjellige atmosfærer og mekanismer i udugelig forsøk på å tilfredstille alle.
Så etter min mening burde de rett og slett avslutte hele serien, istedet for å ruinere den enda mer.

Noen av dere som har en spillserie dere synes burde dø ut?
Call of Duty. Etter COD 4 har de ikke ansert ett eneste bra spill imo.
kommer ikke på en serie sånn i farta, men spilte mirrors edge på pc for noen timer siden... det er mulig spillet er bra, men det er så obvious port fra konsoll at det blir håpløst å spille. selv instruksene betegnet knappene som LB, RB, LS og andre knapper man finner på en konsollkontroller. da inkludert A/B/X/Y.
Halo, Når Bungie ga seg burde det være stopp. Men neida, M$ skal melke serien for alt det er verdt og mekker en spinoff trilogi der alt er endret. Neitakk.
Sims, fra Electronic Arts...
Fyfaen for et pengemelkeprosjekt!
World of Warcraft. Var kjempe bra før, men etter TBC begynte spillet bare å bli ekstremt dårlig, å alt for lett.
Sist endret av Labruzzo; 28. august 2013 kl. 00:30.
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Assasins creed burde ha gitt seg etter 1rn, det var jo ikke bra engang
En av de mest melkede spillseriene jeg har sett er Guitar Hero-franchisen, dog det ser ut som denne har dødd totalt ut de siste 2 årene. Dette er jo like greit, for dersom du ikke kan finne på noe nytt, så ikke pynt på gammel dritt.
Vi ber ikke om at hjulet skal finnes opp på nytt, bare litt nytenking. Call of Duty har også tapt seg stort de siste årene, da de ikke har mulighet for å satse på noe nytt.
I Black Ops prøvde de å få slutt på quickscoping (Som er noe jeg har mest imot i spillene deres), men det møtte så massiv motstand at det kom tilbake i det neste spillet.

Det er trist å se en slik utvikling, der store merkevarer melkes ut og forblir uforandret fordi kundebasen ikke vil ha forandring, mens små deler bare klager og jamrer. Kjøpere = makt, og dersom det gir mer kjøpere å lage et "gammelt" produkt litt penere, så gjør stort sett utviklerne det.
Sist endret av Deadlock Radium; 28. august 2013 kl. 00:47.
Ingen. Det er ingen spillserier som plager meg, og så lenge folk kjøper spillene, må jo noen like de. Om du ikke liker spillserien, la være å spille den.
Saints Row serien...Irriterer meg grønn over å måtte se tilbud og nye DLC fra dem på steam, non-stop. Det er kun en crappy etterligning av GTA-serien, bare for shitty kids som liker å slå bestemoren sin med store lilla dildoer.
Tror ordvalget mitt sier sitt, så gidder ikke si mer.
Sist endret av CelphCrowned; 28. august 2013 kl. 01:46.
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Saints Row serien...Irriterer meg grønn over å måtte se tilbud og nye DLC fra dem på steam, non-stop. Det er kun en crappy etterligning av GTA-serien, bare for shitty kids som liker å slå bestemoren sin med store lilla dildoer.
Tror ordvalget mitt sier sitt, så gidder ikke si mer.
Vis hele sitatet...
Forstår at humoren i spillet ikke treffer deg, men er det virkelig en serie som burde dø ut? Selv synes jeg hverken GTA eller Saints Row er noe spesielt morsomt å spille - men synes begge seriene har livets rett. Saints Row er på mange måte en parodi av GTA, og de er ikke redd for å vise det. Og humoren som kommer med at de ikke tar seg selv så seriøst kan være veldig bra til tider.

Synes det er stor forskjell mellom spillserie som burde dø ut - og bare spill man ikke er fan av.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Ingen. Det er ingen spillserier som plager meg, og så lenge folk kjøper spillene, må jo noen like de. Om du ikke liker spillserien, la være å spille den.
Vis hele sitatet...
Tenk hva slags spill de firmaene som popper ut dritt år etter år kunne egentlig laget. Ja jeg sikter til COD serien. Hadde de begynt på noe nytt ville vi fått (kanskje) annerledes og kule spill.

Alt alle gjør vil påvirke deg uansett om du liker det eller ikke.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Saints Row serien...Irriterer meg grønn over å måtte se tilbud og nye DLC fra dem på steam, non-stop. Det er kun en crappy etterligning av GTA-serien, bare for shitty kids som liker å slå bestemoren sin med store lilla dildoer.
Tror ordvalget mitt sier sitt, så gidder ikke si mer.
Vis hele sitatet...
Waat, sånn som jeg har skjønt det så har tonnevis av folk kåret Saints Row 4 til et av de beste spillene i år. Saints Row 3 var kanskje jævlig dårlig, men 1'ern og 2'ern var jo kjemepbra!

At du ikke liker dildohumor har jo ingenting med at spillserien burde dø ut. At den burde dø ut burde jo heller være fordi de nye spillene er ekstremt mye verre enn originalen(e).
Nå får jeg sikkert mye hat, men... FIFA! :P hahah og generelt EA Sports-spill, det er den største melkekua jeg har sett!
Sitat av Bullettreatment Vis innlegg
Jeg tror vi alle vet om hvertfall èn spillserie som begynte kjempebra, men som med tiden har blitt dårligere og dårligere av forskjellige årsaker. Mitt eksempel på dette er Resident Evil serien som er en av de mest innflytelsesrike innen Survival Horror sjangeren. Men etter Resident Evil 4 kom har det blitt tydeligere og tydeligere at Capcom ønsker å nå et bredere publikum enn bare Survival Horror fans, og dette har gitt oss spill som Resident Evil 5 som minner mer om Gears of War på steroider, og Resident Evil 6 som er et spill hakket opp i deler med forskjellige atmosfærer og mekanismer i udugelig forsøk på å tilfredstille alle.
Så etter min mening burde de rett og slett avslutte hele serien, istedet for å ruinere den enda mer.
Vis hele sitatet...
http://www.escapistmagazine.com/news...l-Horror-Roots

Ellers så skjønner jeg ikke helt logikken i en slik tråd. Aldri har det blitt laget flere, bedre og mer varierte spill enn nå, så hvorfor skulle man ønske seg at ting ble borte?
Jeg kan skjønne kritikk mot trender i bransjen som drm, f2p og dlc, men ikke at man ønsker å legge ned en serie bare fordi man ikke liker retningen den tar.
Har ingen eksakte spillserier jeg mener burde forsvinne, men EA burde få lov til å fordufte fra planetens overflate fort som faen.
Det er en gjeng idioter som raserer mang en god spillserie for pengenes skyld.
Sist endret av Bombasa; 28. august 2013 kl. 12:55.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Har ingen eksakte spillserier jeg mener burde forsvinne, men EA burde få lov til å fordufte fra planetens overflate fort som faen.
Det er en gjeng idioter som raserer mang en god spillserie for pengenes skyld.
Vis hele sitatet...
Samme med Activision imho. Bobby Kotick er jo satan i gatan.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Samme med Activision imho.
Vis hele sitatet...
Måten de bare ødela Guitar Hero på er legendarisk, viste ikke at det var mulig å ødelegge et så bra produkt så fort.

Det samme gjelder forøvrig NEXON. Hvis folk synes EA og Activision er jævlige burde dere ALDRI prøve et spill hvor NEXON logoen dukker opp. Sikkerhetsstempel for Pay2Win og 12 åringer fra Tyrkia.
Facebook er noe de burde kutte ut\ dvs alt spam som har blit utgitt dær
Sitat av knutazz Vis innlegg
Facebook er noe de burde kutte ut\ dvs alt spam som har blit utgitt dær
Vis hele sitatet...
Facebookspillenes storhetstid er stort sett over da. Det ser en på at den ledende aktøren innen casual-spill på Fjasern (Zynga) har hatt ganske kraftig nedgang i det siste.
Sitat av Halmstad Vis innlegg
Assasins creed burde ha gitt seg etter 1rn, det var jo ikke bra engang
Vis hele sitatet...
Jojojo! 1 er best og så kommer 2 etter. Etter 2 så kunne de slutte, resten var dårlige, og det er samme repetitiv gameplay og det blir kjedelig.
FM (Football Manager) serien burde blitt lagt død etter CM (Championship Manager) ble overtatt.

Tar meg selv i å spille CM2001/2002 med nye databaser og patcher år etter år
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
Halo, Når Bungie ga seg burde det være stopp. Men neida, M$ skal melke serien for alt det er verdt og mekker en spinoff trilogi der alt er endret. Neitakk.
Vis hele sitatet...
Har du røket eller? Halo må bli ferdig med storyen sin før de slutter å lage spill. Halo 4-5-6 er laget etter Forerunner trilogy bøkene og Karen Traviss sine Halo bøker.